امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن توسط شرکت وزین پلاست


1401/07/27
کد خبر : 27873
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

استفاده از پلی اتیلن در صنایع مختلف و کشاورزی سبب آسان تر شدن انتقال مواد سیال شده و در زمان ، هدر رفت مواد و... صرفه جویی کرده که این موضوع سبب شده که به یکی از پر مصرف ترین ابزار در صنایع تبدیل شود.
از جمله موارد استفاده از این مواد در مورد لوله های پلی اتیلن می باشد که در حال حاضر نظر متقاضیان زیادی را در بازار به خود جلب کرده است . در ادامه اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.


اتصالات پلی اتیلن

همه چیز درباره لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن به لوله‌ای گفته می شود که از جنس پلی اتیلن ساخته شده و در واقع همین مواد پلی اتیلن به این لوله ها خواصی منحصر بفرد می‌بخشند.
 لوله های پلی اتیلن دارای مزایای بسیار زیادی مانند: کیفیت بالا، قابل اطمینان بودن لوله و اتصالات ، سهولت بارگیری و حمل و نقل لوله ، نصب سریع و آسان هستند.
در این مطلب از وزین پلاست به بررسی تمامی نکات لازم در مورد لوله پلی اتلین ، پلی اتیلن گلیکول، پلی اتیلن سبک، پلی اتیلن سنگین،  پلی اتیلن مایع، پلی اتیلن اکساید چیست برای شما عزیزان می‌پردازیم. اگر میخواهید همه چیز را در مورد لوله پلی اتلین بدانید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

لوله پلی اتیلن   

 پلی اتیلن، از انواع پلیمرهای محبوب و پرکاربرد دارای خاصیت ترموپلاستیک است. با توجه به این خاصیت پلی اتیلن پس از رسیدن به نقطه ذوب خود به حالت مایع درآمده و دارای قابلیت ارتجاعی خواهد بود.
همچنین پلی اتیلن دارای ساختار کریستالی شکل با کریستال‌ های نرم بوده و در صنایع مختلف ساخت پلاستیک در تمام دنیا به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.
فرآیند تولید لوله پلی اتیلن بدین صورت است که اتیلن تحت فرآیند سنتز قرار گرفته و ترکیب سازنده آن معمولا از گاز طبیعی و نفت خام تشکیل شده است.
این ماده به نام های polythene ،polyethylene  و با اسم اختصاری شناخته شده است. به طور کلی همانطور که گفته شد لوله پلی اتلین دارای ویژگیهای جذابی برای کاربردهای گوناگون می باشد. در این قسمت به بررسی ویژگیهای لوله پلی اتلین با جزئیات بیشتری برای شما عزیزان می پردازیم.

پلی اتیلن سبک

پلی اتیلن سبک به عنوان خانواده‌ای از گرمانرمها محسوب می شود. این پلی‌اتیلن دارای زنجیره ی شاخه دار بوده و از ویژگیهای آن میتوان به نیروی بین مولکولی ضعیف، استحکام کششی کم، انعطاف پذیری و امکان تجزیه بوسیله میکرو ارگانی‌ها را نام برد.
این ماده در بخشهای بسیار متنوعی و به عنوان محصولات کاربردی از جمله: کیسه، فیلم، ظروف، اسباب بازی، درپوش، قطعات پلاستیکی، اقلام خانگی، قطعات تزریقی انعطاف پذیر و … مورد استفاده قرار می گیرد.

اتصالات پلی‌اتیلن چیست؟

اتصالات پلی‌اتیلن طیف گسترده‌ای از اتصالات را در بر می­گیرد.اتصالات پلی‌اتیلن آن قدر بااهمیت و مهم است که برای طراحی کردن یک شبکه لوله‌کشی ضرورت تام دارد و بدون وجود این اتصالات شبکه لوله‌کشی ممکن نیست..

کلی‌ترین برداشت از عبارت «اتصالات» به معنای وجود یک قطعه است که چندین قطعه دیگر را به یکدیگر متصل می­کند و یک واحد یکدست را می­سازد.
 اتصالات از نوع اتصالات پلی‌اتیلن به عنوان یکی از راحت‌ترین و کاراترین اشکال اتصال برای ساختن خطوط انتقال انرژی و انواع لوله‌کشی در صنایع گوناگون است.
 اتصالات پلی‌اتیلنی معمولاً جهت عوض کردن مسیر ، تغییر دادن قطر، تغییر در اندازه و میزان «دبی عبوری» و در کل اتصال دادن لوله‌ها به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع اتصالات شامل انواعی چون اتصالات جوشی، پیچی، تزریقی،کوپلینگی، پلیمری و اتصالات الکتروفیوژن می­باشد.
یکی از مهم‌ترین دلایلی که از نوع اتصالات پلی‌اتیلنی استفاده می­شود، این است که در این شیوه، اتصال بسیار سریع صورت می‌گیرد و این ویژگی به عنوان یکی از نقاط قوت اتصالات پلی‌اتیلنی شناخته می­شود.
یکی از مهم‌ترین و تعیین‌کننده ترین ویژگی های این نوع از اتصالات در مقایسه با انواع دیگر اتصالات ، این است که با سرعت بسیار زیاد و بدون احتیاج به دستگاه جوش پلی‌اتیلن، اجرا می­شوند. و اگر دچار مشکل یا خرابی شوند با هزینه بسیار ناچیزی قابل تعویض هستند.
از دیگر خصوصیات آن­ها این است که اگر پروژه شما تغییر مکان دهد به راحتی می­توان اتصالات را از هم جدا کرد و در مکان دیگری آن­ها را دوباره سرهم‌بندی کرد.


 اتصالات پلی اتیلن

لیست اتصالات لوله پلی اتیلن

اگر بخواهیم لیستی از اتصالات لوله پلی اتیلن ارائه دهیم،یک لیست طویل و طولانی خواهد شد. البته در صورتی که بخواهیم در این لیست تمامی سایزها و فشارها را که اتصالات لوله پلی اتیلن را در بر می­گیرد بیاوریم باید چیزی حدود 200 فایل PDF را به معرفی آن­ها اختصاص دهیم.
آشنایی با انواع اتصالات لوله پلی‌ اتیلنی از این جهت نیز سودمند است که از طریق آن می­توانید لیستی از قیمت های اتصالات لوله پلی اتیلن را به دست آورید.
در اینجا به ارائه پر مصرف‌ترین و کاربردی‌ترین نوع اتصالات می‌پردازیم و آن­ها را در اینجا برای شما لیست می‌کنیم:

زانویی 90 درجه پلی اتیلن
زانویی 60 درجه پلی‌اتیلن
سه راهی 90 درجه پلی‌اتیلن
سه راهی نود درجه پلی‌اتیلن با درجات نامساوی
سه راهی فلنجدار پلی‌اتیلن 90 درجه و 45 درجه
قطعه تبدیل پلی‌اتیلن غیر هم مرکز و هم مرکز
زانویی فلنجدار 90 درجه و 45 درجه پلی‌اتیلن       


 اتصالات پلی اتیلن

اتصالات لوله پلی اتیلن جوشی

اتصالات لوله پلی اتیلن جوشی فشارقوی نقش تعیین‌کننده‌ای در پروسه لوله‌کشی و اتصالات دارند. این نوع از اتصالات جزو معمول‌ترین و متداول‌ترین انواع اتصالات محسوب می شوند.
 اتصالات جوشی در سایز و اندازه متنوعی تولید شده و در پروژه‌های مختلف مثل پروژه‌های آب رسانی و انتقال فاضلاب بکار برده می¬شوند.
در هر پروژه‌ای، استانداردهای مشخصی مورد تأیید قرار می‌گیرد و از این طریق اتصالات مورد نظر آن پروژه تعیین می‌گردد. البته این نوع اتصالات از لحاظ شکل ظاهری و نوع کاربری به انواع مختلفی چون سه راهی، چهارراهی، فلنج، زانویی، تبدیل های مختلف و… تقسیم می شوند.
اتصالات پلی‌اتیلن جوشی در قسمت های مختلف یک شبکه لوله‌کشی بکار برده می شوند و با آگاهی از شرایط کاری مثل دما و فشار که در طول کار بر روی یک خط لوله به طور دائم تغییر می‌کند، این نوع اتصالات باید به اندازه کافی مقاوم و مستحکم باشند.
 لوله‌ها و اتصالات پلی‌اتیلن باید در مقابل هر نوع فشار و تنشی از جانب محیط مقاومت داشته باشند. ناگفته نماند که کیفیت و کارایی استفاده از اتصالات پلی‌اتیلن جوشی به دستگاه جوش و تجهیزات آن بستگی تام دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از خدمات شرکت وزین پلاست با شماره تماس های 02166130280 – 02166140841 – 09128753518 تماس حاصل فرمایید
جهت بهره مندی از خدمات حضوری ما می توانید به آدرس زیر مراجعه فرمایید
 تهران آزادگان غرب به شرق بعد از ورودی فیروز بهرام خ شمس اباد ۲۰۰ متر داخل دست چپ خ قائم ال محمد کوی وحدت پلاک ۹



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27873
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید