امروز یکشنبه 11 شهریور 1403

Sunday 01 September 2024

خرید مقاطع فولادی با بهترین قیمت از آراد آهن اصفهان تامین کننده ورق های فولادی و کلیه آهن آلات


1401/07/27
کد خبر : 26448
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 35 نفر

راهنمای خرید مقاطع فولادی

امروزه خرید مقاطع فولادی به خصوص ورق فولادی برخلاف گذشته به روش‌های گوناگونی امکان پذیر است. تنوع در روش‌های خرید همزمان با افزایش روزافزون میزان تقاضای مقاطع فولادی به وجود آمد و باعث شد که افراد با درنظر گرفتن شرایط خود راحت تر بتوانند مقاطع فولادی مورد نیاز پروژه خود را تأمین نمایند.
خرید و تأمین مقاطع فولادی به هر روشی که انجام شود نیاز به دقت زیادی دارد چرا که  معمولاً خرید در حجم بالا صورت می‌گیرد و اشتباهات احتمالی خسارات زیادی به همراه می‌آورند.
این مقاله به بررسی انواع روش‌های مرسوم برای خرید مقاطع فولادی پرداخته است. شما می‌توانید با مطالعه این روش‌ها، بهترین و آسانترین روش‌ خرید مقاطع آهنی را با توجه به شرایط خود انتخاب و بعد از این برای تکمیل پروژه‌هایتان از آن استفاده کنید.

1- خرید مقاطع فولادی مستقیماً از کارخانه

در سال‌های گذشته این روش تنهاترین روش خرید مقاطع آهنی و فولادی بود. ولی با افزایش ساخت و سازها، میزان و حجم تقاضاها این روش دیگر به تنهایی پاسخگو نبود و مشکلاتی را به همراه داشت.
به منظور کاهش این مشکلات، امروزه بسیاری ازکارخانجات محصولات خود را به صورت عمده ی و سبدی به نمایندگان و مراجع فروش خود می‌سپارند تا توسط این مراجع در بازار آهن و فولاد کشور توزیع شود.
اگرچه در روش خرید مستقیم از درب کارخانه، خرید آهن آلات بصرفه خواهد بود اما معایب و دشواری‌های را به همراه دارد که عبارتند از:
•    امکان سفارش الزاماً در حجم و تناژ بالا: برای اینکه خرید از درب کارخانه با هزینه های حمل و نقل و پیگیری و ... به صرفه باشد باید در حجم زیادی صورت بگیرد در غیر این صورت صرفه اقتصادی ندارد.
•    تسویه کامل قبل از رسیدن سفارش به دست شما: از دیگر مواردی که ممکن است موجب  ایجاد دردسر و مشکل برای شما شود الزام شما توسط کارخانه به تسویه حساب کامل آن هم قبل از ارسال سفارش است. شما سفارش خود را بعد از ثبت به صورت کامل تسویه می‌نمایید. محموله سفارش برایتان ارسال می‌شود و درست هنگامی که به دست شما می‌رسد متوجه مغایرت در محموله ارسالی با سفارش خود خواهید شد. برای رفع این مغایرت باید مراحل زیاد و خارج ازحوصله ی را پشت سر بگذارید.
•    فروش پکیجی و سبدی: مشکلی دیگر که ممکن است برای افراد دردسر ساز شود نحوه ی فروش محصولات کارخانجات بزرگ به صورت سبدی است. کارخانجات مطرح کشور مثل: کارخانه فولاد مبارکه، کارخانه ذوب آهن، اکسین اهواز و ... محصولات خود را به صورت پکیجی ارائه می‌دهند. به این معنی که شما تنها می‌تواند نوع و وزن مقطع فولادی مورد نیاز خود را مشخص کنید و سایز و سایر مشخصات مقطع سفارش داده شده، را کارخانه متناسب با موجودی خود انتخاب و برای شما ارسال می‌کند.
•     
خرید آهن آلات

2- خرید آهن آلات از طریق بورس کالا:

مقاطع فولادی عرضه شده در بورس کالا از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند و اگر کسی بتواند از این طریق خرید خود را به انجام برساند از نظر اقتصادی در هزینه‌های خود بسیار صرفه جویی خواهد کرد. اما علیرغم این قیمت مناسب خرید با این روش مشکلات بسیاری به همراه خواهد داشت.
•    یکی از بزرگترین و محدود کننده ترین شرایطی که خرید از بورس کالا دارد، الزام خرید در تناژ بالاتر از 22 تن است.
•     بسیاری از کارخانه‌های تولید کننده در روزهای مشخص و خاصی تولیدات خود را در بازار بورس عرضه می‌کنند و اگر شما قصد خرید از یک کارخانه‌ مشخص را داشته باشید باید تا عرضه محصول توسط آن کارخانه منتظر بمانید.
•    از مشکلاتی دیگری که خرید به این روش ممکن است به همراه داشته باشد، دشوار بودن پیگیری سفارش و محموله است.
•     در صورت وجود مغایرت در محموله واصل شده به دست شما با سفارشی که به ثبت رساندید، اثبات این مغایرت و رفع آن زمان، حوصله و انرژی زیادی می‌طلبد.
•    هم چنین معضل فروش محصولات به صورت سبدی در روش خرید از بازار بورس نیز وجود دارد و محصولات کارخانجات معتبر در سایزهای مختلفی به دست مصرف کننده خواهد رسید.

3-  خرید مقاطع فولادی به روش سنتی:

برای خرید مقاطع آهنی و فولادی به این روش کافیست کمی پرس و جو کرده و با بنگاه‌های خرید و فروش انواع مقاطع فولادی و آهن آلات موجود در شهر خود آشنا شوید.
این شرکت‌ها معمولاً به عنوان واسطه محصولات فولادی تولید شده توسط کارخانجات مختلف سراسر کشور را تهیه کرده وسپس به دست مشتریان خود می‌رسانند.
 از مزیت‌های خرید از بنگاه‌ها و مراجع فروش آهن آلات می‌توان به امکان سفارش در تناژ و حجم دلخواه، امکان پیگیری محموله سفارشی و ... اشاره داشت.
و محدودیت‌های روش خرید سنتی نیز عبارتند از:
•    بعضی از  شرکت های تأمین کننده که کوچکتر هستند ممکن است امکان تأمین سفارشات با حجم بالا را نداشته باشند.
•    تنوع محصولات فولادی و تنوع برند کارخانجات تولیدی در بیشتر این شرکت‌ها محدود است.
•    شرکت‌های نامعتبر ممکن است از آشفتگی بازار آهن و نوسانات زیاد آن سو استفاده کرده و مقاطع فولادی را با قیمت‌های نامتعارفی به دست مشتریان برسانند.
•    در صورتی که شرکت تأمین کننده اعتبار کافی را نداشته و بدون مجوز و خارج از نظر سازمان‌های مربوطه فعالیت داشته باشد، ممکن است مقاطع فولادی درجه دو و بی کیفیت را به عنوان محصولات کارخانجات برند به فروش برساند.
خرید آهن آلات

4- خرید مقاطع آهنی و فولادی به روش‌های غیرحضوری

در سال‌های اخیر و به خصوص بعد از شیوع بیماری کرونا که همه ی افراد برای حفظ سلامتی خود ماندن در خانه را ترجیح دادند، خریدهای غیرحضوری رونق بالایی گرفت. علاوه بر این مزیت‌های خرید غیرحضوری و آنلاین نیز نقش موثری در استقبال گسترده‌ی مردم و گسترش این روش‌ها داشت.
مقاطع فولادی نیز از این قاعده مستثنی نبودند و در سال‌های اخیر خرید غیرحضوری آهن آلات هم پا به پای دیگر کالاها رونق و رشد چشمگیری داشته است. به طوری که امروزه بسیاری از افراد خرید میلگرد و خرید تیرآهن و سایر مقاطع آهنی مورد نیاز پروژه‌های خود را از طریق خرید آنلاین تأمین می‌نمایند.
از مزیت‌های خرید غیرحضوری می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:
1-    خرید غیرحضوری محدودیت‌های مکانی را برداشته است: شما در هر گوشه و شهری از کشور که نیاز به مقاطع فولادی داشته باشید، می‌توانید از هر کارخانه و شهری که خواستید سفارش خود را به صورت غیرحضوری به ثبت برسانید. برای مثال ممکن است شما در شمال کشور برای تامین مقاطع فولادی پروژه‌ی خود که در شرقی‌ترین نقطه‌ی کشور در حال اجرا است، از کارخانه‌ی در غرب کشور خرید کنید.
2-    خرید غیرحضوری محدودیت‌های زمانی را حذف کرده است:
شما در هر ساعتی از شبانه روز و تنها با مراجعه به پایگاه‌های اینترنتی می‌توانید سفارش خود را ثبت نمایید. حتی در روزهای تعطیل هم می‌توانید این کار را انجام دهید و از انجام به موقع آن اطمینان داشته باشید.
3-    خرید غیرحضوری هزینه‌ها را کاهش می‌دهد:
مسلماً برای خرید حضوری نیاز به صرف زمان و هزینه برای رفت و آمد خواهید داشت در صورتی که تمامی این هزینه‌ها با خرید غیرحضوری از بین می‌روند و شما می‌توانید در زمان و پول خود صرفه جویی کنید.
4-    در خرید غیرحضوری قیمت‌ها به صورت شفاف در پایگاه‌های اینترنتی ثبت شده اند، و شما نباید به صورت تخمینی سفارش خود را ثبت کنید.
5-    تسویه حساب در خریدهای غیرحضوری آسانتر انجام می‌شود.
6-    پایگاه‌های اینترنتی برای هر خرید شما فاکتور رسمی صادر می‌کنند که می‌توانید از آن برای پیگیری محموله‌ی خود و یا مغایرت‌های احتمالی استفاده کنید.
7-    در خرید غیرحضوری شما می توانید در حجم دلخواه و مورد نیاز خود سفارشتان را ثبت نمایید. بدون اینکه محدودیتی در میزان سفارش داشته باشید.
8-    از دیگر امتیازات ویژه سایت‌های فروش مقاطع فولادی امکان استعلام آنلاین و لحظه به لحظه قیمت انواع مقاطع فولادی است.
روش‌های استعلام قیمت به صورت غیر حضوری:
همانطور که می‌دانید قیمت آهن و مقاطع آهنی به صورت روزانه و بعد از ارزیابی نرخ دلار، میزان عرضه و تقاضا، تورم و ... تعیین شده و در مراجع معتبر اعلام می‌شود. شما می توانید برای اطلاع از قیمت‌ روز آهن آلات به صورت آنلاین و روزانه به روش‌های زیر اقدام کنید:
1-    از طریق کانال تلگرامی آراد آهن: شما می‌توانید با عضویت در کانال تلگرامی شرکت آرادآهن به صورت روزانه از قیمت‌ انواع مقاطع فولادی مطلع شوید.
2-    از طریق صفحه اینستاگرامی آراد آهن: بازرگانی آراد آهن قیمت انواع مقاطع فولادی را به صورت روزانه در صفحه اینستاگرامی خود به اشتراک می‌گذارد.
3-    از طریق مراجعه به قسمت فروشگاهی سایت آراد آهن: قیمت تمامی مقاطع فولادی با ذکر مشخصات و سایزها در سایت درج و به صورت روزانه بروز رسانی می‌گردد. برای مثال جهت اطلاع از قیمت خرید مقاطع فولادی اصفهان مانند تیرآهن های تولید شده توسط کارخانجات اصفهان کافیست در صفحه اصلی سایت ابتدا گزینه‌ی قیمت انواع تیرآهن و سپس از لیست باز شده گزینه تیرآهن اصفهان را انتخاب نمایید.
4-    تماس تلفنی: در نهایت اگر به هر دلیلی دسترسی به اینترنت ندارید و یا اگر قیمت مقطع فولادی خاصی مثل قیمت تیرآهن 16 را در نظر دارید، می‌توانید با شماره‌ی ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را از کارشناسان فروش ما استعلام نمایید.
خرید آهن آلات

روش‌های خرید مقاطع فولادی از آرادآهن

برای خرید از بازرگانی آراد آهن نمایندگی فروش آهن آلات صنعتی و ساختمانی می توانید به دو روش حضوری  و غیرحضوری اقدام نمایید.
برای خرید آهن آلات اصفهان و یا سایر کارخانجات به صورت حضوری می‌توانید در ساعات 8:30 تا 17 به آدرس درج شده در سایت مراجعه کنید.
هم چنین جهت خرید غیرحضوری می‌توانید از طریق گزینه ی ثبت سفارش سایت آراد آهن اقدام نمایید.
برای مثال اگر قصد خرید ورق سیاه فولاد مبارکه را دارید، بعد از باز شدن فرم ثبت سفارش اطلاعات تماس خود را وارد کنید و در قسمت نام محصول: ورق سیاه و در قسمت کارخانه سازنده: فولاد مبارکه را وارد نمایید. سپس بعد از وارد نمودن سایر اطلاعات ورق مورد نیاز خود مانند سایز ، طول شاخه، تناژ و ... بر روی گزینه ی ثبت سفارش کلیک کنید. همکاران ما در اسرع وقت برای تکمیل فرایند خرید با شما تماس می‌گیرند.

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید