امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

تضمین زیبایی و سلامت دندان ها با یاس دنتال کلینیک


1401/07/27
کد خبر : 28066
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 13 نفر

آزار دهنده ترن کار برای هر کسی هم کلام شدن با افرادی است که دندان های زشت و نامرتبی دارند که جرم باقی مانده روی آنها باعث بوجود آمدن رنگ زننده دندان شده و صحبت کردن با این اشخاص شما را بسیار آزار می دهد و باعث دوری افراد از چنین اشخاصی می شود و اگر این حالت برای خود شما بوجود بیاید باعث کمبود اعتماد به نفس در شما می شود و سبب ترس شما برای روبه رو شدن با افراد جامعه می شود. در علم دندان پزشکی نوین برای کمک به حل این مسئله که دغدغه بسیاری از افراد جامعه شده و رفع آن سبب سبب زیبایی و سلامت دهان و دندان آنها می گردد ، راههای جدیدی از جمله بلیچینگ، جرم گیری دندان و .. انجام می شود که سبب هر چه زیباتر و تمیز تر شدن دندان های شما می شود و اعتماد به نفس شما را در هم صحبت شدن با افراد بالا می برد.

جرم گیری دندان چیست؟

جرم گیری دندان در واقع از بین بردن جرم ها و رسوباتی است که بر اثر خوردن غذا روی دندان ها و اطراف لثه ها دیده می شود. در این روش جرم از روی دندان برداشته می شود. مثلاً افرادی که در مصرف چای زیاده روی می کنند و یا سیگار می کشند پس از مدتی رنگدانه های دندانشان زیاد است و جرمگیری دندان سبب می شود تا بتوانند تفاوت چشمگیری بر روی ظاهر دندان ها داشته باشند. در انجام جرم گیری رنگ خود دندان تغییری نمی کند و روشنتر نمی شود و فقط رنگدانه های اضافی که روی دندان ایجاد شده اند برداشته می شوند و به نوعی رنگ نهاییت دندان نمایان می شود.


 سفید کردن دندان

روش های جرم گیری دندان

روش های جرم گیری دندان به طور کلی به دو دسته دستی و با دستگاه تقسیم می شود.
در پروسه جرمگیری دندان دستی دندانپزشک یک سری ابزارهای مخصوص دارد و به صورت دستی شروع بع جرم گیری می کند.
در این روش جرم های سطحی از روی دندان برداشته می شود و برای کسانی که جرم زیادی روی دندان خود ندارند گزینه خوبی است اما اگر میزان رسوبات و جرم های روی دندان شما زیاد است معمولاً این روش توصیه نمی شود.
گزینه دیگر جرم گیری با دستگاه است.
دستگاهی که استفاده می شود خاصیت فرا صوت یا اولتراسونیک دارد و همینطور دارای بخشی است که شامل اسپری آب می شود و سبب از بین بردن جرم های روی دندان می شود.
عملکرد دستگاه به صورتی است که یک سری ضربه ها کوچک اما پیوسته به دندان وارد می کند تا چرم های روی دندان از بین برود.
در واقع این ضربه ها جرم ها را تخریب می کنند. اسپری آب سردی که برای دستگاه وجود دارد سبب می شود تا دندان ها تمیز شوند و همینطور سبب خنک سازی می شود.

مزایای جرم گیری دندان

شاید فکر کنید که جرم گیری دندان تنها باعث زیبایی آن می شود اما موضوع اصلی آن جلوگیری از پوسیدگی دندان است و مهمترین مزیت محسوب می شود.
جرم ها و پلاک های یک دندان، روی دندان های مجاور نیز تاثیر می گذارند و از سوی دیگر به بافت لثه ای نیز وارد می شوند.
مشخص است که جرم ها و پلاک ها دارای سبک های مختلفی هستند که هر یک نیاز به تخریب مخصوص دارند. در جرم گیری عمر دندان ها بیشتر می شود.
جنبه دیگر زیبایی دندان ها است که سبب لبخندی دلنشین می شود.
همینطور وجود جرم ها و رسوبات بر روی دندان ها سبب ایجاد میکروب ها می شود و میکروب ها در دهان رشد می کنند و این موضوع سبب بوی بدن دهان شده و دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار می دهد.

بلیچینگ دندان چیست؟

دندان ها سهم زیادی در زیبایی ما دارند و بلیچینگ دندان یکی از روش هایی است که این زیبا را دو چندان می کند. بلیچینگ دندان در واقع همان سفید کردن یا روشن کردن دندان است، در این روش بد رنگی ها و همینطور رنگدانه های روی دندان که مرور زمان ایجاد شده اند از بین می رود. بسیاری از افراد نیز به خاطر مصرف سیگار دندان هایی کدر دارند. داشتن دندان های زیبا و سفید و یک دست حق همه افراد است و بلیچینگ دندان یکی از روش هایی است که می تواند این نیاز شما را برطرف سازد.

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان یکی از بهترین تصمیماتی است که می توانید برای دوام بیشتر دندان و زیبایی خود بگیرید. روش هایی که برای سفید کردن دندان وجود دارد هم به صورت سنتی و خانگی و هم در روش های کلینیکی است. روش های خانگی بسیار گسترده هستند و اثر بخشی نسبتاً محدودی دارند اما در روش های کلینیکی شرایط به این صورت است که شخص هم می تواند از جرم گیری استفاده نماید و هم به سراغ بلیچینگ برود. مبرهن است که این دو روش از نظر قیمت، روش کار، میزان روشن کردن دندان و سایر موارد تفاوت های مخصوص به خود دارند. لبخند زیبا، خیره کننده و سفید برای همه افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این رو همواره به دنبال روش هایی هستند که لبخند سفید و جذاب داشته باشند. عوامل متعددی مانند خوردن برخی خوراکی ها، دخانیات، نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه یا افزایش سن در تغییر رنگ دندان ها تاثیر دارند. چنانچه به دنبال تغییر رنگ و سفید کردن دندان های خود هستید؛ در ادامه روش های متعددی را به شما معرفی خواهیم کرد.


 سفید کردن دندان

سفید کردن دندان یا بلیچینگ؟

بلیچینگ دندان در واقع با سفید کردن دندان ها انجام می شود.
یعنی ماده ای وجود دارد که وظیفه سفیدکنندگی را ایفا می کند این ماده سفید کننده پراکسید هیدروژن نامیده می شود که سبب می شود رنگدانه هایی که بین هرم های مینایی رسوب کرده اند اکسید شوند و سبب از بین بردن آنها می شود.
در واقع با گذشت زمان ماده مورد زیر به قسمت های زیر مینا نیز در بخش عاج نفوذ می کند و سبب می شود که دندان خود به خود روشن تر باشد.

ماندگاری بلیچینگ دندان

موضوع این است که اصلاً زمان دقیقی برای ماندگاری بلیچینگ دندان دیده نمی شود.
یعنی همه چیز بستگی به نوع دندان شما و همینطور سطح رعایت شما پس از این کار دارد.
جنس دندان ها مهمترین عامل در ماندگاری هر کار دندانپزشکی هستند به طوری که می تواند یک تا چند درجه دندان ها را سفید نماید.
در واقع نوع رنگدانه های رسوب کرده بین دندان ها با هم متفاوت هستند و این موضوع بخشی از سفید کردن دندان است.
برای برخی از افراد در عرض چند ماه تغییر رنگ می دهد اما در برخی افراد دیگر تا دو سال نیز موقعیت دندان ها هنوز سفید و قابل قبول هستند.

ساده ترین و سریع ترین روش سفیدکردن دندان

یکی از روش های سریع برای سفید کردن دندان خمیر نمک دریا است که اگر با جوش شیرین ترکیب شود می تواند اثربخشی خوبی داشته باشد.
این خمیر می تواند با مسواک روی دندان ها مالیده شود.
خمیر آب لیمو و جوش شیرین نیز ترکیب سریعی برای سفید کردن محسوب می شود
اما به طور کلی بلیچینگ دندان از سریع ترین روش های سفیدکردن دندان محسوب می شود و در کمتر از دو ساعت می بینید که دندان هایی همچون مروارید دارید.
دقت کنید که این روش به نوبه خود برای بسیاری از افراد اثربخشی خاص خود را دارد و می تواند مناسب باشد.

سفید شدن دندان با جرم گیری

جرم گیری یکی از روش های سفیدکردن دندان محسوب می شود که هم به صورت دستی و هم با دستگاه انجام می شود.
معمولاً از فلزی استفاده می شود و ضربه هایی به جرم های روی دندان وارد می شود که سبب می شود دندان ها سفید شوند.
اینطور که مشخص است سفیدکردن دندان به روش جرم گیری می تواند تا حد زیادی رسوبات سطحی دندان را از بین ببرد.


سفید کردن دندان

هزینه سفید کردن دندان

هزینه ای که برای سفید کردن دندان در نظر میگیرید بسته به روش انتخابی شما دارد اگر قرار است از روش های خانگی استفاده کنید هزینه شما بسیار کم است.
در روش جرم گیری معمولاً رنج 500 هزار تومان در حداقل وضعیت در نظر گرفته می شود و بسته به جنس و نوع دندان و میزان رسوب بیشتر هم خواهد بود.
اما روش بلیچینگ به صورت هر فک محاسبه می شود و شما می توانید فک بالا یا پایین و یا هر دو را به واسطه دستگاه مورد نظر سفید کنید که به نسبت روش جرم گیری هزینه دو یا چند برابری دارد.
دقت کنید که گاه برخی از دندان ها بسیار حساس به مواد سفیدکننده هستند و در این شرایط پزشک باید سعی کند گزینه ای را انتخاب کند که برای شخص مناسب است.
 این موضوع خود بخشی از هزینه است و گاه نیز هزینه ها بیشتر از حد معمول است که موقعی مهم دندان ها در نظر گرفته می شود.

کلینیک دندانپزشکی یایس دنتال با ارئه  جدید ترین روش هایی دندانپزشکی با بکارگیری مواد عالی و مهارت بالای دکتر متخصص همواره از محبوب ترین کلینیک ها برای مراجعه جهت حل مسائل مراقبتی و درمانی دهان و دندان بوده است. در صورت تمایل برای مشاوره غیر حضوری به سایت کلینیک یاس دنتال به آدرس https://yassdentalclinic.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 021-26353172 تماس حاصل بفرمایید و در صورتی که مایل به مشاوره حضوری بودید به آدرس   
خ وليعصر زعفرانيه خ پسيان جنوبي پ ١٤ برج الماس طبقه نهم واحد ٩٢ مراجعه بفرمایید همواره در خدمت رسانی به شما عزیزان حاضر هستیم.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28066
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید