امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

جلوبندی برلیانس 230


1401/07/27
کد خبر : 27193
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

جلوبندی برلیانس 230

سیستم جلوبندی قسمت بسیار مهمی از سیستم تعلیق است که از اجزای مختلفی تشکیل شده است و نقش موثری در حفظ تعادل خودرو در زمان حرکت و یا سکون خودرو دارد. همانطور که مشخص است جلوبندی شامل قسمت های جلویی و زیرین خودرو میشود که باعث راحتی رانندگی در عبور از مسیرهای ناهموار میشود. تصور این که خودروها بدون سیستم جلوبندی ساخته شوند تقریبا غیرممکن به نظر می رسد .

نشانه های خرابی جلوبندی برلیانس 230

همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم سیستم جلوبندی را میتوان یکی از مهم ترین سیستم های خودرو دانست به همین دلیل است که سلامت این قسمت از خودرو اهمیت فراوانی دارد پس در صورتی که متوجه شدید قطعات این سیستم آسیب دیده اند هرچه سریعتر نسبت به تعمیر یا تعویض آن ها اقدام کنید، ما در ادامه چندین نشانه خرابی جلوبندی خودرو را به شما خواهیم گفت و به شما توصیه میکنیم به این نشانه ها بی توجه نباشید.
•    ایجاد هرگونه صدای غیرمعمول در هنگام رانندگی
•    شنیدن صداهای سوت مانند از چرخ ها
•    تمایل خودرو به منحرف شدن به یک سمت
•    گیج زدن خودرو
•    لرزیدن فرملن در برخی از سرعت های خاص
•    در صورت رها کردن فرمان برای چند ثانیه خودرو به یک سمت کشیده شود.

سپر برلیانس 230


سپر خودرو برلیانس 230 از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که شامل پیشانی ( پوسته)، تیر عرضی (دیاق) و جاذب(ضربه گیر) هستند که در ادامه ویژگی های آن ها را خواهیم گفت. برخی از شرکت های خودرو سازی از تجهیزات دیگری مثل سنسورهای ضربه گیر برای تشخیص فاصله با موانع جلو و عقب و کیسه هوای خارجی در ساخت سپر استفاده میکنند که این تجهیزات برای امنیت بیشتر خودرو بسیار موثر هستند.
•    پیشانی: این قسمت از سپر بیشتر جنبه ی تزیینی دارد و به خوبی میتواند محتویات داخلی را بپوشاند این ویژگی از ظرافت و جنس آن پیداست. پیشانی از پلاستیک های خاص یا فلز ساخته میشوند، سپرهایی که از جنس پلاستیک ساخته میشوند معمولا سیاه رنگ هستند و میتوانند به خوبی ضربه های وارده را خنثی کنند.
در خودروهای مدرن امروزی که سپرهای آن ها از جنس فلز ساخته شده است سنسورهای حفاظتی و ترمزی نیز تعبیه میشود که باعث میشوند خودرو از سمت جلو و عقب برخوردی نداشته باشد.
•    جاذب: این قسمت از سپر نیروی وارد شده را جذب میکند و میتوانند انرژی های جنبشی که بر اثر ضربه ایجاد میشود را جذب و خنثی کنند و از انتقال آن ها به کابین جلوگیری کنند و به این ترتیب خودرو در هنگام تصادف صدمه کمتری ببیند.
قسمت جاذب تا حد زیادی میتواند ضربه ها را خنثی کند اما اگر ضربه بسیار شدید باشد ممکن است انرژی حاصل از ضربه به کابین وارد شود و باعث صدمه دیدن آن شود به همین دلیل است که از تیر عرضی بین جاذب و بدنه کابین استفاده میشود.
•    تیر عرضی: همانطور که گفتیم تیر عرضی زمانی برای خودر طراحی شدند که قسمت جاذب سپر نتواست نیروی حاصل از ضربه های شدید را جذب و دفع کند. تیر عرضی به عنوان تکیه گاهی قوی با قابلیت ارتجاعی میتوانند ضربه های بسیار شدید را تحمل کنند.
تیرهای عرضی به صورت مقطع های مستطیلی شکل یا پروفیل ساخته میشوند، سطح کم عرض تر آن ها محل استقرار جاذب و مقطع طویل تر نیروهای وارده را به خوبی تحمل میکنند. در این مطلب سعی کردیم در مورد سپر برلیانس 230 اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم، امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

موتور برلیانس 230

 موتور را میتوان مهم ترین قسمت خودرو دانست، اگر بخواهیم به صورت کلی وظیفه ی موتور در خودرو را بیان کنیم باید بگوییم تامین نیروی لازم برای حرکت خودرو بر عهده موتور است. موتور خودرو از اجزا و تجهیزات مختلف مکانیکی و الکترونیکی تشکیل شده است که همه ی این اجزا به طور هماهنگ باهم باعث تولید قدرت موتور میشوند. همانطور که گفتیم موتور از اجزای مختلفی تشکیل شده است  که شامل بلوک سیلندر، سیلندر و سر سیلندر، پیستون، سوپاپ، میل لنگ، واتر پمپ، کارتر، شمع، تسمه تایم، فلایویل، شاتون،  و … است،
موتور خودرو برای شروع کار خود به سه عامل نیاز دارد، ترکیب سوخت، هوا و جرقه ای که باعث احتراق میشود در زمان مناسب باعث روشن شدن موتور خودرو میشود. سوخت توسط پمپ بنزین به محفظه ی احتراق می رسد و برق لازم برای این کار توسط باتری خودرو تامین میشود. هوا از طریق مسیری که مشخص شده است به محفظه ی احتراق می رسد و با سوخت ترکیب میشود. شمع خودرو نیز وظیفه ی ایجاد جرقه و حرارت را بر عهده دارد و به ترتیبی که در ادامه خواهیم گفت موتور خودرو روشن خواهد شد.
در پایان مطلب لازم میدانیم به شما توصیه کنیم اگر قصد خرید تجهیزات جانبی و قطعات یدکی خودرو دارید از مجموعه های معتبر آن ها را تهیه کنید. مجموعه هایی مثل پارسیاپارت یکی از برترین ارائه کنندگان تجهیزات و لوازم جانبی خودرو در همه ی برند ها با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستند. این مجموعه با هدف تضمین کیفیت، تضمین قیمت و ارسال سریع سعی در جلب رضایت مشتریان و خریداران عزیز دارد. تمامی محصولاتی که توسط مجموعه پارسیا پارت ارائه میشود استاندارد هستند و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. قیمت لوازم جانبی و قطعات خودرو در این مجموعه متناسب با کیفیتی که دارند بسیار مناسب است. شعار مجموعه پارسیا پارت: پیشرو در تضمین کیفیت، تضمین قیمت و ارسال سریع است.
در پایان لازم ست به شما بگوییم درصورتی که قصد خرید لوازم جانبی و قطعات یدکی خودرو جک اس 5 دارید به شما توصیه میکنیم از مجموعه پارسیا پارت دیدن فرمایید.
پارسیاپارت ارائه دهنده کلیه لوازم و قطعات خودرو در برندهای مختلف .


تماس با ما :
تلفن :36616880021  
0912-9260718
0912-1482896



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27193
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید