امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

بهترین نوع رنگ های صنعتی


1401/07/27
کد خبر : 26264
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر
بهترین نوع رنگ های صنعتی که یک تولید کننده رنگ تولید می‌کند کدام است؟ اگر برای خرید رنگ به بازار مراجعه کنید با انواع رنگ های ساختمانی و صنعتی مواجه خواهید شد که هر یک از آن‌ها کاربردها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. یکی از پرکاربردترین صنایع در ایران، صنعت تولید انواع رنگهای صنعتی است. اما رنگ صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟ رنگ‌های صنعتی دسته‌ای از رنگ‌ها هستند که با استانداردهای صنعتی برای مقابله با خوردگی و با مقاومت شیمیایی بالا تولید می‌شوند.

بهترین نوع رنگ های صنعتی

این رنگ‌ها با توجه به اینکه در صنایع کاربرد دارند باید از ویژگی‌هایی نظیر استحکام بالا، مقاومت در برابر حلال‌ها، چسبندگی قوی به سطوح و مقاومت در برابر عوامل خورنده برخوردار باشند. اگر نام انواع رنگ های صنعتی و کاربرد و خصوصیات هر یک را بدانید، انتخاب مناسب‌ترین رنگ متناسب با هدفی که دارید برایتان ساده‌تر خواهد شد. بهترین نوع رنگ های صنعتی که تولید کننده رنگ طراحی و تولید می‌کند عبارت است از:

  • سیلر اپوکسی
  • رنگ صنعتی آستر
  • رنگ رویه پلی یورتان
  • رنگ هوا خشک
  • رنگ سوله
  • رنگ کولتار اپوکسی

کاربرد رنگ های صنعتی فوق چیست؟ مهم‌ترین کاربرد و وظیفه این رنگ‌ها محافظت از سازه‌های فلزی، مخازن، سازه‌های بتنی و بدنه کشتی‌ها در برابر عوامل خورنده و شرایط جوی است. از رنگ‌های صنعتی به وفور در صنعت خودروسازی نیز استفاده می‌شود. بطور کلی با کمک انواع رنگ های صنعتی می‌توان مقاومت سطوح را در برابر خراشیدگی، اصطکاک و نور خورشید افزایش داد. مطمئن‌ترین مرجع برای خرید رنگ صنعتی یافتن یک تولید کننده معتبر رنگ‌های صنعتی است.

گروه رنگ‌های اپوکسی

یکی از انواع رنگ‌های صنعتی گروه رنگ‌های اپوکسی هستند. این دسته از رنگ‌ها ویژگی‌های مطلوبی چون مقاومت سایشی، چسبندگی بالا و مقاومت در برابر مواد شیمیایی و حلال‌ها دارند. بهترین نوع رنگ های صنعتی گروه اپوکسی ضربه پذیری بالایی دارد و برای استفاده در محیط‌های شرجی و مرطوب نیز مناسب است.

این رنگ از یک نوع آستر تولید می‌شود و به دلیل مقاومت بالایی که دارد معمولا از آن برای رنگ آمیزی در صنایع نیروگاهی و صنایع پتروشیمی، نفت و گاز استفاده می‌شود. این رنگ‌ها بطور کلی دارای دو دسته اپوکسی پلی آمید و اپوکسی پلی آمین هستند. گروه پلی آمید در برابر نفوذ آب و گروه پلی آمین در برابر مواد شیمیایی و اسیدها مقاوم‌تر هستند.

گروه رنگ‌ های پلی یورتان

دسته‌ای دیگر از انواع رنگ های صنعتی گروه رنگ‌های پلی یورتان هستند که بر پایه رزین اکریلیک پلی ال و سخت کننده ایزو سیانات تولید می‌شوند. این رنگ برای استفاده در هر شرایط جوی مناسب است. این دسته از رنگ را می‌توان بهترین نوع رنگ های صنعتی دانست چراکه چسبندگی بالایی داشته و در برابر نور خورشید نیز مقاومت بسیار بالایی دارد. از آنجایی که این نوع رنگ بر پایه رنگ‌های دو جزئی ساخته می‌شود، قابلیت استفاده بر روی تمامی سطوح را دارد.

از دیگر مزایای این دسته از رنگ های صنعتی می‌توان به ظاهر زیبای آن‌ها اشاره کرد. به دلیل این ظاهر زیبا از رنگ‌های صنعتی گروه پلی یورتان می‌توان به عنوان لایه نهایی کار نیز استفاده کرد. بیشتر بودن کاربرد رنگ های صنعتی از نوع پلی یورتان، تنوع رنگ بالا، خشک شدن سریع و براق بودن از جمله ویژگی‌هایی است که این رنگ را به یکی از بهترین نوع رنگ های صنعتی تبدیل کرده است. این رنگ را می‌توانید از طریق یک تولید کننده رنگ بصورت مستقیم تهیه کنید.

گروه رنگ‌های ترموپلاست

این گروه از رنگ‌های صنعتی همان‌طور که از نامشان پیداست بر پایه رزین‌های ترموپلاست تهیه می‌شوند. رنگ‌های گروه ترموپلاست دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت، خوردگی و مواد شیمیایی هستند. به عنوان ویژگی‌ها و برتری‌های این دسته از رنگ‌های صنعتی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • چسبندگی بالا
  • مقاومت در برابر شرایط جوی
  • خشک شدن سریع
  • ثبات براقیت

گروه رنگ‌های ترموپلاست

گروه رنگ‌های کوره‌ای

از دیگر انواع رنگ های صنعتی که در صنعت رنگ و پوشش کاربردهای فراوانی دارد رنگ‌های کوره‌ای هستند. رنگ‌های کوره‌ای در دو نوع پودری و مایع توسط تولید کننده های رنگ تولید می‌شوند. این رنگ را می‌توان جزو بهترین نوع رنگ های صنعتی به شمار آورد چراکه برخلاف اکثر رنگ‌های صنعتی آثار مخرب زیست محیطی نداشته و سلامتی نقاشان را نیز به خطر نمی‌اندازد. کاربرد رنگ های صنعتی کوره‌ای عبارت است از:

  • صنایع خودروسازی
  • رادیاتور
  • پوشش قوطی‌ها
  • صنایع لوازم خانگی
  • رنگ آمیزی مبلمان فلزی

رنگ‌های کوره‌ای با توجه به ویژگی‌هایی چون مقاومت بالا در برابر رطوبت و در برابر مواد شوینده، در صنعت‌های فوق کاربردهای زیادی دارد. این رنگ‌ها در برابر لکه‌های روغنی و چربی مقاومت بالایی دارند و می‌توان به راحتی آن‌ها را لکه گیری کرده و تمیز کرد.

گروه رنگ های مقاوم حرارتی

از دیگر انواع رنگ های صنعتی است که بر پایه رزین‌های سیلیکونی در محدوده مقاومت حرارتی 200 تا600 درجه طراحی و تولید می‌شوند. این گروه از رنگ‌های صنعتی خواص متفاوتی چون مقاومت در برابر خوردگی دارند. بیشترین خواص و کاربرد این دسته از رنگ‌های صنعتی خواص محافظتی آن‌ها است. به عنوان بارز‌ترین ویژگی‌های این دسته از رنگ‌ها می‌توان به مقاومت بالای آن‌ها در برابر شرایط جوی نامناسب یا محیط‌های مرطوب اشاره کرد. برای خرید رنگ صنعتی مقاوم حرارتی می‌توانید محصول مورد نظر خود را به صورت اینترنتی از طریق یک تولید کننده رنگ سفارش دهید.

گروه رنگ‌ های آلکیدی هواخشک

از دیگر انواع رنگ‌های صنعتی رنگ‌های هواخشک هستند. از این رنگ‌ها به دلیل خواص ضد خوردگی که دارد برای محافظت از سازه‌ها استفاده می‌شود. از این رنگ صنعتی می‌توان برای محیط‌های نیمه صنعتی، مرطوب و شرجی استفاده کرد. برخی از خواص و ویژگی‌های این دسته از رنگ‌ها عبارت است از:

  • براقیت بالا
  • حفظ رنگ
  • ثبات رنگ و براقیت آن

ترکیبات رنگ های صنعتی چیست؟

انوع رنگ‌های صنعتی که در قسمت‌های فوق به بررسی آن‌ها پرداختیم از ترکیب رزین، پرکننده، رنگدانه، حلال و مواد افزودنی ساخته می‌شوند. رزین اصلی‌ترین عامل تولید رنگ‌هایی بر پایه آب یا بر پایه حلال‌های نفتی است. از رنگدانه‌ها نیز برای رنگ دادن به محصول نهایی استفاده می‌شود. وظیفه حلال‌های آلی یا معدنی در ترکیبات رنگ های صنعتی حل کردن رزین و رنگدانه‌ها است.

خرید رنگ صنعتی از تولید کننده رنگ معتبر

خرید رنگ صنعتی از تولید کننده رنگ معتبر

همان‌طور که نام انواع رنگ های صنعتی و کاربرد و ویژگی‌های هر یک را خواندید، می‌دانید که این رنگ‌ها تنوع بالایی دارند. کیفیت رنگ صنعتی که خریداری می‌کنید در نتیجه نهایی کار تاثیر بسزایی دارد. از همین‌رو توصیه ما این است که رنگ‌های صنعتی را از یک تولید کننده معتبر و باسابقه فعالیت بالا خریداری کنید. با درخواست کاتالوگ رنگهای صنعتی از فروشنده راحت‌تر می‌توانید برای انتخاب رنگ صنعتی مورد نظر خود تصمیم‌گیری کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26264
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید