امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

تاثیر قیمت آسفالت در نصب ایزوگام و قیمت فروش ایزوگام


1401/07/27
کد خبر : 26613
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 15 نفر

 ایزوگام در انواع مختلفی تولید می شود که ماده اصلی سازنده همه آن ها قیر است. از قیر در تولید آسفالت نیز استفاده می شود که به ندرت در نصب ایزوگام مورد استفاده قرار می گیرد. خرید و فروش ایزوگام و قیمت آن تابع عوامل مختلفی است که قیمت این ماده را تعیین می کنند. قیمت آسفالت نیز در مبلغ خرید و فروش ایزوگام و نصب آن اهمیت دارد.
نکات طلایی خرید و فروش ایزوگام
خریداری که به بازار خرید و فروش می رود تا جنس مورد نیاز خود را تهیه کند باید نکاتی را درباره فاکتورهای مهم فروش ایزوگام در نظر داشته باشد که بر قیمت محصول موثرند:
 

•    تعداد لایه
ایزوگام به دو صورت تک لایه و دو لایه تولید می شود. ایزوگام تک لایه دارای یک لایه پلی استر دوخته شده است در حالی که نوع دو لایه علاوه بر لایه پلی استر، از یک لایه tissue نیز بهره مند است که در قیمت فروش ایزوگام نقش مهمی دارد.
•    پوشش خارجی
از نظر نوع پوشش خارجی، ایزوگام سه حالت دارد. نوع اول آن دارای روکش آلومینیومی است، نوع دوم ایزوگامی بدون روکش آلومینیومی است و حالت سوم ایزوگامی با روکش سنگریزه ای است که به دلیل استفاده از رنگ های متعدد جنبه زیبایی دارد و بیشتر در نمای خارجی ساختمان کاربرد دارد.
•    طرح پوشش
در هنگام خرید و فروش ایزوگام باید به این نکته آگاه باشید که ایزوگام ها یا به صورت عادی پوشش دهی شده اند یا اینکه از طرح پوشش برش خورده استفاده می کنند.
•    نصب یا عدم نصب ایزوگام توسط شرکت فروشنده
اینکه پس از فروش ایزوگام توسط شرکت فروشنده، این شرکت مسئولیت نصب آن را نیز بر عهده می گیرد یا نه موضوع بسیار مهمی است. به این دلیل که فرآیند نصب پروسه ای تخصصی و حساس است و کمترین سهل انگاری یا اشتباه می تواند بعدها باعث تخریب یا از بین رفتن عایق می شود و ساختمان محافظت خود را از دست می دهد.

•    مواد سازنده
همانطور که بیان شد ایزوگام از قیر ساخته می شود. بنابراین نوع قیر استفاده شده، در قیمت فروش ایزوگام بسیار مهم است. معمولا از دو نوع قیر 60/70 یا قیر کارتن برای ساخت این ماده استفاده می شود که نوع 60/70 نسبت به قیرکارتن که حاصل مازوت است، کیفیت و دوام بسیار بیشتری دارد.
آیا آسفالت در نصب ایزوگام کاربرد دارد؟
معمولا آسفالت در فرآیند نصب چندان کاربردی ندارد ولی در مواردی از آن استفاده می شود. بعضا برای زیرسازی از آسفالت سرد استفاده می شود یا اینکه سطوحی که قبلا آسفالت شده اند، جزو بهترین سطوح برای نصب ایزوگام هستند. به همین دلیل اطلاع از قیمت آسفالت و عوامل موثر بر آن می تواند برای کسانی که به دنبال عایق کاری هستند، نکته مهمی باشد.
 

عوامل موثر بر قیمت آسفالت

•    متراژ فضا
همانطور که گفته شد اگر از آسفالت در زیر سازی استفاده شود، در آن صورت قیمت آسفالت بسته به مساحت تحت پوشش محاسبه می شود. قیمت آسفالت در این صورت در مبلغ نهایی عملیات نصب نیز لحاظ خواهد شد. سه مورد زیر در قیمت آسفالت بر مبنای متراژ موثرند:
هزینه تراشه آسفالت
قیمت آسفالت بر مبنای هر تن
قیمت آسفالت با توجه به متراژ آسفالت کاری
•    استفاده در زیرسازی
اینکه از آسفالت در زیر سازی چه سطحی و به چه منظوری استفاده می شود خود در تعیین قیمت آسفالت موثر است. موارد زیر در قیمت آسفالت بر مبنای زیرسازی موثرند:
هموار سازی سطح
شیب سازی
•    تعمیرات و ترمیم
هزینه تعمیرات و ترمیم بسته به نوع مواد و مقاومت و میزان پایداری هر نوع آسفالت در قیمت آسفالت موثر است.

جمع بندی

همانطور که بررسی شد عوامل مختلفی را باید در هنگام خرید و فروش ایزوگام در نظر داشت تا بهترین و با کیفیت ترین جنس را تهیه کرد. علاوه بر این موارد، توجه به نوع کاربرد مدنظر خریدار هم در هنگام خرید نکته مهمی است. قیمت آسفالت و عوامل موثر بر آن نیز مورد بحث قرار گرفت تا در صورت نیاز شما به آسفالت، از این موارد مطلع باشید. سایت ایزوگام ایران (https://izogamiran.com) منبعی مناسب برای کسب بهترین و دقیق ترین مشاوره ها درباره ایزوگام، قیرگونی، آسفالت و... است که شما می توانید به آن مراجعه کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26613
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید