امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

ثبت شرکت با مسئولیت محدود یا ثبت شرکت پیمانکاری


1401/07/27
کد خبر : 28089
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 21 نفر

شرکت با مسئولیت محدود از جمله شرکت هایی است که در قانون تجارت به عنوان شرکت های با کمترین مسئولیت برای اعضاء شناخته می شوند. سرمایه این شرکت توسط موسسین آن تأمین می شود و موسسین به نسبت میزان سرمایه ای که در این شرکت تعهد کرده اند مسئول پرداخت بدهی های آن هستند. دارایی شرکاء در شرکت با  مسئولیت محدود تحت عنوان سهم الشرکه می باشد. شرکت های تجاری در هر غالب و نوعی که باشند باید موضوعی را تعیین و در حوزه این موضوع فعالیت داشته باشند. موضوع شرکت ها باید جنبه تجاری داشته باشد. حتی اگر تجاری شناخته نشود.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت های با مسئولیت محدود از چند وجه تشکیل می شوند. نفراتی که حداقل باید در این شرکت مبادرت به امر شراکت کنند دو نفر هستند. سرمایه حداقلی از طرف قانون برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود تعیین نشده است. اما بر حساب آنچه که در عرف تعریف شده است. حداقل سرمایه برای تأسیس شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است.
شرکت با مسئولیت محدود دارای مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیر است. که گاهاً اعضاء و مدیر عامل شرکت از شرکاء تعیین می شوند. گاهی نیز خارج از شرکاء ممکن است انتخاب شوند. هیئت مدیره شرکت تا زمانی که مجمع عمومی عادی تشکیل نشود و نسبت به این موضوع تصمیم گیری نکند در سمت خود باقی خواهد ماند. از این رو شرکت با مسئولیت محدود را می توان تک مدیریتی نیز ثبت کرد. اما تک مدیریتی به این منظور نیست که تنها با یک عضو می توان شرکت با مسئولیت محدود را ثبت کرد. شرکت با مسئولیت محدود با هر میزان از درصد سهم الشرکه باید با حداقل دو عضو به ثبت برسد.
موضوع در شرکت با مسئولیت محدود می تواند امور مختلفی باشد. بنابراین این دسته از شرکت های تجاری به دلیل سهولت در ثبت و نیز قواعد و مقررات محدود تر برای اعضاء آمار زیادی در تقاضای ثبت شرکت دارند.
ثبت شرکت با مسئولیت محدود ساده‌ترین و متداولترین نوع شرکت است و قراردادی است بین دو یا چند نفر به منظورانجام کارهای تجاری مانند فعالیت‌های بازرگانی، خدماتی، ساختمانی که در ابعاد کوچک تشکیل می‌شود.



ثبت شرکت پیمانکاری  

شرکت های پیمانکاری در امور عمرانی و پیمانکاری قرارداد امضاء می کنند. شرکت پیمانکاری دارای 11 شاخه مختلف است.
ساختمان و ابنیه: سازمان نظام مهندسی مطابق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در رشته های اصلی مهندسی شامل معماری، عمران، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک در امور مربوطه فعالیت نمایند. (تهیه موضوع در زمینه ساختمان و ابنیه بسته به جزئیات فعالیت
راه و ترابری: اجرای عملیات های راه سازی که شامل راه های اصلی و فرعی، بزرگراه ها، راه های ریلی، آزاد راه ها، پل سازی، باند فرودگاه، راه های ریلی و تونل سازی و غیره از جمله موضوعات اصلی در شرکت پیمانکاری در شاخه راه و ترابری است.
صنعت و معدن: طراحی و نظارت در پروژه های پیمانکاری و اجرا و مدیریت در طرح های صنعتی و معدنی در داخل و خارج از کشور، فعالیت هایی اعم از پی جویی، جستجوی معادن و کانی و غیره از موارد مهم در ثبت موضوع پیمانکاری صنعتی و معدنی است.
تأسیسات و تجهیزات: متولی انجام امور مربوط به تاسیسات، فعالیت در زمینه های گاز رسانی، سیستم های سرکننده شاختمان و تاسیسات گرمایشی و همچنینن تجهیزات و تاسیسات آب، برق، گاز، فاضلاب و نیز انتقال زباله از موضوعاتی است که می توانید با استفاده از آن شرکت پیمانکاری در زمینه تاسیسات و تجهیزات به ثبت برسانید. فعالیت در امورد دیگر در زمینه تاسیسات باید حتما در موضوع شرکت پیمانکاری ذکر شود.
کشاورزی: موضوع شرکت کشاورزی اعم از کاشت و برداشت محصولات کشاورزی، تامین و تجهیزات لازم آبیاری، گسترش زمین کشاورزی، سوخت و مواد اولیه کشاورزی از موضوعات این نوع شرکت محسوب می شود. البته سایر موضوعات دیگر در شاخه مختلف کشاورزی را می توان در این نوع موضوع عنوان کرد.
آب: ایجاد و بهره برداری از تولید و توزیع آب شهری، جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب، از موضوعات مربوط به شرکت پیمانکاری آب محسوب می شوند.
مرمت آثار باستانی: طرح‌های حفاظت ، رفع خطر پاکسازی ، مقاوم‌سازی ، مرمت ، بهسازی ، بازسازی و احیاء آثار منقول و غیرمنقول فرهنگی و تاریخی و ساماندهی کالبدی و منظری ابنیه ، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی می‌باشد.
کاوشهای زمینی: فعالیت های مربوط به طرح حفاظت های، مقاوم سازی، رفع خطر پاکسازی، بهسازی، مرمت و بازسازی اموال منقول و غیر منقول فرهنگی و تاریخی از موارد مربوط به موضوع کاوشهای زمینی زمینی محسوب می شوند.
نفت و گاز: حفاری و استخراج نفت و گاز، لوله کشی خطوط نفت و گاز، نصب و ایجاد مخازن نفت و گاز، بهینه سازی مصررف سوخت، تامین تجهیزات و مواد مورد نیاز صنعت نفت و گاز و غیره از موضوعات مربوط به پیمانکاری نفت و گاز اطلاق می شود.
نیرو: تولید و فروش برق، ارتقای بهره وری، توسعه ظرفیت نیروگاه و سایر موضوعات مربوط به نیرو از موارد مربوط به رشته پیمانکاری است.
ثبت شرکت پیمانکاری: منظور از پیمانکاری مجموعه ای می باشد که این توانایی را دارد تا به صورت حقیقی و حقوقی فعالیت کند و قراردادی را با اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور انجام کارهایی اعم از تهیه، حمل، نصب، ساخت، اجرا و غیره ببندد و مسئولیت آن ها را به عهده بگیرد.

ثبت شرکت تولیدی

شرکت های تولیدی در زمینه های مربوط به تولید کالا و محصولات مختلف فعالیت داند. ثبت شرکت تولیدی برای انواع شرکت های تجاری قابل انجام است. بنابراین اشخاصی که به دنبال ثبت شرکت تولیدی هستند لازم است با توجه به زمینه تولید مورد نظر موضوع مربوطه را تنظیم کنند. شرکت تولیدی در زمینه سهامی خاص یا با مسئولیت  محدود امکان ثبت دارد.
شرکت تولیدی شرکتی است که به کار تولیدی اختصاص داشته و در موضوع فعالیت این نوع شرکتها باید تولید کالا و منسوجات خاص ذکر گردد.
در نتیجه: موسسه ثبت بین الملل ( bisabt.ir ) از جمله موسسات حقوقی در زمینه ثبت شرکت است که با تیم حرفه ای خود ابتدا موضوعی بر اساس فعالی مورد نظر انجام خواهد داد. بنابرین شما می توانید با وارد شدن به سایت ثبت بین الملل از شرایط و قواعد بیشتر ثبت این نوع شرکت ها آشنایی پیدا کنید. یا از طریق مشاوره رایگان سوالات خود را از متخصصان ثبت بین الملل بپرسید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28089
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید