امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

تزریق ژل لب در مرکز پوست و موی دکتر رابط


1401/07/27
کد خبر : 27363
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 113 نفر

اما هرنوع روشی یک سری قاعده و اصول دارد، همچنین دارای مزایا و معایبی است که باید یک زیباجو در مورد هر یک از این موارد اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند به خواسته خود در کمترین زمان دست یابد. تزریق ژل برای پر کردن صورت، فرم دادن به لب، رفع گودی زیر چشم و زاویه دار کردن صورت همچنین برای خوش حالت کردن دست‌ها نیز استفاده می‌شود که در این مقاله به تمامی این موارد پرداخته خواهد شد.  پس اگر جز آندسته از افرادی هستید که تا به حال تزریق ژل انجام نداده‌اند و قصد دارید که این کار را انجام دهید و یا تمایل دارید مجددا این نوع تزریق را انجام دهید. این مقاله  اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

تزریق ژل  چیست؟

یکی از کارهای اساسی که لایه‌های داخلی پوست مثل اپیدرم و درم انجام می‌دهند، تولید کلاژن است. کلاژن یک ماده ژل مانند است که باعث قوام و لیفت پوست می‌شود. یعنی پوست را پر و خوش حالت جلوه می‌دهد. در برخی از موارد مثل بالا رفتن سن میزان کلاژن پایین می‌آید و باید ساخت این ماده را تحریک کنیم تا پوست به حالت اول خود بازگردد.

نه فقط افزایش سن بلکه در برخی از موارد مثل قرار گرفتن بیش از حد در  معرض نور خورشید، مصرف دخانیات و مشروبات الکی و غذاهای فست فودی و یا بیماری‌هایی که با تغییرات هورمونی همراه هستند، ممکن است تولید کلاژن را به تعویق بیندازند. اینجاست که نیاز به تزریق ژل آشکار می‌شود و با این ماده اساسی می‌توان فرم صورت را تغییر داد و زیبا کرد و همچنین تحریک کلاژن سازی را انجام داد.

آیا بین فیلر و ژل تفاوتی هست؟

بسیاری از افراد ژل و فیلر را متفاوت از هم می‌دانند و گمان می‌کنند که ژل و فیلر هر کدام کارهای مخصوص به خود را دارند. در حالی که هدف این دو ماه پر کردن اندام هدف هست. همچنین  فیلر انواع و اقسام گوناگونی دارد که ژل یکی از زیرشاخه‌های فیلر است. در واقع اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم باید گفت که فیلر به سه دسته :

  • فیلر دائمی
  • نیمه دائمی
  • فیلر موقتی

تقسیم می‌شود که ژل در دسته سوم قرار می‌گیرد و در واقع یک فیلر موقتی است که بر اساس اسید هیالورونیک ساخته شده است و همین اسید موجب تحریک کلاژن سازی می‌شود. در واقع تزریق ژل یک روش بدون عارضه و پرکاربرد است که هم مورد پسند مخاطبان است و هم متخصصان آن را تایید می‌کنند.

انواع کاربرد ژل تزریقی در صورت و بدن

همان طور که در ابتدای مقاله هم ذکر شد، ژل کاربردهای زیادی دارد و از آن می‌توان بسیاری از نواقص صورت را که در اثر بی احتیاطی یا افزایش سن و دیگر موارد به وجود آمده‌اند، برطرف کرد. یکی از اثرگذارترین کاربرد ژل از بین بردن چین و چروک موجود در صورت است. چین چروک‌های ریز تا درشت پا کلاغی به وسیله ژل از بین خواهند رفت. در ادامه به موادر کاربرد این ماده معجزه آسا بیشتر اشاره خواهیم کرد.

  • جوانسازی پوست صورت و بدن

پوست صورت بیشتر از سایر نواحی بدن آسیب‌پذیر است. چرا که همیشه در معرض آفتاب و آلاینده‌های شیمیایی محیط است. بنابراین چین و چروک‌ها و لکه‌های پوستی خود را کم‌کم بروز می‌دهند و شاهد چین و چروک‌های در اطراف چشم، پیشانی، کناره‌های لب خواهیم بود که در نهایت به افتادگی پوست می‌انجامند و پوست بیشتر از سن واقعی خود را نشان خواهد داد. به کمک تزریق ژل می‌توان تمامی این چروک‌ها و افتادگی‌ها را برطرف کرد و به جوانسازی پوست صورت کمک اساسی کرد. البته تزریق ژل فقط برای صورت نیست، برای اجزای بدن مثل دست‌ها و بازوها هم قابل استفاده است و شما می‌توانید جوانی پوست بدن خود را هم به کمک تزریق ژل مجددا تجربه کنید.

  • زوایه سازی صورت

از عمل‌های زیبایی پر سر و صدای سال‌های اخیر که بیشتر خانم‌ها  و حتی آقایان از آن استقبال بی‌نظیری کرده‌اند، زاویه سازی فک و صورت می‌باشد. برای فرم دهی به ناحیه فک و چانه از طریق تزریق ژل می‌توان این کار را انجام داد. اما فراموش نشود که برای زوایه سازی صورت به کمک تزریق ژل نیاز به مهارت متخصص دارد که بتواند به اندازه و نتیجه بخش این کار را انجام دهد. در برخی از وارد این نوع تزریقات برای زاویه سازی بیش از حد انجام می‌شود و نتیجه درستی را در بر نخواهد داشت.

  • فرم دهی به لب

از مهم‌ترین اجزای صورت که در فرم دهی به آن متقاضی زیادی دارد، لب‌ها هستند. لب‌ها جلوه زیبایی را به صورت می‌دهند که اگر به اندازه و صحیح تزریق شود، می‌تواند در بالا رفتن اعتماد به نفس فرد تاثیر خوبی داشته باشد. افرادی که کمی حساسیت بالا نسبت به تزریق ژل دارند و نگران نتیجه هستند، توصیه می‌شود تزریق ژل به لب را امتحان کنند و این کار را با نظر متخصص انجام دهند. لب‌های کم حجم، لب‌هایی که در اثر افزایش سن حالت و چربی خود را از دست داده‌اند، کاندید این نوع تزریق هستند.

  • فرم دهی به اجزای بدن

این موضوع یعنی فرم دادن به اجزای بدن مثل باسن، سینه هنوز مورد تایید سازمان‌های معتبر بهداشت و سلامت جهانی مثل FDA  یعنی سازمان غذا و داروی امریکا قرار نگرفته است و نیاز است تا در مورد این موارد تحقیقات گسترده و بیشتری انجام شود تا تایید نهایی صادر شود، بنابراین در مورد تزرق ژل در این نواحی باید با دقت بیشتری اقدام کنید و حتما از متخصص باتجربه سوال کنید.

مزایای تزریق ژل

تزریق ژل فواید و مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌‌ها به شرح زیر هستند:

  • رفع چین و چروک که نتیجه آن لیف پوست صورت است و در نهایت افزایش زیبایی را به همراه خواهد داشت.
  • زاویه سازی صورت برای افرادی که خواستار فرم‌دهی صورت هستند
  • روشی کاملا راحت و بی خطر بدون آنکه نیاز به جراحی، بیهوشی و یا بخیه باشد
  • تاثیرگذاری سریع ژل و بالا رفتن اعتماد به نفس فرد که یکی از مزایای اصلی است
  • ساختار مطلوب ژل که با مکانیسم بدن کاملا هماهنگ و سازگار است

معایب تزریق ژل

هیچ چیز در این دنیا به صورت مطلق خوب یا  بد وجود ندارد.ژل هم یکی از عمل‌های زیبایی است که ممکن است، یک سری عوارض به همراه خود داشته باشد، برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • به دلیل تزریق بی حسی ممکن است تا چند ساعت ناحیه تزریق شده دارای بی حسی موضعی باشد
  • همراه با کبودی، قرمزی و التهاب است چون ژل مورد نطر در حال تاثیر گذاری بر روی بافت هدف است
  • در برخی از مواقع ممکن است یک سوزش و درد کاملا خفیف احساس شود که طولانی مدت نیست

موادر ذکر شده بین 2 الی 3 روز ممکن است، موجود باشند اما بیشتر از این مدت باید به پزشک خود اطلاع دهید. شما به عنوان مخاطب این مقاله باید دقت داشته باشید که تزریق ژل در هر ناحیه‌ای از صورت یا بدن که باشد باید زیر نظر پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی انجام شود، برخی از کلینیک‌های زیبایی متخصص  تزریق ژل نیستند و در برخی از مواقع مشکلاتی به جود می‌آید که درمانش کمی سخت است. در ضمن در انجام این نوع تزریق زیاده‌روی نکنید چرا که برداشت آن و از بین بردن آن هم عملی زمان بر و پرهزینه است. پس به گفته‌ها و توصیه‌های پزشک خود گوش کنید.

تزریق ژل لب

نکات مراقبتی بعد از تزریق ژل

بعد از هر نوع عملی نیاز به یک سری مراقبت‌های ویژه است که نباید نسبت به آن بی‌دقت باشید، چرا که می‌تواند تاثیرات عمل زیبایی را کاهش دهد.

  • بعد از تزریق ژل در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.
  • آب و مایعات به خصوص میوه‌های حاوی ویتامین C مثل مرکبات زیاد بنوشید
  • تا یک ماه از مصرف هر گونه دخانیات یا مشروبات الکلی حتی نوشابه‌ای انرژی‌زا خودداری کنید
  • بین دو الی سه هفته از انجام ورزش‌های سنگین باشگاهی مثل بلند کردن وزنه یا هالتر خودداری کنید
  • اگر پزشک شما توصیه بر ماساژ در نواحی تزریقی کرده است آن را در حد نرمال انجام دهید
  • استفاده از سایر کرم‌های بهداشتی و آرایشی هم زیر نظر پزشک متخصص انجام شود

برند استاندارد تزریق ژل

در بین عمل‌های زیبایی تزریق ژل بیش از سایرین پر سر و صدا است و همان طور که ذکر شد طرفداران بسیار زیادی دارد. همین موضوع یعنی محبوبیت و تاثیر سریع ژل باعث می‌شود در برخی از مواقع بدون تحقیق و بررسی‌های لازم از هر نوع برندی استفاده کنیم. این مواد تزریقی که وارد لایه‌های داخلی پوست می‌شوند باید کاملا استادارد باشند و مورد تایید سازمان دارو و غذای امریکا واقع شده باشند تا متحمل آسیب‌های دیگر نشویم.

از آنجا که تزریق ژل‌های موقت بر پایه اسید هیالورونیک است و خود لایه‌های پوستی بدن این ماده را تولید می‌کنند، پس این نوع ژل سازگاری بالایی با بدن ما دارد و بهتر است از این نوع ژل استفاده کنیم. هر چند که در برخی از مواقع بنا به تشخیص پزشک ممکن است از سایر فیلرها و ژل‌های مورد نیاز استفاده شود که این موضوع بسته به نظر پزشک  و نیاز زیباجو است.

منبع : وب سایت دکتر مهرشاد رابط


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27363
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید