امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

ثبت شرکت و برند بصورت سریع و ارزان


1401/07/27
کد خبر : 27780
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 23 نفر

بهترین تعریفی که می توان از شرکت تجاری ارائه داد. تعریف دکترین حقوق است. از نظر دکترین حقوق شرکت های تجاری شرکت هایی هستند که با مشارکت اشخاص در زمینه انجام فعالیت در امور بازرگانی و تجاری تشکیل می شوند و طبق قوانین تجاری به ثبت می رسند. برای ثبت شرکت لازم است اشخاص با انجام توافق و مشارکت سرمایه درخواستی را به سازمان ثبت شرکت ارسال نمایند تا بعد از بررسی و نبود موانع قانونی شرکت به طور رسمی ثبت شود.
شرکت ها با اهداف متعددی ایجاد می شوند. بنابراین با توجه به اهدافی که دارند، در عرضه محصول و یا خدمات تجاری ممکن است فعالیت داشته باشند. هر شرکت تجاری تحت نام مخصوص در اداره ثبت شرکت ها به ثبت می رسد. از این رو اشخاص حقوقی گاهاً این اشتباه را انجام می دهند که نام شرکت می تواند برند تجاری آن نیز باشد. البته این امر بلامانع است اما به شرط اینکه در اداره مالکیت صنعتی تحت عنوان برند به ثبت برسد. ثبت برند در عصر امروز بسیار حائز اهمیت است. با این حال که در قانون ثبت علائم تجاری هیچ اجباری در خصوص ثبت برند وجود ندارد. در ادامه این مطلب اطلاعات کامل در خصوص ثبت شرکت، ثبت برند و قواعد و مقررات مربوطه بعد از ثبت شرکت را مطالعه خواهید کرد. این مطلب را از دست ندهید.

ثبت شرکت در موسسه حقوقی پایش

اگر اشخاص با اراده و توافق یکدیگر بخواهند ثبت شرکت داشته باشند. لازم است ابتدا اقداماتی را انجام دهند. در قدم اول باید مشخص نمایند چند نفر هستند. گام بعدی این است که یکی از شرکت های قانون تجارت را برای ثبت انتخاب نمایند. بعد از مشخص شدن نوع شرکت هیئت مدیره و موضوع فعالیت و نیز میزان سرمایه و سهام هر شخص تعیین می شود. البته در این مرحله باید به قوانین مربوطه نیز توجه داشته باشید.
قالب ثبتی شرکت ها در قانون تجارت 7 نوع است که برای ثبت با در نظر گرفتن معیار های مورد نظر می توانید شرکت تجاری خود را در قالب آن ثبت کنید. شرکت های تجاری شامل؛ شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی عام، شرکت تعاونی، شرکت تضامنی، شرکت نسبی و شرکت مختلط سهامی یا غیر سهامی است. هر یک از این شرکت ها قواعد خاص خود را برای ثبت دارند. اما پر طرفدار ترین شرکت تجاری، شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود است.
 در امور بازرگانی می توانید شرکت سهامی خاص را انتخاب نمایید. این شرکت ها با حضور سه عضو سهامدار و هیئت مدیره تشکیل می شوند. در این شرکت دو بازرس نیز لازم است انتخاب نمایید. بر اساس قانون تجارت بازرسان شرکت نباید با هیئت مدیره این نوع شرکت ارتباط فامیلی داشته باشند. اما بازرسان نیز می توانند از سهامداران انتخاب شوند. سرمایه شرکت سهامی خاص را اعضاء شرکت تأمین می کنند که به نسبت سرمایه ای که در شرکت وارد می کنند در سود و زیان آن سهیم هستند.
اما نوع دیگری از شرکت های تجاری که در لیست پرطرفدار ترین ها برای ثبت شرکت هستند. شرکت با مسئولیت محدود است. این شرکت با دو عضو شریک با ارائه سرمایه ای تحت عنوان سهم الشرکه با موضوعات مختلف تجاری و خدماتی می توانند از سرمایه شرکت بهرمند شوند. جهت اطلاعات بیشتر از سایت پایش به آدرس payeshsabt.com دیدن کنید.

ثبت برند حرفه ایی در موسسه پایش

هر فعالیت تجاری با ارائه محصول یا خدماتی کار خود را آغاز می کند برای اینکه در زمینه مورد نظر بتواند فعالیت خود را گسترده کند و خود را به مشتریان معرفی کنند. لازم است برند تجاری داشته باشد. از این رو هر برند تجاری زمانی دارای اعتبار حقوقی و قانونی است که ثبت شود. ثبت برند بر اساس قانون علائم تجاری در اداره مالکیت صنعتی انجام می شود. سازمان مالکیت صنعتی سایتی را برای ارائه خدمات مربوط به ثبت برند طراحی نموده است. از این رو شما از هر کجای ایران می توانید به این سامانه مراجعه نمایید و اقدام به ثبت برند خود کنید.
در ثبت برند مهم ترین چیز اسم برند است، زیرا ثبت اسامی تکراری ممنوع است و در صورت درخواست چنین اسامی اظهارنامه ثبت برند رد خواهد شد. به طور معمول روند ثبت علائم تجاری طی 35 الی 45 روز تنها برای مرحله اول تایید برند زمان بر خواهد بود.



ثبت تغییرات شرکت در موسسه پایش ثبت

کار شرکت تجاری بعد از ثبت شرکت با اداره ثبت تمام نمی شود. بلکه شرکت هر زمان بخواهد تغییراتی را در شرکت ایجاد کند لازم است اقدام به ثبت تغییرات خود در اداره ثبت نماید. ثبت تغییرات شرکت در موضوعات متعددی ممکن است ایجاد شود. اما این تغییرات چگونه در شرکت قابل اعمال است. ثبت این تغییرات در اداره ثبت الزامی است. و انجام تغییرات در شرکت بدون ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکت ها در برابر اشخاص ثالث قابل استناد نمی باشد.
برای ثبت تغییرات شرکت ابتدا مجمع عمومی تشکیل می شود. نوع مجمع عمومی بسته دبه موضوع تغییرات دارد. در ادامه صورت جلسه ثبت تغییرات شرکت تنظیم می گردد که اعضاء حاضر در جلسه با امضاء صورت جلسه آن را برای ثبت باد به اداره ثبت شرکت ها پست نمایند. اما لازم است قبل از پست این مدارک ابتدا در سامانه ثبت شرکت ها درخواست ثبت تغییرات پست شود.

پلمپ دفاتر تجاری

دفاتر تجاری یا پلمپ دفاتر جزء دفاتر قانونی شرکت هستند. که بعد از ثبت هر ساله باید آن را برای سال مالی پیش رو دریافت کنید. اطلاعات و صورت وضعیت مالی شرکت در این دفاتر وارد می شود. پلمپ دفاتر تجاری را از سایت اداره ثبت شرکت ها ثبت نام می کنید. با ارسال اظهارنامه مورد نظر و پرداخت هزینه و ارسال مدارک به این سازمان این دفاتر به آدرس شرکت پست می شود.
دفاتر تجاری شرکت سامانه یک دفتر کل و یک دفتر روزنامه است. دفتر کل دفتری است که در آن صورت وضعیت های مالی شرکت وارد می شود. در دفتر روزنامه گزارش صورت وضعیت مالی شرکت درج می شود و در دفتر کل نیز صورت وضعیت هفته ای به صورت خلاصه درج می گردد. ابن دفاتر را باید قبل از شروع سال مالی جدید دریافت کنید. در صورت تمام شدن سال مالی دیگر این امکان وجود ندارد که بتوانید دفاتر تجاری سال جدید را سفارش دهید.
در نتیجه:  یکی از مهمترین موارد در خصوص مواردی که در این مقاله خواندید نحوه انجام و قواعد و نکات قانونی هر یک است. سایت پایش در زمینه امور ثبتی فعالیت دارد که شما می توانید با ورود به این سایت از مطالب مفید آن استفاده نمایید. همچنین کارشناسان این مجموعه به صورت رایگان کلیه مشاوره های ثبتی را به شما ارائه می دهند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27780
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید