امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

جان فرزندت را نجات بده!


1401/07/27
کد خبر : 26021
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر
هر ساله تعداد زیادی از کودکان معصوم به دلیل وقایع طبیعی و یا سهل انگاری بزرگسالان جان خود را از دست می دهند. علل مختلفی برای فوت کودکان گزارش شده است؛ مانند غرق شدن، مسمومیت، بیماری و حتی سقوط. سقوط کودکان از ارتفاع، مخصوصا پنجره ساختمان ها بسیاری از خانواده ها را داغدار کرده است. یکی از این موارد به سال 93 باز می گردد. خانواده ای که دارای یک فرزند 2 ساله و یک دختر 12 ساله بود در پاییز 93 درگیر حادثه از دست دادن کودک خردسالش می شود؛ به طوری که مادر خانواده در بیرون از منزل حضور داشته و دختر 12 ساله و پسر خردسالشان در خانه تنها بودند. پسر خانواده در حین بازی، از پنجره ساختمان سقوط می کند. دختر خانواده تا 5 دقیقه از وقوع این حادثه بی خبر بود تا اینکه متوجه نبود برادرش شده و به دنبال او می گردد و درنهایت متوجه سقوط او می شود و همزمان با مادر خانواده به بالای سر جنازه می رسد.
خانواده کودک به دادگاه مراجعه کرده و از مهندس ناظر برای عدم وجود حفاظ، شکایت می کند و در نهایت، ناظر 10درصد، پدر خانواده 40 درصد و سازنده ساختمان 60 درصد مقصر شناخته شدند. پس از این واقعه، هشدار نصب حفاظ پنجره جدی تر شد.

حفاظ



حفاظ پنجره ساختمان

نصب حفاظ پنجره ساختمان به لحاظ ایمن  سازی منزل از اهمیت بسیاری برخوردار است. این کار به ویژه برای طبقات همکف و اول اهمیت پیدا می کند. زیرا دسترسی و سرقت از آنها به آسانی انجام می شود. البته سایر طبقات نیز می  توانند برای اطمینان خاطر و آرامش بیشتر اقدام به نصب حفاظ برای پنجره  های خود کنند. مزایای حفاظ پنجره تنها محدود به ایمن  سازی ساختمان و جلوگیری از سرقت نیست. در واقع پنجره  های بدون حفاظ زنگ خطر جدی برای سقوط کودکان به شمار می  روند. بنابراین با صرف اندکی هزینه می  توان از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کرد. غیر از آن، این حفاظ ها جلوه ی زیبایی نیز به ساختمان می دهند که ظاهر آن را متفاوت تر می کند.
تنوع در طرح و رنگ یکی دیگر از مزایای حفاظ پنجره ساختمان است. در نتیجه امکان هماهنگی آن با انواع معماری وجود دارد. همچنین با استفاده از این تجهیزات می  توان نمای ساختمان را زیباتر کرد. لازم به ذکر است که شیشه پنجره به دلایل مختلف در معرض شکستگی و آسیب قرار دارد. استفاده از شیشه  های ضد ضربه و نشکن در بسیاری از موارد مقرون بصرفه نیست. با نصب حفاظ پنجره ساختمان می  توان با صرف هزینه کمتر از شیشه  ها حفاظت کرد.
از معایب حفاظ پنجره ساختمان می توان به جلوگیری از خروج فوری در مواقع ضروری اشاره کرد . در صورتی که اتفاق غیر منتظره ای مانند آتش سوزی اتفاق بیفتد و نیاز به تخلیه ی فوری ساختمان باشد ، این حفاظ ها مانعی در برابر عبور به شمار می روند . علاوه بر آن، ممکن است افرادی باشند که وجود یک جسم سرتاسری جلوی پنجره ی خانه را نپسندند و احساس کنند این حفاظ ها مانع ورود نور به داخل منزل می شود و دسترسی به فضای بیرون را از بین می برند .

استفاده کردن از حفاظ پنجره تصمیمی ضروری است که باید توسط اهالی هر ساختمانی گرفته شود. این کار به تقویت امنیت کل ساختمان می انجامد و نفوذ به منازل و محیط ساختمان را غیر ممکن می کند . این کار برای افرادی که در طول روز در خانه ی خود حضور ندارند ضروری تر است .


نحوه نصب

نصب حفاظ پنجره بسیار ساده و سریع است . حفاظ های مورد نظر از پیش ساخته شده اند و به محل مورد نظر انتقال داده می شوند . با توجه به نوع حفاظ از نظر ثابت یا متحرک بودن ، زمان مورد نیاز برای نصب کردن تغییر می کند . حفاظ های متحرک که مانند در باز و بسته می شوند ، از یک سمت نیاز به نصب دارند ولی حفاظ های ثابت باید به طور کامل به چارچوب در متصل شوند . به طور معمول کار نصب با جوشکاری انجام می شود که بسیار دقیق و محکم است و ماندگاری زیادی دارد و با توجه به وزن زیاد حفاظ های فلزی ، بهترین راه است .



 اما از دیگر ابزارهایی که در حفظ امنیت منزل اهمیت فراوانی پیدا کرده است و در صورت لزوم از ورود و یا خروج افراد ار منزل جلوگیری می کند، درب های آکاردئونی است که در ادامه خواهیم دید استفاده از آن چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟



 حفاظ

مزایا و معایب درب آکاردئونی


در واقع مزایای استفاده از این درب ها بیشتر از معایب آنان است . این درب ها به دلیل حرکت ریلی و در عرض چارچوب در ، فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و از این رو برای استفاده در فضاهای کوچک و راهرو های باریک بسیار مناسب هستند . از سوی دیگر ، این درب ها قابلیت اضافه کردن یک یا چند قفل را دارند و به همین دلیل می توانید با اضافه کردن قفل ها ، ایمنی درب آکاردئونی را بالا ببرید . باز و بسته کردن این درب ها بسیار آسان است و با کم ترین فشار ، می توانید درب را حرکت داده و باز کنید یا ببندید .
از معایب درب آکاردئونی می توان به ظاهر آن اشاره کرد که بعضی از افراد آن را برای جلوی در آپارتمان خود نمی پسندند . از آن جایی که تنوع ظاهری این درب ها زیاد نیست ، سلیقه ی افراد زیادی را نیز در بر نمی گیرد . مشکل بعدی آن این است که از لولا باز می شود . اگرچه این در ها استحکام زیادی دارند و به سادگی بریده نمی شوند ، گاهی ممکن است در موارد غیر استاندارد ، باز کردن کل درب از لولا دیده شود .
به صورت خلاصه مزایای درب های آکاردِئونی را برایتان بیان می کنیم.
•    اشغال فضای کم در فضای ساختمان
•    امکان باز و بسته شدن به صورت ریلی
•    سبک بودن
•    استحکام بالا
•    نیاز نداشتن به دوربین و دزدگیر
•    طول عمر بالا
•    داشتن تنوع رنگ و ظاهر بسیار بالا
•    قابلیت رنگ آمیزی به رنگ دلخواه



 حفاظ




آریا در، سازنده انواع حفاظ ساختمان

 شرکت آریا با نزدیک به دو دهه تجربه و با داشتن نیروهای کار مجرب و مسلط ، یکی از بهترین گزینه ها برای انجام پروژه های شما در زمینه ی ساخت انواع سازه های آهنی اعم از انواع حفاظ ها و درب های آهنی می باشد . کیفیت، امنیت و دقت، اصول کار این شرکت هستند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، با شماره تماس 09122111190 تماس حاصل فرمایید؛ با نمونه کارهای شرکت آریا آشنا شده و تجربه ی خوبی از همکاری با این مجموعه ی حرفه ای داشته باشید .

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26021
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید