امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

تست کرونا در تهران با پاسخگویی سریع


1401/07/27
کد خبر : 25955
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 19 نفر

از زمانی که این ویروس پا به زندگی ما گذاشته است، ترسی و اضطرابی عجیب و مبهم همه ما را فرا گرفته است. در زمانی نه چندان دور بروز اسهال و استفراغ، سردرد، گلو درد و ... چندان نگران‎کننده نبود. در بیشتر مواقع این علائم حالتی ناپایدار داشته و پس از گذشت چند روز بیمار رو به بهبودی می‎رود. اما حالا با ویروس و بیماری ناشناخته‎ایی مواجه هستیم که باعث بروز مجموعه‎ایی از این علائم می‎شود.
حالا اگر سر درد، اسهال و استفراغ بیش از ۴۸ ساعت به طول انجامد، احتمال ابتلا به کرونا وجود دارد. به همین دلیل توصیه می‎شود آزمایش کرونا به منظور رد یا تایید بیماری انجام شود. برای انجام تست کرونا درمنزل فردیس و سایر مناطق تهران و کرج می‎توانید از خدمات مجموعه هوم کا بهره ببرید.  


 

تست کرونا چگونه انجام می شود؟

برای تشخیص و پایش کووید-۱۹ از دو نوع آزمایش استفاده می‎شود. اگر به دنبال این هستید که بدانید آیا به این ویروس مبتلا شده‎اید یا خیر؟ لازم است برای انجام تست PCR آماده شوید. در واقع برای رد تا تایید بیماری، انجام این آزمایش لازم است.. در تست PCR ساختار ویروس مورد بررسی قرار می‎گیرد. به این ترتیب متخصصان به طور قطع درمی‎یابند که آیا شما به این بیماری مبتلا شده‎اید یا خیر؟  برای انجام این تست نیازی نیست ناشتا باشید. انجام این آزمایش در هر ساعتی از شبانه‎روز امکان‎پذیر است. برای این منظور لازم است تا نمونه از مخاط بینی یا حلق تهیه شود.
تکنسین آزمایشگاه با استفاده از سواپ اقدام به نمونه‎گیری خواهد کرد. سواپ، ابزاری مانند گوش پاک کن است که در انتهای آن پوشش پنبه‎ایی وجود دارد. طول آن به ۱۵ سانتیمتر می‎رسد. برای نمونه‎گیری، سواب پنبه‎ایی به اعماق حلق یا بینی وارد خواهد شد. سپس تکنسین آن را به صورت دورانی به مدت ۱۵ ثانیه می‎چرخاند. به این ترتیب نمونه‎گیری انجام خواهد شد. در این رابطه چند سوال مهم مطرح می‎شود:  
·       چرا نمونه‎گیری از انتهای حلق و بینی انجام می‎شود؟
برای بررسی ویروس و شرایط بیمار، به نمونه خالص و عاری از  آلودگی نیاز است. در غیر این صورت احتمال بروز خطا وجود خواهد داشت. به همین دلیل توصیه می‎شود اگر قصد انجام تست کرونا در منزل ورامین یا دیگر مناطق کرج یا تهران را دارید، حتما به مراکز معتبر مراجعه نمایید.

·       آیا نمونه‎گیری تست PCR  درد دارد؟

سوآپ ۱۵ سانتیمتری به اعماق حلق و بینی هدایت خواهد شد. این امر باعث بروز درد نخواهد شد، اما حس خوبی نیز نخواهید داشت. در هر حال برای اینکه آزمایش PCR از دقت بالایی برخوردار باشد، لازم است خود را برای این شرایط آماده کنید.

·       آیا نمونه‎گیری در منزل خطرناک است؟

در حال حاضر واکسن کرونا تهیه شده و واکسیناسیون مردم در دستور کار دولت‎ها قرار  گرفته است. با این حال، هنوز هم پیشگیری و در خانه ماندن موثرترین راه برای مقابله با کووید-۱۹است. به همین دلیل بسیاری از موسسات پرستاری و پزشکی، نمونه‎گیری تست کرونا را در منزل انجام می‎دهند. برای این منظور آنها پروتکل‎های بهداشتی را رعایت کرده و از تجهیزات پک شده، استریل  و یکبار مصرف استفاده می‎کنند. همچین این متخصصین سعی می‎کنند کمترین تماس، با اشیا و افراد خانواده را داشته باشند. به همین دلیل نمی‎توان گفت، نمونه‎گیری در منزل باعث ایجاد خطر برای دیگر اعضای خانواده خواهد شد.

تست آنتی بادی کرونا چیست و چگونه انجام می شود؟

از تست آنتی بادی برای پایش و بررسی بیماری بهره گرفته می‎شود. زمانی که ویروس به بدن حمله می‎کند، بدن برای مقابله با آن شروع به تولید پادتن خواهد کرد. در مراحل ابتدایی بیماری، سطح آنتی بادی IgM  در بدن بالا است. این امر نشان‎دهنده فعالیت ویروس است. اگر در طی این آزمایش سطح IgG بالا باشد، یعنی بدن توانسته بر ویروس غلبه کند و بیماری رو به بهبودی است. این تست برای تشخیص کرونا مورد استفاده قرار نمی‎گیرد.
برای این منظور به نمونه خون نیاز است که از طریق ورید بازویی گرفته خواهد شد. همچنین برای انجام آن نیازی به ناشتا بودن نیست.


 

چه زمانی به تست کرونا نیاز داریم؟

اگر با علائمی مانند تب  لرز، سردرد، گلودرد، آبریزش بینی، درد عضلانی و سرفه مواجه شدید، به مدت ۴۸ ساعت وضعیت سلامتی و شدت علائم را به دقت بررسی نمایید. بروز تنگی نفس، می‎تواند هشدار جدی باشد.  چنانچه در این مدت با تشدید علائم مواجه شدید، لازم است به مراکز پزشکی مراجعه کرده تا وضعیت سلامتی شما به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
در برخی موارد کرونا با ناراحتی‎های گوارشی مانند اسهال و استفراغ نیز بروز می‎کند. از آنجا که این علائم کمتر شایع است، افراد بسیار دیرتر به مراکز درمانی مراجعه می‎کنند. این امر سبب پیشرفت بیماری خواهد شد. اگر برای اسهال دلیل مشخص و شناخته‎شده‎ایی وجود ندارد و در عین حال پس از گذشت سه روز همچنان با آن درگیر هستید، لازم است به پزشک مراجعه نمایید. برای این منظور می‎توانید از خدمات درمانی، آزمایشگاهی و مراقبتی هوم کا در  منزل نیز بهره ببرید.
همچنین اگر با فرد آلوده‎ایی در تماس بوده‎اید، پس از گذشت سه روز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایید. در صورتیکه زودتر از این زمان برای انجام آزمایش اقدام نمایید، احتمال بروز خطا در نتیجه آزمایش وجود دارد.

انجام تست فوری کرونا در منزل با هوم کا

برای انجام تست کرونا در محل به صورت فوری می‎توانید از خدمات مجموعه هوم کا بهره ببرید. کافی است با  شماره‌ ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس بگیرید و وضعیت خود را به کارشناسان ما اطلاع دهید. کارشناسان هوم کا در ابتدا اطلاعات اساسی و مهم را دریافت کرده و سپس در سریع‎ترین زمان ممکن پرستار را به محل یا منزل اعزام خواهند کرد.
این مجموعه تلاش کرده است تا قدمی موثر برای حفظ سلامتی مخاطبان خود بردارد. به همین  دلیل پکیج‎های متنوعی در رابطه با انجام تست کرونا در اختیار شما قرار داده است. برای مثال اگر به تست کرونا پروازی نیاز داشته باشید می‎توانید از پکیج تست پی سی آر پروازی بهره ببرید. در این خدمت نمونه‎گیری برای آزمایش PCR از طریق بینی و حلق انجام خواهد شد.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25955
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید