امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

بهره گیری از برترین متد دندانپزشکی در یاس دنتال کلینیک


1401/07/27
کد خبر : 28074
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 16 نفر

دندانپزشکی رشته ایی است که افراد متخصص در آن همواره سعی در بهره گیری از متد های کامل و به روز برای کمک هر چه بیشتر به افراد برای زیبا سازی ظاهر دندان ها وجلوگیری یا رفع پوسیدگی ایجاد شده در آنها با روش های مختلف مانند بلیچینگ،عصب کشی ، ترمیم دندان و ..... است که با مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی معتبر مانند یاس دنتال کلینیک می توانید از این خدمات برخوردار شوید  

ترمیم دندان چیست؟

ترمیم دندان که بسیاری از ما با پر کردن دندان آن را می شناسیم در واقع برای دندان های پوسیده انجام می شود. به این ترتیب که دندانپزشک در ابتدا بخش های پوسیده و عفونی شده را تخلیه می کند و سپس دندان پوسیده شده به واسطه مواد پر می شود. برای پر کردن یک سری مواد ترمیمی وجود دارد اما کامپوزیت به رنگ سفید و آمالگام به رنگ نقره ای بهترین گزینه ها هستند.


ترمیم دندان

ترمیم دندان شکسته

ترک خوردن دندان و یا شکستن بخشی از دندان از موارد بسیار مهمی است که نیاز به ترمیم را جدی تر می کند چون غذا در بخش شکسته شده جمع می شود و سبب می شود که کار به عصب کشی برسد. در موقعیت دندان های شکسته نیاز است که تصویربرداری صورت بگیرد تا دندانپزشک تشخیص دهد که آیا نیاز است عصب کشی صورت بگیرد یا خیر. اگر بنا فقط به ترمیم باشد نیاز است که سطح شکستگی بررسی شود. گاه فقط پر کردن جواب نمی دهد و دندان پس از ترمیم باید روکش شود تا دوام بیشتری داشته باشد اما گاه سطح حفره ایجاد شده به واسطه مواد ترمیم پر شده و و ماندگاری خوبی دارد. در این شرایط پزشک باید در ابتدا فضای داخل دندان را ضد عفونی سازد و سپس عملیات ترمیم صورت بگیرد.

زمان نیاز به ترمیم

در واقع دندانپزشک به واسطه روش هایی متوجه می شود که شما نیاز به ترمیم دارید یا نه. مثلاً در گام اول شما را معاینه می کند. در معاینه ظاهری برخی از بخش های دندان که تغییر رنگ داده اند و نشان از پوسیدگی هستند نیاز به ترمیم دارند دندانپزشک های متخصص از یک وسیله فلزی نوک تیز که به عنوان اکسپلورر شناخته می شود استفاده می کند تا وضعیت پوسیدگی دندان شما را مشخص سازد. مینای دندان اگر نرم شده باشد به معنای پوسیدگی است. روش دیگر نیز وجود دارد که به واسطه رنگ های مخصوص تشخیص پوسیدگی روی دندان ها ریخته می شود. اما بهترین روش برای اینکه بدانیم نیاز به ترمیم داریم تصویربرداری با اشعه ایکس است. تصویربرداری از دندان وضعیت پوسیدگی در مینا و در کناره های دندان را مشخص می کند. بارها دیده می شود که شخص خود هیچ احساسی از درد یا خرابی ندارد اما تصاویر نشان می دهند که دندان ها نیاز به ترمیم دارند. روش دیگر استفاده از فلورسانس لیزر است که برای حفره ها و شکاف های سطح بالایی دندان ها مورد ارزیابی قرار می گیرد.
 

مزایا و معایب ترمیم دندان

وقتی ترمیم  در زمان درست خود صورت بگیرد عمر دندان بیشتر می شود و نیاز به عصب کشی کمتر خواهد شد و این موضوع بر روی نوع جویدن و همینطور دستگاه گوارش افراد نیز اثر گذار است و مزایای مهم ترمیم  نیز همان است.
ترمیم یکی از روش های جلوگیری از پوسیدگی های زیاد است و بهتر است که دندان در وضعیت پوسیدگی های معمول ترمیم شود تا کار به جاهای باریک کشیده نشود.
اما در موقعیت معایب ترمیم دندان باید به نوع موادی که استفاده می شود دقت کرد.
مثلاً اگر برای دندان های عقبی که معمولاً فشار زیادی نسبت به دندان های جلویی تحمل می کنند از کامپوزیت استفاده شود عمر کمتری به نسبت آمالگام دارد.
اما رنگ نقره ای این ماده برای دندان جالب نیست.


ترمیم دندان

رشته دندانپزشکی

وظیفه اصلی که برای یک دندانپزشک تعریف می شود تشخیص و همینطور درمان بیماری های دهان و دندان است.
دندانسازی بخش جداگانه ای از دندانپزشکی محسوب می شود.

دندانپزشکی یک علم تخصصی محسوب می شود که وظیفه دارد به سلامت دهان و دندان کمک نماید و همینطور جلوگیری پیشرفت بیماری های مربوط به دهان و دندان را بیگرد.
رشته دندانپزشکی شامل دو دوره جداگانه است که مشهور به دوره های دو ساله و چهار ساله است.
در دو سال اول دانشجو یک سری واحدهای مربوط به علوم پایه را پشت سر می گذارد مثلاً دروس بیوشیمی، بافت شناسی، ژنتیک، میکروب شناسی و پاتولوژی و ایمنی شناسی.
پس از دو سال در انحان سراسری علوم پایه قبول می شود و وارد دوره تخصص دندانپزشکی می شود و از این به اعد دروس در قالب های اختصاصی ارائه می شود که شامل لیست زیر است.

کالبدشناسی و مرفولوژی دندان
زبان خارجی اختصاصی
جنین و بافت‌شناسی فک و دهان
آسیب‌شناسی دهان
ارتودنسی
جراحی دهان و فک و صورت
دندانپزشکی کودکان
رادیولوژی دهان
گوش و حلق و بینی
نظام پزشکی و طب قانونی
بهداشت عمومی و اکولوژی
بهداشت محیط زیست
دندانپزشکی مجتمعی
بیماریهای روانی
بیماریهای درونی
اندودنتیکس
بیماریهای دهان و تشخیص
بیولوژی دهان
پریودنتولوژی
دندانپزشکی ترمیمی (پروتز متحرک پارسیل، پروتز ثابت، پروتز کامل)
فارماکولوژی
بهداشت دهان و تغذیه
دندانپزشکی پیشگیری مواد دندانی و پایان‌نامه (رساله)‌.
موضوعی که برای رشته دندانپزشکی مطرح است داشتن دستانی قوی و ماهر است و این کار به طور کلی عملی و تکنیکی محسوب می شود.

خدمات دندانپزشکی

یک دندانپزشک فردی است که می تواند در ابتدا محیط دهان و دندان شخص را مورد بررسی قرار دهد.
به واسطه تصاویری که از دندان گرفته می شود تشخیص دهد که کدام دندان ها نیاز به پیگیری دارند.
ترمیم دندان ها، عصب کشی، کشیدن دندان، روکش کردن، لاین مربوط به ارتودنسی، موارد زیبایی اعم از کامپوزیت و لمینت، مواردی مانند کاشت دندان، بریج، ایمپلنت، جرم گیری، بلیچینگ از اصلی ترین اصول مربوط به خدمات دندانپزشکی محسوب می شوند.
یک دندانپزشک می تواند فاصله دندانی را برطرف سازد.
همینطور در تاج گذاشتن روی دندان ها از روش های مختلف استفاده می کند.
میناکاری دندان از دسته وظایف مهم دندانپزشک محسوب می شود به طوری که پروسه ای نسبتاً حساس است.
باندینگ از دیگر خدمات مربوط به دندانپزشک است به طوری که از پیوند دندان استفاده می شود.
کرادینگ و یا اصلاح بهم ریختگی بدون ارتودنسی،روکش های دندانی، جراحی و تغییر شکل لثه، پیوند لثه، اصلاح خطوط لثه، کاشت نگین دندانی.
همگی از مواردی هستند که در خدمات دندانپزشکی مورد توجه قرار می گیرد.

کلینیک دندانپزشکی یایس دنتال با ارائه  جدید ترین روش هایی دندانپزشکی با بکارگیری مواد عالی و مهارت بالای دکتر متخصص همواره از محبوب ترین کلینیک ها برای مراجعه جهت حل مسائل مراقبتی و درمانی دهان و دندان بوده است. در صورت تمایل برای مشاوره غیر حضوری به سایت کلینیک یاس دنتال به آدرس https://yassdentalclinic.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 021-26353172 تماس حاصل بفرمایید و در صورتی که مایل به مشاوره حضوری بودید به آدرس   
خ وليعصر زعفرانيه خ پسيان جنوبي پ ١٤ برج الماس طبقه نهم واحد ٩٢ مراجعه بفرمایید همواره در خدمت رسانی به شما عزیزان حاضر هستیم.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28074
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید