امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

بیمه بدنه چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 26712
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 22 نفر

خرید این بیمه برخلاف بیمه شخص ثالث اجباری نیست اما به دلیل مزایای فراوانی که پوشش‌های مختلف این بیمه برای خودرو فراهم می‌کند، باعث شده است که خرید آنلاین بیمه بدنه متقاضیان بسیاری داشته باشد.

بیمه بدنه چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

پوشش‌‌های بیمه بدنه به دو دسته پوشش‌‌های اصلی و پوشش‌‌های اضافی تقسیم‌ می‌شوند.

پوشش‌‌های اصلی بیمه بدنه

منظور از پوشش‌‌های اصلی، خسارت‌هایی است که به صورت عادی و بدون خرید پوشش اضافی توسط بیمه بدنه جبران‌ می‌شود. پوشش‌‌های اصلی بیمه بدنه شامل موارد زیر است:
•    هر گونه حادثه و تصادف با خودروی دیگر یا جسم ثابت و متحرک
•    سقوط، واژگونی، آتش سوزی، صاعقه و انفجار
•    سرقت کلی خودرو (مربوط به دزدیده شدن خودرو و آسیب‌های وارد شده به وسایل اصلی خودرو یا وسایل اضافی درج‌شده در بیمه‌نامه در حین سرقت)
•    خسارتی كه در جریان نجات و یا انتقال خودرو خسارت دیده به آن وارد شود.
•    در صورت بروز خطرات اصلی، خسارت باطری و لاستیک‌های خودرو نیز تا 50 درصد قیمت نو قابل پرداخت است.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه

در کنار پوشش‌های اصلی یک سری پوشش اضافی نیز توسط شرکت‌های بیمه ارائه می‌شوند که خرید آن‌ها به انتخاب مشتری صورت می‌گیرد و برای هرکدام مبلغ جداگانه‌ای به قیمت اصلی بیمه‌نامه اضافه خواهد شد.
این پوشش‌ها خسارت مواردی را جبران می‌کنند که در تعهد پوشش اصلی بیمه بدنه نیست.
مهم‌ترین پوشش‌های اضافی بیمه بدنه عبارتند از:
پوشش سرقت در جای قطعات: خسارت ناشی از دزدی وسایل و قطعات اتومبیل در حالت توقف، تحت پوشش می‌باشد.
پوشش ایاب و ذهاب: اگر خودرو به دلیل حادثه قابل استفاده نبوده و برای تعمیر در تعمیرگاه متوقف باشد، روزانه مبلغی به عنوان هزینه ایاب و ذهاب به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود. در این پوشش حداکثر مدت زمان پرداخت هزینه 30 روز می‌باشد.
پوشش شکست شیشه: از طریق این پوشش خسارت ناشی از شکست شیشه به علت تغییر دما یا متراکم شدن هوای داخل خودرو جبران خواهد شد.
پوشش نوسانات قیمت: در بیمه بدنه پرداخت خسارت بر اساس ارزش واقعی خودرو در زمان خرید ‌‌بیمه‌نامه انجام‌ می‌شود. در صورتی که ارزش خودروی شما در مدت بیمه افزایش پیدا کرده و از قیمت درج شده در ‌‌بیمه‌نامه بیشتر شده باشد، با استفاده از پوشش نوسانات قیمت‌ می‌توانید خسارت را به ارزش روز خودرو دریافت کنید.
پوشش بلایای طبیعی: در این پوشش خسارت‌‌های ناشی از خطرات طبیعی مانند زمین لرزه، سیل، آتشفشان توسط شرکت بیمه جبران می‌شود.
پوشش رنگ - مواد شیمیایی - اسید پاشی: با داشتن این پوشش، همه خسارت‌‌های ناشی از پاشیده شدن مواد اسیدی و یا رنگ و مواد شیمیایی بر روی بدنه خودرو تحت پوشش قرار‌ می‌گیرد.
پوشش ترانزیت (خارج از کشور): این پوشش مربوط به خطراتی است که خارج از مرزهای کشور به وسایل نقلیه وارد می‌شود.
پوشش حذف فرانشیز: همانطور که‌ می‌دانید پرداخت بخشی از خسارت به عهده ‌‌بیمه‌گذار است که به آن فرانشیز‌ می‌گویند. با خرید پوشش حذف فرانشیز،‌ می‌توانید خسارت‌های به وجود آمده را به صورت کامل از شرکت بیمه‌ دریافت ‌کنید.
پوشش کشیدن میخ: در این پوشش خسارات ناشی از کشیدن میخ و ایجاد خط و خش بر روی خودرو با اجسام تیز جبران می‌گردد. البته باید توجه داشت که این پوشش فقط در بیمه بدنه ایران ارائه‌ می‌شود.
پوشش هزینه توقف خودروهای بارکش و اتوکار: این پوشش مختص به خودروهای بارکش و اتوکار است و توسط بعضی از شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود. در این پوشش در صورتی که خودرو به علت خطرات تحت پوشش بیمه بدنه قابل استفاده نباشد و در تعمیرگاه متوقف بماند، خسارتی به صورتی روزانه به آن پرداخت‌ می‌شود. میزان هزینه پرداختی بیمه به نوع خودرو و ظرفیت آن بستگی دارد.

بهترین بیمه بدنه

همانطور که‌ می‌دانید تعداد زیادی از شرکت‌‌های بیمه به ارائه بیمه بدنه‌ می‌پردازند. اما اگر قصد خرید این بیمه را دارید احتمالا این سوال برایتان ایجاد شده که کدام شرکت، بیمه بهتری ارائه‌ می‌کند و در واقع بهترین بیمه بدنه کدام است.
تعریف بهترین بیمه بدنه به شرایط و نیازهای هر فرد بستگی دارد. مثلا برای یک نفر فقط ارزان بودن بیمه مهم است و برای شخص دیگر پوشش‌‌های بیمه‌‌ای کامل و مناسب.
به طور کلی برای انتخاب بهترین بیمه بدنه باید معیارهای مختلفی را در نظر داشته باشید. معیارهایی مثل: پوشش‌‌های کامل بیمه ای، نحوه پرداخت خسارت، کیفیت ارائه خدمات، تخفیف‌‌های ارائه شده و ...
مشاوران متخصص بیمه تام با ارائه مشاوره‌‌ای دقیق شما را در انتخاب بهترین بیمه بدنه راهنمایی خواهند کرد.

نحوه خرید بیمه بدنه از بیمه تام

برای خرید بیمه شخص ثالث از بیمه تام 4 مرحله پیش رو دارید:
•    مشخصات خودروی خود را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید. مشخصاتی مثل: نوع خودرو، مدل خودرو، سال ساخت خودرو، ارزش خودرو و...
•    در مرحله بعد می توانید نرخ و شرایط بیمه بدنه خودروی خود را در برترین شرکت های بیمه کشور مشاهده و با هم مقایسه کنید و بر اساس نیازها و اولویت های خود یکی از بیمه ها را انتخاب نمایید.
•    پس از تأیید اطلاعات در مرحله بعد باید اطلاعات شخصی مثل نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و ... را وارد نمایید و سپس عکس پشت و روی کارت خودرو و بیمه نامه قبلی خود را ارسال کنید.
•    در مرحله نهایی می توانید نحوه پرداخت حق بیمه (پرداخت آنلاین یا پرداخت در محل) را انتخاب کرده و هزینه بیمه نامه خود را به یکی از این دو روش پرداخت کنید.
•    بیمه نامه شما در کمترین زمان ممکن صادر شده و به صورت رایگان به آدرس مورد نظرتان ارسال خواهد شد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26712
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید