امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

توضیح کامل سرطان معده خوش خیم و بدخیم - دکتر محمد ثقفی


1401/07/27
کد خبر : 27444
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 18 نفر

سرطان معده می تواند به دو صورت خوشخیم  و بدخیم باشد که هر کدام از این موارد در نوع خود حائز اهمیت هستند. دکتر محمد ثقفی به عنوان فوق تخصص گوارش بهترین روش های درمانی را برای بیماران خود استفاده می کند و مراحل درمان آن ها را با آرامش هر چه تمام انجام خواهد داد.
 

چه عواملی باعث بروز سرطان معده در افراد می‌ شود؟

بیماری سرطان معده می تواند به دلایل مختلفی پیش بیاید که باید تمامی این موارد را در نظر گرفت. به طور کلی داشتن یک برنامه مناسب برای خوردن غذا و انجام سایر فعالیت ها می تواند خطرات ناشی از این بخش را به کمترین حد خود برساند. متاسفانه عامل ژنتیک نقش مهمی در این بیماری ایفا می کند. چنانچه پدر یا مادر دچار این بیماری باشند، احتمال اینکه این بیماری در فرزندان آنها نیز بروز کند بسیار زیاد خواهد بود. در چنین وضعیتی باید تمامی اعضای خانواده تحت درمان باشند تا مشکلات در این بخش به کمترین حد خود برسد. رژیمهای غذایی پرنمک و چرب می تواند تاثیر زیادی بر روی معده شما بگذارد و احتمال بروز این مشکل را چند برابر خواهد کرد. متاسفانه بسیاری از افراد در برنامه غذایی خود از سبزیجات و میوه استفاده نمی کنند.
این مواد برای سلامت دستگاه گوارش انسان نیاز هستند و باید به صورت دوره ای از آن ها استفاده کنید. در صورتی که برنامه درستی برای مصرف این موارد نداشته باشید، مسلما با مشکلات زیادی در اینده روبرو می شوید. التهاب مزمن معده یکی دیگر از عواملی است که احتمال بروز سرطان معده را در افراد بیشتر خواهد کرد. این التهاب در بسیاری از افراد دیده می شود که برای جلوگیری از پیشرفت آن باید هر چه سریعتر از فوق تخصص گوارش در تهران کمک گرفت. دکتر محمد ثقفی به عنوان فوق تخصص کولونوسکوپی و فوق تخصص آندوسکوپی در تهران، برای درمان بیماران گوارشی تمام تلاش خود را خواهد کرد. با توجه به اینکه دکتر ثقفی درمان های موفق زیادی داشته اند، می توانید برای حل مشکلات گوارشی خود از ایشان کمک بگیرید. مسلما درمان شدن زیر نظر یک پزشک ماهر می تواند برای شما لذت بخش باشد و مشکلات شما را به سرعت برطرف سازد.

تفاوت سرطان معده خوش خیم و بدخیم چیست؟

بدن انسان از سلول های زیادی تشکیل شده است که تعداد آن ها از شمارش خارج است. در واقع انسان توده ای از سلول های مختلف است که به صورت متمرکز در کنار هم قرار گرفتهاند. حال سلول های مختلف بخش هایی از بدن انسان را تشکیل خواهند داد. هر سلول به صورت طبیعی تمایل به تکثیر دارد و بعد از مدتی به دو سلول جدید تبدیل خواهد شد. فرایند تکثیر سلولی با بیشترین سرعت ممکن انجام می شود و بافت های بدن شکل خواهند گرفت. برخی از اوقات سلولها از حالت سالم خود خارج می شوند و از لحاظ ساختاری با سایر سلول های طبیعی متفاوت خواهد شد. در چنین شرایطی به این سلول ها سرطانی گفته می شود. زمانی که این سلول ها شروع به تکثیر می کنند، غده هایی را ایجاد می کنند. در صورتی که مشکل سرطان در معده اتفاق بیفتد، تومور ناش از آن می تواند به دو شکل خوش خیم و بدخیم باشد.


 سرطان معده


 زمانی که شخص به سرطان معده خوش خیم مبتلا است، جای نگرانی وجود ندارد زیرا با عمل جراحی تومور برداشته خواهد شد. دکتر گوارش در این صورت فرایند درمانی را به سرعت پیش می برد و درمان به راحتترین حالت ممکن انجام می شود. در سرطان معده بدخیم، سلول های سرطانی معده از طریق رگ ها وارد جریان خون می شوند و در قسمت های مختلف بدن پخش خواهند شد. در این حالت ممکن است سلول های سرطانی در سایر نقاط بدن نیز رشد کنند. در این حالت انجام درمان نیازمند زمان بیشتری است و شخص باید درمان طولانیتری را پشت سر بگذارد. با توجه به حساسیت هایی بالایی که در این بیماری دیده میشود، بهتر است که آن را به یک متخصص گوارش بسپارید تا مشکلات شما را حل کند. دکتر محمد ثقفی با سال ها تجربه درخشان در زمینه بیماری های گوارشی به شما کمک می کند تا هر چه سریع تر سرطان معده را درمان کنید. مطمئنا با جدی گرفتن نکاتی که در این مقاله گفته شد می توانید سلامت خود را به دست بیاورید.
همچنین برای ارتباط با دکتر محمد ثقفی و رزرو وقت و دریافت مشاور میتوانید با شماره واتساپ 09389792648  و شماره های ثابت مطب 02122635133  - 02122635132 و با ادرس اینترنتی https://drsaghafi.com  تماس حاصل نمایید .



برچسب ها :
# سرطان معده

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27444
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید