امروز شنبه 14 مهر 1403

Saturday 05 October 2024

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی (ددلاین) چه موقع است؟


1403/07/11
کد خبر : 2409181
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 134 نفر

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی

 بهترین زمان مهاجرت تحصیلی

تحصیل در خارج از کشور می‌تواند نوع دیگری از تجربه در زندگی باشد که فرصت‌هایی را برای رشد شخصی و درک فرهنگی بالایی را ارائه می‌دهد. با‌این‌حال، تصمیم‌گیری در مورد زمان مناسب برای مهاجرت ممکن است چالش‌برانگیز باشد. به همین علت، باید اطلاعات کافی داشته باشید که به شما به‌عنوان دانش‌آموز یا دانشجو کمک می‌کند تا بهترین زمان برای مهاجرت تحصیلی را در نظر بگیرید. هزاران دانش‌آموز و دانشجو می‌خواهند بعد از گرفتن دیپلم به خارج از کشور بروند، اما زمان ایده‌آل برای مهاجرت را نمی‌دانند و در نتیجه نیاز به راهنمایی دارند. فرد باید با درنظرگرفتن شرایط خود در زمان مناسبی اقدام کند.

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی

مدت‌زمان گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های خارجی از کشوری به کشور دیگری متفاوت است. در نتیجه، باید مراحل مختلف آماده‌سازی را بدانید. همچنین بهتر است دانشجویان و دانش‌آموزانی که قصد رفتن به خارج از کشور را دارند، از قبل آماده شوند. مثلا اگر می‌خواهید در ایالات متحده تحصیل کنید باید آزمون‌های GMAT و GRE را بگذرانید. در نتیجه، پیشنهاد می‌شود یک سال جلوتر اقدام کنید. در مقابل، کشور‌هایی نیز هستند که با گذراندن تافل یا آیلتس زودتر می‌توانید پذیرش بگیرید.

به‌طور کلی، برای گرفتن پذیرش از نظر شخصی زمان ایده‌آل حداقل شش ماه تا یک سال خواهد بود تا خود را آماده کنید. مثلا اگر کسی می‌خواهد به کشوری برای تحصیل در سپتامبر 2014 مهاجرت کند، او باید از سپتامبر یا آوریل 2013 اقدام کند.

پس همان‌طور که متوجه شدید با درنظرگرفتن deadline یا آخرین‌مهلت پذیرش، می‌توانید بهترین زمان مهاجرت تحصیلی را در نظر بگیرید.

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی برای دانشگاه‌های آمریکا

سال تحصیلی آمریکا به دو ترم اصلی پاییز و بهار تقسیم می‌شود. ترم پاییز معمولا در ماه آگوست یا سپتامبر شروع می‌شود و در دسامبر به پایان می‌رسد. درحالی‌که ترم بهار در ژانویه شروع می‌شود و در ماه می به پایان می‌رسد. ماه‌های تابستان از ژوئن تا آگوست، به‌عنوان یک دوره استراحت به‌شمار می‌رود و بعضی از دانشگاه‌ها کلاس‌های تابستانی اختیاری ارائه می‌دهند. طبق گزارش‌هایی که انجام شده است، دوره پاییز به‌عنوان محبوب‌ترین دوره در بین دانشگاه‌های این کشور است که بهتر است اگر می‌خواهید برای آن اقدام کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید

  • آخرین‌مهلت درخواست: بیشتر دانشگاه‌های ایالات متحده به متقاضیان فرصت می‌دهند تا مثلا اگر قصد دارند در پاییز 2024 به یک دوره بپیوندند، در فاصله سپتامبر 2023 تا دسامبر 2024 درخواست خود را بفرستند.

  • رقابت بالا: ازآنجایی‌که دوره پاییز بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به‌شمار می‌رود و برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی محبوب است، رقابت زیاد است. در نتیجه، هر چه سریع‌تر اقدام کنید و سعی کنید کل شرایط پذیرش را آماده کنید، بهتر است.

  • فرصت‌های بورسیه: بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی بورسیه‌های تحصیلی را بیشتر برای پذیرش در پاییز ارائه می‌دهند که می‌تواند بار مالی را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

  • آب‌وهوا: فصل پاییز در ایالات متحده بر اساس هر منطقه متفاوت است، در مقایسه ایالات شمالی نسبت به ایالات جنوبی سرد‌تر هستند. با درنظرگرفتن این موضوع و موقعیت شخصی خود تصمیم‌گیری کنید.

اگر می‌خواهید بدانید چگونه برای این ترم آماده شوید به جدول زیر نگاهی بیندازید:

 

ماه

کار‌هایی که باید انجام دهید

آوریل تا ژوئن

تحقیق در مورد دانشگاه‌ها

آوریل تا آگوست

شرکت در آزمون‌های خواسته‌شده

سپتامبر تا دسامبر

اپلای برای دانشگاه‌ها

ژانویه تا فوریه

دریافت نامه پذیرش و اپلای برای ویزا

فوریه تا آوریل

اپلای برای بورسیه و برنامه‌ریزی برای امور مالی

می تا جولای

رزرو بلیت هواپیما

آگوست/ سپتامبر (در بعضی از دانشگاه‌ها اکتبر آغاز کلاس‌ها است.)

آغاز کلاس‌ها

ترم بهار دانشگاه‌های آمریکا

در مقایسه، ترم بهار نسبت به پاییز رقابت کمتری دارد و برای کسانی مناسب است که ترم پاییز را ازدست‌داده‌اند و به زمان آماده‌سازی بیشتری نیاز دارند. معمولا مهلت درخواست تحصیل برای این ترم، معمولا از اکتبر تا نوامبر است، با‌این‌حال توصیه می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت دانشگاه مد‌نظر مراجعه کنید.

 ددلاین مهاجرت تحصیلی

اگر می‌خواهید بدانید برای پذیرش در این ترم چه کار‌هایی انجام دهید، بهتر است به جدول زیر نگاهی بیندازید:

 

ماه

کار‌هایی که باید انجام دهید.

جولای تا آگوست 2024

تهیه لیست از دانشگاه‌های مدنظر و بررسی کلاس‌های ارائه شده، شرایط پذیرش و آخرین‌مهلت ثبت‌نام

سپتامبر تا اکتبر 2024

شرکت در آزمون‌های خواسته‌شده مانند ACT، SAT، GRE یا GMAT

TOEFL/ IELTS/ PTE

اکتبر تا نوامبر 2024

اپلای برای دانشگاه‌ها و بررسی بورسیه. توجه داشته باشید آخرین‌مهلت ثبت‌نام هفته آخر اکتبر تا هفته اول نوامبر است.

نوامبر تا دسامبر 2024

اپلای برای ویزا

دسامبر 2024

اپلای برای مصاحبه ویزا و انجام کار‌های فرمالیته

ژانویه 2025

رزرو بلیت و آماده برای ادامه تحصیل

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی برای دانشگاه‌های کانادا

دانشجویان زیادی تمایل دارند برای ادامه تحصیل کشور کانادا را انتخاب کنند، زیرا بیشتر دانشگاه‌های آن جزو بهترین دانشگاه‌ها در سطح جهان هستند و توانسته‌اند رتبه‌های خوبی کسب کنند. برای ورود به این دانشگاه‌ها باید شرایطی را داشته باشید که یکی از آن‌ها داشتن مدرک آیلتس است. اگر می‌خواهید در مورد بهترین زمان مهاجرت تحصیلی به آنجا بدانید باید اشاره کنیم برای پذیرش از یکی از دانشگاه‌های آن باید از هشت ماه تا یک سال قبل آماده شوید و حدود سه ماه قبل از انتخاب ترم اپلای کنید. ترم‌های دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی سپتامبر و ژانویه است که طبق نظرسنجی‌ها، ترم سپتامبر یا پاییز یکی از پرطرف‌دارترین ترم‌ها برای پذیرش در کانادا است، زیرا بیشتر دانشگاه‌ها، رشته‌های تحصیلی پرطرف‌دار خود را در ترم پاییز ارائه می‌دهند. همچنین به‌عنوان دانشجوی سال اولی و ورودی جدید، شانس پذیرش بیشتری برای تحصیل دارید.

بیشتر بخوانید : گرفتن آیلتس چقدر زمان میبرد؟

این نکته را در نظر داشته باشید ددلاین ترم پاییز در کانادا از هر دانشگاهی به دانشگاه دیگر و از یک دوره به دوره دیگر متفاوت است. در نتیجه، قبل از شروع درخواست، جدول زمانی ارسال شده توسط دانشگاه مدنظر را بررسی کنید.

 بهترین زمان برای مهاجرت

توصیه می‌شود اگر ترم پاییز را که بهترین زمان مهاجرت تحصیلی است، انتخاب کردید موارد زیر را در نظر بگیرید و به ترتیب انجام دهید:

  • از ماه آوریل تا آگوست در مورد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی تحقیق کنید.

  • از ماه می تا سپتامبر برای امتحان‌های آیلتس، GRE یا GMAT آماده شوید.

  • از اکتبر تا ژانویه فرم درخواست را پر کنید.

  • از ماه ژانویه تا مارس ایمیل دهید و منتظر جواب باشید.

  • برای ویزای تحصیلی از فوریه تا می اپلای کنید و امور مالی خود را تنظیم کنید.

البته کانادا در فصل زمستان و تابستان نیز دانشجو می‌پذیرد. دوره زمستان آن از ژانویه شروع می‌شود و برای دانشجویان بین‌المللی که نمی‌توانند ماه سپتامبر را انتخاب کنند، انتخاب مناسبی است. دوره بعدی آن تابستان است که این فصل محدود به برنامه‌ها و موسسه‌های خاصی می‌شود، پذیرش در تابستان از ماه آوریل شروع می‌شود و آخرین فرصت برای درخواست پذیرش از کالج‌ها در کانادا به‌شمار می‌رود.

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی برای دانشگاه‌های انگلستان

در طول سال‌ها، انگلستان محبوبیت زیادی در بین دانشجویان بین‌المللی به دست آورده است. در سال 2023، این کشور شاهد افزایش قابل توجه 54 درصدی در تعداد ویزای تحصیلی صادر شده بود.

بریتانیا در ماه‌های ژانویه و سپتامبر پذیرش می‌کند و اگر نتوانید در این دوره تحصیل کنید، می‌توانید در ماه می شرکت کنید.

در جدول زیر در مورد این ماه‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

ترم‌ها

مدت

زمان باز شدن درخواست

ترم پاییز

از سپتامبر تا دسامبر

از دسامبر تا جولای

ترم زمستان

از ژانویه تا آوریل

سپتامبر تا نوامبر

ترم بهار

از می تا آگوست

اکتبر تا نوامبر

 

انتخاب بهترین ترم تحصیلی ضروری است، زیرا بر هزینه‌های تحصیل، انتخاب رشته‌ها، بورسیه‌ها و فرصت‌های شغلی تاثیر می‌گذارد. طبق شواهدی که انجام شده است، بیشتر دانشجویان تمایل دارند در ماه سپتامبر یا پاییز وارد دانشگاه‌های این کشور شوند. در نتیجه می‌توان گفت این ترم بهترین زمان مهاجرت تحصیلی است. از مزایای آن می‌توانیم به شانس بیشتری برای گرفتن خوابگاه در محوطه دانشگاه اشاره کرد و راحت‌تر می‌توانید با محیط فرهنگی سازگار شوید. همچنین می‌توانید از دوره‌های کارآموزی تابستانی استفاده کنید و زمان کافی برای پذیرش ویزا دارید. علاوه‌بر این، بیشتر رشته‌های تحصیلی ارائه شده در این ترم هستند. یکی دیگر مزایای آن بورسیه است؛ زیرا دانشگاه‌های آن تعداد بورسیه‌های بیشتری ارائه می‌دهند و فرصتی عالی برای دانشجویان در مورد کاهش هزینه‌ها است.

دومین زمان مهاجرت تحصیلی پرطرف‌دار، ژانویه است که دوره‌های محدودی را ارائه می‌دهد. پذیرش ماه می نیز چندین گزینه دانشگاهی دارد که بین کل متقاضیان از کمترین محبوبیت برخوردار است.

سخن نهایی

تعیین بهترین زمان مهاجرت تحصیلی، برای تحصیل در خارج از کشور به عوامل مختلفی از جمله اهداف و موقعیت شما بستگی دارد. با‌این‌حال، اگر در مورد تاریخ پذیرش و ددلاین هر موسسه آموزشی اطلاعات کافی داشته باشید، بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید و خود را با زمان‌بندی درست به دانشگاه مد‌نظر برسانید.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2409181
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید