امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

جدیدترین و موثرترین روش کاشت مو در سال 1401


1401/07/27
کد خبر : 28188
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 14 نفر

بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت و با توجه به زندگی مدرن هر فردی آرزو دارد از بهترین ویژگی‌های ظاهری برخوردار باشد. متاسفانه با توجه به سبک زندگی امروزی و فشارهای روانی و اقتصادی فراوانی که وجود دارد افراد در سنین پایین موهای خود را از دست می‌دهند. ما شاهد افرادی هستیم که حتی در دهه 30 زندگی خود خطوط موی سر خود را عقب می‌اندازند یا لکه‌های طاسی دارند. چندین دهه است که راه حل‌های مختلفی برای پنهان کردن این مشکل وجود داشته است. راه‌حل‌های پیشین عمدتاً با هدف پوشاندن لکه‌های طاس با استفاده از کلاه‌گیس‌های خارجی یا شاخه‌های مو انجام می‌‌شد. همانطور که علم پزشکی در حال پیشرفت است، بیشتر تمرکز نه فقط روی پوشاندن خط رویش مو بلکه برای رشد موهای جدید صورت گرفته است. کاشت مو موهبت و خبر خوب برای کسانی است که به دنبال راه‌حلی با ظاهر طبیعی برای ریزش مو هستند.

دلایل ریزش مو

ریزش مو بنا به دلایل متعددی رخ می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.
    ریزش موی ارثی که جزء  شایع‌ترین علت ریزش مو در سراسر جهان شناخته می‌شود.
    افزایش سن
    آلوپسی آرئاتا که به دلیل حمله سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های موی فرد بروز می‌کند.
    عوارض جانبی مصرف  برخی داروها از جمله داروی شیمی درمانی
    وجود برخی بیماری‌ها چون پسوریازیس،  مشکلات تیروئیدی
    زایمان و عوامل استرس زا و ...

روش های درمان ریزش مو

روش‌های درمانی متعددی برای بهبود ریزش مو و تقویت فولیکول‌های مو برای از سرگیری مجدد رویش مو وجود دارد. که از جمله آن‌ها می‌توان به مصرف برخی داروها و یا انجام برخی روش‌های پزشکی برای تقویت فولیکول‌های مو و تحریک آنها برای از سرگیری مجدد رشد اشاره کرد. از  جمله روش‌های درمان ریزش مو می‌توان به استفاده از کاشت مو، مزوتراپی مو و PRP اشاره کرد که در زیر به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

کاشت مو

کاشت مو یکی از روش‌های درمان دائمی ریزش مو است که نتایج کاملا طبیعی نیز به همراه دارد. در این روش تعدادی از فولیکول‌های مو را از نواحی از سر که معمولا به ریزش و تغییرات هورمونی مقاوم هستند برداشته و به محلی که نیاز به کاشت دارد پیوند می‌زنند. متدهای مختلفی برای ایمپلنت مو وجود دارد که پزشک متخصص شما با بررسی عوامل مختلف در فرد متقاضی یکی از آنها را انتخاب کرده و اقدام به پیوند می‌ نماید.

مزوتراپی مو

مزوتراپی یکی از روش‌هایی است که در آن با استفاده از تزریق مواد مغذی قوی چون عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها و مواد معدنی به لایه مزودرم پوست، مواد مغذی فعال را مستقیماً به فولیکول مو می‌رساند و باعث جوان‌سازی پوست سر و رشد مجدد مو می‌شوند. از جمله مزایای استفاده از مزوتراپی مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
    تحویل مستقیم مواد مغذی به فولیکول‌های مو
    تحریک فولیکول‌های مو برای از سرگیری رشد مجدد
    روشی ایمن، بدون درد و مطمئن
    تقویت ایمنی پوست سر با رگزایی بیشتر
    کاهش التهاب پوست سر
    تقویت سیستم لنفاوی برای دفع سموم از بدن
    تنظیم سطح طبیعی PH پوست سر
در نهایت اینکه مزوتراپی یا میکرونیدلینگ می‌تواند در درمان ریزش مو یا مشکلات نازک شدن مو برای مردان و زنان در هر سنی موثر باشد. مزوتراپی به عنوان یک جایگزین کم‌تهاجمی برای تقویت رشد مجدد مو، یک درمان عالی و مقرون‌به‌صرفه است که می‌تواند موهای سالم‌تری را در کوتاه‌ترین زمان به شما بدهد.


 موثرترین روش کاشت مو

پی ار پی مو

پی آر پی حاوی طیف وسیعی از فاکتورهای رشد و پروتئین است که ترمیم بافت را سرعت می‌بخشد. از آنجایی که برخی از انواع ریزش مو ناشی از آسیب به فولیکول‌های مو است، محققان در ابتدا این فرضیه را مطرح کردند که PRP می‌تواند با معکوس کردن روندی که در آلوپسی آندروژنتیک رخ می دهد به رشد مجدد مو کمک کند. فرایند انجام پی‌آرپی به ترتیب زیر انجام می‌گیرد:
    خونگیری از ورید بازو
    قرار دادن آن در سانتریفیوژ
    جداسازی پلاکت‌های خون فرد از سایر اجزای خون
    تزریق پلاکت‌ها به نواحی مورد نظر پوست سر
کل فرآیند ممکن است حدود 1 ساعت طول بکشد و چندین جلسه ممکن است لازم باشد. پس از دریافت درمان PRP، فرد معمولاً می‌تواند بدون هیچ محدودیتی به فعالیت‌های عادی خود بازگردد. جهت اطلاع از هزینه ی پی ار پی مو سر با مشاورین زیبایی کلینیک هلیا تماس بگیرید.

آشنایی با روش های کاشت مو در کلینیک هلیا

امروزه به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های متعددی برای جبران موهای از دست رفته وجود دارد که با توجه به شرایط شما و تشخیص پزشک یکی از این متدها برای کاشت موی طبیعی که از بانک موی خود فرد استخراج شده و کاشت می‌شود انتخاب شده و ظاهری طبیعی به موهای شما  می‌دهد. در ادامه مطلب به توضیح چند مورد از روش ‌های کاشت مو که در کلینیک پوست، مو و زیبایی هلیا قابل انجام است به طور خلاصه اشاره خواهیم داشت.

کاشت مو میگروگرافت

کاشت موی میکروگرافت یا پیوند فولیکولی یک تکنیک زیبایی‌شناختی برای پر کردن مجدد پوست سر با مو در مناطقی است که آلوپسی یا ریزش موی شدید وجود دارد. مزیت اصلی این درمان این است که در محل اهداکننده کمترین جای زخم وجود دارد که به راحتی حتی با موهای بسیار کوتاه پنهان می‌شود.‌
در ر وش میکروگرافت جراح سوراخ‌هایی خطی روی قسمت اهداکننده مو ایجاد کرده و گرافت‌های مو را بسته به نیاز بیمار با دو تکنیک استفاده از هولدرهای اتوماتیک در سایز میکرون و در صورت نیاز به تعداد گرافت‌های بیشتر با روش تریکوفیتیک اسکارلت برمی‌دارد. سپس با استفاده از سوزن‌های بسیار کوچک، سوراخ‌هایی به اندازه ۱ میلی‌متر در محل کاشت ایجاد کرده و توسط دستگاهی به نام “میکرو ایمپلنتر” گرافت‌ها را داخل سوراخ‌های ایجاد شده می‌کارد.


 موثرترین روش کاشت مو

کاشت مو اس یو تی

کاشت SUT روشی جدید در مقایسه با سایر روش‌های کاشت مو مانند FIT و FUT است. همه مراحل کاشت در این روش توسط پزشک شما کنترل می‌شود و با دستگاه‌های اتوماتیک انجام می‌شود. در روش کاشت SUT، فولیکول‌ها به صورت دستی برداشته و پیوند نمی‌شوند بلکه توسط پانچ لیزری از محل اهدا کننده که معمولاً پشت سر شماست جدا می‌شود و سپس منجمد شده و در نهایت به مناطق طاسی سر منتقل می‌شوند. به دلیل انجماد فولیکول‌های مو، تا زمانی که این فولیکول‌ها کاشته نشوند از تخریب آن‌ها جلوگیری می‌شود. در روش SUT به دلیل وجود پانچ لیزر و سیستم انجماد، درصد بسیار کمی از ریشه‌های مو در طی آن از بین می‌روند.
در روش SUT متقاضی بیهوش نمی‌شود بلکه از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. جراحی و برداشتن لایه‌های پوست انجام نمی‌شود و فقط فولیکول‌های مو جابه‌جا می‌شوند، استفاده از ابزارهای جدید و فناوری جدید، دلیلی برای بهتر شدن نتایج و کاهش عوارض جانبی ناشی از  کاشت SUT است. سرعت انتقال فولیکول‌های مو از محل اهداکننده به محل گیرنده نیز بالاتر از سایر روش‌های کاشت مو است و پزشک می‌‌تواند حداقل 10000 فولیکول را در هر جلسه جابجا کند و معمولاً عمل کاشت در طی یک جلسه تکمیل می‌شود.

کاشت مو اف یو تی

کاشت مو FUT که به کاشت موی نواری نیز معروف است روشی است که در گذشته به عنوان بهترین روش کاشت مو شناخته می‌شد و امروزه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش با استفاده از برش‌هایی که در ناحیه اهدا کننده در پوست ایجاد می‌شود، فولیکول‌های سالم مو در ناحیه اهدا کننده از پوست جدا شده از سر استخراج شده و در محل طاسی یا خط رویش مو کاشته می‌شوند. محل اهدا کننده نیز بخیه زده می‌شود و نیاز به مراقبت‌های اساسی خواهد داشت تا بهبود یابد. این روش هنوز هم جزء ارزانترین و سریعترین روش کاشت مو شناخته می‌شود ولی یکی از عیب‌هایی که دارد باقی ماندن محل اسکار یا زخم تا ابد روی پوست سر است که مجبور خواهید بود موهای خود را از یک حدی کوتاهتر نکنید تا زخم نمایان نشود.

کاشت مو دی اچ ای

کاشت مو به روش DHI ( Direct Hair Implantation) یک نسخه اصلاح شده از کاشت مو FUE است و که با نام کاشت موی مستقیم نیز شناخته می‌شود از روش مشابهی پیروی میکند. در این روش جراح فولیکول‌های مو را از قسمتی از پوست سر با قلم‌های مخصوصی به نام چوی ، معمولاً پشت سر شما، برمی‌دارد و آن‌ها را در نواحی طاسی کاشت می‌کند. این فولیکول‌های مو در نهایت باعث رشد موهای جدید می‌شوند. در طی این روش هیچ کانالی برای قرار دادن فولیکول‌های مو روی پوست سر باز نمی شود.
در روش DHI  جراح سر شما را تراشیده و از بی حسی موضعی برای بی حس کردن آن استفاده می‌کند. سپس فولیکول‌های مو را از پشت سر شما با استفاده از ابزاری به شکل قلم و با نوک ظریف بیرون می‌کشد و در قسمت طاسی پوست سر شما می‌کارد. جراحی‌های FUE و DHI به دلیل جداسازی تک تک فولیکول‌ها و کاشت همزمان آنها پروسه‌ی طولانی‌تری بوده و معمولاً حدود 8 ساعت طول می‌کشد، اما زمان دقیق بسته به تعداد فولیکول‌های موی کاشته شده می‌تواند متفاوت باشد. و حدوداً 12 تا 18 ماه طول می‌کشد تا نتایج کامل جراحی مشاهده شود.
شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی هلیا ” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک از هزینه انواع روش های درمان ریزش مو مطلع شوید. جهت مشاوره با شماره 02179547 تماس بگیرید یا از طریق سیستم چت آنلاین وب‌سایت از مشاوره آنلاین بهره‌مند شوید.
https://rehairistanbul.com/blog/en/hair-care-guide/what-are-the-hair-transplantation-techniques-rehair-istanbul/



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28188
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید