امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

تازه واردهای چینی بازار خودرو ایران در سال 1400


1401/07/27
کد خبر : 26031
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

در سال 1399 سطح همکاری خودروسازان چینی با شرکای ایرانی افزایش یافت و بسیاری از خودروسازان خصوصی دست به عرضه خودروهای چینی جدیدی به بازار ایران زدند که میوه آن را امسال برداشت خواهیم کرد. در این مطلب قصد داریم با بررسی مشخصات فنی خودروهای چینی تازه وارد در سال1400 شرایط رقابتی آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم.
بهمن موتور و کرمان موتور از جمله خودروسازانی هستند که در شرایط تحریم موفق شدند با شریک چینی خود مذاکرات موفقی داشته باشند. در سال 1400 قرار است خودروهایی مانند دیگنیتی توسط بهمن موتور، پیکاپ جک T8 یا KMC T8 و KMC K7 یا جک X7 توسط کرمان موتور راهی بازار کشور شوند که در ادامه به معرفی هر یک از این خودروها پرداخته ایم.

دیگنیتی بهمن موتور

بررسی فنی خودرو دیگنیتی نشان می دهد که اولین محصول شاخص بهمن موتور پس از تحریم ها سر و صدای بسیار زیادی به پا خواهد کرد. این خودرو یک کراس اوور با استایل کوپه بوده که طراحی ظاهری زیبا به همراه کیفیت ساخت خوب آن باعث شده که نیامده طرفداران زیادی پیدا کند. دیگنیتی بهمن موتور از یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم 1.5 لیتر و مجهز به سیستم توربوشارژ بهره گرفته است.

بازار خودرو ایران


 
 این پیشرانه قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. این کراس اوور 1660 کیلوگرمی در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی چیزی در حدود 7.5 لیتر بنزین مصرف می کند.
بهمن موتور در حال حاضر دیگنیتی را در نسخه پرایم معرفی کرده و فروش آن را با قیمتی در حدود 750 میلیون تومان آغاز کرده است. ولی این خودروساز داخلی قصد دارد در تابستان نسخه لوکس تری از دیگنیتی را با نام پرستیژ نیز معرفی کند که تجهیزات رفاهی بیشتری دارد.
ولی همین نسخه دیگنیتی پرایم هم تجهیزات قابل قبولی دارد. این کراس اوور در بحث تجهیزات ایمنی دارای ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیتسم کنترل الکترونیکی پایداری، اتو هلد، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین و جانبی، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، چراغ خوشامدگویی و بدرقه، ترمز پارک برقی و دوربین دید عقب است.
دیگنیتی در زمینه تجهیزات رفاهی هم دارای ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، شیشه های برقی، آینه های برقی تاشونده، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب، فرمان برقی، کروز کنترل، کلید های کنترلی روی فرمان، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی سیستم مالتی مدیا با پورت USB و بلوتوث، امکان تنظیم صندلی های عقب در چهار جهت و شارژر 12 ولت جلو و عقب که با اتکا به این تجهیزات و مشخصات می توان دیگنیتی را یکی از تازه واردهای جذاب بازار ایران در سال 1400 دانست.

KMC T8 (جک T8)

پیکاپ جک T8 یا KMC T8 خودرو دیگری است که کرمان موتور در شرایط تحریم و ادامه همکاری با شرکت جک چین وارد ایران شد و در اواسط سال گذشته بود که خبر عرضه آن رسانه ای شد. پیکاپ KMC T8 یقینا برگ برنده کرمان موتور در بازار نابسامان خودروهای تجاری و پیکاپ ایران است که از سال 1400 قرار است به بازار عرضه شود.

بازار خودرو ایران


 
پیکاپ KMC T8 به یک پیشرانه 2 لیتری چهارسیلندر توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید 174 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به هر چهار چرخ KMC T8 منتقل می شود.
جک T8 یا همان KMC T8 دارای تجهیزات ایمنی مانند سیستم ترمز ضد قفل با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم ترمز کمکی اضطراری، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، کنترل کشش، کنترل داینامیک خودرو، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل فشار باد تایرها، کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو، دوربین دنده عقب و سنسور دنده عقب است. این خودرو در خصوص تجهیزات رفاهی هم چیزی کم نداشته و دارای شیشه بالابرهای برقی با پاور ویندوز، سیستم مالتی مدیا با شش بلندگو و درگاه بلوتوث و USB، سیستم تهویه مطبوع دستی، چراغ روشنایی در روز، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، چراغ زنون جلو و LED عقب، آینه های برقی جانبی دارای گرمکن، کلیدهای کنترلی روی فرمان و تودوزی چرم مصنوعی کابین است.
لازم به ذکر است که جک T8 یکی از موفق ترین محصولات این خودروساز چینی بوده که در سال 2019 این پیکاپ با اتکا به تجهیزات جذابی که در مقایسه با سایر رقبا در بازار چین دارد، موفق به کسب جایزه بهترین پیکاپ هوشمند سال 2019 شد.

KMC K7 یا جک X7

کراس اوور KMC K7 یا جک X7 هم خودرویی است که در شرایط خاصی وارد ایران شد. هرچند شرکایی مانند هیوندای در شرایط تحریم کرمان موتور را رها کردند، ولی این شرکت همکاری خود را جک را گسترش داد. از این رو تصمیم به عرضه محصولاتی لوکس تر از جک مانند همین کراس اوور KMC K7 یا جک X7 را گرفت.

بازار خودرو ایران


 این خودرو از جدیدترین زبان طراحی جک بهره می برد که شباهت هایی به کراس اوورهای مطرحی مانند جیپ چروکی در نمای جلو هم دارد.
جک X7 یا KMC K7 از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت یا همان GDI بهره می برد. این پیشرانه با وجود حجم کمی که دارد، به دلیل سیستم سوخت رسانی پیشرفته خود قادر به تولید 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور است. این گشتاور از دور پایین 1500 در اختیار راننده قرار دارد و تمامی آن توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.
از جمله تجهیزات ایمنی KMC K7 می توان به چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل با توزیع الکترونیک، ترمز کمکی اضطراری، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، کنترل حرکت در سربالایی (اتو هلد)، کروز کنترل، دوربین دید 360 درجه با قابلیت نمایش سه بعدی، سیستم پایش فشار باد تایرها، رادار حرکت در بین خطوط و ... است. این خودرو همچنین دارای تجهیزات رفاهی مانند سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سانروف پانورامیک، صندلی های الکترونیکی جلو با ماساژور برای راننده، درب الکترونیکی فضای بار، سیستم تهویه دوگانه با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، نمایشگر 12.3 اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی در میان داشبورد و نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان، سیستم صوتی اینفینیتی و ... است. کرمان موتور هم اکنون پیش فروش KMC K7 را با قیمت 950 میلیون تومانی آغاز کرده و انتظار می رود که این خودرو طی ماه های ابتدایی سال 1400 وارد بازار کشور شود.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26031
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید