امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

تجربه برترین خدمات سلامت دهان و دندان در یاس دنتال کلینیک


1401/07/27
کد خبر : 28014
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 12 نفر

مقدمه

یکی از بدترین در دهایی که در عمر هر کسی ممکن است تجربه کند دندان درد است که در نتیجه پوسیدگی دندان بوجود می آید که گاهی تحمل آن زجر آور است و شخص برای بر طرف کردن درد هر روشی را حاضر است انجام بدهد چه با استفاده از داروهای شیمیایی و چه با روش های درمان خانگی. رسیدگی به دندان در زمانی که سالم است باعث جلوگیری از پوسیدگی ان می شود اما گاهی دندان پوسیده می شود و برای ترمیم این دندان پوسیده و کاهش درد آن روش های مختلفی در دندانپزکی وجود دارد که با مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی کجرب این کار را برای شما انجام می دهند و از درد  و پیشرفت بیشتر پوسیدگی آن جلوگیری میکند از جمله این روش ها عصب کشی دندان را می توان نام برد.

درمان فوری دندان درد

آب نمک یکی از سریع ترین روش هایی است که سبب می شود دندان تا حدی از درد خلاص شود. بهتر است که آب نمک را غرغره کنید و 30 ثانیه در دهان خود بچرخانید. معمولاً برای درمان فوری  از قرص استفاده می شود. نوافن از دسته قرص هایی است که برای دندان درد عملکرد سریعی دارد اما یک سری محصولات طبیعی نیز نیز وجود دارد که درد دندان را تا حد زیادی برطرف می سازد و گزینه خوبی محسوب می شود. زنجبیل و فلفل دو داروی ضد درد محسوب می شود که گزینه خوبی هستند. شما می توانید به میزان مساوی ان دو ادویه را با آب ترکیب کنید و یک مخلوط با غلظت سس اماده کنید. سپس از پنبه کوچکی استفاده نمایید و آن را آغشته به سس کنید و روی دندانی که درد می کند بگذارید. یک نسخه دیگر که برای درمان فوری درد دندان موثر است دو قطره روغن میخک است که باید یک پنبه بریزید و آن را تا زمان رفع درد پشت دندانتان قرار دهید. همینطور اگر درد دندان شما هنوز زیاد نیست، می توانید میخک را بجوید تا روغنش بیرون بیاید به این ترتیب می توانید درد دندان خود را تا حد زیاد تسکین دهید.


 درمان فوری دندان درد

علائم دندان درد

یکی از علائم بسیار رایج  در زمان جویدن غذا است مخصوصاً اگر دندان خالی یا شکسته باشد به محض رفتن غذا در داخل آن درد ایجاد می شود.
استفاده از غذا و نوشیدنی های سرد و گرم نیز سبب درد دندان می شود و به طور کلی این حساسیت به سرمای و گرما اثربخشی خوبی دارد.
از دیگر علائم درد و خرابی دندان احساس درد در ناحیه گوش است به طوری که شخص فکر می کند دچار مشکلات گوش شده است.
گاه فرد در زمان صحبت کردن دردی حس می کند که دقیقاً نمی داند از کجا به سراغ او آمده است بنابراین این گزینه نیز یکی از علائم درد دندان می شود.

دلایل دندان درد

آیا دلیل دندان درد، همیشه پوسیدگی دندان است؟ خیر!
پوسیدگی دندان تنها یکی از دلایل درد دندان است و البته شایع ترین محسوب می شود.
یکی دیگر از دلایل  حساسیت به دما است به طوری که فرد وقتی از غذای یلی یخ یا خیلی داغ مصرف می کند دچار درد می شود.
همینطور هوای سرد و گرم نیز به بافت لثه آسیب وارد می کند.
دندان قروچه و یا فشردن دندان ها روی هم از دیگر دلایل درد دندان است.
کسانی که از ارتودنسی استفاده می کنند در صورتی که براکت های ارتودنسی جابجا شود شخص درگیر درد دندان می شود.
آبسه های دندان نیز مواردی هستند که در اثر مصرف مواد غذایی ناسالم ایجاد می شود.
فشار دندان عقل از مواردی است که سبب درد دندان می شود.
بارداری به طور کلی با دندان درد همراه است.
گاهی شخص پس از نصب تاج یا روکش احساس درد دارد.
در صورتی که لثه درگیر التهاب شدید شود، درد دندان آغاز می شود.
ترک خوردن یا شکستن دندان از دیگر مواردی است که دیده می شود.
سایش شیمیایی دندان و همینطور ترک خوردن تاج دندان های پر شده نیز سبب درد دندان می شود.
اینکه دهان درگیر آفت یا زخم شود نیز به درد دندان منجر می شود.

مسکن دندان‌درد

شاید این جمله کلیشه‌ای به نظر برسد اما بهترین راه برای خلاص شدن از درد های شدید دندان مراجعه به دندان‌پزشک و متخصص است.
اغلب افراد خیال می­کنند زمانی که دچار دندان در شدند با یک مسکن و قرص ضد التهاب می­توانند سر و ته قضیه را هم آورده و درد خود را فراموش کنند.
اما تجربه ثابت کرده است که در اغلب اوقات مشکل  بسیار عمیق تر از یک دندان‌درد جزئی است و شما نیاز به درمانی کامل زیر نظر یک دندان‌پزشک متبحر دارید.
  تمامی درمان های خانگی و گیاهی و دارویی تنها برای مدتی کوتاه شاید بتوانند در شما را تسکین دهند درحالی‌که دلیل اصلی درد سر جای خود باقی است و بدون مراجعه به دندان‌پزشک و یافتن منشأ اصلی درد نمی‌توان آن را درمان کرد.
اما  برای کسانی که می‌خواهند بدانند در زمان دردهای شدید دندان چه اقداماتی باید انجام دهند باید نکاتی را مطرح کرد، چرا که گاه دسترسی به دندان‌پزشک در همان لحظه امکان‌پذیر نیست و به دلیل معذوریت های بسیار شاید نتوان در همان لحظه به پزشک متخصص مراجعه کرد.
اما دانستن این نکته ضرورت دارد که تمام راهنمایی‌هایی که در اینجا برای تسکین درد شدید دندان به شما ارائه می­شود حکم موقتی دارد و همان طور که گفته شد برای ریشه کن کردن منشأ درد خود باید به یک متخصص مراجعه کنید.

عصب کشی دندان چیست؟

عصب کشی دندان با عنوان پزشکی روت کانال یک پروسه دندانپزشکی محسوب می شود. در این راستا بخش داخلی و نرم دندان یا پالپ از بین میرود.
پالپ از اعصاب و بافت و همبند و عروق خونی ساخته شده است و سبب می شود که دندان رشد داشته باشد.
عصب کشی تحت بی حسی موضعی صورت می گیرد و روش های مختلفی داشته و نیاز به دقت بالایی است.
عصب کشی  زمانی صورت می گیرد که قسمت داخلی یک دندان دچار آسیب شده باشد و یا درگیر التهاب و عفونت است.
پالپ یا مغز دندان از بین رفته و مرده است. بارها دیده شده است که بخش بالایی و یا تاج دندان هنوز دست نخورده باقی مانده است.
زمانی که پاپل آسیب دیده دندان از بین برود سبب می شود که ساختار دندان حفظ شود.
علت های مختلفی در راستای آسیب دیدن پالپ دیده می شود، مثلاً پوسیدگی عمیق به واسطه عدم رسیدگی درست و یا سوراخ و حفره هایی که سبب تجمع غذا می شوند.
وجود یک سری ترک ها روی دندان نیز سبب آسیب به پالپ دندان می شود. از سوی دیگر وارد شدن آسیب و تروما به دندان نیز از دیگر دلایلی است که سبب آسیب دیدگی پالپ دندان شده و نیاز به عصب کشی  را ایجاد می کند.


 درمان فوری دندان درد

پیشگیری از پوسیدگی دندان

نظافت دهان و دندان از مهمترین موارد پیشگیری از پوسیدگی دندان است و حقیقت اینکه یک بار مسواک در روز واقعا کم است!
روش درست مسواک زدن را یاد بگیرید و با نخ دندان رفیق باشید! درست مثل زمانی که بدون عینک نمی توانید جایی را ببینید، نخ دندان هم باید همیشه در کیف شما وجود داشته باشد.
موضوع دیگر اینکه شما باید بتوانید از شوینده های مناسب دهان و دندان استفاده کنید.
در استفاده از نوشیدنی های داغ و سرد همزمان دقت لازم داشته باشید این شوک برای دندان شما ضرر دارد.
بهتر است حداقل سالی یک بار دندان های خود را توسط پزشک ویزیت کنید و از شرایط آن باخبر شوید به طور کلی این رویه ساختار مخصوص به خود را دارد و باید دقت لازم صورت بگیرد.

علائم و نشانه ‌های نیاز به عصب کشی

یکی از نشانه های مهمی که نیاز به عصب کشی دندان را فراهم می سازد احساس درد شدید یا متوسط در دندان است و در واقع می گویند که پوسیدگی به عصب رسیده است.
نشانه دیگر تورم و احساس گرما در لثه است و لثه مدام چرکی می شود.
از سوی دیگر اگر دندان شما در قسمت تاج بسیار پوسیدگی داشته و یا شکسته باشد احتمالاً عصب نیز درگیر شده است.
البته دندانپزشک شما دندانی که دچار درد است را معاینه کرده و از اشعه ایکس برای تایید تشخیص خود استفاده می کند.
دقت کنید که شما برای هر اقدامی در خصوص دندانتان باید تصویربرداری از دندان داشته باشید تا تشخیص پزشک به خوبی صورت بگیرد و رویکرد کافی ارزیابی شود.

کلینیک دندانپزشکی یایس دنتال با ارئه  جدید ترین روش هایی دندانپزشکی با بکارگیری مواد عالی و مهارت بالای دکتر متخصص همواره از محبوب ترین کلینیک ها برای مراجعه جهت حل مسائل مراقبتی و درمانی دهان و دندان بوده است. در صورت تمایل برای مشاوره غیر حضوری به سایت کلینیک یاس دنتال به آدرس https://yassdentalclinic.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 021-26353172 تماس حاصل بفرمایید و در صورتی که مایل به مشاوره حضوری بودید به آدرس   
خ وليعصر زعفرانيه خ پسيان جنوبي پ ١٤ برج الماس طبقه نهم واحد ٩٢ مراجعه بفرمایید همواره در خدمت رسانی به شما عزیزان حاضر هستیم.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28014
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید