امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی


1401/07/27
کد خبر : 28500
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 15 نفر

معمولاً بخیه‌ای که در لثه ایجاد می‌شود، نیاز به 3 الی 4 ماه زمان برای بهبودی دارد. پس از آن بیمار دوباره به مطب دندانپزشک مراجعه نموده و هیلینگ اباتمنت و هیلینگ نهایی بر روی دندان او انجام می‌شود. در نهایت پس از قالب گیری دقیق، روکش دائم که به تاج دندان معرف است بر روی آن قرار داده می‌شود.
در روش ایمپلنت دیجیتال، با گرفتن تصاویر CBCT، دهان بیمار به صورت کامل اسکن شده و نتیجه نهایی با تصاویر ادغام می‌گردند. پس از آن عمل شبیه سازی، صورت گرفته و دندانپزشک می‌تواند بهترین موقعیت را برای کاشت دندان در دهان بیمار پیدا کند. ابزارهای دیجیتال مانند کامپیوترهای سه بُعدی، کیفیت استخوان فک بیمار را به خوبی تعیین نموده و محل قرارگیری سینوس و عصب دندان را به شکل دقیق مشخص می‌کنند. در نهایت دندانپزشک می‌تواند با طرح نهایی که در دست دارد، اقدام به جراحی و کاشت دندان نماید.همچنین بیمار میتواند از خدمات ایمپلنت فوری نیز استفاده کند تحت بیهوشی باشد کلینیک دکتر دهقان یکی از بهترین پزشکانی میباشد که با یک کادر حرفه ای خدمات ایمپلنت فوری دندان را ارئه میدهد.




ایمپلنت دیجیتال یکی از شگفت انگیزترین روش‌هایی است که این روزها در دنیای دندانپزشکی مدرن شاهد آن هستیم. به طور کلی ایمپلنت یک روش درمانی بسیار موثر است که جایگزین دندان‌های طبیعی و آسیب دیده می‌شود. با ایمپلنت می‌توان دوباره زیبایی چهره خود را به دست آورد و در عین حال از خوردن غذاهای مورد علاقه خویش لذت برد. ایمپلنت یا کاشت دندان، روش‌های متعددی دارد که یکی بهترین آن‌ها ایمپلنت دیجیتال است.

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال در واقع یک روش مدرن برای کاشت دندان است که با استفاده از ابزارهای پیشرفته مانند کامپیوتر انجام می‌شود. در این شیوه، ابتدا دندانپزشک با استفاده از یک شبیه ساز کامپیوتری و سه بُعدی، به طور کامل وضعیت استخوان فک و قسمت‌های عصبی دندان را بررسی می‌نماید. یکی از مهم‌ترین اصولی که در ایمپلنت باید رعایت شود این است که باید با کمترین برش و حراجی بتوان پایه اصلی ایمپلنت را در استخوان فک جای‌گذاری نمود و ابزارهای شبیه ساز دیجیتال، نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند.
به طور کلی درد در ایمپلنت دندان دیجیتال، بسیار کمتر از سایر روش‌های کاشت دندان است، زیرا در این شیوه از جراحی، تمرکز اصلی دندانپزشک بر روی کاشت دندان با کوچک‌ترین میزان برش قرار دارد که در نهایت درد و ناراحتی بسیار کمتری به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، عملیات کاشت دندان با دقت و ظرافت بیشتری انجام خواهد پذیرفت و برای دندان‌ها و عصب‌های مجاور هیچ آسیبی به وجود نخواهد آمد. سرعت بالا و راحتی در کاشت دندان، دو مولفه اصلی در شیوه ایمپلنت دیجیتال هستند که این روزها توجه بسیاری از دندانپزشکان و بیماران را به خود اختصاص داده‌اند.

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی

در ایمپلنت معمولی، ابتدا عکس دندان گرفته می‌شود و سپس بر مبنای اندازه‌های نسبتاً دقیقی که از روی عکس به دست آمده‌اند، لثه بیمار برش داده می‌شود و ریشه ایمپلنت در استخوان فک او جایگذاری می‌گردد. معمولاً بخیه‌ای که در لثه ایجاد می‌شود، نیاز به 3 الی 4 ماه زمان برای بهبودی دارد. پس از آن بیمار دوباره به مطب دندانپزشک مراجعه نموده و هیلینگ اباتمنت و هیلینگ نهایی بر روی دندان او انجام می‌شود. در نهایت پس از قالب گیری دقیق، روکش دائم که به تاج دندان معرف است بر روی آن قرار داده می‌شود.
در روش ایمپلنت دیجیتال، با گرفتن تصاویر CBCT، دهان بیمار به صورت کامل اسکن شده و نتیجه نهایی با تصاویر ادغام می‌گردند. پس از آن عمل شبیه سازی، صورت گرفته و دندانپزشک می‌تواند بهترین موقعیت را برای کاشت دندان در دهان بیمار پیدا کند. ابزارهای دیجیتال مانند کامپیوترهای سه بُعدی، کیفیت استخوان فک بیمار را به خوبی تعیین نموده و محل قرارگیری سینوس و عصب دندان را به شکل دقیق مشخص می‌کنند. در نهایت دندانپزشک می‌تواند با طرح نهایی که در دست دارد، اقدام به جراحی و کاشت دندان نماید.

ایمپلنت دیجیتال چه مزایایی دارد؟

روش جدید ایمپلنت دندان که ما این روزها آن را به نام ایمپلنت دیجیتال می‌شناسیم، دارای مزایای بسیار زیادی است که در این قسمت به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:
•    میزان برش لثه در این روش بسیار کم است و بیمار درد و خونریزی بسیار کمی را در قیاس با ایمپلنت معمولی تجربه می‌کند.
•    در این شیوه، اندازه گیری‌ها بسیار دقیق است و عمل کاشت دندان با کمترین خطا انجام می‌شود.
•    بیمار پس از ایمپلنت دندان دیجیتال می‌تواند به سرعت فعالیت‌های روزانه خویش را از سر گیرد.
•    درصد موفقیت در ایمپلنت به روش دیجیتال بسیار بالاست.
•    نتایجی که پس از ایمپلنت دیجیتال به دست می‌آیند، بسیار پایدارتر از سایر روش‌هاست و اگر بیمار به خوبی از ایمپلنت خود مراقبت نماید، می‌تواند تا سال‌های سال از مواهب آن برخوردار گردد.

عوارض ایمپلنت دیجیتال

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از بیماران، قبل از دریافت خدمات ایمپلنت دیجیتال به وجود می‌آید این است که آیا این روش معایبی نیز دارد؟ عوارض ایمپلنت دیجیتال چیست؟ در پاسخ باید بگوییم خوشبختانه تاکنون هیچ عارضه جدی و خطرناکی که به سلامتی بیماران آسیب برساند، در ایمپلنت به روش دیجیتال مشاهده نشده است؛ اما این روش، نسبت به سایر شیوه‌های درمانی، هزینه بیشتری خواهد داشت و ممکن است برخی از بیماران از نظر مالی، توانایی استفاده از این روش درمانی را نداشته باشند. همچنین اگر پس از کاشت دندان و قرار گرفتن تاج بر روی آن، از ایمپلنت خود به خوبی محافظت نکنید، احتمال آسیب دیدن و نیاز به تعویض آن وجود دارد؛ البته این مورد نه تنها در مورد ایمپلنت دیجیتال، بلکه برای سایر روش‌های کاشت دندان نیز صدق می‌کند.

قیمت ایمپلنت دیجیتال

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بیمارانی که این روش درمانی را برای کاشت دندان خود انتخاب کرده‌اند، قیمت ایمپلنت دیجیتال است. عوامل مختلفی بر روی قیمت ایمپلنت تاثیرگذار هستند که در این قسمت به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
•    استحکام استخوان فک: استخوان فک یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که بر روی قیمت و کیفیت ایمپلنت به شیوه دیجیتال تاثیر بسزایی دارد. مسلماً هر چقدر بیمار از استخوان فک سالم و قدرتمندی برخوردار باشد، کاشت دندان نیز به سهولت انجام خواهد پذیرفت.
•    استفاده از دستگاه‌های پیشرفته: برای انجام ایمپلنت دیجیتالی، نیاز به کامپیوترهای پیشرفته با قابلیت تصویر سازی سه بُعدی وجود دارد. هر چقدر این تجهیزات پیشرفته‌تر باشند، قیمت ایمپلنت نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
•    جنس ماده اولیه ایمپلنت: پایه و تاج ایمپلنت‌ها از نظر جنس و کیفیت با همدیگر تفاوت بسیار زیادی دارند؛ بدون شک استفاده از نوع استاندارد و مرغوب این مواد، هزینه‌های ایمپلنت دیجیتال را افزایش خواهد داد.

بهترین دکتر ایمپلنت دیجیتال در تهران

پیدا کردن یک کلینیک معتبر و دندانپزشک حاذق برای انجام ایمپلنت دیجیتال، از جمله اصلی‌ترین دغدغه‌هایی است که ذهن بسیاری از بیماران را درگیر نموده است. همان‌گونه که می‌دانید جراحی استخوان فک و کاشت دندان، حساسیت‌های خاص خود را دارند و باید زیر نظر یک پزشک حاذق انجام پذیرند.
خوشبختانه این روزها شاهد فعالیت بهترین کلینیک‌های دندانپزشکی و ایمپلنت دیجیتال در تهران هستیم که با دستگاه‌های پیشرفته و به روز خود، خدمات ارزنده‌ای را به بیماران ارائه می‌نمایند. بدون اغراق باید بگوییم که کلینیک دکتر دهقان، سال‌هاست در زمینه خدمات دندانپزشکی و کاشت دندان، به فعالیت مشغول است و خدمات ارزشمندی را در اختیار مراجعان قرار می‌دهد. شما نیز می‌توانید توسط دکتر وحید دهقان که این روزها به عنوان بهترین دکتر ایمپلنت دیجیتال در تهران شناخته شده است، با خیال راحت و اطمینان فراوان، اقدام به کاشت دندان خود نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28500
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید