امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

خانه ای زیبا و مدرن با هندریل


1401/07/27
کد خبر : 27955
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 22 نفر

هندریل چیست؟

یکی از دغدغه‌های مهم پدر و مادرها درباره معماری خانه، به خصوص در خانه‌هایی که راه‌پله یا تراس دارند، وجود نرده‌هایی است که مانع از سقوط کودکان شود. هندریل یا نرده، میله‌ای شیبدار یا افقی است که می‌توان آن را در راهروها برای راهنما یا تکیه‌گاه نصب کرد. در ساختمان‌سازی مدرن از انواع و مدل‌های مختلف نرده استفاده می‌شود. مورد کاربردی دیگر، استفاده از نمای کرتین وال در ساختمان است. این نما که عموما به شکل شیشه‌ای است، مزایای زیادی دارد. در ادامه راجع ‌به این دو عامل بیشتر توضیح می‌دهیم.

استفاده از نرده چه مزایایی دارد؟

یکی از مزایای مهم استفاده از نرده، جلوگیری از سقوط اجسام یا افراد است. کودکان نسبت به سایر افراد بسیار آسیب‌پذیرتر هستند و ممکن است دچار سقوط از راه‌پله‌ها شوند. با استفاده از نرده‌های فلزی می‌توان از بروز حوادث ناگوار برای افراد جلوگیری کرد. همچنین برای افراد کم‌توان یا ناتوان، نرده‌ها به عنوان یک تکیه‌گاه عمل می‌کنند. هندریل‌ها در انواع مختلف موجودند و برای ساختمان‌های مدرن کاربرد زیادی دارند.
هزینه نصب و نگهداری از آن، بسیار پایین است و می‌توان به راحتی آن را در ساختمان نصب کرد. علاوه بر آن، استفاده از نرده‌های شیشه‌ای بر زیبایی ساختمان می‌افزاید. برای انتخاب رنگ و طرح آن‌ها محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید طرح‌ دلخواه خود را تهیه کنید. استفاده از نرده‌ها محدود به فضای داخلی ساختمان نیست و می‌توان از آن‌ها هم در داخل و هم در خارج ازساختمان استفاده کرد.

انواع پوشش‌ هندریل

 هندریل


هندریل یا نرده در جنس‌های مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توانید بسته به سلیقه و بودجه خود آن‌ها را بخرید. نکته مهم برای انتخاب نوع نرده، راه‌پله، کارکرد مد نظر و نوع دکوراسیون ساختمان است. به صورت کلی، انواع پوشش نرده شامل موارد زیر است:

شیشه‌ای

نرده‌‌های شیشه‌ای یکی از جدیدترین مدل‌های بازار هستند که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. برای ساخت این نرده‌ها، از شیشه‌های شفاف سکوریت استفاده می‌شود که در زیبایی ساختمان بسیار تاثیرگذار هستند. همچنین مقاومت شیشه‌های به کاررفته در این نرده‌‌ها، در برابر فشار و ضربه بسیار بالا است. نردۀ این مدل را می‌توان از استیل یا آلومینیوم ساخت. این مدل پوشش را می‌توان برای اکثر خانه‌ها با طراحی‌های مختلف استفاده کرد که در عین سادگی، می‌تواند زیبایی محیط خانه را بیشتر کند.

استیل

این پوشش از دیرباز مورد استفاده قرار می‌گرفته است. استیل یکی از بهترین پوشش‌ها برای نرده است که در برابر رطوبت، فرسودگی و ضربه مقاومت بالایی دارد. طول عمر نرده‌های استیل بسیار بالا است و نسبت به سایر پوشش‌ها قیمت بالاتری دارد. البته با توجه به نیمه ‌عمر بالای این نرده‌ها، قیمت بالای آن‌ها توجیه‌پذیر است. به علت مقاومت بالای نرده‌های استیل، سال‌های زیادی را می‌توانید با خیال راحت و بدون آسیب‌دیدگی از آن‌ها استفاده کنید.

آلومینیومی

آلومینیوم یکی از جنس‌های پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی است. از معروف‌ترین اقلام آلومینومی ساختمان‌سازی می‌توان به در و پنجره آلومینیومی اشاره کرد. اما امروزه استفاده از نرده آلومینیومی برای راه‌پله و نمای ساختمان را زیاد مشاهده می‌کنیم. همچنین از این نرده‌ها می‌توان برای حفاظ تراس استفاده کرد.
به علت خاصیت انعطاف‌پذیری آلومینیوم، می‌توان نرده‌های این جنس را در طرح‌ها و ابعاد دلخواه تهیه کرد. از جمله مزایای نرده‌های آلومینیومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    وزن پایین
•    تنوع بالای طرح و رنگ
•    زیبایی فوق‌العاده
•    ماندگاری و طول عمر بالا
•    قابلیت تعویض و بازیافت
از نرده‌های استیل و آلومینیوم بهتر است در قسمت‌های خارجی ساختمان، راه‌پله‌های مشترک، نمای ساختمان، تراس و بهارخواب استفاده کرد.
عمر این نرده‌ها بسیار بالا است و در برابر عوامل مختلف نظیر باد، رطوبت، فشار و ضربه مقاومت بالایی دارند. همچنین این نرده‌ها قابلیت تعویض دارند و می‌توان آنها را معاوضه کرد یا فروخت. پس خرید نرده‌های آلومینیومی و استیل، یک نوع ذخیره پول هم محسوب می‌شود. برای نصب هر کدام از مدل‌های هندریل بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید.
استفاده از نمای کرتین وال و هندریل در ساختمان‌سازی
نمای کرتین وال، یکی از مدرن‌ترین نماهای ساختمانی است که مزایای زیادی دارد. استفاده از نمای کرتین وال در کنار نرده‌های شیشه‌ای، زیبایی ساختمان را تا چندین برابر افزایش می‌دهد. شما این نما را دفعات زیادی در سطح شهر مشاهده کرده‌اید، این نما نوعی نمای شیشه‌ای است که غیرسازه‌ای بوده و به ساختمان وصل می‌شود.
این نما هیچ فشاری بر ساختمان اصلی وارد نمی‌کند و بسیار سبک است. قسمت اصلی برای ساختن نمای کرتین وال، پنجره آلومینیومی است که مقاومت بالایی دارد. از مزایای این نما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    سبک‌بودن
•    عایق خوب حرارت، صوت و رطوبت
•    بهینه‌سازی مصرف انرژی
•    تعدیل دمای هوا
•    سهولت استفاده
•    مقرون به‌صرفه
•    افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله
3 نکته مهم که هنگام خرید یا ساخت یک خانه باید به آن توجه کرد شامل نمای خانه، راه‌پله و حفاظ ایمن آن و پنجره‌ها است. یکی از بهترین نماها برای ساختمان، کرتین وال است که با استفاده از پیچ‌های مخصوص به ساختمان اصلی وصل می‌شود. پنجره‌های آلومینیومی نیز از بهترین انواع پنجره‌ها هستند که در برابر رطوبت، باران و برف مقاومت بالایی دارند. در صورت وجود راه‌پله در خانه، باید به نکات ایمنی و حفاظتی راه‌پله و استفاده از هندریل در آن دقت کرد.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27955
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید