امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

خدمات زیبایی در کلینیک تخصصی سارا بیوتی


1401/07/27
کد خبر : 26792
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 14 نفر

تزریق بوتاکس

یکی از روش هایی که امروزه بسیار معمول شده است، تزریق بوتاکس می باشد. تزریق این ماده می تواند در جهت از بین بردن چین و چروک های پوست به نحو خوب و قابل قبولی عمل کند. علاوه بر اینکه در روش های زیبایی از بوتاکس استفاده می شود، بلکه در سایر قسمت های بدن مانند زیر بغل برای جلوگیری از تعریق زیاد و در برخی موارد برای درمان بیماری از آن استفاده می شود. هر چند که مفید بودن این مواد بر همگان آشکار است اما نمی توان از اثرات جانبی آن غافل شد و مشکلات احتمالی آن را به هیج وجه نباید نادیده گرفت. مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس وجود دارد در برخی نقاط بدن امکان دارد خطرات جدی را به همراه داشته باشد که به این نواحی اصطلاحا مناطق ممنوعه گفته می شود. این مورد نه تنها در خصوص مناطق ممنوعه صدق می کند بلکه احتمال دارد بر اثر بی تجربگی و یا هر دلیل دیگری خطرات یاد شده زیبایی صورت را تحت شعاع خود قرار دهد.


خدمات زیبایی

آیا می توان در همه قسمت های بدن تزریق بوتاکس انجام داد؟

برای پاسخ به این سوال باید قبل از هر چیز اطلاعات کافی را در این باره کسب کرد و سپس بتوان به جواب آن رسید.  بوتاکس در حقیقت سمی است که در به طور معمول در اغلب غذا ها وجود دارد و یک نوع باکتری است که بوتولینیوم نام دارد. هرچند که این سم می تواند موجب مسمومیت در بدن افراد شود اما کاربرد آن در زیبایی و تزریق در بدن به عنوان پر کننده چین و چروک می تواند بسیار مفید باشد و هیچگونه اثراتی از مسمومیت تاکنون در آن مشاهده نشده است. شاید بخواهید بدانید که چگونه این نوع باکتری بر بدن تاثیر می گذارد. باید عنوان کرد که تزریق بوتاکس اعصابی را که بر روی عضلات قرار دارند مختل می کنند و در هورمون ها موثر می باشند.

تزریق بوتاکس در کدام نواحی ممنوع می باشد؟

با نظرداشت به اینکه در برخی نواحی امکان دارد به دلیل ممنوعه بودن تزریق بوتاکس خطرات بسیار جدی را به همراه داشته باشد و فرد نتواند چهره واقعی خود را باز یابد، به همین منظور حساسیتی که بر روی آن وجود دارد دو چندان می شود و باید نکات مورد توجه را به درستی رعایت کرد.مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس بیشتر در اطراف چشم می باشد زمانی که این تزریق صورت می گیرد امکان دارد به دلایلی همچون انجام غیر اصولی آن و یا بی تجربگی فردی که آن را انجام می دهد، موادی که تزریق شده است به حرکت در آید. این حرکت در برخی مواقع موجب می شود به سایر بافت ها اثر کند و آنها را غیر فعال نماید. زمانی که این اتفاق رخ می دهد موجبات بروز خطر افزایش پیدا می کند. با توجه به مواردی که ذکر شد سازمان غذا و دارو برای حفاظت از چهره افراد و عدم وارد شدن آسیب های احتمالی، هر گونه تزریقی را در محدوده چشم ممنوع اعلام کرده است و هر کسی که برای انجام عمل زیبایی و با این هدف تزریقی را در زیر چشم و یا سایر اطراف آن انجام دهد خلاف مقررات و قوانین پزشکی می باشد و عواقب آن متوجه فرد خواهد شد

تزریق فیلر

تزریق فیلر امروزه به واسطه ی طبیعی بودن آن بیشتر مورد توجه متخصصان و کسانی که به تزریق ژل نیاز پیدا می کنند قرار گرفته است. این ماده به صورت طبیعی در بدن همه افراد وجود دارد که دارای غلظت های مختلفی نیز می باشد.فیلر دارای نقشهای متفاوتی در پوست می باشد که شامل آبرسانی به پوست از طریق مخلوط شدن با مولکول های آب و به وجود آوردن مکانیسم قوی برای خون رسانی به پوست و سلول های آن و … است.

تزریق فیلر چگونه عمل می کند؟

تزریق فیلر با اوج گرفتن سن بیشتر به چشم می آید. کهولت سن باعث می شود چربی های زیر پوست زمانی که سن بالا می رود کاهش می یابند و میزان کلاژن سازی در بدن به صورت چشمگیری کاهش می یابد.وظیفه ی جلوگیری از افتادگی پوست و شل شدگی آن بر عهده موادی به نام کلاژن است که در بدن به طور طبیعی تولید می شود.بر همین اساس تزریق فیلر یکی از راه های به اصطلاح کلاژن سازی می باشد که کمک میکند پوست جذابیت و شفافیت خود را بیابد.فیلر دارای غلظت های گوناگونی می باشد که به تناسب نیاز و نظر متخصص مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال باید گفت لایه های میانی پوست که دارای عمق بیشتری به نسبت سایر لایه ها می باشند از فیلر غلیظ تر بهره می گیرند که دارای کارایی بیشتری نیز باشد.


خدمات زیبایی

مزایای میکرونیدلینگ نسبت به لیزر

میکرونیدلینگ یکی از نوین ترین روش های درمانی برای رفع آثار جراحی پوست به کار می رود. بنابراین می توان به عنوان یک روش تهاجمی یا کم تهاجمی از آن نام برد که با تولید کلاژن سازی مشکلات پوستی را برطرف می کند. همچنین یکی دیگر از راه های از بین بردن علائم کشش و آثار آکنه در شخص بیمار درمان القایی با تولید کلاژن سازی می باشد. اگر بدن سالمی دارید ولی مشکلات پوستی ویژه ای دارد که با روش های لایه برداری، مراجعه به متخصصین پوست و درمان های خانگی جوابی نگرفته اید یکی از طرفداران این روش جهت انجام جوان سازی پوست می شوید که منافذ پوست به وسیله سوزن ها سوراخ می شوند. البته این روش موجب رفع چین و چروک، افتادگی و لک پوست شده و چربی زیر پوست، خراش و جای زخم را از بین می برد.

برتری های میکرونیدلینگ نسبت به لیزر

لیزر یک روش تهاجمی جهت درمان پوست و میکرونیدلینگ روشی غیر تهاجمی است. بنابراین مراقبت های ناشی از لیزر در فصول گرم سال بسیار دشوار است زیرا در این فصل ها سطح اشعه ماوراء بنفش نسبت به دیگر فصول بیشتر می باشد درنتیجه شرایط مراقبت از پوست سخت تر می شود. بنابراین دوره نقاهت نیز افزایش می یابد و شما باید حدود ده روز در خانه سپری کنید. تفاوت مابین دوره نقاهت این دو روش بستگی به اثربخشی آنها در طول درمان دارد زیرا با تحت تاثیر قرار گرفتن لایه روی اپیدرم پوست که مسئولیت آن محافظت است زمان بیشتری برای ترمیم نیاز دارد. اما در روش میکرونیدلینگ با تحت تاثیر قرار دادن لایه های داخلی پوست جریان خون را سرعت بخشیده درنتیجه بازسازی و ترمیم پوست را سریع تر انجام می دهد.


خدمات زیبایی

دستگاه تاتو

تاتو بدن ، علامت دائمی یا طرحی است که با اعمال رنگ دانه ها  از طریق پارگی در پوست ایجاد می شود. گاهی اوقات این اصطلاح نیز برای پوشاندن جای زخم ها به صورت رایج انجام می شود. تاتو کردن در اکثر نقاط جهان انجام می شود. طرح های تاتو توسط افراد مختلف طراحی می شود این طرح ها به صورت دلخواه توسط فرد انتخاب می شود.  زیبایی شاید رایج ترین انگیزه برای تاتو کردن است. امروزه تاتو توسط دستگاه تاتو انجام می پذیرد.


خدمات زیبایی

معرفی انواع دستگاه تاتو

دستگاه های تاتو انواع مختلفی دارند که از آن میان می‌توان به دستگاه تاتو روتاری، کویل یا سیم پیچ، خط زن، سایه زن و پنوماتیک و … اشاره کرد که در ادامه به بیان ویژگی‌ها، مزایا و معایب سه نمونه از این دستگاه ها خواهیم پرداخت .

دستگاه تاتو روتاری

یکی از انواع ماشین تاتو، دستگاه تتو روتاری می‌باشد. در ساختار این دستگاه از موتور الکتریکی، سوزن و … استفاده شده است. این ابزار با حرکت دورانی موتور الکتریکی تعبیه شده در ساختار آن کار می‌کند. سوزن موجود در ساختار این دستگاه با چرخش دورانی موتور شروع به کار می‌کند و با عقب و جلو رفتن سوزن، تزریق رنگ انجام می‌شود. از دستگاه روتاری عموما برای تزریق رنگ به بافت میانی پوست استفاده می شود. همچنین، حرکت سوزن موجود در این دستگاه به صورت رفت و برگشتی می باشد و باعث می‌شود به صورت خطی حرکت کند و بتواند خطوط مختلفی را روی پوست ایجاد کند.

مزیت دستگاه تاتو روتاری

از مزیت های این نوع دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. سرعت بسیار بالا

یکی از مزیت های استفاده از دستگاه روتاری سرعت بسیار بالای آن می‌باشد. این ویژگی باعث شده اکثر تاتوکارها برای سرعت بخشیدن به کار خود این دستگاه را انتخاب کنند.

۲. صدای کم

صدای کم یکی از ویژگی هایی است که می‌تواند هر دستگاهی را به یک دستگاه محبوب تبدیل کند. دستگاه تتو روتاری صدای خروجی بسیار کمی دارد و می‌تواند آرامش شما را هنگام کار فراهم کند.

۳. عمق نفوذ قابل تنظیم

یکی از مزیت های دستگاه های تاتو روتاری می توان به تنظیم عمق نفوذ سوزن اشاره کرد. با استفاده از دستگاه های تاتو روتاری به راحتی می توانید عمق نفوذ سوزن را به توجه به نوع پوست مشتری تنظیم کنید.

معایب دستگاه تاتو روتاری

علیرغم مزایای بسیار مهم این دستگاه، از معایب آن نیز نباید غافل شد. دو مورد از معایب مهم دستگاه تتو روتاری عبارت است از:
۱. در ساختار این نوع ماشین تاتو از آرمیچر استفاده شده است، در نتیجه احتمال خراب شدن آن نسبت به بقیه دستگاه های تتو بیشتر می باشد.
۲. به دلیل حرکت دورانی، از این نوع دستگاه عموما برای سایه زدن استفاده می شود و برای ایجاد خطوط مختلف مناسب نیستند.

دستگاه تاتو کویل

یکی دیگر از دستگاه های تاتو، دستگاه کویل یا سیم پیچ می باشد. نحوه عملکرد این دستگاه شبیه به دستگاه روتاری است. تنها تفاوت آن‌ها مربوط به نحوه عملکرد سوزن مصرفی در آن است. به عبارت دیگر سوزن موجود در این دستگاه با استفاده از یک میدان الکترومغناطیسی کار می‌کند. از این دستگاه عموما تاتوکارهای حرفه ای استفاده می کنند، زیرا استفاده از این نوع دستگاه به مهارت بیشتری احتیاج دارد..
ارسال توسط تبلیغات گوگل الگانت وب



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26792
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید