امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

خرید محصولات ال ای دی از فروشگاه چراغ قوه


1401/07/27
کد خبر : 25779
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 15 نفر
در طراحی و ساخت این محصولات، از بخار سدیم، ال ای دی، بخار جیوه و لامپ های کم مصرف استفاده شده است و از لحاظ شکل و طراحی نیز تفاوت های بسیار آشکاری با لامپ های ال ای دی دارند. در جهان امروزه می توانید شاهد استفاده از پروژکتور های ال ای دی در بسیاری از نورپردازی های داخلی و خارجی ساختمان ها باشید.

پروژکتورهای ال ای دی


پروژکتورهای ال ای دی  یکی از کاربردی ترین تجهیزات روشنایی می باشند، زیرا پیشرفت علم و فناوری سبب شده است تا سطح رفاه زندگی نیز افزایش پیدا کند و شما می توانید بهترین تجلی این فناوری را در پروژکتورهای ال ای دی مشاهده کنید. پروژکتورها همان لامپ هایی ال ای دی هستند که مدل پروژکتور را دارند و شما می توانید در ویترین بسیاری از فروشگاه ها شاهد عرضه شدن این تجهیزات نوری باشید.

انواع پروژکتور ال ای دی


پروژکتورهای ال ای دی تنوع بالایی دارند، که شما می توانید با در نظر گرفتن نیاز خود، مناسب ترین انواع پروژکتورها را تهیه و خریداری کنید. از انواع این محصولات می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:
– پروژکتور SMD : این مدل از پروژکتورها از قطعات بسیار ریز الکترونیکی طراحی و تهیه شده است و مناسب برای استفاده در دستگاه های الکترونیکی می باشد که از مهمترین این دستگاه های الکترونیکی می توان به تلویزیون، دستگاه های صوتی و غیره اشاره کرد.
– پروژکتورCOB : این مدل از پروژکتورها نور را در یک نقطه متمرکز کرده و برای زاویه دار کردن نور متمرکز در این پروژکتورها از لنز استفاده می کنند.
– پروژکتور POWER: برای اینکه نور موجود در این مدل از پروژکتورها انتشار پیدا کند از چند پاور استفاده می شود که در این صورت میزان نور و روشنایی به وجود آمده نیز زیادتر شده و کاربران می توانند بیشترین استفاده را از این مدل پروژکتورها داشته باشند.

 

لامپ ال ای دی

یکی از انواع لامپ  های پرکاربرد، لامپ  ال ای دی است که امروزه به دلیل کاهش مصرف برق و طول عمر بالا در بسیاری از بخش  ها از آن استفاده می شود. این لامپ ها نوعی از لامپ هستند که به حالت جامد تولید می شوند و برای روشن شدن از دیود نور افشان استفاده می کنند. در گذشته از لامپ  ال ای دی  به عنوان چراغ درون دستگاه  های الکتریکی و روشن شدن صفحه نماشگر استفاده می شد، اما امروزه به دلیل ویژگی  هایی منحصر به فردی که در لامپ ال ای دی  نسبت به انواع لامپ  های رشته  ای وجود دارد، باعث شده است که از لامپ ال ای دی  برای روشنایی همه  بخش  ها استفاده شود.

انواع لامپ بر اساس فناوری ساخت

این لامپ ها براساس فناوری ساخت به سه دسته تقسیم می شوند که هرکدام ویژگی های متفاوتی دارند و عبارتند از:
•    لامپ POWER LED: قدیمی ترین نسل لامپ ال ای دی هستند که در دو نوع ۱ و ۳ وات تولید می شوند و به ازای هر وات حدود ۱۰۰ لومن روشنایی تولید می کند. از لامپ پاور در بسیاری از پروژکتور ها و ساخت لامپ  های دیگر استفاده می شود.
•    لامپ SMD: نمونه  ای از لامپِ ال ای دی است که از کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی ال ای دی با توان کم روی یک برد ساخته می شوند. این نوع لامپ  ها برای روشن شدن نیاز به توان ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلی وات دارند.
•    لامپ COB: جدیدترین نوع فناوری هستند که برای ساخت انواع لامپ ال ای دی به صورت فشرده یا پروژکتور ها استفاده می شوند و توان بسیار بالایی دارند. لامپ  های COB در مدل  های مختلفی مانند حلقوی، دایره  ای، شلنگی و مربع در بازار تولید می شوند.

دلایل سوختن لامپ ال ای دی

لامپ  ال ای دی  برخلاف انواع دیگر لامپ  ها به راحتی نمی سوزند و یا در صورت سوختن به راحتی تعمیر می شوند. عواملی متعددی باعث سوختن لامپ  ال ای دی  می شوند که عبارتند از:
•    خشک شدن خمیر سیلیکون: کیفیت و جنس خمیر سیلیکون تاثیر زیادی در طول عمر لامپ  های ال. ای.دی دارد. در صورتی که خمیر سیلیکون موجود در لامپ از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد و یا خشک شده باشد، نمی تواند انتقال گرما به خنک کننده را به درستی انجام دهد. در صورت عدم هدایت گرما به خنک کننده، میزان گرمای برد ال ای دی بالا رفته و باعث سوختن لامپ ال ای دی  می شود.
•    نوع ال ای دی : به طور کلی ال ای دی ها در دو نوع ساخته می شوند که هر کدام از آن ها نقطه شکست متفاوتی دارند. همچنین میزان خروجی جریان و حساسیت هر کدام از ال ای دی ها در برابر عوامل مخرب متفاوت است. بنابراین نوع ال ای دی در طول عمر لامپ  ها بسیار موثر است.
•    نوع درایور: یکی از ابزارهای تشکیل دهنده  این لامپ ها درایورها هستند که اگر از کیفیت و قابلیت  های مناسب برخوردار نباشند باعث سوختن لامپ می شوند. در واقع درایوری خوب است که بتواند در زمان بالا رفتن گرما در لامپ، میزان خروجی جریان را کم کند و از سوختن آن جلوگیری کند.
•    نوسانات برق: یکی از مهم ترین عواملی که باعث سوختن لامپ  ها می شود، نوسانات برق است که با افزایش و کاهش بیش از اندازه جریان برق باعث سوختن انواع لامپ  ها می شود.




پنل ال ای دی

پنل ال ای دی یکی از رایج ترین و کاربردی ترین محصولات ال ای دی محسوب می شود که برای روشن کردن محیط اطراف خود از تکنولوژی خاص و متفاوتی استفاده می کند. این پنل  ها در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی در صنعت روشنایی داشته‌اند و پیشرفت‌های زیادی کرده  اند. تا جایی که امروزه پنل های ال ای دی از جدیدترین محصولات استفاده شده در صنعت روشنایی به حساب می  آیند.

انواع پنل ال ای دی


این پنل متناسب با نیاز و سلیقه افراد جامعه در طرح‌ها و انواع مختلفی تولید می شوند که از جمله آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.    پنل LED  مربعی و مستطیلی
طراحی و ساخت این پنل LED  به صورت مربع و مستطیل است و به صورت معمول در ابعاد ۳۰*۳۰، ۶۰*۹۰، ۶۰*۳۰، ۱۲۰*۳۰ تولید می شوند. از نمونه  های این نوع پنل می توان به پنل  های آسمان نما به شکل مربع یا مستطیل اشاره کرد.
2.    پنل LED  دایره‌ای
پنل دایره ای ال ای دی در ابعاد کوچک و بزرگ تولید می شوند. به صورت معمول نصب آن ها با ابعاد بزرگ به صورت معلق انجام می‌شود و نصب ابعاد کوچک دایره  ای به صورت روکار یا توکار صورت می‌گیرد. از این نوع پنل LED  می-توان در مکان  های مختلف نظیر اتاق  خواب، راهرو، راه  پله، بیمارستان و … استفاده کرد.
3.    پنل LED Edge light
پنل Edge light از محبوب  ترین و رایج  ترین پنل  های استفاده شده به حساب می آید که طراحی و ساخت آن به گونه  ای است که منبع نور آن در اطراف پنل قرار داده شده است. به صورتی که نور از کنار پنل پخش و از سطح آن خارج می شود.
4.    پنل Back light
منبع نور این پنل در پشت آن قرار داده شده است و به عنوان پنل هایی با عمق نصب بیشتر شناخته می شوند. نور این پنل LED  به صورت مستقیم از سطح آن پخش می‌شود.
5.    پنل سه حالته دو رنگ
پنل های ال ای دی سه حالته دورنگ نسل جدیدی از پنل  های LED محسوب می‌شوند و به واسطه خاموش و روشن کردن کلید می توان رنگ آن را تغییر داد برای ساخت پنل LED سه حالته دو رنگ از تکنولوژی تراشه SMD استفاده شده است. به همین دلیل این پنل از طول عمر بالاتری در مقایسه با لامپ‌های هالوژنی برخوردار است.

سایت چراغ قوه بهترین گزینه برای خرید انواع مختلفی از این محصولات میباشد چرا که شما میتوانید با مراجعه به سایت در قسمت محصولات در صفحه اصلی و انتخاب گزینه “لامپ چراغ و صنایع روشنایی” وسپس انتخاب محصول مورد نظر از محصولات مختلف که توسط فروشندگان مختلف در سایت بارگزاری شده اطلاعات کسب نمایید.


 

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25779
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید