امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

تابستانی خنک با وی‌آی‌پی سرویس


1401/07/27
کد خبر : 26435
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرم‌تر شدن هوا، نصب و سرویس کولر یکی از کارهایی است که برای لذت‌بخش‌تر کردن این فصل در برنامه‌مان جای گرفته است. از طرفی اغلب ما به دلیل مزایای کولر گازی آن را بر کولر آبی ترجیح می‌دهیم و به خوبی هم از حساسیت نصب و راه‌اندازی آن آگاهیم. اما با توجه به این حساسیت، برای انجام این کار بهتر است چه اصولی را رعایت کنیم؟ چه چیزهایی را باید از قبل بدانیم؟ از چه کسی باید کمک بگیریم؟

مجموعه وی‌آی‌پی سرویس

وی‌آی‌پی سرویس یکی از ارائه‌دهندگان خدمات لوازم خانگی در تهران است که از متخصصین و تکنسین‌های حرفه‌ای برای نصب، سرویس و تعمیر لوازم خانگی کمک می‌گیرد. برای مثال خدماتی چون نصب و راه‌اندازی کولر گازی، سرویس یخچال و تعمیر ماشین ظرفشویی در وی‌آی‌پی سرویس ارائه می‌شوند. متخصصان این مجموعه دوره‌های تخصصی تعمیر لوازم خانگی را پشت سر گذاشته‌اند و دارای مدارک معتبر فنی و حرفه‌ای هستند؛ آن‌ها سابقه کار و تجربه بالایی هم دارند. در نتیجه شما می‌توانید با تکیه بر مهارت و تجربه آن‌ها و البته مزایای دیگر وی‌آی‌پی سرویس، از خدمات این مجموعه بهره ببرید.
از مزایای دیگر وی‌آی‌پی سرویس می‌توان به سرعت در ارائه خدمات اشاره کرد. کارشناسان این مجموعه با بررسی درخواست و نیاز شما به سرعت برای هماهنگی هزینه و زمان ارائه خدمت با شما تماس می‌گیرند و سپس در زمان تعیین شده به محل مورد نظر شما می‌آیند. این یعنی شما دیگر هیچ هزینه و زحمت جداگانه‌ای هم برای حمل و نقل وسیله خود متحمل نمی‌شوید.
در ضمن وی‌آی‌پی سرویس تمامی خدمات خود را به مدت 180 روز (6 ماه) گارانتی می‌کند و این ضمانت در فاکتور شما نیز ثبت می‌شود در نتیجه شما می‌توانید در صورت بروز مشکل از پشتیبانی این مجموعه بهره ببرید.

نصب و تعمیر کولر گازی در وی‌آی‌‎پی سرویس

همانطور که می‌دانیم نصب کولر گازی دو مرحله دارد؛ نصب یونیت داخلی و نصب یونیت خارجی. آنچه در مرحله نصب بیش از هر چیزی اهمیت دارد محل نصب است که باید برای هرکدام از یونیت‌ها شرایط خاصی را دارا باشد.
 یونیت داخلی باید در جایی نصب شود که از نظر زیبایی هیچ آسیبی به دکوراسیون داخلی و چیدمان خانه وارد نکند. همچنین باید برقراری اتصال میان یونیت داخلی و خارجی از این محل آسان باشد و از طرفی جنس دیوار هم تحمل وزن پنل را داشته باشد. در نهایت این محل باید به گونه‌ای انتخاب شود که باد کولر به خوبی در محیط گردش داشته باشد و همه جا را خنک کند. علاوه بر همه این‌ها باید توجه کرد که محل نصب، سرویس یا تعمیر احتمالی کولر  در آینده را دچار هیچ مشکلی نکند.
محل نصب یونیت خارجی باید در فاصله مناسبی با کولرهای دیگر قرار داشته باشد؛ زیرا در غیر این صورت، کولرهای کنار هم تحت تاثیر هوای خروجی یکدیگر قرار می‌گیرند و این کیفیت عملکرد آن‌ها را کاهش می‌دهد؛ از طرفی در صورت بروز مشکل برای هرکدام از آن‌ها، فرآیند تعمیر و سرویس هم کار بسیار دشواری خواهد بود. یونیت خارجی باید در جایی نصب شود که هیچ دودکش یا هواکشی در اطراف آن وجود نداشته باشد و نور خورشید هم به طور مستقیم به آنجا نتابد تا در عملکرد کولر هیچ اختلالی ایجاد نشود. برای رعایت جوانب احتیاط، این محل باید از هرگونه سوخت قابل اشتعالی فاصله داشته باشد. اگر یونیت خارجی را روی چارچوب پنجره نصب می‌کنید حتما از لرزه‌گیر استفاده کنید و اطمینان یابید که قاب پنجره توانایی تحمل وزن آن را دارد.
پس از نصب کولر گازی، اگر دستگاه تولید صدا کند یعنی احتمالا لوله‌ها ارتعاش دارند یا کمپرسور دستگاه دارای مشکل است؛ البته احتمال اینکه فرآیند نصب هم به درستی انجام نشده باشد، وجود دارد.
جدای از نصب، سرویس و تعمیر کولر گازی هم دارای نکات قابل توجهی هستند. مثلا اینکه چه زمانی باید کولر گازی را سرویس کرد؟ به طور کلی هر سال قبل از راه‌اندازی کولر باید از سلامت آن مطمئن شد و کاملا بدیهی است که زمان راه‌اندازی کولر هم به منطقه زندگی شما و آب‌وهوای آن بستگی دارد. توجه داشته باشید که سرویس کردن کولر پیش از راه‌اندازی از هزینه‌های احتمالی برای تعمیر و تعویض قطعات آن در آینده پیشگیری می‌کند و عمر دستگاه شما را هم افزایش می‌دهد.
اما چه زمانی باید کولر گازی خود را تعمیر کنیم؟ چیزهایی چون پریدن فیوز خانه پس از روشن کردن کولر، وجود جریان برق در بدنه یونیت‌ها، گرم بودن باد کولر، بالا بودن دمای بدنه کولر، ایجاد صدا، یخ زدن لوله مویی یا شیر انبساط و همچنین اختلال در عملکرد کمپرسور، همگی مواردی هستند که نشان می‌دهند کولر ما نیاز به تعمیر دارد. عموما علت این مشکلات هم مواردی چون اتصال کابل‌های برق، اختلال در ولتاژ ورودی به دستگاه، ناکافی بودن ماده سرمازا در کولر، مسدود بودن فیلتر هوا دستگاه، وجود هوا در سیستم و تبادل نامناسب در کندانسور کولر است. دشواری نصب، پیچیدگی عیب‌یابی و حساسیت تعمیر کولر گازی باعث شده تا هر کسی از پس آن‌ها برنیاید. پس راه چاره ما کجا است؟
خدمات مربوط به تعمیر، سرویس و نصب کولر گازی در وی‌آی‌پی سرویس با رعایت همه این نکات فنی انجام می‌گیرند. همانطور که قبلا گفته شد، شما می‌توانید با تکیه بر مهارت و تجربه تکنسین‌های وی‌آی‌پی سرویس و همچنین ضمانت 6 ماهه این مجموعه، با خیال راحت از خدمات آن‌ها بهره ببرید.

سخن پایانی
هوا گرم شده و تابستان در راه است. تابستانی که با شرایط حاضر اغلب ما آن را در خانه و محیط‌های بسته سپری خواهیم کرد. برای دلچسب‌تر کردن این فصل گرم، راه‌اندازی و سرویس کولر گازی یکی از کارهایی است که باید انجام دهیم. اما اگر این فرآیندها به درستی انجام نشوند، ممکن است اشکالات متعددی برای دستگاه ما به وجود بیاید و در نهایت به خرابی و آسیب‌دیدگی آن منجر ‌شوند؛ آسیب‌هایی که شاید حتی قابل تعمیر هم نباشند و ما را مجبور به خرید کولری دیگر بکنند. پس مثل هر چیز دیگری، نصب، سرویس و تعمیر کولر را باید به کاردان سپرد و همانطور که قبلا گفته شده، مجموعه وی‌آی‌پی سرویس از متخصصانی کاردان و باتجربه برای ارائه این خدمات کمک می‌گیرد. پس چه کسی قابل اعتمادتر از آن‌ها؟


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26435
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید