امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

بهترین روغن ها برای مو کدام اند؟ معرفی 5 روغن عالی !


1401/07/27
کد خبر : 28329
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 22 نفر
بیشتر افراد برای جلوگیری از شکنندگی موها، به دنبال بهترین روغن برای مو می باشند. در حقیقت بهترین روغن ها برای مو، روغن هایی هستند که با موهای شما سازگار باشند. به طور کلی موها به دلیل تغذیه نادرست و عدم رسیدگی کافی، ضعیف و شکننده می شوند. هم چنین علت اصلی ریزش مو، شوره سر و موخوره، عدم آبرسانی و خشکی طولانی مدت موها می باشد. بنا به گفته بسیاری از متخصصان، بهترین روش برای درمان موهای شکننده و ضعیف، روغن تراپی می باشد. این روش به مرور زمان آسیب های مو را از بین می برد و به تقویت آن کمک می کند.

در روش روغن تراپی با کمک بهترین روغن ها برای مو زیبایی و سلامت به موها بازگردانده می شود. اما بهتر است ابتدا جنس و نوع موهای خود را مشخص نموده، سپس بهترین گزینه برای تقویت مو و افزایش رشد آن را انتخاب نمایید. در ادامه در نظر داریم نیازهای مو را بررسی نموده، سپس به معرفی بهترین روغن ها برای مو بپردازیم.

بهترین روغن ها برای مو کدام اند؟

بهترین روغن ها برای مو

بیشتر زنان و مردان برای تقویت مو و جلوگیری از شکنندگی آن، به دنبال بهترین روغن ها برای مو هستند. به طور معمول اکثر افراد تمایل به داشتن موهایی سالم و پرپشت دارند. اما به دلیل فشارهای زندگی، مسائل کاری و حتی عوامل ارثی با مشکل ریزش مو و حجم کم آن ها مواجه هستند.

در این میان بعضی از افراد ترجیح می دهند برای رفع مشکلات مربوط به موی سر خود به پزشک مراجعه نموده و این مهم را از طریق آمپول های تقویتی و داروها تحت درمان قرار دهند. مسئله این است که این روش ممکن است نتیجه بخش بوده، اما بی خطر نیست و بدون شک عوارضی به همراه خواهد داشت.

در این نوشتار در نظر داریم بهترین روغن ها برای مو را بررسی نماییم. در واقع یکی از بهترین روش ها برای درمان ریزش مو و کمک به افزایش ضخامت آن، استفاده از روغن های تقویتی می باشد. اسیدهای چرب، مواد مغذی، ویتامین ها و املاح موجود در این روغن ها، موجب تغذیه موها و تقویت ریشه آن ها می شوند.

هرکدام از روغن های تقویتی موجود، دارای خواص و ویژگی های متفاوتی برای مو می باشند. چنین روغن هایی، موجب تقویت، سلامت، درخشندگی و رشد موها می شوند. در این جا به معرفی برخی از بهترین روغن ها برای مو می پردازیم.

معرفی بهترین روغن ها برای مو

همان طور که پیشتر اشاره نمودیم، بهترین روغن ها برای مو، روغن های طبیعی و گیاهی می باشند. این روغن ها می توانند نیازهای مو را برطرف نموده و موجب تقویت آن شوند. هم چنین انتخاب بهترین روغن ها برای مو، به جنس مو و نوع پوست سر بستگی دارد. بهتر است پیش از استفاده از انواع روغن ها، از کاربرد آن ها مطلع شده و روش های مصرف آن را به درستی بشناسید.

روغن آرگان

روغن آرگان از جمله بهترین روغن ها برای مو می باشد. این روغن که به طلای مایع شهرت یافته، معجزه گر موهای ضعیف و آسیب دیده است. روغن آرگان به دلیل داشتن ویتامینE ، اسیدهای چرب ضروری و هم چنین آنتی اکسیدان از آسیب به موها جلوگیری می کند. چند قطره از روغن آرگان، در درمان موخوره معجزه می کند. هم چنین اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان به نرمی و براق شدن موهای خشک کمک نموده و شانه زدن آن ها را راحت تر می نماید.

باید این نکته را خاطر نشان ساخت که روغن آرگان از موها در برابر اشعه های ماوراء بنفش و انواع آلودگی های محافظت می نماید. این روغن با ایجاد لایه ای محافظ بر روی موها، از آسیب پذیری موها در برابر انواع تنش های محیطی جلوگیری می کند.

روغن رزماری

روغن رزماری بهترین روغن برای مو

یکی از بهترین روغن ها برای مو، روغن رزماری می باشد. روغن رزماری موجب تقویت موهای آسیب دیده، ضعیف، کم پشت و شکننده می شود. این روغن سال هاست که به عنوان بهترین روغن تقویتی، مورد استفاده بیشتر مردم قرار می گیرد. هم چنین استفاده طولانی مدت و منظم از روغن رزماری، از سفید شدن زود هنگام موها جلوگیری به عمل می آورد. در حقیقت خواص موجود در این روغن موجب تثبیت رنگ موها می شود.

تحقیقات مختلف نشان داده که روغن رزماری نوعی روغن محرک بوده و موجب گردش خون در ناحیه سر می گردد. یادآوری این نکته ضروری است که روغن رزماری به خاطر داشتن بوی گرم و نافذ، بر روی اعصاب تأثیر مثبتی می گذارد. در نتیجه ماساژ پوست سر به وسیله این روغن، به سلامت موها و شادابی آن ها کمک می کند.

روغن کرچک

بدون شک یکی از بهترین روغن های برای مو، روغن کرچک می باشد. این روغن تارهای ضعیف مو را تغذیه نموده و به تقویت، پرپشتی و رشد سریع موها کمک می کند. روغن کرچک چربی سر را تأمین کرده و حالت دهنده ای فوق العاده برای مو به شمار می رود. هم چنین خاصیت ضد قارچ بودن روغن کرچک منجر به رفع عفونت ها و آلودگی ها از پوست سر می شود.

لازم به ذکر است که امگا 3 موجود در روغن کرچک خشکی پوست سر را برطرف نموده و در رشد موها بسیار مؤثر می باشد. از دیگر خواص روغن کرچک می توان به از بین بردن موخوره، تقویت ابرو و مژه، رشد چشمگیر موها، رفع چین و چروک پوست، از بین برنده ترک های موجود در کف دست و پا و ... اشاره نمود.

روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها برای مو

روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها برای مو

روغن نارگیل از بهترین روغن ها برای مو بوده و از قسمت داخلی میوه نارگیل به دست می آید. این روغن علاوه بر تقویت موها، برای رفع خشکی پوست نیز بسیار مفید می باشد. روغن نارگیل طبیعی، حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب می باشد که به موها نفوذ می کنند. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل، در کنار انواع ویتامین ها و املاح به تقویت موها کمک می نمایند. خواص روغن نارگیل از موها در برابر گرما محافظت می کند. درباره خواص روغن نارگیل در مقاله bekrina.com/what-is-coconut-oil اطلاعات کامل تری وجود دارد.

ویتامین ها و اسیدهای چرب که به طور طبیعی در روغن نارگیل وجود دارد پوست سر را تغذیه می کند و باعث می شود مو ضخیم تر و رشد آن بیشتر شود. این روغن ریشه مو را قوی تر می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند همچنین از آنجا که این روغن سرشار از اسید لوریک است به راحتی در داخل ساقه مو نفوذ می کند و به آن رطوبت می بخشد و نرم می کند.

از آن جایی که این روغن حاوی آنتی اکسیدان و ویتامینE  می باشد، استفاده مداوم از آن، ریزش مو را کاهش داده و منجر به رشد موهای سالم می شود. روغن نارگیل از جمله روغن هایی می باشد که برای انواع مختلف مو کاربرد دارد. اما برای کسانی که موهای شکننده ای دارند بهترین معجزه محسوب می شود.

روغن بادام تلخ

با توجه به تحقیقات صورت گرفته در خصوص روغن های تقویتی، روغن بادام تلخ یکی از رایج ترین ها و بهترین روغن ها برای مو به شمار می رود. این روغن به دلیل داشتن مقادیر قابل توجهی اسیدهای چرب ضروری، آنتی اکسیدان ها، پروتئین ها و ویتامینE  به لطافت پوست سر کمک می کند.

مطالعات نشان داده که اگر روغن بادام تلخ را با شوینده ها ترکیب نمایید، اثر بخشی آن به مراتب بیشتر خواهد شد. البته این روغن به تنهایی هم معجزه گر خوبی برای موهای چرب خواهد بود. هم چنین روغن بادام تلخ به دلیل داشتن پروتئین های فراوان، منجر به بازسازی پوست می شود.

باید یادآوری نمود که روغن بادام تلخ برای موها و روغن بادام شیرین برای پوست معجزه می نماید. توصیه می شود کسانی که موهای خشک و آسیب دیده ای دارند و یا افرادی که از شوره سر و ریزش مو رنج می برند، استفاده از روغن بادام تلخ را در اولویت قرار دهند. چرا که استفاده منظم از آن، موها را مرطوب نموده و به تقویت موها کمک می کند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28329
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید