امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

حقایقی درباره ماموپلا‌ستی یا جراحی ترمیمی پستان


1401/07/27
کد خبر : 27153
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 19 نفر

بانوان ممکن است به دلایل مختلفی مانند: اضافه وزن، بارداری، شیردهی، ژنتیک و... از افتادگی بیش از حد یا حتی بزرگی سینه‌های رنج ببرند و این مسئله سبب آزردگی خاطر آنها شده باشد و اعتماد به نفس آنها را سلب کند. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که در این دسته بندی‌ها قرار می‌گیرید، احتمالا نام این عمل به گوشتان خورده است.
در نظر داشته باشید که این عمل در واقع نوعی جراحی زیبایی محسوب می‌شود و به سبب آن می‌توان زیبایی و فرم دلخواه سینه را به تمامی کسانی که قصد انجام آن را دارند، بازگرداند. در این مطلب که به قلم جناب دکتر فرهاد موسی زاده، از پزشکان برتر متخصص پستان در تهران در زمینه جراحی زیبایی و سرطان هستند، قصد داریم با این جراحی بیشتر آشنا شده و عوارض آن را مورد بررسی قرار دهیم.


جراحی ترمیمی پستان

آشنایی با ماموپلاستی یا جراحی ترمیمی پستان


به صورت کلی، می‌توان گفت ماموپلاستی به مجموعه‌ای از عمل‌های جراحی اطلاق می‌شود که جهت بازگرداندن سینه‌ها به شکل طبیعی و افزایش زیبایی فرم آنها صورت می‌گیرد. این نکته را در نظر داشته باشید که طی این عمل، مشکلات دیگری مانند: افتادگی سینه‌ها، متقارن نبودن آنها و... هم رفع می‌شود. این جراحی را می‌توان در دو گروه ماموپلاستی کاهشی و ماموپلاستی افزایشی دسته بندی کرد که هر کدام از آنها ویژگی‌ها و شرایط خاص خود را دارند.

معرفی انواع ماموپلاستی


در بخش قبلی اشاره کردیم که ماموپلاستی به دو دسته کاهشی و افزایشی تقسیم بندی می‌شود. هدف از هر یک از این جراحی‌ها متفاوت بوده و اقداماتی که طی انجام آنها صورت می‌گیرد دارای تفاوت‌هایی است. انواع این جراحی‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

ماموپلاستی افزایشی


این عمل یکی از جراحی‌هایی است که طی سال‌های اخیر با استقبال بالایی مواجه شده است. ممکن است تعدادی از خانم‌ها از کوچک بودن سینه‌های خود راضی نیستند و این مسئله سبب کاهش اعتماد به نفس در آنها شده است؛ اگر شما هم یکی از همین افراد هستید، این عمل می‌تواند به شما کمک شایانی کند.
لازم است بدانید که بر اثر ماموپلاستی از نوع افزایشی، می‌توان سایز سینه‌ها را با استفاده از پروتز افزایش داد. در حالت کلی، انجام این عمل برای افرادی مناسب است که به صورت ژنتیکی سینه‌های کوچکی دارند یا بر اثر سرطان سینه، بخشی از سینه خود را از دست داده‌اند. در طول این جراحی، پزشک متخصص با جایگذاری ایمپلنت‌های مخصوص یا پروتز زیر نواحی بافت سینه، سبب افزایش سایز و اصلاح شکل سینه‌ها می‌شود.

ماموپلاستی کاهشی


در این عمل، همانطور که از اسم آن می‌توان حدس زد، بخشی از حجم و بافت سینه برداشته می‌شود و سبب کاهش بزرگی بیش از حد آنها می‌شود. بزرگی سینه در بانوان می‌تواند سبب بروز مشکلات بسیاری شود و سلامت آنها را به خطر بیاندازد. برخی از این مشکلات عبارت اند از:
•    به وجود آمدن مشکل اعصاب
•    حس سنگینی و ابتلا به کمر درد، گردن درد
•    کاهش توانایی جهت انجام فعالیت‌های فیزیکی
•    وجود مشکل در پوشیدن برخی لباس‌ها به دلیل عدم تعادل در سایز سینه و سایز کلی
•    امکان ایجاد ناراحتی و مشکلات پوستی در نواحی اطراف سینه‌ها
در نظر داشته باشید که در این روش، جراح در حین عمل تمامی بافت‌ها و چربی‌های اضافه سینه را برداشته و از بدن خارج می‌کند. این عمل به افرادی توصیه می‌شود که بزرگی سینه در آنها سبب کاهش اعتماد به نفس یا بروز مشکلات خاصی شده است.


جراحی ترمیمی پستان

عوارض جراحی ماموپلاستی شامل چه مواردی می‌شود؟


پیش از این که به عوارض حاصل از این عمل بپردازیم، این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب یک جراح حاذق می‌تواند درصد زیادی از احتمال بروز عوارض بعد از عمل را کاهش دهد. برخی از رایج‌ترین این عوارض شامل موارد زیر می‌شوند:

 ایجاد مشکل در شیردهی

یکی از مهم‌ترین عوارضی که این عمل در پی دارد، عدم توانایی در شیردهی به نوزاد بعد از انجام آن است. بنابراین توصیه ما به شما خانم‌های این است که اگر قصد انجام این عمل را دارید، در صورت تمایل به بارداری، انجام این عمل را به بعد از دوران شیردهی موکول کنید.

خونریزی بعد از عمل

خونریزی از دیگر عوارضی است که ممکن است بعد از عمل در بدن بروز کند. به این نکته توجه داشته باشید که خونریزی ممکن است داخلی یا خارجی باشد؛ بنابراین در صورت مشاهده کوچک‌ترین نشانه، بهتر است به سرعت به پزشک خود مراجعه نمایید.

عفونت کردن محل بخیه‌ها

عفونت یکی دیگر از عوارض احتمالی این عمل به شمار می‌رود که برای جلوگیری از ابتلا به آن بهتر است تمام نکات بهداشتی لازم چه بعد از عمل و چه قبل از آن را رعایت نمایید. جراح شما برای پیشگیری از ایجاد این شکل برایتان آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد که در صورت قطع ناگهانی یا عدم مصرف به موقع آن احتمال عفونت جای زخم‌ها افزایش پیدا می‌کند.
برخی از علائم نشان دهنده وجود عفونت بعد از عمل شامل موارد: احساس درد در سینه‌ها، وجود التهاب و قرمزی در نواحی اطراف سینه، تب، جمع شدن مایع بین بخیه‌ها می‌باشد که در صورت مشاهده هر یک از این علائم توصیه می‌شود طی کوتاه‌ترین زمان ممکن به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

ماندن جای زخم یا اسکار

یکی از مشکلات و عوارض اجتناب ناپذیری که نمی‌توان جلوی بروز آن را گرفت، ماندن جای زخم روی بدن فرد بعد از عمل است. بهتر است بدانید که بعد از ماموپلاستی، زخم‌های حاصل از جراحی تا مدت‌ها ممکن است روی بدن فرد قابل مشاهده باشند که این امر در بدن هر فرد متفاوت است.

چرا باید برای عمل ماموپلاستی به یک جراح متخصص مراجعه کنیم؟

اگر ایده جراحی ماموپلاستی به فکر شما هم رسیده و قصد انجام آن را دارید، مهم‌ترین نکته‌ای که در این زمینه باید به خاطر داشته باشید، انتخاب یک متخصص خبره و باتجربه است. همانطور که می‌دانید این عمل دارای حساسیت بالایی است و همین امر ایجاب می‌کند پزشک مورد نظر علاوه بر دانش و تخصص لازم، تسلط و تجربه کافی هم در اختیار داشته باشد.
در صورتی که این موضوع را جدی نگیرید و برای این کار به یک جراح بی تجربه و مبتدی مراجعه نمایید، نه تنها عمل موفقیت آمیز نخواهد بود و به اندام دلخواهتان دست پیدا نمی‌کنید، بلکه ممکن است عوارض خطرناکی هم برایتان در پی داشته باشد. بنابراین توصیه ما به شما عزیزانی که قصد انجام این عمل را دارید، مراجعه به یک متخصص ماهر است.


جراحی ترمیمی پستان

انتخاب هوشمندانه جراح پستان؛ تضمین کننده سلامت شما و کاهش عوارض احتمالی

در بخش بالا اشاره کردیم گام اول برای این کار، انتخاب پزشک متخصص است. اگر اکنون این سوال برایتان پیش آمده است که برای جراحی ترمیمی پستان چه دکتری گزینه مناسب است لازم است به شما بگوییم که مهم‌ترین فاکتور شما هنگام انتخاب جراح، می‌تواند سابقه کاری و کارنامه عمل‌های رضایت بخش او باشد.
دکتر فرهاد موسی زاده، به عنوان بهترین جراح ماموپلاستی شناخته می‌شود که توانسته‌اند با تکیه بر دانش و تجربه خود به خانم‌هایی بسیاری جهت رسیدن به اندام دلخواه و حتی درمان بیماری‌های مرتبط با سرطان پستان کمک کنند. شما عزیزان می‌توانید در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره با یکی از شماره تلفن‌های 02188870913 یا 02188676929 تماس گرفته یا از طریق صفحه وب سایت دکتر به آدرس (drmoussazadeh.com) از خدمات لازم بهره‌مند شوید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27153
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید