امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

ترک اعتیاد یک روزه چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 26571
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 16 نفر

کلینیک ترک اعتیاد نگین با بیش از 5 سال سابقه در زمینه سم زدایی و ترک اعتیاد در خدمت بیماران و خانواده های گرامی آن هاست. این مرکز ضمن ارائه خدمات سم زدایی و بستری بیماران در محل کلینیک، خدمات مشاوره ای گوناگونی را به صورت آنلاین به شما عزیزان ارائه می کند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کلینیک ترک اعتیاد نگین بروید و اطلاعات تکمیلی را از مشاوران مرکز دریافت نمایید.

آیا تاکنون از ترک اعتیاد یک روزه شنیده اید؟

UROD یک روش مدرن و بسیار موثر برای سم زدایی از دارو است. هنگامی که یک معتاد تصمیم می گیرد به اعتیاد خود پایان دهد، مسیر غلبه بر ترک اعتیاد آغاز می شود. خودکناری یک روند بسیار دردناک و خطرناک است که خطر عود را افزایش می دهد یا منجر به عوارض جدی در سلامتی می شود. با این حال UROD یا ترک اعتیاد یک روزه نسبت به روش های سنتی مزیت هایی دارد. این روش سم زدایی که خیلی محبوب است باید در یک موسسه معتبر انجام شود تا بیمار بتواند تحت نظارت دائمی پزشک باشد.
ثابت شده است که UROD روشی فوق العاده کارآمد با هدف تسریع روند تصفیه بدن و در عین حال کاهش یا کوتاه شدن شدت علائم ناخوشایند ترک است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش کار، اثربخشی و مسائل مربوط به آن با ما در این مقاله همراه باشید.
 ترک اعتیاد

روش کار و مزایای ترک اعتیاد یک روزه با روش UROD

پس از تشخیص، مرحله بعدی در درمان کامل اعتیاد سم زدایی فوق العاده سریع است. این ماده در درجه اول برای پاکسازی سیستم بدن از تمام آثار مواد روانگردان استفاده می شود.
در طی سم زدایی فوق العاده سریع، بیمار 6 تا 8 ساعت از روز در بیهوشی قرار دارد و 24 ساعته توسط پزشکان کنترل می شود. آنتاگونیست ها به تدریج وارد بدن می شوند، معمولا نالوکسون یا نالترکسون و به این ترتیب مواد اعتیادآور از گیرنده ها خارج می شوند. معمولا لازم است بیمار برای تکمیل فرآیند سم زدایی دو یا سه روش از این قبیل را طی کند. در طول سم زدایی فوق العاده سریع، بیماران تحت نظارت 24 ساعته هستند.
در صورتی که شما یا عزیزانتان در زمینه مقابله با اعتیاد به کمک نیاز دارید، می توانید همین امروز با کارشناسان و متخصصان کلینیک ترک اعتیاد نگین تا طیئ جلسه مشاوره ای محرمانه بتوانید اطلاعات لازم برای مقابله با مشکلات پیش رو را به دست آورید.
در طی این روش، تیمی متشکل از متخصصان بیهوشی و سایر کارکنان مراقبت های بهداشتی، پارامترهای حیاتی بیمار را کنترل می کنند. تحت مراقبت های ویژه، بیماران نالترکسون و نالوکسان را از طریق تزریق آهسته دریافت می کنند که به بدن اجازه می دهد گیرنده های مواد را آزاد کند. بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، بیماران احساس می کنند که مورد هجوم انرژی قرار گرفته اند؛ زیرا تعادل شیمیایی مغز به حالت عادی باز می گردد.
ماهیت ترک اعتیاد یک روزه این است که بیمار در هنگام خواب بر بیشتر علائم بحران غلبه می کند؛ بنابراین از همه علائم منفی مانند درد و اضطراب جلوگیری می شود. هنگامی که بیمار پس از بیهوشی از خواب بیدار می شود، قوی ترین قسمت بحران دیگر سپری شده است. حتی اگر پس از بیدار شدن از خواب، برخی از علائم بحرانی باقی بماند، شدت آن ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد و می توان آن ها را به راحتی با مسکن های سنتی و غیراعتیادآور از بین برد.
همان گونه که گفتیم، خود کناره گیری از مواد افیونی بسیار خطرناک است و تلاش برای ترک مواد مخدر به تنهایی و بدون کمک پزشکی می تواند باعث تغییرات شدید جسمی و روحی شود. در این مواقع حالت تهوع، اسهال، آبریزش بینی، آبریزش چشم، تعریق در شکم، کشیدگی عضلات و سایر علائم ناخوشایند گزارش شده است. علاوه بر این، تب شدید، تنفس سریع و فشار خون بالا ممکن است تجربه ترک را غیر قابل تحمل کند. این علائم جسمی ناخوشایند می تواند 3 تا 4 هفته در طول خودکناری ادامه داشته باشد.
از آنجا که بسیاری از معتادان از علائم ترک اعتیاد می ترسند یا نمی توانند از این مرحله عبور کنند، مواد اعتیادآور را کنار نمی گذارند. با این حال، با کمک سم زدایی فوق العاده سریع پزشکی، این روند بدون درد و بسیار خوب تحمل می شود.
بنابراین، ترک اعتیاد یک روزه یک روش سریع و بدون درد برای جلوگیری از علائم شدید جسمی و روانی بحران است. همچنین بهترین گزینه برای تمام اعتیاد های طولانی مدت به متادون، سولفات مرفین، اکسی کانتین و سایر مواد مخدر به شمار می رود.
 ترک اعتیاد

میزان موفقیت و اثربخشی این روش و خطرات احتمالی

این روش درمانی نه تنها گزینه مناسبی در مورد دفع سموم از بدن است، بلکه پس از اتمام این روش، بیماران مشکلات روانشناختی کمتری را نیز در رابطه با اعتیاد گزارش می کنند. اشتیاق به مواد روانگردان به طور قابل توجهی کاهش می یابد که ممکن است باعث شود بسیاری فکر کنند که مشکلات اعتیاد کاملا پایان یافته است.
توجه به این نکته مهم است که UROD فقط یک مرحله از برنامه درمان اعتیاد است. به منظور از بین بردن کامل نیاز به مواد روانگردان، بیماران باید اقدامات اضافی را انجام دهند که به آن ها کمک می کند تا بهبودی کامل پیدا کنند، از عود طولانی مدت جلوگیری شود و به عادات سالم که می توانند یک عمر طول بکشد، بپردازند.
میزان موفقیت این روش بدون درد و موثر 80٪ است.
با این همه عوارض جانبی این روش چیست؟
باید گفت که بیش از 20 سال است، UROD با موفقیت در بسیاری از مراکز توان بخشی در سراسر جهان انجام می شود. با هر روش پزشکی، خطرات خاصی از عوارض جانبی همیشه وجود دارد. بنابراین انجام این روش در یک مرکز پزشکی، با نظارت مداوم کارکنان آموزش دیده مراقبت های بهداشتی، امری حیاتی است.
در مواردی که افراد اقدام به سم زدایی سریع در خانه و بدون نظارت پزشکی می کنند، این روش بسیار خطرناک می شود. سم زدایی خودکناری ممکن است منجر به برخی از علائم زیر شود:
•    فشار خون بالا
•    اضطراب
•    درد و گرفتگی دستگاه گوارش
•    علائم شبیه آنفولانزا
•    بی خوابی
•    ضربان قلب سریع
•    هذیان (در موارد شدید)
بیشتر این علائم با استفاده صحیح از دارو درمانی، تجویز شده توسط پزشکان، کاملا برطرف می شود؛ اما اگر سم زدایی در خانه انجام شود، علائم معمولا با گذشت زمان کمرنگ می شوند. در مواردی که برخی از این علائم ادامه دارند، افراد باید به دنبال کمک پزشکی باشند. به همین دلیل است که کارشناسان همیشه توصیه می کنند سم زدایی سریع را در مکانی که برای این کار مناسب است مانند مرکز توانبخشی انجام دهید.
 ترک اعتیاد
مرکز درمانی نگین مکانی مطمئن برای پاک کردن سموم از بدن با روش UROD است. شما می توانید جهت آشنایی با نحوه ترک اعتیاد و رزرو نوبت مشاوره و تعیین زمان بستری به سایت کلینیک نگین بروید و تجربه ترک اعتیادی مطمئن و بدون درد را برای خود یا عزیزانتان رقم بزنید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26571
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید