امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

خرید ویلا در شمال بهتر است یا خرید آپارتمان؟


1401/07/27
کد خبر : 27978
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

عمده افرادی که به مناطق شمالی کشور مراجعه می‌کنند تا ملکی را خریداری کرده و در زمان سفر‌های تابستانه خود بتوانند در ملک شخصی اقامت داشته باشند، این سؤال را از مشاورین املاک می‌پرسند. حتی جالب است بدانید مشتریانی که به تیم اول خونه مراجعه می‌کنند از متخصصین و کارشناسان ما می‌خواهند که تصمیم نهایی را برای آن‌ها اتخاذ کنند اما این شما هستید که می‌خواهید در ملک شخصی خود برای چند صباحی استراحت کرده و از سفر خود لذت ببرید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را به دقت مطالعه کنید تا متوجه شوید خرید ویلا در شمال بهتر است یا آپارتمان؟


 خرید ویلا در شمال

مزایای خرید ویلا در شمال

 برای اینکه بتوانیم به این سؤال پاسخ دهیم که خرید ویلا در شمال بهتر است یا آپارتمان باید با مزایا و معایب هر کدام از این دو روش سرمایه‌گذاری آشنایی داشته باشیم. برای مثال مهمترین مزایای خرید ویلا در شمال عبارتند از:

اقامت در یک محوطه ویلایی در طول سفر

در عصر حاضر عمده مردم در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنند اما اگر شما یک ویلای بسیار زیبا با محوطه سرسبز در بهترین موقعیت شمال کشور داشته باشید، حداقل هر از گاهی که به شمال سفر می‌کنید، در یک خانه حیاط‌دار با محوطه پوشیده از گیاهان زندگی خواهید کرد. این مسأله بر روی آرامش روحی و روانی شما تأثیر می‌گذارد. به خصوص اگر شما فرزند کوچک در خانه دارید، وقتی به ویلای خود در شمال می‌روید می‌تواند در داخل محوطه به آزادی بازی کند و حتی در استخری که برای محوطه طراحی کرده‌اید شنا کند. بنابراین خرید ویلا در شمال این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که سبک زندگی متفاوتی را تجربه کنید.


خرید ویلا در شمال

افزایش ارزش سرمایه از طریق خرید ویلا در شمال

قطعاً اگر شما یک ویلا در شمال کشور بخرید سرمایه شما نسبت به خرید آپارتمان، سوددهی بیشتری در آینده خواهد داشت چرا که اغلب مشتریان برای خرید ملک در شمال کشور به سراغ ویلا می‌روند. بنا به همان دلیلی که در قسمت قبل پیرامون آن توضیح داده شد. به عبارت دیگر جایگاه ویلا در بین مشتریان نسبت به آپارتمان، ارجح بوده و تمایل دارند حداقل در طول سفر از زندگی آپارتمانی خارج شده و در یک ویلای بسیار زیبا و سرسبز زندگی کنند.

امکانات تفریحی بیشتر در ویلا

اگر شما یک ویلای شخصی در شمال کشور داشته باشید، حتی اگر در تمام طول سفر به گردش و دیدنی از قسمت‌های مختلف شمال نپردازید، حضور در داخل همین محوطه، واقعاً سفر لذت بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد. شنا کردن در داخل استخر، بازی کردن بچه‌ها در فضای سبز، دورهمی‌هایی که در هنگام عصر و شب در فضای سبز و آلاچیق برگزار می‌شود، همگی باعث خواهد شد که شما آرامش روانی بیشتری به دست آورید و سفر لذت بخشی را داشته باشید. در صورتی که چنین امکاناتی در داخل آپارتمان وجود ندارد. در واقع شما با خرید آپارتمان در شمال هیچ تفاوتی در سبک زندگی ایجاد نخواهید کرد بلکه از آپارتمان خود به یک آپارتمان دیگر نقل مکان کرده و در نتیجه همگی دوست دارند به محض اینکه صبح می‌شود، از آپارتمان بیرون بروند تا وارد فضای سبز و جنگلی گردند. به عبارت دیگر اینگونه بگوییم که با خرید آپارتمان در شمال سفر، یک محوطه سرسبز و بسیار زیبا در اختیار ندارید و باید در تمام طول روز در شهر و حومه اطراف آن بگردید.


 خرید ویلا در شمال

مزایای خرید آپارتمان در شمال

شاید شما فردی هستید که بین خرید ویلا در شمال و خرید آپارتمان در شمال کشور مردد بوده و بر سر دو راهی مانده‌اید. بهتر است در مورد مزایای آپارتمان نیز اطلاعاتی داشته باشید. قطعاً این اطلاعات به تصمیم‌گیری بهتر شما کمک خواهد کرد. در صورتی که به فکر خرید آپارتمان در شمال هستید از چند منظر سود خواهید کرد:

امنیت بالای آپارتمان

برای همه افراد مسأله امنیت، اولویت اول قرار دارد. بنابراین با توجه به این موضوع، امنیت آپارتمان در شمال بسیار بیشتر از ویلا خواهد بود و نگهداری از آن سخت نیست. کافی است زمانی که شما از آپارتمان خارج می‌شوید، تمامی درد‌ها را قفل کرده و حتی اگر مجتمع نگهبانی هم نداشته باشد، خیالتان راحت است که دزدی به آپارتمان نخواهد زد. اما در مورد ویلا اینگونه نیست. شما مجبور هستید یک نگهبان برای ویلای خود داشته باشید چون ممکن است هر از گاهی دزد وارد محوطه ویلا شود و خسارت‌هایی را به شما وارد نماید.

هزینه مقرون به صرفه خرید آپارتمان

شاید شما دوست دارید یک ملک خصوصی در شمال داشته باشید اما پس‌اندازی که جمع کرده‌اید برای خرید ویلا در شمال کفاف نمی‌دهد. زمانی که به بنگاه‌های معاملاتی مراجعه می‌کنید، با توجه به موجودی پس‌اندازی در اختیار دارید، به شما خرید آپارتمان در شمال را پیشنهاد می‌دهند چون از این نظر کاملاً مقرون به صرفه خواهد بود. اما زمانی که شما به فکر خرید ویلا در شمال کشور هستید مسلما علاوه بر اینکه باید هزینه‌ ساخت ویلا و همچنین مساحت زمین را پرداخت نمایید، مسأله فضای سبز نیز یک هزینه اضافی‌تر برای شما لحاظ خواهد شد.

نگهداری آسان‌تر از آپارتمان

خرید آپارتمان در شمال کشور به نگهداری پیچیده و خاصی نیاز ندارد اما در مورد ویلا اینگونه نیست. باید در طول سال به بحث فضای سبز ویلا توجه داشته باشید. اگر محوطه شما دارای استخر است، تمیز کردن و نگهداری استخر نیز هزینه‌بر و زمان‌بر خواهد بود. بنابراین همانگونه که متوجه شدید نگهداری از آپارتمان نسبت به ویلا بسیار راحت‌تر بوده و اگر شما وقت کافی برای رسیدگی به ویلا ندارید، همان بهتر که به سراغ خرید آپارتمان در شمال بروید.

فروش آسان‌تر آپارتمان

درست است که اغلب مردم به خرید ویلا در شمال علاقه‌مند هستند اما در شرایط اقتصادی فعلی همه آن‌ها پس‌انداز کافی برای این منظور ندارند. بنابراین تبدیل آپارتمان به پول نقد نسبت به ویلا بسیار راحت‌تر خواهد بود. در نتیجه اگر در آینده کوتاه مدت می‌خواهید ملک خود را بفروشید، همان بهتر که به سراغ خرید آپارتمان در شمال بروید. اما در صورتی که به فکر فروش نیستید قطعاً خرید ویلا اولویت خواهد داشت چون سود بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

سخن پایانی

اکنون با مطالعه این مقاله و بررسی مزایای هر کدام از روش‌های سرمایه‌گذاری از طریق خرید ویلا در شمال و خرید آپارتمان در شمال، بهتر می‌توانید تصمیم‌گیری کنید. در هر صورت شما به یک تیم مشاوره باتجربه نیاز دارید که در این راه به شما کمک کند. در صورتی که به هر کدام از مناطق شمالی کشور سفر کنید بنگاه‌های معاملاتی زیادی را خواهید دید و قطعاً لازم است شما عملکرد هر کدام از این بنگاه‌ها را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید به مشاورین معتمد و باتجربه اعتماد کرده و برای خرید ویلا در شمال  یا خرید آپارتمان، بهتر تصمیم‌گیری کنید. تیم مشاوره اول خونه در خدمت شما خواهد بود تا براساس میزان پس‌اندازی که در اختیار دارید و البته براساس انتظارات و خواسته‌های خود، بتوانید بهترین ملک را در شمال بخرید. لازم به ذکر است که مهندسین و کارشناسان تیم اول خونه همگی بومی مناطق شمالی کشور هستند و بنابراین در معرفی هر کدام از مناطق با دقت بیشتری عمل کرده و می‌توانند شما را به خواسته‌های خود برسانند. البته لازم می‌دانیم این نکته را بیان کنیم که نه تنها برای خرید ویلا در شمال یا خرید آپارتمان، بلکه برای ساخت و ساز ویلا نیز می‌توانید بر روی کمک تیم اول خونه حساب کنید. صفر تا صد ساخت ویلا یا آپارتمان توسط مهندسین ما انجام خواهد گرفت.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27978
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید