امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

حل مشکل مسکن با نگاه به منطقه 22 تهران


1401/07/27
کد خبر : 27884
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 12 نفر
یکی از بزرگ ترین مشکلات استان تهران ازدیاد جمعیت ناشی از مهاجرت بی رویه افراد از شهرستان ها به سمت پایتخت است. بدیهی است افرادی که برای کار و زندگی به تهران می آیند برای سکونت در این شهر به مسکن و سرپناه امن نیازمندند لذا مشکل مسکن یکی از دغدغه هایی است که در پی این افزایش جمعیت به وجود آمده است. از طرفی با وجود تورم و بالارفتن بی رویه قیمت ملک، تقریبا می توان گفت خرید خانه برای اقشار ضعیف جامعه با توان مالی پایین بسیار سخت و حتی ناممکن شده است.

در مقاله ی پیش رو قصد داریم به معرفی منطقه ی 22 تهران بپردازیم چراکه در سال های اخیر و با افزایش ساخت و ساز های متعدد توسط سازندگان معتبر با پیشرفت بسیار خوبی روبرو بوده است. این منطقه توانسته گام مهمی در راستای حل معضل مسکن استان تهران بردارد و جزء گزینه های مناسب برای سکونت و حتی سرمایه گذاری محسوب می شود.

تصویر دریاچه چیتگر

معرفی منطقه 22 تهران

منطقه 22 تهران که در سمت شمال غربی تهران قرار دارد یکی از بزرگ ترین مناطق تهران از لحاظ وسعت به شمار می رود. حدود 1300 هکتار از این منطقه ی 6200 هکتاری را پوشش گیاهی اشغال کرده است. منطقه 22 در جنوب ارتفاعات البرز واقع شده و موقعیت قرارگیری آن  به گونه ای است که منطقه 5 شهرداری تهران در شرق، وردآور شمالی در غرب و تهران سر و اتوبان تهران–کرج در جنوب آن قرار دارند.

همچنین این منطقه شامل 12 محله و 28 شهرک است که در زیر برخی از آن ها نام می بریم:

- شهرک پیکان شهر

- دهکده المپیک

- شهرک راه آهن

- شهرک چشمه

- شهرک صدرا (جهادگران)

- شهرک شهید باقری

- شهرک نگین غرب (ورد آور)

- شهرک چیتگر (شهرک اما رضا علیه السلام)

- شهرک شهید خرازی

امکانات منطقه 22

منطقه 22 تهران دارای ویژگی ها و امکانات متنوعی برای رفاه حال ساکنین است. در زیر برخی از این امکانات رفاهی-تفریحی را نام می بریم:

1- در استان تهران جهت وزش باد از سمت غرب به شرق می باشد و منطقه 22 همانطور که اشاره شد در سمت غرب و شمال غربی تهران، دقیقا در مسیر ورود هوای پاکیزه و سالم به شهر قرار دارد لذا در این منطقه نسبت به سایر مناطق تهران آب و هوای بهتر و پاکیزه تری را شاهد هستیم. از طرفی 1300 هکتار از مساحت منطقه 22 را پوشش گیاهی تشکیل می دهد که این مسئله خود روی تصفیه هوا و پاکیزه کرد آن تأثیر بسزایی دارد. وجود این دو مورد منطقه چیتگر را برای زندگی و سکونت تمام افراد به خصوص افرادی که از مشکلات و بیماری های قلبی، ریوی و ... رنج می برند اما شرایط ترک تهران را ندارند بسیار مناسب کرده است.

2- از دیگر امکانات منطقه 22 وجود مراکز تفریحی است که علاوه بر ساکنین، گردشگران زیادی را از دیگر نقاط تهران برای تفریح و گذران وقت به سوی خود جذب می کند که از جمله این مکان های تفریحی-گردشگری می توان موارد زیر را نام برد:

- دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس یا دریاچه چیتگر

- پارک جنگلی چیتگر

- پارک جنگلی لتمال کن

- پارک جنگلی خرگوش دره

- پارک جوانمردان ایران

- پارک آبشار تهران

3- مراکز فرهنگی–تجاری–ورزشی که در منطقه 22 ساخته و اجرا شده است به طور کامل پاسخگوی تمام نیاز های مردم و ساکنین است. برخی از این پروژه ها مانند ایران مال علاوه بر دارا بودن چندین مرکز تجاری-اداری-رفاهی، اشتیاق گردشگران بسیاری را برای بازدید از این مجموعه برانگیخته است.

در زیر به برخی از این مراکز تجاری-رفاهی اشاره می کنیم:

- مجتمع تجاری–تفریحی بام لند

- مجتمع رز مال

- مجتمع طوبی

- مجتمع یاس

- مرکز خرید مگامال

- مجتمع پردیس

تصویر پروژه ایران مالتصویر ایران مال

4- وجود مراکز درمانی شامل درمانگاه ها، کلینیک ها، پلی کلینیک ها و بیمارستان های دولتی و خصوصی با امکانات و کادر مجرب و متخصص در هر منطقه ای می تواند معیار خوبی برای سکونت و زندگی در آنجا باشد که منطقه 22 به خوبی این امکانات را فراهم کرده است. از جمله این مراکز درمانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- پلی کلینیک فیاض بخش

- درمانگاه امام رضا علیه السلام

- درمانگاه تختی

- درمانگاه خاتم الأنبیا

- درمانگاه شهرک راه آهن

- درمانگاه شهید باقری

- درمانگاه صدرا

منطقه 22 تهران کلیدی برای حل مشکل مسکن استان تهران

یکی از دلایلی که منطقه 22 تهران را به کلید حل مشکل مسکن تبدیل کرده است دارا بودن پتانسیل بالای ساخت و ساز، وجود زمین ها و املاک مناسب است که باعث می شود سرمایه گذاران بزرگ با خیال راحت تری دست به انبوه سازی در این منطقه بزنند. از طرفی با توجه به پروژه های عظیم مسکونی-اداری در حال ساخت توسط سازندگان معتبر و نام آشنا همچون آرین سازه، فراهم بودن تمامی امکانات رفاهی-تفریحی-گردشگری، موقعیت مکانی عالی، آب و هوای مطبوع، جنگل های طبیعی، مراکز تجاری که اخیرا به بهره برداری رسیده و... منطقه 22 تهران مکانی مناسب برای سرمایه گذاری، خرید ملک و سکونت محسوب می شود چرا که همین پروژه های بزرگ که در سال های آینده به بهره برداری می رسند می توانند به طرز چشمگیری به قیمت و ارزش املاک منطقه بیافزایند. و همه این موارد دلایل جذب انبوه سازان به منطقه 22 است و بدیهی است هرچه ساخت و ساز در یک منطقه بیشتر شود مشکلات حوزه مسکن نیز رو به بهبودی می رود، چه بسا خانه ها و برج هایی که اخیرا در چیتگر ساخته شده یا در حال ساخت است از قیمت ها و شرایط پیش خرید فوق العاده ای برخوردارند مانند:

پروژه ستین چیتگر، پدافند هوایی ارتش، نیکان، مرجان، رومنس، رومنس حکیم، بیسموت و ...

این پروژه ها دارای برج هایی بزرگ با امکانات قابل توجه هستند که درخور جایگاه اجتماعی و شأن شهروندان می باشد. برای مثال پروژه ستین در زمینی به مساحت 19 هزار متر مربع بنا شده است که 12 برج 12 طبقه را شامل می شود. هر طبقه از این برج ها دارای 8 واحد با متراژ های مختلف 60 تا 180 متری می باشد. این مجموعه دارای امکانات متنوعی است مانند سالن ورزشی و ایروبیک، سالن اجتماعات، مهدکودک ، کارواش، سیستم امنیتی و تأسیسات پیشرفته. با وجود همه ی این موارد قیمت پروژه ستین بسیار مناسب بوده و حتی افراد با وضعیت اقتصادی متوسط نیز می توانند صاحب یکی از واحد های ستین باشند.

تصویر پروژه ستینتصویر پروژه ستین

پروژه هایی که پیش تر نام بردیم هم اکنون در مرحله پیش فروش و پذیره نویسی قرار دارند و خریداران می توانند برای خرید و سرمایه گذاری در آنها پس از مراجعه به کارگزاری های معتبر و مورد تأیید شرکت تعاونی مانند کارگزاری هاکان هوم اطلاعات لازم و کافی از این پروژه ها به دست آورند و نسبت به خرید و سرمایه گذاری اقدام نمایند.

خریداران و سرمایه گذاران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در پذیره نویسی پروژه های منطقه 22 از طریق راه های ارتباطی زیر با مشاوران ما در هاکان هوم تماس حاصل نمایند

021-46145600   -  021-46145700   -    09128902041    -    09128902051

www.hakanhome.com


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27884
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید