امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

بهینه سازی فضای دفتر کار با پارتیشن اداری


1401/07/27
کد خبر : 27758
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 22 نفر

در زمان های گذشته کار کردن در اداره در یک محیط باز صورت می گرفت که کار کردن در این فضا برای افراد بسیار محبوب و دوست داشتنی به شمار می رفت زیرا می توانستند در هنگام انجام امور کاری با یک دیگر نیز گفت و گو نمایند. که با گذشت زمان و داشتن معایبی هم چون ایجاد آلودگی صوتی، نبود تمرکز به دلیل شلوغی، استفاده کردن بیش از اندازه از انرژی گرمایشی، استرس و نبود فضای شخصی افراد به فکر جدا سازی دفتر کار برای کار کنان افتادند.
امروزه کار فرمایان با استفاده از پارتیشن بندی فضای اداره را به قسمت های کوچک تقسیم کرده اند که افراد بتوانند به راحتی در این محیط های تزیین شده و کوچک مشغول انجام کار های خود شوند.
از پارتیشن اداری برای تقسیم بندی فضای اتاق ها نیز استفاده می کنند تا بتوانند از کوچک ترین قسمت ها نیز برای ایجاد فضای مناسب به کار ببرند.


پارتیشن اداری

چه نوع پارتیشن هایی برای ادارات مناسب هستند؟

 بهینه سازی فضای دفتر کار از اصول خاصی بر خوردار می باشد، برای این که بتوانیم یک اداره را پارتیشن بندی نماییم باید چند نکته مهم را در نظر بگیریم، تا یک محیط کاملا مناسب را برای کار در اداره را به وجود آوریم.
نوع پارتیشن اداری باید به گونه ای طراحی شود که از شفافیت خوبی بر خور دار باشد.
پارتیشن ها در انواع مختلف مانند پارتیشن شیشه ای، چوبی، مات و غیره وجود دارند که می توان برای فضا های مختلفی از آن ها استفاده کرد.

پارتیشن های اداری آلومینیوم

پارتیشن بندی کردن ادارات علاوه بر ایجاد یک فضای زیبا و شیک، یک راه بدون درد سر و کم هزینه برای تقسیم بندی و بهینه سازی فضای ادارات مورد استفاده می باشد.
استفاده کردن از این نوع پارتیشن ها به دلیل داشتن قیمت مناسب، نصب آسان و آلوده نکردن فضا می تواند یک گزینه ایده آل برای مکان های تجاری باشد.
پارتیشن اداری آلومینیوم به دو دسته پارتیشن آلومینیومی تک جداره و پارتیشن آلومینومی دو جداره تقسیم می شوند که از هر دو می توان برای تقسیم بندی ادارات استفاده کرد.

پارتیشن آلومینیوم تک جداره

در پارتیشن تک جداره از آلومینیوم برای فرم و اسکلت بندی استفاده می شود. برای پر کردن فضای پارتیشن های آلومینیوم از ام دی اف و شیشه استفاده می شود.
ارتفاع این جدا کننده ها بسته به فضایی که قرار است پارتیشن بندی شود بستگی دارد و قطر آن ها حدود 4 تا 6 سانتی متر می باشد.

پارتیشن آلومینیوم دو جداره

پارتیشن دو جداره آلومینیوم برای ساخت این جدا کننده ها از نوار های پر کننده بی رنگی استفاده می کنند که این پر کننده ها در بین سازه های شیشه ای سکوریت قرار می گیرند.
کار اصلی این نوار ها جلو گیری کردن از ورود سر و صدا و سرما به محیط می باشد، پارتیشن دو جداره آلومینیوم از استحکام بالایی نیز بر خور دار است.
پارتیشن دو جداره را می توان به صورت پارتیشن دو جداره ام دی اف  و آلومینیوم، شیشه و آلومینیوم یا ترکیب کردن هر سه با هم ساخت که یکی از مهم ترین ویژگی این پارتیشن جا به جایی نصب آسان و راحت می باشد.


پارتیشن اداری

مشخصات و ویژگی های پارتیشن ها

از مشخصات بارز ویژگی های پارتیشن ها به شرح زیر می باشد...
قیمت اقتصادی
عایق بودن آن در برابر صدا و گرما تا 70 در صد
طول عمر بالا
جا به جایی راحت و آسان به دفعات بسیار زیاد
پارتیشن ها دارای رنگ بندی و طرح های مختلف می باشند
استفاده کردن از شیشه های مختلف در پارتیشن ها مانند سکوریت، سند بلاست و معمولی
استفاده کردن از پرده های کرکره ای در پارتیشن ها
نصب درب های شیشه ای و چوبی و ترکیب چوب و شیشه
نبود محدودیت در ارتفاع برای ساخت پارتیشن ها
مهم ترین ویژگی در پارتیشن ها نبود خط های تکراری در نما و اتصالات می باشد. این ویژگی با استفاده کردن پروفیل در پارتیشن ها به وجود می آید.
یکی از پارامتر های مهم در تشخیص پارتیشن خوب، کیفیت پروفیل که در آن استفاده شده است، می باشد.
مزایای بهینه سازی فضای دفتر کار با پارتیشن بندی
استفاده از پارتیشن یکی از به صرفه ترین روش جدا سازی محیط اداره می باشد که برای ساخت یک دفتر کار می توانید با پارتیشن دیوار های محکم و مقاومی داشته باشید.
اگر قصد تغییر دکور اداره خود را دارید و از پارتیشن برای جدا سازی دفاتر استفاده کرده اید، به راحتی با کمک یک نصاب می توانید تغییر دکور را بدون کم ترین هزینه و ایجاد آلودگی و بدون خرابی یک تغییر دکور شیک انجام دهید.
ایجاد راحتی با بهینه سازی فضای دفتر کار با پارتیشن بندی
امروزه شغل ها مدام در حال تغییر و تحول می باشند به همین جهت امکان کم و زیاد شدن تعداد کار مندان در یک محیط اداری نیز وجود دارد، اگر بخواهید برای هر یک از تغییر هایی که در اداره صورت می گیرد کار ساخت و ساز انجام دهید این امر هم هزینه بالایی برای کار فرما به همراه دارد و هم زمان بر می باشد.
که با استفاده کردن از پارتیشن ها به راحتی و در کم ترین زمان می توانید اتاق های دفاتر را کم و زیاد، بزرگ و کوچک و یا تغییرات دیگر در محیط کار انجام دهید.


پارتیشن اداری

دلایل مختلف پارتیشن بندی اداری

پارتیشن ها برای دلایل مختلفی اعم از ایجاد انبار برای تجهیزات کم استفاده در ادارات، ایجاد فضای ورودی، ایجاد تقسیم بندی اداری و مخفی کردن مشکلات ظاهری بنا  ساخته می شوند.
می توانید برای ساخت هر یک از این بخش هایی که مد نظر دارید از پارتیشن هایی با جنس شیشه، چوب، پارتیشن تک جداره یا دو جداره استفاده نمایید که انتخاب هر یک از پارتیشن ها بسته به سلیقه و محیط کار دارد. پارتیشن اداری بسته به کاربردی که دارد در ارتفاع مشخصی ساخته می شود.
نتیجه
امروزه پارتیشن ها کمک به سزایی در ایجاد اتاق برای کارکنان کرده است، که با پارتیشن بندی اداره ها از ایجاد سر و صدای بیش از اندازه و هدر رفتن انرژی جلو گیری می شود.
برای ساخت پارتیشن اداری از مواد مات استفاده می شود تا از ورود نور اضافی جلو گیری گردد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27758
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید