امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

توجه به نکات فوق العاده مهم در خرید آنلاین


1401/07/27
کد خبر : 27297
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

برای یک خرید حساب شده و در واقع هوشمندانه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ در اینجا موارد مهمی وجود دارد که هر خریدار باید هنگام خرید آنلاین در نظر بگیرد. پس با ما همراه باشید.
در این متن به نکات فوق العاده مهمی که در خرید اینترنتی باید توجه داشته باشید و آنها را اجرا کنید، اشاره می نماییم. اگر این کارها را انجام دهید، بدون شک از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری خواهید کرد.
آمازون یکی از محبوب ترین سایت های خرید در جهان است که هر ماه 94 میلیون کاربر را به خود جذب می کند. رمز موفقیت این فروشگاه چیست؟ نشانه های یک فروشگاه اینترنتی معتبر چیست؟ مطمئنا همه شما در خرید آنلاین به این مسائل فکر کرده اید. این روزها در کشورهای صنعتی و پیشرفته تمایل مردم به خرید اینترنتی افزایش یافته است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در کنار فروشگاه های اینترنتی متنوعی که در وب وجود دارد، وب سایت هایی هم هستند که صادقانه و به صورت تخصصی کالاها و خدمات متنوع را بررسی می کنند. یکی از معروف ترین وب سایت های راهنمای خرید محصولات، سایت سحرانه است که روزانه تعدادی از کالاهای موجود در بازار که مورد استفاده بسیاری از افراد هست را به صورت تخصصی بررسی میکند. این محصولات می تواند در گروه زیبایی و سلامت، تکنولوژی، دکوراسیون، مادر و کودک و ... باشد. سحرانه با کمال صداقت و دقت هر کالا را بررسی می کند و بهترین محصولات موجود در بازار را به شما معرفی می نماید.
به عبارت دیگر وب سایت سحرانه شناخت کامل محصول را برای مشتری سرلوحه کار خود قرار داده و این اولین قدم برای جلب اعتماد کاربر است.

سحرانه از حداکثر توان خود برای ارائه مقالاتی با کیفیت که به صورت موشکافانه کالاهای موجود در بازار را بررسی میکنند استفاده می کند. به طوری که کاربر بتواند کالای خود را تا حد امکان ملموس انتخاب و خریداری کند. اگر سری به این سایت که به عنوان یکی از مراجع معتبر راهنما و نکات پیش از خرید در کشور نیز شناخته می شود، بزنید، متوجه کیفیت محتواهای آن خواهید شد.

در اینجا موارد مهمی وجود دارد که هنگام خرید آنلاین یا اینترنتی باید در نظر بگیرید:

بررسی قوانین خرید

پس از شناخت کامل سایتی که قصد خرید از آن را دارید، نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که شرایط و ضوابط خرید آن سایت را بررسی کنید، مشخصات فنی محصول را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید انتخاب و خرید بهتری داشته باشید. به عنوان مثال اگر قصد خرید گوشی موبایل را دارید، نکاتی که در سایت خرید آنلاین برای آن ذکر شده است را حتما به دقت مطالعه کنید.

تعهد حفاظت از اطلاعات شخصی کاربر

نکته ای که هر کاربر هنگام خرید آنلاین باید در نظر بگیرد، قرارداد حفاظت از داده های شخصی است. به طور کلی، شما نباید اطلاعات مالی مانند حساب های بانکی، رمز عبور یا موارد مشابه را با افرادی که کاملاً نمی شناسید به اشتراک بگذارید. حتی اگر این وب سایت ها یا افراد کالاهایی با ویژگی های وسوسه کننده را به ازای دریافت اطلاعات شخصی شما به شما عرضه نمایند.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که نباید با اتصال به شبکه وای فای عمومی خرید آنلاین کنید. حتما از موجودی حساب های مالی خود اطلاع کافی داشته باشید و در صورت بروز هر گونه مشکل پس از خرید اینترنتی سریعا پیگیری نمایید. این یکی از مواردی است که باید برای اطمینان از هک نشدن حساب های شما در نظر بگیرید.


خرید آنلاین

خدمات سایت

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید هر کالایی به خصوص لوازم برقی و موبایل توجه داشته باشید، گارانتی آن محصول است. گارانتی محصولات از این نظر مهم است که اگر بعد از تحویل محصول، اختلالی در عملکرد آن رخ دهد، شما می توانید محصول را برای رفع عیب مدنظر به گارانتی مربوطه بسپارید یا اصلا در صورت نیاز مرجوع نمایید. در وب سایت های راهنمای خرید کالای دیجیتال معمولا به این موارد اشاره شده است.

بررسی دقیق جزئیات محصول و توضیحات مربوطه

افراد زیادی هستند که حداقل یک بار تجربه خرید اینترنتی بدی داشته اند و از خرید خود پشیمان شده اند. جلوگیری از این امر بسیار آسان است، فقط قبل از خرید، توضیحات محصول را به دقت مطالعه کنید. برای مثال اگر قصد خرید گوشی موبایل را دارید، پس از مشاهده قیمت گوشی در وب سایت مربوطه، بررسی تخصصی آن را مطالعه نمایید و تمامی مشخصات آن را قبل از خرید مدنظر داشته باشید. در صورت نیاز می توانید به فروشگاه های اینترنتی مشابه نیز سر بزنید و قیمت و ویژگی های محصول را در این فروشگاه ها بررسی نمایید.
مهم است که جزئیات دقیق محصول را بخوانید. زیرا ممکن است ناآگاهانه مشخصات محصولی را تایید کنید و این امر منجر به تحویل کالایی شود که به درد شما نمی خورد.
به عنوان مثال در انتخاب مواردی مانند سایز لباس، رنگ محصول و یا مواردی از این دست باید دقت کرد. بنابراین هر زمان که می خواهید از سایت فروشگاهی خرید کنید، برای مطالعه جزئیات دقیق محصول وقت بگذارید. همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از مواردی که شما را از خرید خود راضی تر می کند، خواندن جزئیات یک محصول است. البته برای خرید پوشاک می توانید از وب سایت راهنمای خرید لباس و پوشاک بهره ببرید.

حقوق خود را بدانید

در برخی موارد، مردم محصولات را به صورت آنلاین سفارش می دهند و مدت طولانی منتظر می مانند تا محصول به دست آنها برسد یا حتی برای بازپرداخت وجه.
همه اینها به این دلیل است که مردم حقوق خود را نمی دانند. برای خرید ایمن‌تر، باید قوانین فروشگاه اینترنتی را با دقت بخوانید و از صریح و روشن بودن خط ‌مشی‌های آن مطمئن شوید.

مقایسه محصول و قیمت آن را در چندین سایت مختلف

معمولا آقایان بیشتر از خانم ها این کار را انجام می دهند و وقتی می خواهند چیزی بخرند مشخصات و قیمت آن را با چندین فروشگاه اینترنتی دیگر مقایسه می کنند و شانس خود را امتحان می کنند تا همان کالا را با قیمت کمتر و کیفیت بهتر پیدا کنند. شرکت های آنلاین یکی از بهترین مکان ها برای خرید محصول اصل، با کیفیت و با قیمت مناسب تر هستند.

از دیگر نکات خرید اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1) شکاک باشید

اول از همه، هر چیزی را که می بینید یا می شنوید باور نکنید.
اگر جنس حراج شده است، به قیمت جدید نگاه کنید و ببینید آیا قیمت خوبی است و ارزش خرید دارد یا خیر؟ اگر بلافاصله و کورکورانه تصمیم به خرید جنسی که برای آن عنوان "بهترین فرصت خرید" ذکر شده، کنید به احتمال زیاد بعدا پشیمان خواهید شد. پس حتما هیجانات خود را کنترل نمایید. به تبلیغاتی که می بینید اعتماد نکنید و اگر فروشنده ای ادعا می کند که جنسی کمیاب است یا مقرون به صرفه است، حرف او را باور نکنید.

2) در خرید وسواس داشته باشید

پول خود را برای آشغال هدر ندهید. قبل از خرید مطمئن شوید که محصول یا کالای مورد نظرتان را دوست دارید و اگر آن را بخرید به صورت مداوم از ان استفاده می کنید (بعد از چند مرتبه استفاده ان را دور نمی اندازید). علاوه بر این، همیشه در نظر داشته باشید که هر کالا باید نسبت به قیمت خود از کیفیت خوبی برخوردار باشد. در یک فروشگاه بخصوص، قیمت انواع کالاها را با هم مقایسه نمایید. همچنین قیمت یک کالای خاص را در چند فروشگاه مورد ارزیابی قرار دهید.


خرید آنلاین

3) برای خرید عجله نکنید

سعی کنید اولین نفری نباشید که یک محصول جدید را خریداری می کند، زیرا ممکن است معیوب باشد یا از کیفیت خوبی برخوردار نباشد. از همین رو حتما به نظرات افرادی که قبلا ان محصول را خریداری کرده اند توجه نمایید. با تصمیمات ناگهانی خرید نکنید، بهتر است ابتدا به این فکر کنید که برای خرید چه چیزی باید بپردازید. اگر قصد خرید کالایی را دارید، عجله نکنید. اگر کمی صبر کنید احتمالا قیمت پایین می آید.

4) در تصمیم خود قاطع باشید

هنگامی که قصد خرید جنسی را ندارید، اجازه ندهید که فروشندگان برای شما در رابطه با آن کالا توضیح دهند. وقتی فروشندگان سعی می کنند کالاهای بیشتری را به شما بفروشند، به خصوص در رستوران ها، زیر بار نروید. (این مورد در فروشگاه های اینترنتی هم مشاهده می شود). به اندازه نیاز بخرید.
5) همیشه خودتان باشید
اگر تحت تاثیر جمع قرار بگیرید یا به خرید های دیگران نگاه کنید، مجبورید بیشتر خرج کنید. به دیگران کاری نداشته باشید. سعی کنید متناسب با نیاز ها و سلیقه خود خرید کنید و درآمدتان را نیز در نظر بگیرید. مجبور نیستید وسایلی که دیگران دارند را برای خودتان بخرید. اگر نیاز ندارید این کار را انجام ندهید.



برچسب ها :
# خرید آنلاین

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27297
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید