امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

توصیه من به شما، درب آلومینیومی بخرید


1401/07/27
کد خبر : 25826
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

درب آلومینیومی به دلیل استحکام بالا در برابر ضربه و وزن سبک از جمله درب های پرکاربرد برای پارکینگ و ورودی و همچنین درب حمام و سرویس بهداشتی می باشد. این درب ها با توجه به نحوه باز و بسته شدن، جنس پروفیل های به کار رفته در آنها و همچنین طرح و مدل در گروه های متعددی تقسیم بندی میشوند و به همین دلیل تنوع در قیمت آنها بسیار زیاد است. آرین سازین بنا نما؛ ارائه دهنده انواع درب آلومینیومی در ادامه به معرفی کامل این درب ها پرداخته و ویژگی ها و مشخصات فنی و موارد مهم در نصب و خرید آنها را بیان خواهد نمود.

 

ویژگی های درب آلومینیومی

آلومینیوم از جمله فلزات پرکاربرد در صنعت می باشد که از نظر قیمت نیز ارزان تر از فولاد و آهن است. به همین دلیل درب ها تولید شده از این فلز چند ویژگی مثبت و منفی را به همراه دارند که عبارتند از:
آلومینیوم عایق حرارتی مناسبی نمی باشد و به همین دلیل درب های تک جداره نمی توانند عملکرد مناسبی در برابر هدر رفت انرژی داشته باشند.
آلومینیوم فلز بسیار سبکی می باشد و به همین دلیل بار مرده زیادی را به ساختمان تحمیل نخواهد کرد.
استفاده از ورق های آلومینیومی بدون کیفیت می تواند باعث زنگ زدگی و خوردگی بدنه درب گردد.
ورق های آلومینیوم انعطاف پذیری بالایی دارند و به همین دلیل تنوع در طرح و شکل این درب ها بسیار زیاد است.
رنگ پذیری درب های آلومینیومی بالا بوده متناسب با سبک نما و طراحی داخلی می توان از درب های متنوعی استفاده نمود.

 

پنجره آلومینیومی چیست؟

در صنعت ساختمان سازی تجهیزات متعددی مورد استفاده قرار میگیرند که از مهم ترین آنها می توان به پنجره های نصب شده در اتاق ها و بخش های مختلف اشاره نمود. با توجه به تاثیر مستقیمی که پنجره های نصب شده در ساختمان بر میزان هدر رفت انرژی و همچنین عایق بودن در برابر صدا و دما دارد، به همین دلیل جنس به کار رفته در این سازه ها اهمیت بسیار زیادی دارد.این نوع پنجره  همان طور که از نامش مشخص است، از پروفیل های فلزی از جنس آلومینیوم ساخته میشوند که از گذشته تا امروز با تقاضای زیادی مواجه هستند. بدنه این پنجره ها از پروفیل های آلومینیومی ساده و دو جداره ساخته میشود و به همین خاطر انعطاف پذیری و شکل پذیری مناسبی داشته و منجر به افزایش تنوع در شکل ظاهری پنجره می گردد.


مزایای پنجره های آلومینیومی


در انتخاب و خرید پنجره های مورد استفاده در ساختمان، موارد متعددی از قبیل قیمت، وزن، میزان مقاومت آنها در برابر ضربه و حرارت و عایق بودن لازم است مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به کاربرد زیاد پنجره های آلومینیومی می توان به این نتیجه رسید که این پنجره ها نقاط مثبت متعددی دارند که تا این اندازه از گذشته تا امروز مورد استقبال قرار گرفته اند. از جمله مزایای این پنجره ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
استفاده از ورق های آلومینیومی در ساخت پروفیل های مورد استفاده در این پنجره ها باعث شده است تا وزن آنها نسبت به پنجره های آهنی تا حد زیادی سبک باشد. لذا استفاده از این پنجره ها در ساختمان منجر به کاهش بار مرده شده و قطعا مقاومت ساختمان را در برابر ضربه و زلزله افزایش می دهد.
قرار گرفتن یک لایه مقاوم و کاملا عایق از جنس پلی آمید در پنجره های دو جداره منجر عایق شده آنها در برابر صدا و حرارت میشوند.
آلومینیوم انعطاف پذیری بالایی دارد و به همین دلیل تنوع در شکل ظاهری آنها زیاد می باشد.
رنگ پذیری بالای پروفیل های آلومینیومی باعث میشود تا این پنجره ها در ساختمان ها با نماهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته و جلوه خوبی داشته باشند.
پروفیل های آلومینیومی غیر قابل اشتعال می باشند و با قرار گرفتن در شرایط آتش سوزی بدنه آنها شعله ور نمیشود.
پروفیل های آلومینیومی با محیط زیست سازگاری بالایی داشته و براحتی قابل بازیافت می باشند.


انواع درب و پنجره آلومینیومی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی درب و پنجره می باشد که نه تنها بر زیبایی و جلوه بنا تاثیرگذار است، بلکه ارتباط مستقیم با میزان اتلاف انرژی و حفظ امنیت در محیط مورد نظر دارد. به همین دلیل تنوع بالایی در درب و پنجره ها وجود داشته و طیف گسترده ای از انواع درب های چوبی، آهنی و آلومینیومی و UPVC را شامل میشوند. با توجه به مقاومت بسیار بالای پروفیل های به کار رفته در درب و پنجره های آلومینیومی در سالهای اخیر تا حد زیادی جای درب های آهنی را گرفته و به شدت مورد توجه قرار گرفته اند. پروفیل های مورد استفاده در این درب و پنجره ها چند ویژگی مهم دارند که باعث برتری آنها نسبت به سازه های آهنی و چوبی شده اند که عبارتند از:
• وزن بسیار سبک و جلوگیری از وارد شدن فشار و سنگینی زیاد به دیوارهای ساختمان
• جلوه بسیار مناسب و زیبا و قابلیت رنگ پذیری بالا بدنه درب و پنجره
• مقاومت بالا در برابر اشتعال و حرارت بالا
• استقامت و مقاومت بالا در برابر موارد خوردنده و بارش باران های اسیدی
• ممانعت از هدر رفت انرژی به دلیل عایق بودن بدنه پروفیل های آلومینیومی
در حالت کلی و بر اساس نوع پروفیل و نحوه اجرای آنها در ساخت درب و پنجره آلومینیومی می توان آنها را به دو گروه تقسیم بندی نمود که شامل موارد زیر می باشند:

درب و پنجره آلومینیومی تک جداره یا ساده

همان طور که از نام این گروه از درب و پنجره ها مشخص است، پروفیل های مورد استفاده در آنها معمولی و تک جداره می باشند. به همین دلیل وزن سبکی داشته و میزان هدر رفت انرژی در آنها بیشتر از نوع دوجداره خواهد بود. البته لازم به ذکر است که این درب و پنجره ها قیمت ارزان تری داشته و در سالهای اخیر کاربرد آنها رو به کاهش می باشد و سازه های دوجداره به مرور در حال جایگزین شدن با آنها می باشند.
 

درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

همان طور که اشاره شد، پروفیل های معمولی به کار رفته در درب و پنجره ها انرژی و حرارت را از خود عبور می دهند و استفاده از آنها می تواند باعث افزایش هزینه های مصرف انرژی شود. به همین دلیل از نوع خاصی از پروفیل های دوجداره برای این منظور استفاده میشود که نه تنها شیشه های آنها، بلکه جداره درب و پنجره نیز عایق هستند. در درب و پنجره های دوجداره آلومینیومی، نوعی تسمه پلی آمید بین لایه بیرونی و داخلی استفاده میشود که تاثیر بسیار زیادی بر عایق شدن سازه دارد و مانع از عبور حرارت و تبادل دما خواهد شد.


آرین سازین بنا نما یکی از بزرگترین گروه های ارائه دهنده خدمات در زمینه نصب انواع درب آلومینیومی کشویی، لولایی، تاشو و غیره به صورتتک جداره و دوجداره , ارائه تجهیزات ساختمان سازی، نصب و فروش انواع درب و پنجره های آلومینیومی می باشد. مجموعه محصولات این گروه از بهترین متریال های داخلی و خارجی تولید شده و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آنها، کارشناسان آرین سازین بنا نما آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره رایگان می باشند.
 
دفتر مرکزی
تهران، سعادت آباد، سرو غربی، خیابان آسمان، نبش آسمان پنجم شرقی، پلاک 38
________________________________________
تلفن  021-26760944
موبایل  09123038845
موبایل  09122800721
ایمیل  [email protected]
وب سایت  www.asbnco.com

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25826
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید