امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

خرنوب چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 25813
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 20 نفر

خرنوب گیاهی است بومی شرق مدیترانه که کشت آن حداقل مربوط به مدت ۴۰۰۰ سال قبل بوده است .میوه اش مانند فلوس به طول متفاوت ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر به عرض ۲ تا ۳ سانتی متر و دارای وضع آویخته و کاملاً مشخص بر روی شاخه های درخت است. رنگ میوه قهوه ای شفاف و سطح خارجی آن مسطح و قوسی شکل می باشد. میوه خرنوب طعم بسیار شیرین شبیه عسل دارد .
 

ترکیبات شیمیایی میوه خشک شده خرنوب

خرنوب دارای سطوح بالایی از کربوهیدرات ، پروتئین و سطح پایینی از چربی و شامل حدود ۷درصد فیبر خام می باشد. همچنین منبع غنی از آهن،کلسیم، سدیم، پتاسیم، فسفر و گوگرد و نیز ویتامین های E،D،C، نیاسین(B3)، اسید فولیک(B9) و پیریدوکسین(B6) است. پودر خرنوب شامل ۱۱ ترکیب فنولی است، که پیروکالول، کاتکول و اسیدکلروژنیک را به مقدار زیاد و مقادیر کمی از سایر ترکیبات فنولی مثل کومارین، سینامیک، فرولیک و اسید گالیک را دارد. همچنین دارای ۱۷ اسیدهای چرب می باشد، عمدتا از چهار اسیدچرب شامل: اولئیک، لینولئیک، پالمتیک و اسید استئاریک است.به علاوه حاوی مواد معدنی مانند پتاسیم ، سدیم ، کلسیم ، آهن و فسفر است.
 

ویتامینها و مواد معدنی  موجود در خرنوب

•    A
•    B-2
•    B-3
•    B-6
•    مس
•    کلسیم
•    منگنز
•    پتاسیم
•    منیزیم
•    فلز روی
•    سلنیوم
•     فیبر
•    پکتین
•    پروتئین
 
 
 
 
 
خرنوب دارای انواع ویتامینها و مواد معدنی مانند املاح کلسیم سدیم، پتاسیم و ویتامینای، ویتامین ث و انواع ویتامین های گروه ب به ویژه ب1 ، اسیدگالیک و برخی انواع اسید آمینه است. برای درمان نازایی خصوصا در آقایان که به تعداد بالا در جامعه امروزی مشاهده می کنیم به عنوان یک گیاه دارویی خیلی مهم استفاده می شود. در مردان بالا برنده تعداد اسپرمها وبالا برنده کیفیت اسپرمها می باشد و از زمانهای قدیم به عنوان درمان نازایی مورد استفاده می باشد. خرنوب  علاوه بر اینکه در افزایش تعداد اسپرم و تحرک اسپرم ها دارویی  و بهبود تولید اسپرم در مردان بی نظیر و موثر می باشد ، در درمان زود انزالی مردان نیز در ردیف موثرترین و طبیعی ترین داروها جای دارد.
 

خرنوب و ناباروری آقایان

خرنوب باعث افزایش میل جنسی، بهبود مورفولوژی و تعداد اسپرم و افزایش توان حرکت اسپرمها می شود. تجربه و آزمایشات نشان داده مصرف ۹ تا ۱۲ کیلوگرم خرنوب در طول ۳ الی ۴ ماه اثر شگفت انگیزی بر باروری آقایان بجا گذاشته است. در طب سنتی ، از میوه خرنوب به عنوان داروی ضد عفونی کننده و برای افزایش حجم منی انسان برای درمان ناباروری مردان استفاده می شود. میوه خرنوب تأثیر مثبتی بر پارامترهای تولید مثل مردان دارد. استفاده  خرنوب باعث افزایش سطح هورمون های جنسی و تراکم اسپرم در توبول های مایع ساز می شود.
مکانیزم تاثیر گذاری میوه خرنوب در تقویت اسپرم به طور خلاصه بدین صورت است که ،استفاده منظم خرنوب می تواند باعث افزایش غلظت و تحرک اسپرم و کاهش استرس اکسیداتیو و عوامل التهابی بشود. همچنین  این گیاه بر آپوپتوز بیضه ها نیز موثر است. به نظر می رسد مکانیسم تأثیر احتمالی  میوه خرنوب بر آپوپتوز بیضه از طریق تأثیر بر ژن های درگیر در آپوپتوز است. علاوه بر این ، تأثیر آن بر سطح مالون دی آلدئید و سیستم آنتی اکسیدانی بدن منجر به تغییر در سطح استرس اکسیداتیو می شود. دریافت گیاهان با ظرفیت آنتی اکسیدانی بالا همچون خرنوب میتواند یکی از راه های مقابله با آسیب های اکسیداتیو اسپرم در مردان نابارور باشد.
 

طرز تهیه و نحوه مصرف دمنوش خرنوب برای تقویت اسپرم

بهترین راه برای استفاده از جوشانده خرنوب بدین صورت است که ، میوه های خرنوب را نیم کوب کرده تا اندازه دانه های گندم شوند سپس هسته ها را جدا کنید. هر 12 ساعت 1 قاشق غذا خوری خرد شده خرنوب را در 1 لیوان آب جوش به آرامی حدود 10 الی 15 دقیقه بجوشانید تا کامل پخته و نرم شود. این جوشانده را بدون صاف کردن میل نمایید.
 
 

شیره خرنوب محصول کشور ترکیه

این فراورده محصول ترکیه با تاریخ تولید جدید میباشد که برای استفاده راحتتر و بهره مندی بیشتر از خواص دارویی این میوه خوش طعم ارایه میگردد. همانندخود گیاه خرنوب این شیره گیاهی نیز دارای خواص درمانی منجمله تقویت باروری و افزاینده تولید و تحرک و نرمال اسپرم بوده و نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن و برطرف کردن التهابات بدن و جنگ با سرطان و تقویت کارایی قلب و تقویت استخوان ها کاربد وسیعی دارد.
" سید عطار " تازه ترین محصول سال را از شیره خرنوب برای بهره مندی از خواص اعجاب آور آن تقدیم عزیزان مینماید.
 
 
 
 
 
 

معجون خرنوب سید عطار بهبود تولید اسپرم در مردان

معجونی حاصل از تلفیق طب سنتی ایرانی با علم روز و به پشتوانه تجربیات چندین ساله ،برای بر طرف کردن مشکلات ناباروری آقایان .بهبود کلی فرایند اسپرم سازی در آقایان اصلی ترین هدف مصرف معجون خرنوب سید عطار می باشد.
افزایش تعداد اسپرم ها ،بهبود شکل ظاهری اسپرم ها ،افزایش تحرک اسپرم ها، افزایش مایع منی و در نتیجه افزایش قدرت باروری از نتایج ارزنده مصرف معجون خرنوب می باشد.
 

 خرنوب برای رفع نازایی بانوان

شاید برای بسیاری از افراد مایه تعجب باشد که چگونه گیاهی که به تقویت اسپرم در آقایان کمک میکند میتواند در بهبود باروری بانوان نیز تاثیر گذار باشد. با توجه به تحقیقات پزشکی که در مورد نازایی جمع زیادی از  خانم ها صورت گرفته است در واقع در بیشتر زنان نازا و خانم هایی که قدرت باروری ندارند  کوچک بودن فولیکول های درون تخمدان و یا ضعف لانه گذاری در دیواره رحم آنها دلیل اصلی ناباروریشان میباشد.
پس اگر گیاهی بتواند اندازه ی فولیکول های بارور را افزایش دهد و شرایط ورود اسپرم را به درون تخمک فراهم آورد و همچنین بیشترین چسبندگی را در دیواره رحم به منظور ثابت شدن جنین به دیواره رحم به وجود آورد بدون شک می تواند یک ماده مفید در درمان ناباروری خانم ها به حساب آید .
گیاه ُخرنوب به دلیل دارا بودن املاح و ویتامیتپن ها و مواد مغذی فراوان که در بالا به آنها اشاره گردید میتواند با تقویت دستگاه تناسلی بانوان به تکمیل فرایند فولیکول گزاری و تقویت رحم و لانه گزینی جنین در رحم  بانوان کمک نموده و در نهایت به افزایش قدرت باروری آنها کمک نماید.ُ
 

معجون فراسیون تقویت باروری بانوان

یکی دیگر از تجربیات گرانمایه حکمای  طب سنتی برای بانوان. معجونی که مصرف منظم آن نهایت کارکرد منظم دستگاه تناسلی بانوان از هر لحاظ را موجب می گردد.
استفاده از این فراورده طب سنتی به افرادی که به ضعف تخمدان مبتلا بوده و از ناباروری رنج میبرند قویأ توصیه می شود. تنظیم سیکل عادت ماهیانه ،تقویت تخمدان ها ،بهبود سندرم تخمدان پلی کیستیک ، تقویت فولیکول و تنظیم چرخه فولیکول گزاری تخمدان ها از تاثیرات بارز استفاده از معجون فراسیون می باشد.

گالری تصاویر
برچسب ها :
# خرنوب چیست

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25813
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید