امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

ثبت شرکت و برند آغازی جهت حرفه ایی شدن


1401/07/27
کد خبر : 27667
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 25 نفر

در این بین رقابت اشخاص با این شرکت ها بسیار سخت است. اما این تنها صورت از ماجرا نیست. گزینه های دیگری نیز در موفقیت کسب و کار های حقیقی یا حقوقی نقش دارد. مثل داشتن برند، اما تنها داشتن برند کافی نیست و باید برند از بعدهای متعددی در چهارچوب قانونی قرار بگیرد.
شما با ثبت برند می توانید از انحصار استفاده از یک نام در بازار استفاده نمایید. و از ابزار های مختلف تبلیغات برای معرفی برند خود و اعتبار بخشی به برند تجاری استفاده کنید. اینگونه رقیب سر سختی در بازار می شوید. قوانین متعددی در خصوص شرکت ها و برند های تجاری ایجاد شده اند و لزوم استفاده و بهرمندی از امتیاز هایی که در قانون عنوان شده است ابتدا ثبت در مراجع ذی صلاح است. در ادامه همراه ما باشید تا با اصول مقررات مربوط به ثبت برند و شرکت آشنا شوید.

ثبت شرکت، استارت یک ماجرای شراکت

شرکت در معنای لغوی از شراکت می آید. شراکت به همکاری دو یا چند نفر ایجاد می شود. در شرکت دو یا چند نفر با اشتراک گذاشتن مبلغی به عنوان سرمایه اولیه تصمیم به ثبت شرکت می گیرند.
شرکت را می توان به دو دسته تقسیم کرد. هر گاه دو نفر بخواهند با هم شراکت داشته باشند بدون ثبت شرکت در واقع به طور قهری شرکت مدنی را ایجاد کرده اند. شرکت های مدنی بر اساس قواعد مربوط در قانون مدنی ایجاد می شوند. اما اگر اشخاص بخواهند که در چهارچوب قوانین شراکتی را شروع کنند که در آن هر شخص دارای حقوقی باشد و بر اساس توافق صورت گرفته هر کس بتواند حقوق خود را اثبات نماید لازم است شرکت تجاری ثبت شود.
شرکت تجاری حتماً باید بر اساس قواعد قانون تجارت در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسد. بعد از صدور شرکت در اداره ثبت شرکت ها برای شرکت تجاری و اسناد و مدارکی صادر می شود. که این اسناد و مدارک به دلیل اینکه توسط یک ارگان رسمی صادر می شوند، جزء مدارک و اسناد رسمی هستند.
در قانون تجارت 8 نوع شرکت تجاری در نظر گرفته شده است که هر یک از این شرکت ها دارای شرایط قوانینی برای ثبت هستند. هر شرکت با توجه به موضوع فعالیت، تعداد اعضاء، اهداف و برنامه هایی که دارد باید یکی از قالب های ثبتی را برای ثبت شرکت انتخاب نماید.
“نخستین گام برای ثبت شرکت ، انتخاب مشاوری کاردان و با تجربه برای راهنمایی دقیق شما برای انجام امور حقوقی می باشد. همواره به یاد داشته باشید، مهمترین مسئله در ابتدای یک کسب و کار ، انتخاب صحیح راه و شناخت موانع  می باشد."
جهت اطلاعات بیشتر در جهت ثبت شرکت و راهنمایی های بیشتر تیم مشاوران ثبتی ایلیا از آدرس (eliya.ir) در تماس باشید.


ثبت تغییرات شرکت
 

ثبت برند، آغاز یک شروع و فعالیتی جالب

شرکت ها و اشخاص حقوقی اگر محصول یا خدماتی برای عرضه دارند باید برندی نیز برای معرفی این محصول یا خدمات داشته باشند. مالکیت معنوی در دنیا در دهه های اخیر بیش از پیش فعال بوده است به طوری که هم اکنون می توانید در ایران برند خود را ثبت کنید و از ایران برند خود را در سایر کشور ها نیز به ثبت برسانید. این امر موجب می شود در صورت صادارت برخی محصولات به سایر کشور ها برند شما مورد سوء استفاده قرار نگیرد.
در ایران قانون مربوط به ثبت علائم تجاری وجود دارد. که شما می توانید با توجه به این قواعد برند یا علامت تجاری را که مورد نظر است به ثبت برسانید. در قانون ثبت علائم تجاری شما می توانید برند یا نام تجاری مورد نظر را از سامانه مالکیت صنعتی درخواست دهید. سامانه مالکیت صنعتی زیر نظر قوه قضاییه است که وظیفه بررسی و ثبت و حمایت از علائم تجاری، طرح های صنعتی و ثبت اختراع را به عهده دارد.
ابتدا برای ثبت برند در این سامانه لازم است مدارک و مستندات را تهیه و حساب کاربری خود را ایجاد نمایید. در نهایت می توانید با تکمیل اظهارنامه ثبت علائم تجاری اقدام به ثبت برند نمایید. کارشناسان ثبت برند با توجه به درخواست ارسال شده و تطبیق آن با قوانین و مقررات مربوطه اقدام به ثبت برند می کنند.
برای ثبت سریع و تخصصی برند مشاوره آنلاین موسسه ایلیا بهترین و سریع ترین روش برای ارائه خدمات نوین می باشد . یک برند تنها با به ثبت رسیدن می تواند به صورت قانونی از مزایای برندینگ و تسهیلات دولتی بهره ببرد. از این رو ثبت برند و علامت تجاری باید در کم ترین زمان انجام شود . ثبت برند در ایران در اداره مالکیت معنوی کشور انجام می شود و تمامی مدارک باید به اداره واگذار شده تا تمامی امور به صورت قانونی انجام شود.

ثبت تغییرات شرکت به چه صورت می باشد؟

شرکت های تجاری بعد از ثبت در اداره ثبت شرکت ها در خصوص نام یا موضوع یا اعضاء شرکت و سایر موارد مربوطه در شرکت ممکن است تصمیم به اعمال تغییراتی داشته باشند. به طور کلی در خصوص تغییرات شرکت دو مجمع وجود دارد. که هر یک از این مجامع عمومی برای برخی از موضوعات شرکت صلاحیت رسیدگی دارند. مثلاً تغییر اسم یا موضوع شرکت از مواردی است که مجمع عادی می تواند در خصوص آن تصمیم گیری نماید. همه مجامع عمومی به یک شکل ایجاد می شوند و حد نصاب رسمی بودن جلسات آنها نیز به یک صورت است و تقریباً به یک شکل باید در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسند. اما هر تغییری کاربرد خود را دارد.  
انجام هر نوع تغییری در شرکت مجاز است اما برای اینکه این تغییرات جنبه رسمی داشته باشند لازم است در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد. برای تغییراتی که به ثبت می رسد آگهی تغییرات صادر می شود. جهت اطلاعات بیشتر در جهت ثبت تغییرات شرکت با ما در تماس باشید.

در پایان؛ ثبت شرکت، ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت و پلمپ دفاتر تجاری از جمله خدماتی هستند که می توانید با مراجعه به موسسات حقوقی ثبتی از این خدمات استفاده نمایید. از بهترین موسسات حقوقی ثبتی که تمامی این خدمات را می توانید با نازل ترین هزینه دریافت کنید مجموعه حقوقی ثبت ایلیا است. در این مجموعه شما تجربه همکاری با بهترین وکلاء و کارشناسان حوزه ثبت را خواهید داشت.
برای اطلاعات بیشتر به سایت ثبت شرکت ایلیا ( https://eliya.ir) مراجعه و از طریق کانال‌های زیر با ما در تماس باشید.
ایمیل [email protected] :
شماره تلفن جهت مشاوره: ۰۲۶۳۲۱۳۷- ۰۲۱۲۶۶۵۵۱۱۹
آدرس پستی: کرج، میدان آزادگان



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27667
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید