امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

جرم گیری دندان چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 26491
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 26 نفر

در این روش جرم از روی دندان برداشته می شود. مثلاً افرادی که در مصرف چای زیاده روی می کنند و یا سیگار می کشند پس از مدتی رنگدانه های دندانشان زیاد است و جرمگیری دندان سبب می شود تا بتوانند تفاوت چشمگیری بر روی ظاهر دندان ها داشته باشند. در انجام جرم گیری رنگ خود دندان تغییری نمی کند و روشنتر نمی شود و فقط رنگدانه های اضافی که روی دندان ایجاد شده اند برداشته می شوند و به نوعی رنگ نهاییت دندان نمایان می شود.



مزایای جرم گیری دندان

شاید فکر کنید که جرم گیری دندان تنها باعث زیبایی آن می شود اما موضوع اصلی آن جلوگیری از پوسیدگی دندان است و مهمترین مزیت محسوب می شود. جرم ها و پلاک های یک دندان، روی دندان های مجاور نیز تاثیر می گذارند و از سوی دیگر به بافت لثه ای نیز وارد می شوند. مشخص است که جرم ها و پلاک ها دارای سبک های مختلفی هستند که هر یک نیاز به تخریب مخصوص دارند. در جرم گیری عمر دندان ها بیشتر می شود.
جنبه دیگر زیبایی دندان ها است که سبب لبخندی دلنشین می شود.
همینطور وجود جرم ها و رسوبات بر روی دندان ها سبب ایجاد میکروب ها می شود و میکروب ها در دهان رشد می کنند و این موضوع سبب بوی بدن دهان شده و دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار می دهد.

درمان خانگی دندان درد

دم کرده نعناع برای تسکین گزینه خوبی است و یک درمان خانگی محسوب می شود. این روش بسیار فوری و سریع است و به طور کلی می تواند در منزل و در زمان هایی که دسترسی به دندانپزشک دشوار است استفاده شود. برای تسکین فوری  از یک قاشق چای خوری نعناع خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و 20 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس دمنوش خنک شود و سعی کنید این محلول را در دهان خود بچرخانید و بیرون بریزید. این روش برای دردهای ضربانی گزینه بسیار خوبی است.
روغن نارگیل یکی دیگر از روش های خانگی محسوب می شود. می توانید یک الی دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با آب گرم ترکیب کنید و همینطور مقداری خمیر دندان به آن بیفزایید به این ترتیب و سپس 20 دقیقه این ترکیب را در دهان خود نگه دارید اما باید دقت کنید که نباید آن را قورت دهید سپس سعی کنید دندان خود را مسواک بزنید.
استفاده از صمغ مری روشی چندان شناخته شده نیست اما می تواند گزینه خوبی باشد. برای این کار باید به اندازه یک قاشق چایخوری پودر مر را در داخل فنجان بریزید و سپس به مدت 30 دقیقه اجازه دهید تا بجوشد و صبر کنید تا محلول خنک شود و برای استفاده نیاز است که در هر وعده یک قاشق چای خوری از این دارو را داخل یک فنجان آب بریزید و در نهایت 5 الی 6 بار در روز غرغره نمایید. این روش دندان درد شما را به کل از بین می برد.



دلایل دندان درد

آیا دلیل دندان درد، همیشه پوسیدگی دندان است؟ خیر! پوسیدگی دندان تنها یکی از دلایل درد دندان است و البته شایع ترین محسوب می شود.
یکی دیگر از دلایل  حساسیت به دما است به طوری که فرد وقتی از غذای یلی یخ یا خیلی داغ مصرف می کند دچار درد می شود. همینطور هوای سرد و گرم نیز به بافت لثه آسیب وارد می کند.
دندان قروچه و یا فشردن دندان ها روی هم از دیگر دلایل درد دندان است.
کسانی که از ارتودنسی استفاده می کنند در صورتی که براکت های ارتودنسی جابجا شود شخص درگیر درد دندان می شود.
آبسه های دندان نیز مواردی هستند که در اثر مصرف مواد غذایی ناسالم ایجاد می شود.
فشار دندان عقل از مواردی است که سبب درد دندان می شود.
بارداری به طور کلی با دندان درد همراه است.
گاهی شخص پس از نصب تاج یا روکش احساس درد دارد.
در صورتی که لثه درگیر التهاب شدید شود، درد دندان آغاز می شود.
ترک خوردن یا شکستن دندان از دیگر مواردی است که دیده می شود.
سایش شیمیایی دندان و همینطور ترک خوردن تاج دندان های پر شده نیز سبب درد دندان می شود.
اینکه دهان درگیر آفت یا زخم شود نیز به درد دندان منجر می شود.

رشته دندانپزشکی

وظیفه اصلی که برای یک دندانپزشک تعریف می شود تشخیص و همینطور درمان بیماری های دهان و دندان است. دندانسازی بخش جداگانه ای از دندانپزشکی محسوب می شود. دندانپزشکی یک علم تخصصی محسوب می شود که وظیفه دارد به سلامت دهان و دندان کمک نماید و همینطور جلوگیری پیشرفت بیماری های مربوط به دهان و دندان را بیگرد.
رشته دندانپزشکی شامل دو دوره جداگانه است که مشهور به دوره های دو ساله و چهار ساله است. در دو سال اول دانشجو یک سری واحدهای مربوط به علوم پایه را پشت سر می گذارد مثلاً دروس بیوشیمی، بافت شناسی، ژنتیک، میکروب شناسی و پاتولوژی و ایمنی شناسی. پس از دو سال در انحان سراسری علوم پایه قبول می شود و وارد دوره تخصص دندانپزشکی می شود

موضوعی که برای رشته دندانپزشکی مطرح است داشتن دستانی قوی و ماهر است و این کار به طور کلی عملی و تکنیکی محسوب می شود.



دوره تخصصی دندانپزشکی

می دانیم که در رشته دندانپزشکی و البته بسیاری از رشته های دیگر، بخش عملی مهمتر از تئوری است. برخی دوره های تخصصی وجود دارد تا دندانپزشک بتواند به مباحث تئوری که یاد گرفته است تسلط کافی پیدا نماید. در این دوره ها ابزارهای دندانپزشکی به طور دقیق بررسی شود. کارایی دستیار بیشتر می شود. خطاهای احتمالی دندانپزشک به حداقل می رسد. ریسک های پزشکی محدود می شود. روند درمان برای پزشک سریعتر می شود. این دوره ها به صورتی است که افرادی که در زمینه عملی در دانشگاه به نتیجه نرسیده اند بتوانند وارد پروسه اشتغال زایی شوند. در این دوره ها مباحثی در زمینه کنترل درد و اضطراب و عفونت پوشش داده می شود. دوره تخصصی دندانپزشکی به صورتی است که افراد می توانند در فضایی کاملاً شبیه سازی شده مثل مطب اقدامات عملی مربوط به مشکلات دندانی را آزمون و خطا کنند. نکته پایانی دنیای دندانپزشکی هم شیرین است و هم حساس و هم بازو و مچ قوی می خواهد!

کلینیک دندانپزشکی یاس، مفتخر است به عنوان مجهزترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران، با بهره گیری از برترین متخصصین دندانپزشکی و همچنین تکنولوژی های روز دنیا در محیطی آرام و دلنشین به ارائه خدمات با بالاترین استانداردهای جهانی اقدام نموده است.
خدمات کلینیک کریستال شامل طیف وسیعی از درمان ها و بخش های تخصصی ازجمله ایمپلنت دندانی، ارتودنسی، پروتز ثابت و متحرک، جراحی، دندانپزشکی زیبایی و دندانپزشکی کودکان می باشد. حضور برترین متخصصین با تجربه و استادین دانشگاه در این مرکز، ما را قادر ساخته که کلیه این خدمات را در بالاترین سطح کیفیت ارائه دهیم.
همکاران ما در این مرکز، با تلاش شبانه روزی، سعی در جلب رضایت خاطر شما عزیزان را داشته و پیوسته آماده اند که به نظرات شما عزیزان گوش جان بسپارند.


کلینیک ما
تهران
خیابان وليعصر زعفرانيه خیابان پسيان جنوبي پلاک ١٤ برج الماس طبقه نهم واحد ٩٢
اطلاعات تماس
26353172(021)


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26491
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید