امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

خرید لوله داربست ، قالب بتنی ساختمان و جک سقفی


1401/07/27
کد خبر : 26313
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

بست چهارپیچ دارای 2 عدد برگه و 1 عدد کنده می باشد این قطعات توسط 4 عدد پیچ و 4 عدد مهره و 4 عدد واشر مونتاژ می گردد. مراحل تولید بست چهارپیچ عبارتند از : ریخته گری قطعات کنده و برگ ، خرد کردن و جداسازی قطعات ، ماشین کاری قطعات ، شات کردن قطعات ، کنترل کیفی قطعات و پلیسه گیری ، مونتاژ ، کنترل کیفیت محصول مونتاژ شده ، بسته بندی .بست چهارپیچ برای اتصال دو لبه لوله به حالت تقاطعی و 90 درجه در تمام سطوح کاری کاربرد دارد .

لوله داربست فلزی

داربست فلزی از لوله ها، اتصالات و بست های فلزی که به هم متصل می شوند، تشکیل شده است. مونتاژ و برچیدن این داربست آسان است و در عین حال نیازمند مهارت و دقت بالایی برای نصب است. این نوع داربست استحکام بهتر، دوام بیشتر و مقاومت بالایی دارد. اگرچه اندکی هزینه نصب آن نسبت به سایر داربست‌ها بیشتر است، اما ایمنی بیشتری برای کارگران فراهم می‌کند. به همین دلیل است که این نوع داربست امروزه به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد .


 

داربست فلزی چیست؟

 داربست: امروزه با گسترش ساخت‌وسازها و همچنین افزایش ارتفاع ساختمان‌ها، استفاده از داربست اهمیت زیادی پیداکرده است. داربست‌ها به‌عنوان سازه‌های کمکی برای دسترسی به نقاط دشوار ساختمان‌ها به ‌کار گرفته می‌شوند. با توجه به شرایط کاربر روی داربست و در ارتفاع، رعایت نکات ایمنی داربست نقش پررنگی در کاهش حوادث دارد. سقوط افراد و اشیا و یا فروریختن داربست، اصلی‌ترین زمینه بروز حوادث را فراهم می‌کنند. داربست تجهیزاتی موقتی از جنس چوب یا فلز است که برای دسترسی ایمن و آسان به محل‌های کار بالاتر از ۲ متر از آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
09124126245

جک سقفی چیست ؟

 انواع و کاربرد جک سقفی به دلیل کاربرد بالایی که در صنعت ساخت و ساز دارند، همواره مورد توجه قرار می گیرند، جک سقفی یا پایه های فلزی در ارتفاع های مختلف ساخته می شوند و برای پاسخ به نیاز مشتری شرکت های مختلفی برای تولید این جک های سقفی در رقابت هستند تا که به نیاز مشتری برای طراحی سقف های سازه های مختلف پاسخ دهند. جک های سقفی برای ساخت یک سری از سازه های اجرایی موقت بسیار کاربردی است، اصولا جک های سقفی مانند پایه های فلزی مستحکم برای ساخت انواع سازه بکار گرفته می شوند. انواع و کاربرد جک های سقفی بسیار کارآمد است به گونه ای که در سازه های مختلفی برای ارتفاع های مشخص حدود سه الی چهار متر استفاده می شود، جک سقفی از نظر اقتصادی به صرفه هستند و این خود یک امتیاز مثبت از سوی مشتری محسوب می شود و بنابراین خرید آن برای مشتری آسان خواهد بود. طراحی انواع جک های سقفی بسیار حرفه ای و با ایده پردازی های خاص صورت گرفته است، سادگی جک های سقفی یکی دیگر از قابلیت های انواع و کاربرد جک های سقفی است، زیرا در عین سادگی بسیار حرفه ای طراحی شده اند و کاربرد های زیادی برای ساخت انواع سازه های بتنی دارند.



شمع فلزی بتن چه کاربردی دارد؟ این نوع جک‌های سقفی کاربرد زیادی دارند و همان طور که گفته شد برای کفراژبندی سقف‌ها در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بازار وجود دارد که قیمت‌های متفاوتی براساس کیفیت مواد اولیه، جنس‌، ضخامت، دست دوم ( کارکرده) و یا نو بودن (استفاده نشده) دارد که دارای نوسانات قیمتی زیادی در بازار ساخت و ساز و مصالح ساختمانی وجود دارد. حتی اگر مدت زمان کمی از آن استفاده می‌شود می‌توان آن را به صورت اجاره تهیه کرد. شمع فلزی بتنی نیز یک نوع جک است که بیشتر وزن یک ساختمان را به خاک‌های زیر منتقل می‌نماید که سه نوع بتنی، فلزی، چوبی و بتن مسلح است که اگر سطح زمین مقاومت لازم را نداشته باشد برای شالوده‌های عمیق استفاده می‌شود. اگر به دنبال این هستید که از جک‌های دست دوم استفاده نمایید و پروژه شما دارای وزن بالایی باشد بهتر است که به صورت نو استفاده شود تا آسیب‌دیدگی آن کمتر شود .
جک زیر سقفی در وزن های مختلف تولید می گردد. جک های سنگین از لوله های سنگین با ضخامت ۲٫۵ میلی متر و جک های سبک از لوله های سبک با ضخامت ۲ میلی متر تولید می گردد. جک ساختمانی سنگین میزان تحمل بار زیادی نسبت به جک سبک را دارا می باشد. جک های متوسط از ته جک هایی با لوله ۲ و قسمت بالایی جک از لوله ۲٫۵ میل تولید می گردد. بهترین نوع رزوه برای تولید جک از جنس چدن داکتیل نشکن می باشد. در ارتفاع بیش از ۴ متر از نظر فنی و ایمنی و همچنین در سقف های دال بتن به جای جک های سقفی استفاده از داربست های مدولار پیشنهاد می گردد.


قالب فلزی بتن

 همانطور که از قالب های بتن فلزی مشخص است یکی از معیار های قیمت گذاری این قالب ها متریال به کار رفته در آنها است که در اینباره می توان به جنس قالب که از آهن یا فولاد های نشکن با قابلیت تحمل بالا که فقط با دستگاه های مخصوص میتوان به آنها فرم داد ولبه آنها را خم کرد و یا شکل دلخواه در آنها ایجاد کرد،اشاره داشت که جنس فولادی این قالب ها از کارخانه جات مختلفی تهیه می گردد.بهترین ورق فولادی سرد را کارخانه تولید میکند که در ایران بهترین استاندارد های داخلی و خارجی را دارا می باشند. مورد بعدی که در قیمت این قالب ها تاثیر زیادی میگذارد استفاده از دستگاه هایی همچون خم،پانچ،پرس،برش وجوش است.



 



معمولا با خرید قالب بتن فلزی از جنس آهن یا فولاد که جنس فولادی این قالب ها از فولاد هایی همچون اس تی است، که از ورقها سرد شرکت های سازنده محسوب میشوند.این قالب ها توسط دستگاه هایی که با ایجاد خم که میتوان قالب لبه خم از آنها نام برد،تولید میشود و یا قالب ها را بصورت پانل در ابعاد مختلف برش میدهند سپس تسمه هایی که عرض آنها متغیر است و گاها تا ۶۰ میلیمتر میرسد استفاده میشود،که میتوان از آنها قالب لبه جوشی یا تسمه ای نام برد.در قالب لبه جوشی یا تسمه ای از جوش ها مختلفی استفاده میشود که بهترین جوش با مقاوت لازم برای بتن ریزی جوش کربن دی اکسید است،که استحکام و مقاومت لازم را به پانل ها میدهد،عمر این قالب ها را نیز افزایش میدهد. از قالب های فلزی در فنداسیون،ستون، دیوار و… داخل ساختمان و انواع سازه ها دیگر بتنی استفاده میشود،قالب فلزی بدلیل اینکه عموما بیشتر به شکل پانل هایی با ابعاد مختلف تولید میشوند میتوان به صورت مدولار از آنها در ساخت سازه هایی که فرم مخصوص دارند استفاده کرد که معمولا خاصیت مدولار به این قالب ها اطلاغ می شود.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26313
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید