امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

خدمات خط کشی پارکینگ و کفپوش اپوکسی پترو کفپوش آبان


1401/07/27
کد خبر : 27362
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 14 نفر

اگر در یک مجتمع مسکونی بزرگ زندگی می کنید، اگر در انتهای یک کوچه بن بست با ساختمان های چند طبقه هستید و یا محل کار شما در یک برج تجاری قرار دارد، بدون شک تا به حال با معضلات مربوط به پارکینگ مواجه شده اید. سفر کردن، به مدرسه بردن فرزندان، مهمانی ها و دیدار از اقوام و حتی یک خرید کوچک برای خانه در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، تبریز، مشهد یا شیراز، بدون روبرو شدن با مسئله جای پارک تقریبا غیر ممکن است. تعیین محل پارک خودرو در پارکینگ های مسقف و روباز یکی از راهکارهایی است که تا حد بسیار زیادی از هرج و مرج، بی نظمی و سو تفاهم ها بین همسایگان و همکاران می کاهد. در این میان، خط کشی پارکینگ، که به عنوان یکی از تجهیزات پارکنیگ شناخته می شود، محصولی کاربردی و مفید می تواند باشد.


کفپوش اپوکسی


خط کشی از عناصر اصلی اقدام های پیشگیرانه و ایمن سازی است. خط کشی روشی ارزان قیمت برای ارائه اطلاعات به رانندگان وسایر استفاده کنندگان از مسیر است. خط کشی ها اطلاعات و راهکارهای صحیح را به رانندگان در مانورهای مجاز  ارائه خواهند داد . افزایش ضریب ایمنی عابران پیاده و خودروها ، جلوگیری از تداخل عابر پیاده - خودرو  و بعبارتی کانالیزه نمودن ترافیک شهری. غلبه برعدم دید در تاریکی وافزایش قابلیت دید، ارائه هشدارها و اطلاعات لازم به رانندگان برای عبور از نقاط تداخل در شبکه معابر وکاهش سرعت غیر مجاز آنها از جمله مزایای ایجاد خط کشی درمعابر است. شرکت تجهیزات ایمنی راه ها به پشتوانه سابقه دیرین خود آمادگی دارد تا با بهره گیری از  دستگاه های مدرن  و  تمام  اتوماتیک خط کشی و گرافیک راه  پاسخ گوی تمامی  نیازهای شما به صورت  خط کشی مستقیم و خط کشی پیش ساخته در حوزه جادهها ، معابر، محوطه های عمومی ، کف پوش  ایستگاه های اتوبوس و پل های عابر پیاده ، رمپ ها و پارکینگ ها باشد.

خط کشی پارکینگ چیست؟

خطوط پارکینگ در واقع خطوط زرد و سفید رنگی که حتی در تاریکی پارکینگ به خوبی نمایان هستند و می توانند به رانندگان در تعیین جهت و همچنین محل نگه داشتن ماشین کمک کنند. رنگ های زرد و سفید از جمله انتخاب های رایج برای خط کشی پارکینگ ها هستند اما رنگ های گرم تر، مانند قرمز و نارنجی نیز در برخی از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ های استفاده شده برای خط کشی پارکینگ ها در دسته رنگ های ترافیکی قرار می گیرند و به دو دسته تک جزئی و دو جزئی تقسیم می شوند. این رنگ ها باید ویژگی های خاصی داشته باشند که در ادامه برخی از این ویژگی های را بررسی می کنیم.

رنگ های استفاده شده در خط کشی پارکینگ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مشخص کردن فضا: رنگ های ترافیکی معمولا دارای ذرات فلورسنت هستند. این ذرات به واسطه خاصیت فیزیکی خود، می توانند نور را با قدرت بیشتری بازتاب کنند. بنابراین در صورت استفاده از این رنگ ها برای بخش بندی یک محیط، در فضای تاریک شب در پارکینگ رو باز و یا تاریکی یک پارکینگ مسقف، تابش مقدار کمی از نور چراغ ماشین  می تواند مرزبندی ها و خطوط را به خوبی مشخص کند. در بسیاری از موارد، خطوط استفاده شده با کمک اپوکسی پوشش داده می شوند تا میزان بازتابش نور چند برابر شود.

مقاومت در برابر شرایط محیطی: رنگ های ترافیکی با کیفیت در برابر شرایط محیطی مختلف، مانند گرما، تابش مستقیم نور خورشید، باران، برف و یا یخ زدگی معابر مقاوم هستند. بدین ترتیب، طول عمر رنگ در محیط افزایش می یابد و شما مجبور نیستید برای تجدید خطوط و بخش بندی ها، مدام رنگ آمیزی محیط را تکرار کنید. همچنین این رنگ ها در برابر نفوذ ذرات غبار و آلاینده نیز مقاوم هستند و در نتیجه، به مرور زمان و در محیط های آلوده و پر تردد، کمرنگ و محو نمی شوند.مقاومت در برابر فرسایش: خط کشی پارکینگ معمولا در فضاهای بسیار پرتردد اجرا می شود. رفت و آمد افراد، عبور ماشین هایی با وزن های مختلف و اصطکاک مداوم با چرخ های خودرو، از جمله پارامترهایی هستند که بالقوه می توانند سبب فرسایش رنگ و از بین رفتن خطوط شوند. با این حال، رنگ های ترافیکی از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند و معمولا در شرایط پر اصطکاک، دچار فرسایش یا کم رنگ شدن، نمی شوند.کفپوش اپوکسی از لایه های مختلف اپوکسی با ضخامت حداقل دو میلی متر ساخته شده است. اپوکسی از واکنش شیمیایی دو ماده به نام های رزین اپوکساید و پلی آمین ساخته می شود. این ماده در تولید کفپوش ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.کفپوش اپوکسی علاوه بر این که به عنوان کفپوش تزیینی مورد استفاده قرار می گیرد، جنبه بهداشتی نیز دارد. آن چه که در کفسازی با استفاده از کفپوش اپوکسی حائز اهمیت می باشد، وجود سطحی صاف و صیقلی با کم ترین خلل و فرج به منظور ایجاد کفسازی یکنواخت می باشد.


 کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی

اصطلاح کفپوش اپوکسی اغلب برای توصیف انواع سیستم کفپوش کف استفاده می شود که از رزین های اپوکسی با عملکرد مختلف تشکیل شده است. کفپوش اپوکسی یا کفپوش بدون درز نوعی از کفپوش های مدرن بوده که به صورت یک مایع یکپارچه و با ضخامت 0/5 تا 5میلیمتر بر روی کف های بتنی، سیمانی، سنگی، فلزی و موزائیکی قابل اجرا می باشد. این محصول در رنگ ها و طرح های مختلف یافت می شود و از زیبایی بالایی برخوردار است. از ویژگی های اصلی این محصول که کاربری آن را توجیح می کند، کیفیت و دوام بالای آن در شرایط سخت محیطی است، به طوریکه سالیان زیادی کاربری داشته در برابر بارهای سنگین وارده دوام دارد. این محصول در مواردی کاربرد دارد که کف فضا علاوه بر مقاومت و دوام بالا، نیاز به ظاهری زیبا و شفاف داشته باشد.


کفپوش اپوکسی

انواع کفپوش اپوکسی

تقسیم‌بندی کفپوش اپوکسی براساس ساختار

اگر بخواهیم کفپوش های اپوکسی را براساس ساختار آن‌ها به چند دسته کلی تقسیم کنیم، باید فهرست زیر را مورد بررسی قرار دهیم:

۱. کفپوش ملات اپوکسی

این کفپوش از اپوکسی جامد به‌علاوه کوارتز یا ماسه به‌دست می‌آید. این نوع کفپوش مقاوم‌ترین نوع کفپوش اپوکسی است که بیشتر برای مکان‌های بسیار پرتردد و صنعتی مانند کارخانه‌ها یا انبارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲. کفپوش خود تسطیح کننده

در مکان‌هایی که کفپوش بتنی، اما با شکاف‌ها و درزهای مختلف دارد، می‌توان از کفپوش خود تسطیح کننده برای یکدست کردن کف استفاده کرد. این نمونه کفپوش تنوع بالایی در رنگ دارند و همچنین از مقاومت قابل قبولی برخوردار هستند.

۳. کفپوش های اپوکسی Flak

یک نوع خاص از کفپوش اپوکسی هستند که لایه‌های رنگی مختلفی در آن‌ها استفاده شده است تا ظاهر کف ساختمان تحرک و پویایی بیشتری داشته باشد. این نوع کفپوش‌ها بیشتر در نمایشگاه‌ها یا فضاهای تبلیغاتی استفاده می‌شوند.

۴. کفپوش های اپوکسی مخلوط با کوارتز دانه درشت

این کفپوش نیز نوع دیگری از کفپوش اپوکسی است که در داخل مواد آن دانه‌های کوارتز رنگ شده وجود دارد. از این دانه‌ها برای جلوگیری از لغزندگی سطح مورد نظر استفاده می‌شود، به‌همین علت بیشتر در سرویس‌های بهداشتی و محیط‌های لغزنده کاربرد دارند.

۵. کفپوش‌های اپوکسی آنتی استاتیک

در محل‌هایی که امکان اشتعال و جرقه برق وجود دارد از کفپوش‌های اپوکسی ضداستاتیک استفاده می‌شوند که امنیت محیط کاری را بالا خواهند برد. در ساختار این کفپوش‌ها از یک نوع رسانا استفاده شده است که موجب تجمع الکتریسیته ساکن در یک نقطه و انتقال آن به زیر زمین خواهند شد. این نوع کفپوش بیشتر در محیط نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۶. کفپوش سه بعدی

در ساختار کفپوش‌های سه بعدی ماده خاصی وجود ندارد، بلکه در لایه میانی این کفپوش‌ها پوسترهای سه بعدی کار گذاشته می‌شوند و سپس روی آن‌ها با یک لایه اپوکسی بدون رنگ پوشانده خواهد شد. بیشترین کاربرد این نوع کفپوش در سرویس‌های بهداشتی یا منازل مسکونی است.


کفپوش اپوکسی

مزایای کفپوش اپوکسی

ظاهر کفپوش اپوکسی

در مقایسه با دیگر کفپوش‌ ها، بایستی اذعان نمود که کفپوش اپوکسی ظاهر شفاف و فوق ‌العاده ‌ای دارد. ظاهر این نوع کفپوش ‌ها به تنهایی باعث می ‌شود تا برخی این نوع کفپوش را انتخاب کنند. سطح صاف و صیقلی این کفپوش باعث می ‌شود که نگهداری و تمیز کردن آن نیز کار آسانی باشد. موادی که روی کفپوش می ‌ریزد، به ندرت به آن می ‌چسبد و این ویژگی باعث می‌ شود تا تمیز کردن آن کار ساده ‌ای باشد.

ارزان ‌قیمت بودن کفپوش اپوکسی

در مقایسه با دیگر انواع کفپوش‌ های صنعتی، کفپوش اپوکسی پایین ‌ترین قیمت به ازای هر متر مربع را دارد. چون کفپوش اپوکسی این ویژگی را دارد که مستقیما بر روی بتن یا انواع دیگر کفپوش نصب شود، هزینه‌ ی نصب آن نیز پایین ‌تر از بقیه است. قیمت مناسب یکی از بزرگترین و بهترین ویژگی ‌های مثبت کفپوش اپوکسی می‌ باشد.

مقاومت کفپوش اپوکسی

کفپوش ‌های اپوکسی تقریبا در برابر همه چیز مقاوم ‌اند. از نفت و بنزین گرفته تا انواع مواد پاک‌ کننده و شوینده، هیچ آسیبی نمی ‌توانند به این نوع کفپوش وارد کنند. یکی از دلایل اصلی استفاده ‌ی گسترده‌ ی این نوع کفپوش در گاراژها یا پارکینگ ‌ها و همچنین کارخانه ‌ها و صنایع ماشینی، همین موضوع است. در کنار مقاومت در برابر مواد شیمیایی، کفپوش‌ های اپوکسی عایق گرما و ضد آب نیز هستند. همچنین آسیب ندیدن این کفپوش به وسیله ‌ی انواع مواد ضد عفونی ‌کننده، باعث شده تا بیمارستان‌ ها و کلینیک ‌ها نیز استفاده‌ ی گسترده ‌ای از این کفپوش داشته باشند.

دوام کفپوش اپوکسی

کفپوش ‌های اپوکسی در مقایسه با انواع مشابه، عمر بیشتری دارند. بتن تنها ماده ‌ای است که دوام بیشتری نسبت به اپوکسی دارد، اما هزینه‌ های نگهداری و ترمیم آن بیشتر است. در هر صورت، کف اپوکسی به یک لایه‌ ی بتن در زیرش احتیاج دارد.

معایب کفپوش اپوکسی

همانطور که قبلا هم گفتیم این نوع کفپوش علی‌رغم مزایای زیادش دارای معایبی نیز می‌باشد. مثلا این که زمان اجرای آن طولانی بوده و با مشکلاتی مثل نچسبیدن به سطوح مرطوب و آلوده مواجه است.علاوه بر این باید بدانید که کفپوش‌های اپوکسی در مقابل تابش مستقیم خورشید و اشعه UV مقاوم نبوده و آسیب می‌بینند. به همین دلیل نیز از این نوع کفپوش فقط در فضاهای داخلی استفاده می‌شود و برای استفاده به عنوان کفپوش فضای باز مناسب نیستند.خش‌پذیر بودن نیز یکی از عیب‌های اساسی کفپوش‌های اپوکسی است که باید در هنگام انتخاب به آن دقت کنید. مثلا استفاده از این نوع کفپوش برای فضاهایی که احتمال برخورد اجسام تیز با کف وجود ندارد مناسب نیست. و یا برای فضاهای داخل خانه بهتر است از رنگ‌های تیره‌تر اپوکسی استفاده شود تا خش‌های احتمالی که به مرور زمان ایجاد می‌شوند را کمتر نشان دهد.

پترو‌کفپوش آبان تولید کننده تجهیزات پارکینگ، و مجری تخصصی خط کشی پارکینگ، خط کشی ترافیکی و محوری ٫ خط کشی جدا کننده محدوده پارکینگ ها،کفپوش های اپوکسی ، کفپوش های بهداشتی کارخانه جات صنعتی و بهداشتی ، کفپوش‌های ورزشی ….از سال ۱۳۸۱ با توجه به نیاز و اهمیت پارکینگ و تجهیزات مناسب این امر شروع بکار نمود و در همین حوزه و بر حسب نیاز و علم ‌و کیفیت روز در این ضمینه با توجه به تجربه فعالیت خود را در ضمینه واردات و تولید ،متریال در ضمینه رنگ مقاوم و مناسب و تجهیزات پارکینگ فعالیت خود را گسترش داد.

تلفن دفتر مرکزی: ۳۳۹۰۶۶۳۸ – ۰۲۱
تلفن کارگاه: ۳۶۰۵۸۴۴۵-۰۲۱
ارسال توسط تبلیغات اینترنتی ادوردز20


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27362
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید