امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

خرید مبل


1401/07/27
کد خبر : 28267
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 14 نفر
صنعت مبلمان سازی، تاریخچه طولانی دارد و آغاز آن به 800 سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. در گذشته تهیه و ممارست از مبل نشان اعیانی و اشرافی بود، اما امروزه در تمامی اقشار، خرید مبل یک امر رایج است. جایگزینی مبل با زمین یا تشک به منظور نشست و برخاست، از کمر درد یا مشکلاتی از قبیل بدن درد ناشی از رطوبت و سرما جلوگیری می‌کند. همچنین استفاده از مبل برای افرادی که دچار مشکلات زانو یا دیسک کمر هستند، از الزامات به شمار می‌رود. خرید مبل به روش‌های گوناگونی انجام می‌گیرد، که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

 

امروزه به دلیل استفاده همگانی از مبلمان، این صنعت پیشرفت چشم‌گیری داشته و از امور پر سود محسوب می‌شود. تنوع مدل، طرح، نوع پارچه، کیفیت، چوب مورد استفاده، نقش و نگار، تزیینات و منبت کاری و..... همگی از فاکتورهای ایجاد تفاوت در مبل هستند که تأثیرات مستقیم و غیر مستقیمی در نتیجه نهایی کار دارند.

در خرید مبل موارد قابل توجه زیادی وجود دارند، برای مثال؛ قصد شما تنها خرید مبل جدید است یا نوع خاصی مد نظر دارید؟ مدل یا طرح دلخواه شما چیست؟ آیا خواستار برند خاصی هستید یا تنها کیفیت ملاک شما است؟ همراه ما باشید تا به شما کمک کنیم در زمان خرید بهترین انتخاب را داشته باشید.

خرید مبل پایه فلزی

گاهی اوقات در صنعت ساخت مبلمان در بعضی از قسمت‌های مبل مانند پایه یا کل بدنه از فلزاتی مانند استیل استفاده می‌شود، که علاوه زیبایی خیره کننده، بر مقاومت مبل نیز تأثیرات شگرفی دارد. خرید مبل پایه فلزی از جهاتی مزیت‌های بسیاری دارد، برای مثال مقامت پایه‌های فلزی در برابر خوردگی، ضربه، فشار وزنی و...... بالا است. هنگام ساخت مبل پایه فلزی، به منظور دوام پایه در برابر زنگ زدگی و خوردگی از پودری استفاده می‌شود.

به همین دلیل خط و خش به روی پایه نمی‌افتد، در نتیجه مدت طولانی مانند روز اول می‌ماند و براقی خود را حفظ می‌کند. به همین دلیل با خرید مبل پایه فلزی تضمین و گارانتی طولانی مدتی را دریافت می‌کنید.

خرید مبل پایه چوبی

مبلمانی با پایه چوبی، از رایج‌ترین نوع مبل هستند، که طرفداران زیادی دارند. پایه‌های چوبی به دلیل کیفیت و طول عمر بالا، متریال رده اول در ساخت پایه و بدنه مبل محسوب می‌شوند. خرید مبل پایه چوبی نسبت به دیگر مدل‌ها، بسیار راحت‌تر است، چرا که تنوع بیش‌تری دارد. به دلیل رواج استفاده از چوب در صنعت مبلمان، طرح، نوع، مدل، کاربرد و..... مبل‌های پایه چوبی بسیار زیاد است. این‌گونه دست شما مشتریان عزیز در انتخاب باز است و با توجه به طیف گسترده مدل و قیمت‌ها می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

 از نکات حائز اهمیت در خرید مبل پایه چوبی، نوع چوب آن است. انواع مختلفی از چوب‌ها در ساخت مبل به کار برده می‌شوند، که هر کدام خصیصه‌های خود را دارند. همچنین پایه‌های چوبی می‌توانند دارای طرح‌های مختلف یا منبت‌کاری های ظریف و زیبا باشند.

خرید مبل ترک

مبلمان ترک، همواره به زیبایی و طراحی منحصر به فرد مشهور هستند. در ساخت مبلمان ترک به ریزترین جزئیات نیز بها داده می‌شود، از این رو در زیبایی و چشم نوازی یکتا هستند و طرفداران زیادی دارند. لمسه ‌دوزی مبلمان ترک به روش‌های مختلفی از جمله لمسه‌ دوزی دکمه، لوزی، مربعی، خطوط موازی، انجام می‌شود.

ممکن است خرید مبل ترک هزینه بالایی را دربرگیرد، البته اگر از نوع وارداتی باشد. برندهای ایرانی بسیاری هستند که انواع مبلمان ترک را در بهترین کیفیت و زیباترین طراحی‌ها می‌سازند.

 در همین راستا، هزینه خرید مبل ترک کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کند. کیفیت پارچه و چوب مبل‌های ترک بسیار بالا است و دوام زیادی دارند. همچنین طراحی این نوع مبل‌ها، ارگونومیک بوده و احساس راحتی بسیاری در حین استفاده از آن‌ها خواهید داشت.

خرید مبل از تولیدی

همواره سوالات بسیاری از قبیل آیا خرید مبل از تولیدی به صرفه است یا نه ، توسط کاربران پرسیده می‌شود. باید بگوییم که تهیه مبلمان از تولیدی امکان‌پذیر است و اتفاقاً، راه بسیار مناسبی است. چرا که هنگام خرید از تولیدی شما می‌توانید هزینه کم‌تری پرداخت کنید و همزمان طرح و نوع‌های مختلفی را ببینید.

هنگام خرید مبل از تولیدی، واسطه‌های بسیاری کنار می‌روند و شما می‌توانید به‌ صورت مستقیم از تولید کننده خرید کنید یا درخواست ساخت مبلمان دلخواه خود را بدهید. با مراجعه به تولیدی امکان انتخاب متریال، نوع چوب، پارچه، طرح و نقش مد نظر و.... دارید، که هنگام خرید از فروشگاه ممکن است مبلمانی تماماً هماهنگ با سلیقه خود را پیدا نکنید.

از این رو، خرید از تولیدی مزیت‌های بسیاری دارد. شما می‌توانید با یک تماس ساده یا مراجعه حضوری به تولیدی مورد نظر، به راحتی مبل دلخواه خود را خریداری کنید.

خرید مبل مدرن

با خرید مبل مدرن، می‌توانید خانه یا هر مکان دیگری که در نظر دارید را تبدیل به یک فضای دنج و راحت، و در عین حال شیک و ترند کنید. مبلمان مدرن با توجه به نوع طراحی و متریال متفاوتی که دارند، بسیار پرکاربرد و پرفروش هستند. طراحی و نوع ساخت متفاوت مبلمان‌ها که تغییرات شیوه آن‌ها در اواخر قرن نوزدهم به‌وجود آمده است، باعث شکوفایی صنعت جدیدی در ساخت مبلمان، به نام مبل مدرن شده است.

اصول طراحی مبل مدرن، مستقیماً برداشت‌های از معماری مدرن دارد. در این شیوه از ساخت مبلمان، تزیینات اضافی کنار رفته و اشکال از ابعاد بزرگ و غیر ضروری به ابعاد کوچک تبدیل می‌شوند. سادگی و طرح‌های صاف از سمبل‌های مدرنیته هستند. به دلیل سادگی خاصی که مبلمان مدرن دارند، قابل استفاده در هر مکان با هر طریق استفاده‌ای هستند. در خرید مبل مدرن وودن مبل به مواردی مانند اشکال به ‌کار گرفته شده، رنگ و خطوط و.... باید توجه کافی داشته باشید، چرا که مبلمان مدرن، مدل‌های مختلفی دارند.

خرید مبل ارزان

تنوع مبلمان‌های موجود در بازار بسیار است و با توجه به تفاوت‌های عمده و جزئی که دارند، هنگام خرید مبل متوجه طیف گسترده‌ای از قیمت­ها خواهید شد. عوامل مختلفی از جمله نوع چوب، پارچه، طرح و مدل، سختی مراحل ساخت و...... بر قیمت نهایی یک مبل تأثیر مستقیمی دارند.

 گاهی اوقات ممکن است، طی استفاده از متریال بی کیفیت، قیمت یک مبل بسیار پایین باشد و مشتری را ترغیب به خرید کند. البته که در کوتاه مدت متوجه مشکلات بسیاری خواهید شد. از بهترین راه‌های خرید مبل ارزان قیمت، مراجعه به تولیدی و کارگاه است.

 علاوه بر تولیدی، در بازارهای منسوب به بازار مبل و.... نیز می‌توانید با قیمتی مناسب مبل دلخواه خود را تهیه کنید. همیشه خرید مبل ارزان به معنی کیفیت پایین نیست، چرا که ممکن است از متریال درجه دو یا سه در کار استفاده شده باشد، که همواره کیفیت قابل قبولی دارند.

کلام آخر

امروزه خرید مبل امری رایج است و کمتر کسی را پیدا می‌کنید که از مبلمان استفاده نکند یا خواستار خرید مبل جدید نباشد. منتهای امر رعایت نکاتی از قبیل اولویت بندی و در نظر گرفتن ملاک های مهمی که دارید بسیار مهم است.

اگر در خرید مبل دچار اشتباهات شوید یا مواردی را در نظر نگیرید، ممکن است از خرید خود پشیمان شوید. در وهله اول باید کاربرد و مکان مورد نظر را مشخص کنید. در قدم بعدی دکوراسیون محیط حرف اول را می‌زند.

در آخر، نیازمند خرید مبل از برندی معتبر هستید. برندهای معتبر و مطرح، در ساخت و عرضه مبلمان خود، دقت زیادی دارند و نهایت تلاش خود را می‌کنند تا حین عرضه مبلی با متریال درجه یک، قیمت را در سطحی مقرون به صرفه نگه‌دارند. مطالب فوق به منظور راهنمایی شما کاربران عزیز به نگارش درآمده است، امیدواریم مقاله فوق در باب خرید مبل برای شما مفید بوده باشد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28267
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید