امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

بهترین کاغذ دیواری برای دکوراسیون اداری و پذیرایی


1401/07/27
کد خبر : 27836
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 13 نفر
کاغذ دیواری؛ از قدیم‌الایام تا کنون یکی از مظاهر لوکس و مدرن به‌سازی منازل مسکونی یا اماکن تجاری بوده است. اگر به آلبوم عکس‌های قدیمی سری بزنید، متوجه می‌شوید که پس‌زمینه اکثر فضاهای عکاسخانه‌ها با این نوع کاغذ، پوشیده شده بود و یا اگر افراد در منزل قصد گرفتن عکس داشتند، یکی از لوکیشن‌های محبوب، ایستادن و یا نشستن روبروی دیواری بود که با کاغذ تزئین شده است. کاغذها و پوسترهای دیواری، امروزه اینقدر تنوع طرح، جنس، ابعاد و رنگ دارند که مطابق هر سلیقه و ذائقه‌ای، سبک ارائه می‌دهند. 

حتی می‌توانید نحوه قرار دادن کاغذ روی دیوار اتاق را نیز تغییر دهید. برخی از اتاق‌ها با حاشیه کاغذهای دیواری، عالی به نظر می‌رسند، در حالی که برخی دیگر با کاغذ دیواری کامل به بهترین شکل دیده می‌شوند. اگر به شما بگوییم که انتخاب کاغذ و پوستر دیواری، اطلاعات دقیقی از شخصیت شما به بیننده منتقل می‌کند، چه حسی پیدا می‌کنید؟ شاید گمان کنید این یک ادعای واهی است و منشأ علمی ندارد. اما چه باور کنید چه نه، به‌عنوان صاحب‌خانه، کاغذی که برای دیوار انتخاب می‌کنید، بیانگر شخصیت شماست.

 مزایای کاغذ دیواری

کاغذ دیواری؛ به‌راحتی تمیز می‌شود. بیشتر کاغذ‌های دیواری که امروز تولید می‌شوند، دارای روکشی هستند که ضدآب و ضدرطوبت است. بنابراین به‌راحتی با یک دستمال نم‌دار، قابل تمیزکاری هستند. ضمناً نگران پس دادن رنگ کاغذها روی دیوار هم نباشید، کیفیت چاپ تصاویر و رنگ، روی کاغذها به‌گونه‌ای نیست که به دیوار آسیب برساند. از دیگر مزایای کاغذهای دیواری، باید به نصب سریع، تمیز و راحت آن اشاره کرد. همه ما خاطراتی از گچ‌کاری و نقاشی روی دیوارهای خانه‌مان به یاد داریم. باید تمامی اثاثیه خانه را به اتاق دیگری منتقل می‌کردیم و یا با ملحفه‌های کلفت آن‌ها را می‌پوشاندیم تا از چکه‌های رنگ یا گرد گچ در امان می‌ماندند.

این همه‌ی قصه نبود. چند روز این فرآیند طول می‌کشید و سپس باید چند روز منتظر خشک شدن دیوارها می‌ماندیم. اما اکنون به لطف کاغذ دیواری، کل عملیات پوشاندن دیوارها تنها طی چند ساعت به بهترین شکل ممکن، میسر شده است و اما به‌عنوان آخرین مزیت، می‌توانیم از قیمت به‌صرفه و مناسب انواع کاغذ و برچسب‌های دیواری نام ببریم.

کاغذ دیواری درباره شخصیت ما چه می‌گوید؟

حقیقت این است که کاغذ و پوستر دیواری، درباره شخصیت ما بیانیه‌ می‌دهند. برخی از ما شاید تا امروز گمان نمی‌کردیم که کاغذهای دیواری می‌توانند ابعادی درونی از وجود ما را فاش کنند، اما این کار را می‌کنند. قطعاً با روانشناسی رنگ‌ها آشنا هستید، انتخاب هر رنگی می‌تواند به مخاطب اطلاعات دقیقی درباره شخصیت شما بدهد. طرح هم همینطور. داشتن یک طراحی مینیمال برای کاغذ دیواری، می‌تواند القاکننده این موضوع باشد که شما ذهن منسجم و سازمان یافته‌ای دارید و از آشفتگی‌های روزمره به دور هستید. انتخاب یک کاغذ یا برچسب دیواری با طرح برجسته و بزرگ، بیانگر میل به دیده شدن و ترقی در شما دارد و بر عکس انتخاب رنگ‌های سرد و طرح‌های محو، یعنی علاقمند نیستید از آنچه در درونتان می‌گذرد با کسی صحبت کنید.

کاغذ دیواری پذیرایی

پذیرایی مهم‌ترین قسمت خانه هر کسی است. در واقع آن بخشی از منزل شما که در معرض دید قرار می‌گیرد، پذیرایی است. همه مهمانان به اتاق خواب، بالکن یا آشپزخانه شما راه پیدا نمی‌کنند، اما قطعاً همه آن‌ها پذیرایی شما را خواهند دید. برای انتخاب بهترین کاغذ دیواری پذیرایی، باید موارد متعددی را در نظر بگیرید:

 

  • تم لوازم منزل

بسیار مهم است که رنگ کاغذ یا پوستر دیواری پذیرایی شما با لوازم منزلتان هم‌خوانی داشته باشد. این هم‌خوانی صرفاً به این معنی نیست که چون بوفه، مبلمان، میز تلویزیون و کنسول شما قهوه‌ای روشن هستند، حتماً باید یک کاغذ قهوه‌ای را برای دیوار انتخاب کنید، خیر. منظور از هم‌خوانی تناسب رنگ‌ها با هم است و در کنار هم قرار گرفتن رنگ‌هایی که یکدیگر را تکمیل می‌کنند یا در کنار هم زیباتر به نظر می‌رسند.

  • سبک دکوراسیون داخلی

بدون در نظر گرفتن سبک کلی چیدمان داخلی، نمی‌توان تصمیم درستی برای انتخاب طرح کاغذ دیواری گرفت. اگر مبلمان شما از یک سبک مدرن پیروی می‌کند، انتخاب کاغذی با طرح سنتی یک تضاد آشکار است.

  • ابعاد پذیرایی

اگر فضای پذیرایی شما کوچک است، انتخاب کاغذهای با رنگ تیره و شلوغ، کوچک بودن فضا را تشدید می‌کند. در حالی که با انتخاب رنگ‌های روشن، می‌توانید فضا را دلبازتر و بزرگ‌تر نشان دهید. اگر دیوارهای بلندی دارید و سقف شما بلند است، با استفاده از کاغذهای دیواری با خطوط افقی می‌توانید این نقص،ها را بپوشانید. انتخاب کاغذ دیواری، با طرح گل یا برگ و رنگ‌های روشن، برای پذیرایی‌هایی که پنجره ندارند، یک انتخاب ایده‌آل است.

کاغذ دیواری اداری

علی‌رغم همه پیچیدگی‌هایی که برای انتخاب کاغذهای دیواری برای پذیرایی وجود دارد، اما در نهایت آزادی عمل دارید تا طبق سلیقه خودتان عمل کنید. اما در تزئین دفتر کار، محدودیت دارید، زیرا باید همواره در نظر داشته باشید که محیط چه احساسی برای کارمندان و مشتریان شما به وجود می‌آورد و در عین حال چگونه می‌تواند برند شما را به‌طور دقیق نشان دهد. قبل از نصب کاغذ دیواری اداری، باید نکاتی را در نظر بگیرید.

  • با توجه به ماهیت فعالیت خود، طرح انتخاب کنید

اگر شما یک شرکت دانش‌بنیان هستید که افراد در تمام طول ساعات کاری در حال تفکر، ارائه ایده و تحقیق علمی هستند، کاغذهایی که طرح‌های هندسی تند و تیز دارند یا پر از نقش‌های بزرگ و شلوغ هستند، انتخاب مناسبی نخواهد بود. درحالی که چنین طرح‌هایی برای یک شرکت با پرسنل جوان با دانش فنی و‌ مهارت‌های عملی یک انتخاب ایده‌آل است.

  • رنگ مناسب را برگزینید

 رنگ انگیزشی برای محیط اداری مناسب است، زیرا خلاقیت و عملکرد را تحریک می‌کند، با این حال لازم نیست برای کل فضای ساختمان محل کار باشد. کاغذ دیواری، روی یک دیوار هم می‌تواند برای ایجاد جلوه مورد نظر کافی باشد. فاکتور مهمی که باید در هنگام انتخاب سایه مناسب در نظر گرفت این است که کدام نوع فضای کاری نیاز به تزریق انگیزه دارد.

 

  • در طراحی فضا، جسور باشید

برای جلسات طوفان فکری، کاغذ دیواری مدرن کاربردی با تخته سیاه، می‌تواند به ابزار بسیار مفیدی تبدیل شود. می‌توان از آن برای کشیدن و نوشتن و یادداشت ایده‌ها یا پیام‌ها استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن انواع کاغذ دیواری می‌توانید به آدرس اینترنتی wikideco.com مراجعه نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27836
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید