امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

تشک خواب نرم بهتر است با سفت؟


1401/07/27
کد خبر : 26291
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 17 نفر
اگر قصد خرید کالای خواب دارید حتما حدس می زنید که انتخاب و خرید تشک خواب یکی از پر چالش ترین کارهاست. عزیزانی که تجربه این کار را دارند می دانند که با مراجعه به هر فروشگاه، فروشندگان اطلاعاتی را در اختیار مشتریان قرار می دهند که در بسیاری مواقع باهم تناقض دارند و این موضوع نه تنها کمی به خرید تشک نمی کند بلکه موضوع گیج کننده تر از قبل تر خواهد شد. این موضوع ممکن است در هنگام خرید سایر کالاهای خواب مانند بالش نیز پیش بیاید مثلا انتخاب بالش پر قو و گیاهی، مموری فوم، شیک و ساده با قیمت ارزان یا لوکسکار آسانی نیست اما همواره انتخاب تشک سخت تر است زیرا علاوه بر این که کالای گران قیمت تری به شمار می آید بلکه همه روزه انواع جدید از آن وارد بازار می شود.

در ادامه به یکی از متداولترین سوالاتی که در هنگام خرید تشک با آن روبه رو خواهید شد را پاسخ می دهیم که چیزی نیست جز تشک خواب نرم بخریم یا سفت؟

خرید تشک خواب

 

تشک خواب سفت چه مزایایی دارد؟

تشک خواب سفت طرفداران پروپاقرص خود را دارند که به صورت تشک خواب یک نفره و دونفره در نمایندگی ها به شکل آنلاین (اینترنتی) و حضوری با قیمت مناسب تا لوکس قابل خرید هستند. بزرگترین مزیت تشک سفت این است که شکل ستون فقرات را تغییر نمی دهد و گردن و در طول خواب ستون فقرات در وضعیت طبیعی خود باقی می مانند.

پژوهش ها نشان می دهد که استفاده از تشک های سفت سبب پمپاز بهتر خود و در نتیجه کاهش فشار خون می گردد. این موضوع در نهایت به استراحت بهتر عضله های بدن و قرارگیری شریان و رگ ها در پوزیشن مناسب می شود. تشک های سفت اجازه نمی دهند که بدن داخل تشک فرو برود و در همین راستا تنفس نیز آسان تر می گردد.

از دیگر مزایای استفاده از تشک سفت این است که از بالش به خوبی حمایت می کند تا اگر فرد روی بالش خوبی خوابیده است موقعیت گردن وی مناسب باشد. در همینجا خوب است اشاره کنم که بانوان بارداری که قصد خرید تشک خواب دارند نیز بهتر است که از تشک سفت استفاده کنند تا موقعیت بالش های بارداری و زانوی آنها به خاطر نرمی تشک مختل نشود.

نباید نادیده گرفت که عزیزانی که دچار اضافه وزن دارند نیز بهتر است که تشک های سفت را چیگزین تشک های نرم کنند تا فرورفتگی در تشک شکل ستون فقرات را تغییر ندهد یا اگر شریک زندگی آنان سبک وزن است، وی را دچار اختلال خواب نکنند. همچنین باید در نظر بگیرید که سن نیز فاکتور مهمی برای خرید تشک سفت است زیرا دردهای مفصلی را افزایش نمی دهد که البته توصیه می کنیم پیش از خرید تشک با پزشک مشورت نمایند.

چرا تشک سفت فروش نمی رود؟

در کنار کسانی که از تشک های سفت استقبال می کنند، همواره افرادی هستند که از این نوع تشک متنفر هستند اما دلیل آنها چیست؟ به صورت خلاصه می توان دلایل عدم استفاده از تشک سفت یا معایب این نوع تشک ها را این موارد دانست: عادت به خواب روی تشک های فنری و نرم، رنج بردن از آرتروز و ازدیاد درد با استفاده از تشک های سفت، عدم آگاهی کافی از مزایا و متریال به کار برده شده در تشک های سفت به دلیل تبلیغات کم.

از یاد نبرید که تشک های خواب سفتی که کیفیت پایینی دارند ممکن است با گذر زمان شکل خود را از دست بدهند و استفاده از آنها تجربه ناخوشایندی باشد.

تشک خواب مورن

تشک های نرم چه مزایای دارند؟

حالا نوبت بررسی تشک های دوست داشتنی نرم و فنر دارد است. نمی توان انکار کرد افرادی که سبک وزن هستند خواب بسیار آسوده تری را روی تشک های نرم تجربه می کنند و احساس خوبی روی تشک های سفت ندارند. برای مثال اگر یکبار روی تشک های طبی مورن (https://www.morenhome.com/) خوابیده باشید هیچ گاه به سمت تشک های سفت نخواهید رفت.

تحقیقات نشان داده اند که انسان ها با خوابیدن روی تشک های نرم حس لوکس تری دارند همچنین بسیاری از انسان ها شب را به صورتی که شبیه به جنین خوابیده اند، سپری می کنند؛ برای این عزیزان نیز تشک نرم مناسب تر خواهد بود زیرا به عضلات و ستون فقرات آنها فشار نمی آورد.

چرا از تشک نرم فراری هستند؟

نمی توتن نادیده گرفت که تشک های خیلی نرم به ستون فقرات و گردن آسیب جدی وارد می کنند و سبب تغییر شکل آنها می شود و ممکن است اگر از تشک غیر حرفه ای استفاده کنید، به مرور نرم تر و نرم تر شده و کیفیت خود را از دست بدهند.

پیشنهاد ما این است که از برندهای خوشنام مانند مورن هوم خرید کنید تا پیش از خرید از مشاوره رایگان برخوردار شود.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26291
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید