امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

بهترین وسایل برقی را از کجا بخریم؟


1401/07/27
کد خبر : 26086
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر
کلید و پریز یکی از قسمت های مهم هر ساختمانی است؛ چرا که کیفیت و زیبایی آن نقش زیادی در هر چه زیباتر دیده شدن اتاق دارد. توجه به زیبایی این وسیله برقی گاه چندان مورد توجه قرار نگرفته و صرفا ارزان بودن آن ملاک قرار انتخاب قرار می گیرد. درست است که قیمت مناسب کلید پریز یکی از ملاک های انتخاب و خرید آن است اما باید توجه داشته باشید که هرگز کیفیت را فدای قیمت نکنید؛ چرا که استفاده از محصولات بی کیفیت، در آینده دردسرهای زیادی برایتان به وجود آورده و متحمل ضرر و زیان می شوید. در میان وسایل برقی، محافظ یخچال و محافظ کامپیوتر نیز از جمله وسایل برقی بسیار مهم محسوب می شوند که نقش حفاظتی از وسایل برقی مهم را ایفا می کند. چنانچه قصد خرید کلید، پریز یا محافظ کامپیوتر یا یخچال را دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله حاضر را از دست ندهید.

کلید و پریز

کلید و پریز چیست و چند نوع کلید در بازار وجود دارد؟

کلید، وسیله ای برای قطع و وصل کردن جریان برق است. پریز نیز برای گرفتن برق موردنیاز وسایل برقی طراحی شده است که با یک دوشاخه می توان انرژی برق را از پریز گرفت. این محصولات در انواع مختلفی به بازار ارزه می شوند که به شرح زیر است:

کلید برق تک پل

از کلید تک پل برای خاموش یا روشن کردن تنها یک خط می توان استفاده کرد. برای این کار شما به یک خط فاز اصلی و یک خط فاز برگشتی نیاز دارید.

کلید تبدیل

کلید تبدیل در اصل همان کلید تک پل است با این تفاوت که شما می توانید با کمک آن از دو نقطه یک خط را روشن یا خاموش کنید.

کلید دو پل

با کمک کلید دو پل، شما می توانید دو خط را کنترل کنید. این نوع کلید دارای دو پایه برای فاز ورودی و دو پایه برای فاز خروجی است.

کلید و پریز

پریز برق معمولی

پریز برق معمولی فاقد ارت هستند و اکثر خانه های ایرانی فاقد سیستم ارت بوده و از این نوع پریز استفاده می کنند.

پریز برق ارت دار

پریزهای ارت دار سیستم جدیدی از برق کشی اند که از این سیستم در خانه های مدرن و امروزی بیشتر استفاده می شود.

پریز آنتن

از این نوع آنتن برای اتصال تلویزیون به آنتن یا ماهواره مرکزی استفاده می شود. چنانچه سیستم برق منزل توکار باشد، باید از این نوع پریز استفاده شود.

پریز تلفن

از پریز تلفن برای اتصال دوشاخه یا سوکت تلفن استفاده می شود. برخی از این پریزها دارای سه سوراخ برای سه‌شاخه و برخی دارای سوکت اند.

کلید و پریز با کیفیت چه ویژگی هایی دارند؟

خرید کلید و پریز با کیفیت برای خانه های نو بسیار اهمیت دارد؛ چرا که اگر جنس بی کیفیت انتخاب کنید، نه تنها روی ظاهر خانه تاثیر می گذارد، بلکه مشکلات دیگری نیز برایتان به وجود می آورد. از این روی بهتر است قبل از خرید، با چند ویژگی کلید و پریز با کیفیت آشنا شوید:

  • پایه های اتصال کلید و پریزهای اصلی از سرامیک ساخته می شوند. پیچ محل اتصال اگر هرز شده یا محکم نشود احتمال آتش‌سوزی وجود خواهد داشت.
  • کلید و پریز با کیفیت از پلاستیک مقاوم و نسوز ساخته می شود.
  • محصولات با کیفیت دارای محافظ کودک اند
  • دارای علامت استاندارد ایران بوده و طبق اصول جهانی ساخته شده اند.

قبل از خرید کلید و پریز به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد خرید کلید و پریز را دارید، پیشنهاد می کنیم قبل از خرید به نکات زیر توجه نمایید:

جنس پلاستیک بدنه

همان‌طور که ذکر شد، جنس پلاستیک بدنه باید از پلاستیک نسوز باشد. اگر بدنه از پلاستیک نامرغوب ساخته شده باشد، ممکن است بر اثر افزایش میزان آمپر مصرفی تغییر رنگ داده و یا ذوب شود.

نوع کلید و پریز

قبل از خرید این محصول حتما به نوع موردنیاز خود اعم از تک پل، دو پل، پریز معمولی یا ارت دارد یا سایر انواع دیگر کلید و پریز دقت کنید. اگر منزل شما فاقد سیستم ارت باشد، خرید این نوع پریز برای شما کارایی نخواهد داشت.

طرح و رنگ کلید و پریز

بسیاری از ما در هنگام خرید وسایل برقی توجهی به طرح و رنگ آن نمی کنیم در حالی که اگر به دکوراسیون داخلی منزل یا شرکت خود اهمیت می دهید، باید بدانید که زیبایی کلیدها خود نقش بسزایی در زیبایی فضای داخلی دارند.

قیمت کلید و پریز

قطعا قیمت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید هر وسیله ای است. قبل از خرید این نوع وسایل اگر میزان مشخصی بودجه در نظر گرفته باشید، راحت تر می توانید در میان انواع دیگری که در رده بودجه شما قرار دارند، انتخاب کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

محصولات با کیفیت، اصولا باید دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشند. ضمانت نامه دلیل محکمی برای کیفیت محصول بوده و قطعا هیچ تولیدکننده تقلبی محصولات خود را تضمین نخواهد کرد.

محافظ یخچال

محافظ یخچال و کامپیوتر اهمیت آن

محافظ وسیله ای است که مانع از وارد شدن شوک ناگهانی به وسیله برقی در اثر قطع و وصل شدن های مکرر جریان برق می شود. این وسیله، زمانی که برق قطع می شود، خاموش شده و با اتصال مجدد جریان برق کلی، برق را به صورت ناگهانی به وسیله برقی نرسانده و بدین ترتیب، مانع سوختن موتور می شود. یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و کامپیوتر از جمله مهم‌ترین وسایل برقی خانه محسوب می شوند که باید حتما محافظ داشته باشند. محافظ یخچال را می توانید با قیمتی بسیار ارزان تهیه کرده و یک عمر خیلتان از ایمن بودن این وسیله گران قیمت راحت باشد. اگر قصد خرید محافظ کامپیوتر را دارید، شما می توانید انواع محافظ کامپیوتر را در سایت برق نت مشاهده کنید. خرید محافظ یخچال یک امر ضروری بوده و در انتخاب آن باید به موارد زیر دقت کنید:

  • کیفیت محافظ یخچال
  • طول کابل محافظ یخچال
  • استداندارد بودن محافظ
  • گارانتی محصول

در هنگام خرید محافظ کامپیوتر نیز علاوه بر آن چه ذکر شد، به تعداد پریزهایی که مورد نیازتان است توجه کنید. اگر به تعداد بیشتری پریز نیاز دارید، شاید بهتر باشد از یک سه راهی برای محافظ کامپیوتر استفاده کنید.

 

جمع بندی

خرید کلید و پریز با کیفیت برای منازل نوساز یا بازسازی شده یکی از کارهای بسیار مهم است. کیفیت این وسایل اهمیت بسیاری دارند؛ چرا که اگر با کیفیت نباشند، ممکن است تغییر رنگ داده و یا حتی در اثر اتصالات درونی ذوب شوند؛ بنابراین قبل از خرید کلید و پریز حتما به کیفیت، قیمت، گارانتی و طراحی و رنگ آن توجه نمایید. اگر برای خرید پریز، کلید یا محافظ یخچال و کامپیوتر با مشخصات ذکر شده به دنبال بهترین فروشگاه هستید، ما برق نت را به شما پیشنهاد می کنیم، شما می توانید با مراجعه به سایت barghnet.com از محصولات سایت دیدن کرده و سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26086
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید