امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

بهترین منابع خرید آهن آلات


1401/07/27
کد خبر : 28693
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 14 نفر

برای خریداران و مصرف‌کنندگان مقاطع فولادی مثل میلگرد و تیرآهن پیش‌بینی قیمت این مقاطع دارای اهمیت زیادی است. فعالان و سرمایه‌گذاران این حوزه می‌دانند که تمامی روش‌های پیش‌بینی نرخ محصولات در بازارهای مالی بر اساس احتمال است. با این حال این نکته را نیز در نظر دارند که برای تعیین قیمت محصولات ارزشمندی همچون آهن و فولاد هیچگاه امکان پیش‌بینی دقیق وجود ندارد.

در اینجا قصد داریم تکنیک‌هایی را بیان کنیم که کمک می‌کند نرخ محصولات آهنی و فولادی را نزدیک به واقعیت پیش‌بینی کنید. هرچه تخمین بهتری درمورد نرخ محصولات ارزشمند در آینده داشته باشید با دقت بیشتری می‌توان درخصوص تجارت و سرمایه‌گذاری در این بازار تصمیم‌گیری کرد.

آیا امکان پیش‌بینی نرخ آهن‌آلات وجود دارد؟

در بازارهای مالی هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که به طور قطعی حتی چند ساعت بعد را پیش‌بینی می‌کند. در این بازار همه چیز یر اساس حدس و گمان پیش‌ می‌رود. بازار آهن‌آلات نیز چنین وضعیتی دارد. در این بازار می‌توان مشاهده کرد که گاهی قیمت محصولات در یک هفته دارای روند مشخصی است اما با یک اتفاق غیرقابل‌ پیش‌بینی در یک روز نرخ محصولات دچار نوسان شدیدی شده و در طی چند ساعت با کاهش یا افزایش شدید قیمت مواجه می‌شود.

اما چرا پیش‌بینی قیمت محصولات فولادی و آهنی ازجمله تیرآهن و میلگرد اهمیت دارد؟ سرمایه‌گذاران در این بازار با تکینیک‌های پیش‌بینی قیمت می‌توانند زمان مناسب را برای خرید و فروش و معاملات محصولات فولادی مشخص کنند.

از طرفی پیمانکاران نیز نیازمند پیش‌بینی قیمت میلگرد، تیرآهن، قیمت مش و سایر مقاطع فلزی هستند چراکه در ابتدای هر پروژه لازم است هزینه نسبی را براورد کنند. پیمانکاران با دانستن تکنیک‌های تخمین نرخ محصولات می‌توانند بودجه ابتدایی را صحیح‌تر و نزدیک به نرخ واقعی مشخص کنند و علاوه بر آن با پیش‌بینی صحیح‌تر می‌توانند فرصت خرید آهن‌آلات در پایین‌ترین نرخ ممکن و در زمان مناسب را داشته باشند.

قیمت توری مش

تکنیک‌هایی که سرمایه‌گذاران برای پیش‌بینی قیمت محصولات فولادی ازقبیل تیرآهن، میلگرد توری مش و سایر مقاطع دارند به تکنیک‌هایی شبیه است که برای پیش‌بینی دارایی‌های بازارهای مالی مختلف استفاده می‌شود. قیمت توری مش را در اندازه های متنوع می توانید از مراکز فروش معتبر بازار دریافت کنید، یکی از این منابع معتبر صنایع فولاد توفیقی است که اولین تولید کننده مش در ایران هستند.

برای نمونه فعالان بازار بورس برای معاملات و سرمایه‌گذاری‌های درست به جهت تخمین ارزش سهام اخبار را بررسی می‌کنند، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال انجام می‌دهند و درنهایت درخصوص فعالیت خود تصمیم‌گیری می‌کنند. در همین راستا چند تکینک موثر درخصوص پیش‌بینی قیمت آهن‌آلات به صورت درست و با دقت بالا در ادامه ارائه شده است.

پیگیری اخبار صحیح

برخی از عوامل مهم و اثرگذار بر قیمت‌ها را نمی‌توان از قبل پیش‌بینی کرد، برای مثال نمی‌توان از تحریم‌ها یا نتایج برجام در آینده اطلاع دقیقی به دست آورد، درحالی که با به نتیجه رسیدن برجام یا شکست آن به سرعت بهای آهن‌آلات دچار نوسان خواهد شد. در مورد این اتفاقات و رویدادهای مهم لازم است که اخبار مهم پیگیری شوند.

استفاده از نمودارها

کارشناسان و افراد حرفه‌ای برای پیش‌بینی قیمت دارایی‌های مختلف، روند نوسانات و نرخ محصولات در آینده را از روی امروز و گذشته حدس می‌زنند. به همین دلیل است که این افراد برای پیش‌بینی بهتر از نمودار قیمت میلگرد، تیرآهن، توری مش و سایر محصولات استفاده می‌کنند.

یادگیری تحلیل

تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال روش‌هایی در جهت تخمین قیمت‌ها در بازار بورس و بازارهای مالی هستند اما از این روش‌ها می‌توان برای پیش‌بینی قیمت محصولات ارزشمند مختلف ازقبیل آهن، نفت،... نیز استفاده کرد.

 در تحلیل تکنیکال نوسانات قیمت در بازره‌های زمانی مختلف توسط متخصصان بررسی می‌شود و با در نظر گرفتن روندها پیش‌بینی‌هایی درمورد ارزش مادی محصولات در آینده انجام می‌گیرد.

با تحلیل فاندامنتال یا بنیادی می‌توان شاخص‌های مهم درمورد یک دارایی را بررسی کرد. این تحلیل بیشتر در پی روندهای بلندمدت است. تحلیل تکنیکال به همراه فاندامنتال روش‌های مکمل هم هستند و کارشناسان می‌دانند که استفاده از یکی از آن‌ها به تنهایی امکان خطا در بررسی‌ها و تخمین‌ها را به وجود می‌آورد.

به عقیده کارشناسان خریداران آهن‌آلات مختلف با پیش‌بینی و تخمین قیمت این محصولات می‌توانند در زمان مناسب برای خرید کالای مورد نظر خود اقدام کنند. برای برآورد نرخ مقاطع فولادی کارشناسان و تحلیلگران بازار آهن و فولاد از تکنیک‌های متعددی استفاده می‌کنند که شامل سه مورد مذکور یعنی تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، استفاده از نمودارهای قیمت و پیگیری اخبار روز ایران و‌جهان است.

عوامل اثرگذار بر بازار آهن‌آلات کدام است؟

عوامل مختلفی هستند که می‌توانند بر نرخ محصولاتی ازقبیل توری مش، میلگرد و سایر محصولات اثرگذار باشند . این عوامل به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته‌ای از عوامل اثرگذار بر نرخ آهن‌آلات هستند که قابل حدس‌اند و دسته‌ای دیگر غیرقابل پیش‌بینی اند. این عوامل عبارتند از:

عرضه و تقاضا

کارشناسان عقیده دارند که میزان تقاضا و عرضه یک محصول اولین علت نوسان‌های ارزش محصولات مختلف است. در صورتی که تقاضا برای مقاطع مختلف فلزی بیشتر از تولید کارخانه‌ها است، قیمت محصولات افزایش می‌یابد. برعکس این قضیه نیز امکان پذیر است، زمانی که عرضه محصولات در بازار زیاد است و دربرابر آن خریداری وجود ندارد، قیمت‌ها افت پیدا می‌کند. یکی از مهم‌ترین تقاضاهایی که در این بازار وجود دارد، نیاز صنایع وابسته به آهن‌آلات است.

نرخ ارز

به دو دلیل نرخ ارز بر نوسانات نرخ محصولات فولادی اثرگذار است:

اول آنکه اکثر مواد اولیه و تحهیزات کارخانه‌های فولاد وارداتی هستند و نیازمند پرداخت هزینه‌ها با دلار است. و دوم آنکه بهای پایه عرضه در بورس کالا براساس ارز نیمایی مشخص می‌شود. بورس کالا می‌تواند بر قیمت میلگرد، قیمت مش و سایر آهن‌آلات اثرگذار باشد.

قیمت پروفیل

سرمایه‌گذاران برای تخمین درخصوص قیمت آهن‌آلات بیش از هرچیز به نرخ جهانی آهن توحه دارند. قیمت آهن در داخل کشور تاحدودی با بهای بین‌المللی آن تفاوت دارد اما با این وجود، از نرخ جهانی نیز اثرپذیر است و همراه با نرخ جهانی آهن دچار نوسان قیمتی می‌شود.

قیمت پروفیل نیز مانند دیگر کالا های ضروری بازار آهن به صورت روزانه و در روزهایی که نوسان نرخ ارز بالاست، دریافت قیمت به صورت لحظه ای می باشد، برخی از شرکت های تجاری و معتبر کارشناسانی دارند که آنلاین می توانند قیمت ها را به شما اعلام کنند.

نرخ تورم

همگان بر این باور هستند که تولید، یک زنجیره به هم پیوسته است و محصول تولیدی در هر کارخانه ماده اولیه مجتمع فولادی دیگری است. در این زنجیره به هم پیوسته واضح است که تورم عاملی مهم و اثرگذار بر ارزش همه کالاها است. قیمت مش و سایر آهن‌آلات نیز این چنین است و با افزایش تورم رشد می‌کند.

روند بازار بورس کالا

از آنجا که سهام بسیاری از محصولات فولادی در بورس کالا عرضه شده، اتفاقات روی داده در بازار بورس بر قیمت آن‌ها اثر می‌گذارد. با بالاتر بودن ارزش سهام کارخانه نرخ محصولات نیز افزایش می‌یابد.

قیمت نفت

شاید تعجب کنید اما قیمت اهن‌آلات تا ۱۵ درصد به ارزش نفت وابسته است.

واردات و صادرات

برخی از مجتمع‌های فولادی محصولاتی را برای صادرات تولید می‌کنند که قیمت این کالاها در داخل کشور به نرخ واردات و صادرات آن‌ها وابسته است.

زمان و دوره‌های مختلف سال

زمان عامل دیگری است که در رونق صنایع مختلف اثرگذار است. مثلا در فصول گرم سال با بارش‌های کمتر و روزهای بلندتر فعالیت صنایع مختلف رونق می‌گیرد و در این زمان احتمال بیشتری برای افزایش نرخ محصولات وجود دارد. البته این موضوع با عوامل دیگر نیز باید سنجیده شود، برای مثال درصورت قطعی برق در تابستان صنایع نمی‌توانند به فعالیت خود مثل روند قبل ادامه دهند.

عوامل دیگری نیز هستند که بر رونق فعالیت کارخانه‌ها و نوسانات نرخ محصولات فولادی اثرگذارند که از جمله آن می‌توان به بلایای طبیعی، شرایط آب‌وهوایی، تصمیمات سیاسی و دولتی، هزینه‌های حمل‌ونقل و باربری و... اشاره کرد.

با اینکه پیش‌بینی دقیق نرخ فولاد امکان‌پذیر نیست اما با دقت فراوان به روندهای کنونی، اخبار و عوامل اثرگذار به همراه تکنیک‌های پیش‌بینی قیمت‌ها که در بالا ذکر شد، می‌توان تخمین صحیح‌تری درخصوص نرخ محصولات فولادی از فنس، قبیل توری مش، تیرآهن، میلگرد وسایر مقاطع به دست آورد.

منبع : https://fouladtofighi.com/


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28693
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید