امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

بهترین روش سرمایه گذاری با سود زیاد چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 28794
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 11 نفر

اگر شما با سرمایه پنجاه میلیون تومانی میخواهید وارد بازار سرمایه شوید و آدم ریسک پذیری هستید می توانید از روش مستقیم سرمایه گذاری در بورس دارایی تان را افزایش دهید. اما اگر آدم ریسک پذیری نیستید قطعا سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس برای شما مناسب است. پس باتوجه به میزان دارایی تان و تیپ شخصیتی که دارید باید بهترین روش سرمایه گذاری متناسب با خودتان را پیدا کنید. اما در این مقاله من قصد دارم تا چند تا از روش های پر طرفدار و محبوب سرمایه گذاری را به شما معرفی کنم. پس تا انتهای این مقاله من را همراهی کنید.

سرمایه گذاری در طلا و سکه

ترجیحا طلاهایی را باید انتخاب کرد که هیچ نوع سنگی در آنها استفاده نشده باشد. زیرا طلاهای دارای جواهر و سنگ، هنگام خرید و فروش از سود سرمایه‌ گذار می‌ کاهند. به عبارتی، سرمایه ‌گذار هنگام خرید مبلغ جواهر و سنگ را پرداخت می ‌کند اما هنگام فروش، پولی دریافت نمی ‌کند. معمولا محاسبات و فرمول‌ های پیچیده‌ای در این خصوص وجود دارد که اغلب به نفع سرمایه ‌گذار نیست.
یکی از دلایل افت سود در زمان فروش طلا، دست دوم شدن آن است. با توجه به اینکه نگاه بلند مدت سرمایه ‌گذاران طلا، بهتر است از ابتدا طلای دست دوم خریده شود. چرا که در این صورت هم طلای بیشتری خرید می ‌شود و هم هنگام فروش، سرمایه ‌گذار ضرر زیادی را متحمل نخواهد شد. هر چقدر اجرت ساخت طلا زیاد باشد، در هنگام فروش با قیمت کمتری فروخته می ‌شود. بنابراین، در هنگام خرید طلای زینتی باید به اجرت ساخت آن نیز توجه کرد.

بهترین روش سرمایه گذاری


سکه قابلیت نقدشوندگی بسیار بالایی دارد و اغلب طلا فروشی‌ها خریدار سکه هستند. چرا که خرید و فروش سکه به نفع آن هاست و سود خوبی نصیبشان خواهد شد. از سوی دیگر، با هر مقدار سرمایه نیز میتوان وارد بازار سکه شد و بدون هیچ گونه محدودیت زمانی، سرمایه‌ گذاری کرد. نکته مهم این است که سکه در مقاطع زمانی کوتاه ممکن است بسیار نوسان داشته باشد ولی در بلند مدت همواره بازار صعودی بوده است.

سرمایه گذاری در خرید و فروش خودروهای کلاسیک

خرید ماشین های کلاسیک و به طور کلی اشیای کلکسیونی، روشی است که در بسیاری نقاط جهان برای حفظ سرمایه و حتی افزایش آن در بلند مدت انجام می شود و مختص به قشر ثروتمند جامعه است. این مساله اساسا به قبل از فراگیر شدن روش های سرمایه گذاری در بورس مربوط می شود، چرا که خرید خودروها یا هر اشیایی که تولید آن ها به صورت محدود انجام شده و مورد پسند عموم جامعه قرار دارد، می تواند در نقش یک سرمایه گذاری بلند مدت تلقی شود. در واقع برای خودروهای شخصی مانند محصولات فراری یا مکلان یا حتی مدل های خاص مرسدس بنز و ب ام و همواره تقاضایی وجود دارد و این درحالیست که با توجه به قطع شدن تولید این محصولات، قیمت نمونه های سالم رفته رفته افزایش می یابد. پس در بازار جهانی و در کشورهایی با تورم اندک، خرید و نگهداری از خودروهای کلاسیک علاوه بر لذت و پرستیژ خاص، می تواند در نقش یک سرمایه گذاری کم ریسک ظاهر شود و دقیقا به همین دلیل است که بسیاری از سوپر اسپرت های مشهور و تولید محدود، حتی قبل از ورود به خط تولید، به کلی پیش فروش می شوند.

سرمایه گذاری در پرورش حیوانات

اگر عاشق حیوانات هستید به راحتی میتوانید از طریق آنها کسب درآمد کنید و موفق باشید در سرمایه گذاری، پرورش حیوانات زودبازده یکی از بهترین روش‌ها برای برطرف ساختن این دغدغه و رسیدن به سود مناسب در مدت اندک است. شما در ایران می‌توانید انواع پستانداران، آبزیان، پرندگان، جوندگان، خزندگان و حشرات را پرورش دهید و از طریق آن‌ها درآمد کسب کنید میزان سرمایه اولیه مورد نیاز برای پرورش، وسعت مکان و تجهیزات مورد نیاز برای پرورش، امکان بازاریابی داخلی و خارجی برای محصولات تولید شده، امکانات فرآوری محصولات تولیدی، مشکلات و موانع کسب مجوز برای راه‌اندازی کسب ‌وکار و حتی فروش محصول، زمان بازگشت سرمایه، زودبازده بودن و دیربازده بودن حیوان، میزان تقاضای بازارو کانال‌های فروش محصول یا حیوان نکاتی است که حتما باید برای این نوع سرمایه گذاری رعایت کنید.

سرمایه گذاری در مسکن

آینده وضعیت مسکن همیشه قابل پیش‌بینی نیست و بسیاری اوقات وضعیت بازار مسکن در هاله‌ای از ابهام است. اما این که چه دلایلی وجود دارد که سرمایه گذاری در املاک و بازار مسکن انقدر جذابیت دارد و اکثر ثروتمندان در این حوزه سرمایه گذاری می‌کنند، در ادامه اشاره می‌کنیم.عدم نیاز به دانش تخصصی خیلی زیاد، ریسک اندک سرمایه گذاری در خرید خانه، کالای مصرفی و سرمایه‌ای، قدمت و شناخت بازار مسکن، نیاز بازار مسکن، سود زیاد و مداوم اگر بازار مسکن را برای بازار سرمایه گذاری خودت انتخاب کردی، برای کسب دانش و مهارت بازاری وعملیاتی آن وقت بگذار تا شما هم جزو افراد موفق حوزۀ سرمایه گذاری املاک شوید.
نتیجه گیری

بهترین روش سرمایه گذاری


با چندتا از سرمایه گذاری های محبوب در بین مردم آشنا شدید. برای سرمایه گذاری در هر کدام از این روش ها نیاز است حتما دانش و تجربه آنرا بدست آورید تا در نوع سرمایه گذاری که می کنید موفق باشید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28794
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید