امروز شنبه 05 آبان 1403

Saturday 26 October 2024

بهترین ماساژور خانگی برای فیزیوتراپی


1403/08/02
کد خبر : 2409285
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 100 نفر

این روزها با افزایش سطح زندگی ماشینی و کاهش ساعات ورزش، تعداد بسیاری از مردم درگیر گرفتگی عضلانی و درد مفاصل و استخوان هستند.  متاسفانه این مشکل حتی در جوانان نیز بسیار شایع شده است. اما خبر خوب اینکه درمان‌های متعددی در این زمینه وجود دارد. از درمان‌های دارویی ساده گرفته تا فیزیوتراپی و در مواقع حاد، عمل‌های جراحی. البته بهترین راه حفظ موقعیت طبیعی بدن و انجام تمرینات ورزشی مناسب به صورت روتین است. همچنین انجام حرکات کششی و اصلاحی تاثیر به سزایی در کاهش دردهای مزمن عضلانی و مفاصل دارد. در این میان ماساژ درمانی نیز به عنوان مکمل درمانی به کمک ما می‌آید. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی چند مدل از بهترین ماساژور خانگی برای فیزیوتراپی که بسیار کاربردی هستند، بپردازیم.

بهترین ماساژور فیزیوتراپی

ماساژور تفنگی

یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های ماساژور در میان دوستداران ماساژ، گان ماساژ‌ها یا همان ماساژور تفنگی هستند. ماساژورهای تفنگی با داشتن سری‌های متنوع، برای تمامی نواحی بدن قابل استفاده می‌باشند. البته در بافت سخت، مفاصل و استخوان‌ها نباید مورد استفاده قرار بگیرند. فیزیوتراپیست‌ها و کار درمان‌ها برای اکثر آسیب‌ها و بیماری‌ها از این ماساژور استفاده می‌کنند. شرکت میوتو دارای چندین مدل ماساژور تفنگی است که هر کدام مزایای مخصوص به خود را دارند. به طور مثال ربوتو دارای دسته بلند کننده برای استفاده در نقاط دور از دسترس بدن می‌باشد. ماسلو گان ماساژ ورزشی با عمق نفوذ بسیار بالا مناسب برای ورزشکاران حرفه‌ای است. لوانزو با دور موتور 3600 rpm، ظرفیت باطری 4000 mAh و عمق نفوذ 8 mm جز قوی‌ترین گان ماساژ‌ها می‌باشد. دیورسو یکی دیگر از ماساژورهای تفنگی میوتو می‌باشد که بسیار سبک و قابل حمل بوده. در عین حال ماساژ قوی ارائه می‌دهد.

ماساژور تفنگی

ماساژور پا

ماساژور پا جیویا و کالابریا هر دو از برند میوتو می‌باشند. اساس کار هر دو دستگاه ماساژ برقی بر پایه غلتک و کیسه هوا می‌باشد. غلتک‌ها به صورت تخصصی و مجزا برای کف پا و انگشتان طراحی شده است. کیسه‌های هوا به صورت سه بعدی کناره پا، پشت و روی پا را در بر می‌گیرند. البته در ماساژور پا کالابریا، پوشش دهی ایربگ تا ساق پا می‌باشد. همچنین هر دو دستگاه دارای ترموتراپی نیز هستند. کالابریا و جیویا هر دو برای حفظ حرکت در بیماران ام اس مناسب هستند. زیرا تحریک مسیر انتقال پیام با غلتک بسیار موثر است. بهبود افتادگی پنجه پا با تحریک تاندون تیبیالیس قدامی از دیگر مزایای ماساژور کالابریا می‌باشد.

ماساژور پا

ماساژور دست

لامانو از برند میوتو ایتالیا یکی از پرطرفدار‌ترین ماساژور‌های دست چه برای فیزیوتراپ‌ها و چه افراد معمولی می‌باشد. این ماساژور برای عضلات دست چه در فاز اسپاسم و چه فلاسیدیتی مناسب است. بنابراین افرادی که دارای ام اس، پارکینسون، تنگی کانال کارپال و سکته مغزی که دست آنها را درگیر کرده است موثر می‌باشد. البته لازم به ذکر است که این بیماران باید حتما تحت نظر پزشک از این ماساژور دست استفاده کنند. پین‌های کف دستگاه لامانو بر اساس دانش طب سوزنی طراحی شده است. همچنین دارای ترموتراپی و ایربگ نیز می‌باشد.

ماساژور دست

شلوار ماساژور

یکی از جدیدترین محصولات شرکت میوتو شلوار ماساژور پا ویولا می‌باشد. این دستگاه برای کسانی که دارای بیماری ام اس، پارکینسون و سکته مغزی هستند، تحت نظر پزشک متخصص بسیار کاربردی است. زیرا تون بالا و پایین را در عضلات مهار می‌کند. همچنین باعث حرکت مایع ادم شده و منجربه کاهش تورم می‌گردد. این ماساژور با ایربگ‌های خود به طور کامل پا را از انگشتان تا بالای ران پوشش می‌دهد. ویربیشن و گرما درمانی نیز دارد.

روکش صندلی ماساژور

ماساژ کمر یکی از لذت بخش‌ترین ماساژهاست. وقتی با ماساژ گردن و نشیمنگاه همراه شود، لذت یک ماساژ واقعی را برای شما به همراه دارد. روکش صندلی ماساژور درسو و سنسو از برند میوتو دقیقا این ماساژ را برای شما ایجاد می‌کنند. درسو دارای گوی‌های مجزا برای گردن و ستون فقرات است. به لحاظ پوشش دهی ایربگ جز کامل‌ترین روکش صندلی‌ها است. نواحی کمر، ران پا و نشیمنگاه را در بر می‌گیرد. سنسو دارای عملکرد واحد گوی‌های گردن و ستون فقرات می‌باشد. ریموت کنترل آن مجهزبه تنظیم چندین برنامه ماساژ مختلف است. هر دو دستگاه دارای گرما درمانی و ویبریشن نشیمنگاه نیز هستند. این دو محصول هر دو برای تحریک عضله لاتیسموس دورسی، مهار عضلات پاراورتبرال و بهبود آسیب‌های نورولوژیک که باعث تغییر تون این دو عضله می‌شود، موثر هستند.

روکش صندلی ماساژور

دستگاه استپر لاغری

دستگاه استپر لاغری یا صفحه ارتعاشی، تمرکز بر لاغری دارد. اما با ایستادن روی این دستگاه، به دلیل ارتعاشاتی که دارد به حفظ تعادل و انعطاف پذیری کمک می‌کند. بیمارانی که دارای مشکلات تعادلی، اختلال در راه رفتن، پارکینسون و ام اس هستند، تحت نظر پزشک متخصص یا فیزیوتراپیست می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند و نتایج مطلوبی بگیرند. دو دستگاه فیتو و لایتو از برند میوتو، جز بهترین دستگاه‌های استپر لاغری هستند که طرفداران زیادی دارند. فیتو دارای دو موتور قدرتمند و عملکرد حرکت سه بعدی است. همچنین 5 برنامه اتوماتیک چربی سوزی، 180 سطح سرعت، نمایش سرعت، زمان، مسافت و کالری از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌باشد. لایتو یکی دیگر از محصولات میوتو در این زمینه است. این محصول دارای 10 سطح سرعت می‌باشد و لرزش بسیار قوی دارد. موتور قدرتمند لایتو، نمایش زمان و سرعت و کش‌های پیلاتس از دیگر قابلیت‌های لایتو است. هر دو محصول قابلیت اجرای انواع پوزیشن‌های ورزشی مانند اسکات و لانگز را به شما می‌دهند.

ماساژور شانه و گردن

بدون شک یکی از لذت‌ بخش‌ترین ماساژها، ماساژ شانه و گردن می‌باشد. از آن جایی که امروزه افراد به دلیل کار کردن مداوم پشت سیستم و لپ تاپ درگیر شانه درد و گردن درد هستند، برند میوتو دو ماساژور شانه و گردن را به بازار عرضه کرده است. ماساژور کالمو با طراحی گوی‌های تخصصی، شانه و گردن را به طور سه بعدی در بر می‌گیرد و لذت ماساژ با دست انسان را برای شما به همراه دارد. ماساژور پریمو با 4 سری تخصصی و پیشرفته، ماساژ دست انسان را شبیه سازی می‌کند. به طوری که دو سری پایین همانند انگشست شست، و دو سری بالا همانند 4 انگشت دیگر دست عمل می‌کنند. هر دو ماساژور دارای ترموتراپی و قابلیت تنظیم شدت ماساژ هستند. ماساژ شانه و گردن با افزایش گردش خون منجر به کاهش گرفتگی عضلات این ناحیه و حتی سر درد می‌گردد.

تفاوت فیزیوتراپی و ماساژ درمانی

تفاوت فیزیوتراپی و ماساژ درمانی در هدف کلی آنها نیست. بلکه هر دو به منظور تسکین درد و افزایش سلامت کلی بدن استفاده می‌شوند. در واقع تفاوت‌های مهم فیزیوتراپی و ماساژ درمانی را می‌توان به طور کلی به سه دسته تقسیم کرد:

  • مشکلاتی را که درمان می‌کنند.
  • آموزش و اعتبار بخشی
  • روش‌های درمانی

در ادامه، این سه دسته را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

✔️ مشکلاتی را که درمان می‌کنند

در حالی که هم فیزیوتراپی و هم ماساژ درمانی تمایل به هدف قرار دادن عضلات دردناک دارند، اما در مورد درمان آنها با هم تفاوت دارند. ماساژ درمانی معمولا برای شل کردن فوری عضلات و همچنین کاهش درد استفاده می‌گردد. در برخی بیماران، اضطراب و افسردگی را می‌توان تا حدودی با اثرات آرام بخش ماساژ درمانی برطرف کرد. از طرف دیگر، فیزیوتراپی علاوه بر تسکین درد، بیشتر به بازتوانی عضلانی، بهبود دامنه حرکتی و عملکرد مفاصل می‌پردازد. همچنین طیف گسترده‌تری از بیماری‌ها را شامل می‌شود. به عنوان مثال، توانبخشی کف لگن را می‌توان با فیزیوتراپی درمان کرد. در حالی که بعید است یک ماسور بتواند به حل این مشکل کمک زیادی بکند.

✔️ آموزش و اعتبار بخشی

یکی دیگر از تفاوت‌های کلیدی ماساژ درمانی و فیزیوتراپی در آموزش و اعتبار بخشی است. فیزیوتراپیست‌ها باید دارای مدرک دانشگاهی معتبر در این رشته و پیشینه تحصیلی مرتبط باشند. در مقابل، ماساژدرمانگران پیشینه تحصیلی بسیار متفاوتی دارند. آنها صرفا به مدرک ماساژ درمانی از یک مرکز معتبر نیاز دارند. در واقع نیاز به تحصیلات دانشگاهی مرتبط نخواهند داشت.

✔️ روش‌های درمانی

شاید مهم‌ترین تفاوت بین ماساژ درمانی و فیزیوتراپی، به روش‌های متمایز هر کدام برای رسیدن به اهداف مورد نظر برمی‌گردد. برای فیزیوتراپی، روش‌های درمانی شامل موارد زیر می‌باشد:

  • ماساژ دادن
  • یخ درمانی یا کرایوتراپی
  • درمان با دست
  • حرکات کششی و اصلاحی
  • برنامه ورزشی
  • الکتروتراپی (تحریک الکتریکی)
  • اولتراسوند درمانی

در مقابل، ماساژ درمانی بیشتر بر تسکین درد و آرامش تمرکز دارد. اگرچه با ماساژ بافت عمیق و سایر تکنیک‌های ماساژ منجربه مزایای زیر می‌گردد:

  • افزایش گردش خون
  • کاهش گرفتگی در بافت نرم بدن
  • رفع گره‌های عضلانی
  • افزایش انعطاف پذیری
  • بهبود دامنه حرکتی
  • کاهش سطح اضطراب و استرس

حال که با دو مفهوم فیزیوتراپی و ماساژ درمانی و تفاوت‌های آنها آشنا شدیم، می‌خواهیم چند دستگاه ماساژور خانگی که برای فیزیوتراپی استفاده می‌شوند را معرفی کنیم. البته لازم به ذکر است که در صورت داشتن هر گونه بیماری خاص باید استفاده از این ماساژورها تحت نظر پزشک متخصص و فیزیوتراپیست‌ها صورت پذیرد.

نتیجه گیری

ماساژ درمانی فواید بسیاری دارد. اما تکنیک‌ها، تاثیرات و اهداف آن با فیزیوتراپی متفاوت است. بهتر است بگوییم که ماساژ درمانی به عنوان یک مکمل درمانی پزشکی ارائه می‌گردد. فیزیوتراپی یکی از گرایش‌های علوم پزشکی است که به طور تخصصی روی اختلالات حرکتی، اختلالات عصبی، مشکلات اسکلتی و عضلانی تمرکز دارد. بدیهی است که با خرید ماساژورهایی که به بررسی آنها پرداختیم، شما می‌توانید برای پیشگیری و مکمل درمانی از آنها استفاده کنید. در واقع با یکبار هزینه برای همیشه از مزایای آن بهره ببرید. برای آشنایی بیشتر با ماساژورهای معرفی شده می‌توانید به وبسایت میوتو مراجعه کنید و با دیگر محصولات آنها آشنا شوید.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2409285
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید