امروز شنبه 16 تیر 1403

Saturday 06 July 2024

بیوگرافی طوفان سال افزون قهرمان کیک بوکس ایران و جهان

1403/04/10
کد خبر : 2408679
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 128 نفر

طوفان سال افزون افتخار بزرگی برای ایران در زمینه ورزش‌های رزمی مخصوصا کیک بوکسینگ محسوب می گردد. او آوازه و شهرت خود را با کسب 75 قهرمانی در دوران ورزشی خود به کل جهان رساند. طوفان به عنوان اولین کیک بوکسر ایرانی راه یافته به مسابقات جهانی و مسابقات K-1 MAX نیز شهرت دارد. در ادامه قصد داریم زندگی این اسطوره ایرانی و افتخارات او را بررسی کنیم.

بیوگرافی بزرگ ترین قهرمان کیک بوکس کار ایرانی؛ طوفان سال افزون

طوفان سال افزون در 16 مرداد 1363 در تهران به دنیا آمد. او از کودکی و در 4 سالگی علاقه خود به ورزش‌های رزمی را با کاراته در شاخه کان زن ریو نشان داد. طوفان با حمایت خانواده و مخصوصا پدرش پس از یک سال تجربه رشته ژیمناستیک تصمیم گرفت وارد دنیای درون رینگ شود.

طوفان سال افزون در 9 سالگی و در سال 1372 وارد رینگ شد و در سال 1378 اولین مدل طلای خود را در مسابقات کیک بوکس به دست آورد. او سال‌ها تلاش کرد و با تمرینات مستمر توانست دو مدال برنز را در مسابقات قهرمانی اروپا و آسیا برای ایران کسب کند.

در میان مسیر حرفه‌ای ورزشی، طوفان سال افزون بنا به علاقه خود در رشته تربیت بدنی درس خواند. طوفان در خانواده‌ای ورزشکار به دنیا آمده است و پدرش نیز یک بوکسور حرفه‌ای است. اغلب افراد خانواده او از جمله برادرش علی سال افزون به ورزش‌های رزمی مشغول هستند. او به عنوان یک اسطوره در دنیای کنتاکت کاراته کیک بوکسینگ ایران نیز شناخته شده است.

طوفان سال افزون اولین ایرانی راه یافته در K-1 MAX؛ تقابل آسیب و افتخار

در سال 2009 طوفان وارد مسابقات اسپانیا شد که با حریفی از اوکراین وارد مسابقه شد، جایی که شکست حریف موجب آسیب او شد و او را از کسب مدال طلا باز داشت. با این حال او از پا ننشست و پس از دوران نقاهت به میدان بازگشت تا اینبار به مسابقات K-1 MAX ژاپن راه پیدا کند. فاصله آسیب مسابقات اوکراین تا ورود به K-1 MAX تنها 5 ماه شد. این اولین مسابقه طوفان در دنیای حرفه‌ای‌ها بود.

این تیم، از مدیر گرفته تا مربی را آقایان، اوراگوسان و شیهان جواد آزادیان تشکیل می‌دادند. به کمک این افراد طوفان وارد رینگ K-1 MAX شد و رودرروی کیشنکو قرار گرفت. آرتور کیشنکو نایب قهرمان سال گذشته K-1 MAX بود و در جهان به سلطان موتای شهرت داشت. در واقع او قهرمان موتای جهان بود و طوفان باید با او مبارزه می‌کرد. بااین‌حال طوفان تا آخرین راند به خوبی بازی کرد و اغلب تماشاچیان تصور می‌کردند برنده خواهد شد.

متاسفانه طوفان سال افزون طی چند ماه قبل برای تمرینات این مسابقه 10 کیلوگرم وزن را در مدت 2 ماه از دست داده بود. این باعث شد تا توان بدنی او تا آخر مسابقه کم شده او در نهایت مغلوب این غول دنیای موتای شود.

افتخارات طوفان در سال های حرفه ای ورزش خود

طوفان سال افزون در مدت مسابقات و زندگی حرفه‌ای خود افتخارات زیادی کسب کرده است. او همچنان قصد دارد به مسابقات داخل رینگ ادامه داده و حداقل تا 44 سالگی به صورت حرفه‌ای کیک بوکس را ادامه دهد.

  • قهرمانی در مسابقات آزاد فدراسیون ورزش های رزمی

  • قهرمان فستیوال هنری‌های رزمی جهان در بخش فول کنتاکت و لوکیک

  • قهرمانی مسابقات جهانی wpka 2007 روسیه

  • قهرمانی مسابقات جهانی wpka 2009 اسپانیا

  • کاپیتان سابق گروه سبک در مسابقات جهانی اسپانیا

او همچنین طی 98 بازی در سال‌های حرفه‌ای خود، 87 برد و 11 باخت داشته است. دو بازی را نیز با تساوی تمام کرده است. در بین 87 بردی که داشته 65 برد با ناک اوت بوده که خود یک کارنامه پربار محسوب می‌شود.

سخت ترین مبارزات طوفان

طوفان سال افزون با درد غریبه است. او می‌گوید:« من درد را قبول ندارم.» همچنین برای سختی مسابقات می‌گوید:« تمام مسابقات داخل رینگ سخت هستند و نمی‌توان به هیچکدام نام ساده داد.» بااین‌حال او با لذت خاصی از سخت‌ترین مسابقاتی که در این سال‌ها داشته تعریف می‌کند.

اولین مسابقه سخت او مربوط به سال 2009 و روبرویی با آرتور کیشنکو می‌شود. این مسابقه برای او آنقدر سخت و سنگین بود که در اواخر مسابقه از شدت درد، نتوانست ادامه دهد. در این سال طوفان آنقدر ضربات محکم پا دریافت کرده بود که اگر آمادگی بدنی و جسمانی فوق العاده‌اش نبود، قطعا از پا در می‌آمد.

در سال 2011 دومین مسابقه سخت او شروع شد. او که باید با قهرمان برزیلی در جام تیوتو کاپ مبارزه می‌کرد، آنقدر به دستانش ضربه وارد شده بود که تا دو ماه بعد نمی‌توانست دستانش را تکان دهد. میزان آسیب به دست‌ها آنقدر زیاد بود که پزشک ارتوپد آن‌ها را با واژه ساطوری شده توصیف می‌کرد. در همین مسابقه برنده شدن طوفان به قیمت پارگی ابرویش تمام شد. زخمی که در مسابقه سخت بعدی باعث باختش شد.

کمتر از یک سال بعد سومین مسابقه سخت طوفان سال افزون شروع شد. مبارزه با سوپر بن قهرمان پرآوازه دنیای داخل رینگ، با انگیزه بالایی از برد شروع شد. علیرغم امید و انگیزه بالا، ابروی پاره شده در مسابقه باز می‌شود و آنقدر خونریزی می‌کند که پزشک مسابقه اجازه ادامه بازی نمی‌دهد. به همین دلیل طوفان قهرمانی این مسابقه را از دست داد.

طوفان سال افزون امروز کجاست و چه می کند؟

طوفان سال افزون امروز 40 سال دارد. او به مربی رشته خود یعنی کیک بوکس است و به شاگردان خود درس روش‌های حرفه‌ای و فوت کوزه‌گری برنده شدن در رینگ می‌دهد.

بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران محبوب کشور اکنون بخشی از شاگرد های طوفان سال افزون را تشکیل می دهند.

می توان از این هنرمندان محبوب به اشخاصی همچون:

  • شهاب مظفری

  • اشوان

  • مجید صالحی

  • امیر نوری

  • رضا بهرام

  • ماکان بند

و.... سایر هنرمندان محبوب اشاره کرد.

جالب است بدانید طوفان را خشن مهربان صدا می‌زنند چرا که در عین خشونتی که در رینگ دارد با همه مهربان است. او همچنین در مصاحبه‌های خود اعلام کرده که قصد دارد تا 44 سالگی به مبارزه در رینگ ادامه دهد و برای کشورش افتخار آفرینی کند.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2408679
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید