امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

خرید کابل


1401/07/27
کد خبر : 28043
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 15 نفر
سیم و کابل کسری یکی از باکیفیت‌ترین و پرفروش‌ترین نمونه‌های موجود در بازار است. استفاده از سیم و کابل استاندارد در پروژه‌های ساخت و ساز بسیار اهمیت دارد و امنیت ساختمان را تضمین می‌کند. از آنجا که سیم و کابل وظیفه انتقال برق ساختمان را به عهده دارند، استفاده از برندهای ناشناخته و بی‌کیفیت منجر به بروز اختلال در برق‌رسانی ساختمان و حتی اتصالی و آتش‌سوزی می‌شود. برای جلوگیری از حوادث پرخطر و جبران‌ناپذیر حتماً به کیفیت این کالا توجه کنید. سیم و کابل کسری از بهترین متریال تولید شده و یک انتخاب خوب برای سیم‌کشی یا برق‌کشی ساختمان به شمار می‌رود. در این مقاله قصد داریم به نکات مهم در زمینه خرید کابل و سیم بپردازیم.

انتخاب سیم و کابل برای سیم کشی ساختمان

در سیم کشی ساختمان، انتخاب سیم و کابل مناسب بسیار اهمیت دارد. سیم‌ها به صورت تک رشته‌ای و چندرشته‌ای در بازار عرضه می‌شوند. سیم‌های تک رشته برای سیم کشی توکار و سیم‌های چند رشته‌ای برای سیم کشی روکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از نکات مهم که در زمان سیم کشی ساختمان باید به آن توجه کنید، مساحت ساختمان و اندازه متراژ کابل است.

چه نوع سیم و کابلی برای برق کشی ساختمان مناسب است؟

 اگر به عنوان پیمانکار قرار است برق‌کشی یک ساختمان را انجام دهید، حتماً این سؤال برایتان پیش‌آمده که از چه نوع سیم و کابلی برای سیم‌کشی ساختمان استفاده کنم؟ متأسفانه نمونه‌های بی‌کیفیت زیادی در بازار وجود دارد که تشخیص آنها از نمونه‌های اصلی و باکیفیت کار سختی است. به همین جهت حتماً سراغ برندهای معروف و باکیفیت بروید. سیم و کابل کسری یکی از باکیفیت‌ترین نمونه‌های موجود در بازار است که می‌توانید در سیم‌کشی ساختمان از آن استفاده کنید. در زمان خرید این کالا باید به استانداردهای لازم و ویژگی‌های کیفی آن توجه کنید. در ادامه بیشتر به صورت تخصصی به این موضوع می‌پردازیم.

سیم ساختمان چیست؟

سیم برق وظیفه انتقال جریان برق را به نقاط مختلف ساختمان برعهده دارد. از این‌رو باید در خرید سیم و کابل ساختمان دقت زیادی به خرج داد؛ زیرا استفاده محصولات بی‌کیفیت موجب بروز مشکلات بسیاری در آینده می‌شود. سیم کسری به دو دسته سیم برق انعطاف‌پذیر و سبک برق مفتولی تقسیم می‌شود که هرکدام کاربردهای مختلفی دارند. از سیم‌های استفاده شده در صنعت ساختمان‌سازی می‌توان سیم برق مفتولی، سیم برق افشان و سیم برق ارت را نام برد.

کابل‌های ساختمان چیست؟

با قرارگرفتن چند سیم با کمک یک غلاف یا لایه عایقی، کابل تشکیل می‌شود. کابل کسری باتوجه‌به نوع و کاربردشان به دودسته مفتولی و افشان طبقه‌بندی می‌شوند. در زمان خرید کابل‌های ساختمانی باید علاوه بر کیفیت به ساختار کابل هم توجه کنید. کابل مفتولی و کابل افشان تفاوت‌های زیادی با هم دارند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساختار کابل مفتولی تک‌رشته‌ای و کابل افشان چندرشته‌ای است.
  • کابل‌های مفتولی نسبت کابل افشان فرم‌پذیری بیشتری دارند. در حالی که کابل‌های افشان از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار هستند.
  • کابل‌های مفتولی مقاومت کمتری نسبت به کابل‌های افشان دارند.
  • برای سیم‌کشی ساختمان، کابل‌های افشان مناسب‌تر هستند؛ زیرا به خاطر ساختار چندین رشته‌ای، قدرت ولتاژ و مقاومت بیشتری نسبت به کابل‌های مفتولی دارند.

عایق سیم و کابل ساختمانی

نوع عایق به کار رفته یکی از نکات مهمی است که در زمان خرید سیم و کابل کسری باید به آن دقت کرد. توجه داشته باشید هنگام کابل‌کشی در زیر زمین یا ساختمان، به هیچ عنوان نباید اتصال الکتریکی بین زمین و هادی ایجاد شود. به همین دلیل با توجه به ولتاژ هادی و نوع مصرف از عایق مناسب برای کابل‌های ساختمانی استفاده می‌کنند. از انواع عایق سیم و کابل ساختمان می‌توان به عایق PVC, عایق TPR, عایق پلی اتیلن XLPET و عایق لاستیک اشاره کرد.

سطح مقطع هادی سیم و کابل ساختمان باید چقدر باشد؟

سطح مقطع کابل برق از تیر برق تا کنتور برق ورودی، شش میلی متر است که همراه با یک سیم ارت با سطح مقطع ۲۵ میلی متر توسط شرکت نیروی برق در نظر گرفته می‌شود. توجه داشته باشید که برای سیم‌کشی ساختمان حتماً به سیم ارت نیاز است‌. استفاده از سیم و کابل کسری برای سیم‌کشی ساختمان با توجه به سطح مقطع هادی شامل موارد زیر است:

  • سیم با سطح مقطع ۵/۱ میلی متر: لامپ و لوستر هالوژن کولر آبی و سیستم روشنایی ساختمان
  • سیم با سطح مقطع ۵/۲ میلی متر: پریزهای برق
  • سیم با سطح مقطع ۴ میلی متر: سیم کشی اصلی برق و کولرگازی
  • سیم‌های ۴ رشته‌ای: سیم‌کشی تلفن
  • سیم‌های ۸ رشته‌ای: سیم‌کشی آیفون

نکات مهم در زمان خرید سیم و کابل ساختمان

در انتخاب سیم و کابل باید بسیار دقت کنید و تمام مشخصات یک سیم و کابل استاندارد را در نظر گرفته و سپس اقدام به خرید نمایید. توجه داشته باشید که انتخاب سیم بی‌کیفیت ممکن است باعث بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیری شود. سیم و کابل کسری یکی از باکیفیت‌ترین نمونه‌های موجود در بازار است که با خرید آنها دیگر لازم نیست نگران خرابی یا بروز مشکلاتی در آینده باشید. برای داشتن یک خرید خوب و مطمئن تا آخر این بخش با ما همراه باشید تا شما را با نکات مهم در خرید این کالای ساختمانی آشنا کنیم.

  • یکی از نکات مهم در انتخاب سیم و کابل ساختمانی، جنس هادی است. سیمی که جنس هادی آن از نوع مس باشد نسبت به آلومینیوم و قلع انتخاب بهتری است.
  • سطوح تمامی سیم‌ها نباید دارای برجستگی یا تورفتگی باشند و در صورت مشاهده از خرید این محصول خودداری کنید.
  • به این نکته توجه داشته باشید که قطر زیاد سیم مس نشانه عایق خوب آن نیست. البته هرچقدر عایق ضخیم‌تر باشد، مطمئناً در برابر حوادث استقامت بیشتری دارد؛ اما به این معنا نیست که کیفیت بالایی دارد. متأسفانه برخی از افراد سودجو با افزایش عایق و کاهش ضخامت سیم اصلی، آن را به‌جای محصول باکیفیت و درجه یک به مشتریان می‌فروشند. به همین جهت حتماً در زمان خرید به این موضوع توجه کنید تا دام چنین افرادی نیفتید. سیم و کابل کسری با داشتن عایق مناسب و استاندارد یک محصول باکیفیت برای سیم‌کشی و برق‌کشی ساختمان به شمار می‌رود.
  • از ویژگی‌هایسیم‌های برش داده شده می‌توان به ‌قرار داشتن هادی در مرکز سیم عایق اشاره کرد که کیفیت بالای محصول را نشان می‌دهد.
  • این کالا را حتماً از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. هم چنین جهت کابل‌کشی در منزل یا شرکت، با افراد متخصص و مجرب در این زمینه تماس بگیرید.
  • از آنجاکه وزن بالای کابل نشان دهنده کیفیت بالای آن نیست، به هیچ عنوان از فروشندگانی که می‌خواهند با توجه به سنگینی کابل، آن را یک محصول باکیفیت نسبت دهند، خرید نکنید.

 همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، جهت داشتن یک خرید خوب و مطمئن، حتماً سیم و کابل را از برندهای معروف خریداری کنید. سیم و کابل کسری یکی از باکیفیت‌ترین محصولات در بازار شناخته می‌شود. جهت خرید سیم و کابل کسری می‌توانید به فروشگاه سیم و کابل تابان به نشانی اینترنتی tabancable.com مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره و خرید می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته تا کارشناسان شما را راهنمایی نمایند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28043
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید