امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

بهترین روش خرید عمده سبوس


1401/07/27
کد خبر : 26372
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 21 نفر
خرید سبوس را می توان به صورت عمده به دو روش آنلاین و حضوری تهیه کرد. و از آنجایی که خواص بسیاری در سبوس می باشد پیشنهاد می شود آن را به صورت عمده تهیه و استفاده کنید.

پوسته گندم، جو یا برنج را سبوس می گویند که سرشار از ویتامین ب، ویتامین اِی، پانتوتنیک، اسید، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس، منگنز، و سلنیوم می‌باشد و به همین دلیل دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است.

همین‌طور، مصرف نان، آرد، و برنج سبوس دار می‌تواند بسیاری از نیازهای تغذیه‌ای انسان را برطرف کند. در کشور ایران مصرف غلاتی چون گندم و جو و برنج بسیار بالا است و استفاده از آرد سفید (بدون سبوس) در پخت نان رایج ترین استفاده آن از این محصولات می باشد که دارای طرفداران زیادی نیز می باشد.

طبق بررسی ها و تحقیقات انجام شده در حال حاضر ۸۰ درصد غذای بیش از نیمی از جمعیت جهان به‌وسیله غلات تأمین می‌شود به همین دلیل تولید آن سطح وسیعی دارد و همینطور با توجه به  استفاده بسیار زیاد از آن توصیه می شود تا گندم و سبوس مورد نظر خود را به صورت عمده تهیه کنید.

شما می توانید برای صرفه جویی در وقت و هزینه خود سبوس و گندم مورد احتیاج خود را به صورت عمده و سفارش آنلاین تهیه کنید، با سفارش آنلاین شما می توانید محصولی مرغوب را در کوتاه ترین زمان تهیه کنید.

یکی از مزیت هایی شامل حال ما شده است این است که ایران در طول تاریخ یکی از کشورهای موفق در زمینه تولید انواع غلات از جمله گندم، جو و برنج بوده‌ است و می توان گفت کشاورزان ایرانی در زمینه تولید این محصولات دارای تجربه و سابقه‌ای چند هزار ساله هستند در نتیجه محصولات مرغوبی را خواهیم داشت.

همانطور که گفته شد سبوس به پوسته‌ای از گندم، برنج، جو و غیره گفته می‌شود که سرشار از ویتامین‌ها و مواد مختلف می باشد که به همین دلیل مصرف آن توسط متخصصین تغذیه بسیار توصیه می شود.

سبوس یکی از محصولات جانبی غلات محسوب می شود که معمولاً از طریق پوست‌گیری اولیه و یا انجام عملیات کمیلی بر روی غلات به وجود خواهد آمد.

غلات دانه‌های گیاهی هستند که علاوه بر قوت کافی به عنوان منبعی از ویتامین‌ها و مواد مختلف شناخته می‌شوند که این مواد از طریق خاک و کود به این گیاهان منتقل می‌شوند و برای رشد و سلامت بدن انسان لازم و ضروری هستند.

سه غلات مهمی که در زندگی اکثر افراد مورد استفاده قرار می گیرد، برنج، گندم و جو هستند که تقریباً همه مردم دنیا آن ها را در برنامه غذایی خود داشته و به صورت مرتب مورد استفاده قرار می دهند.

سبوس به‌ عنوان یک ماده غذایی و منبعی غنی از مواد مورد نیاز بدن محسوب می شود و از آنجایی که امروزه مصرف غذا های کم ارزش و فست فود ها زیاد شده است و سطح کیفی و ارزش غذایی افراد تا حد زیادی افت کرده است در نتیجه لازم است ویتامین‌های مورد نیاز بدن از طریق سبوس غلات وارد بدن شود که در ادامه روش مصرف آن را بیشتر توضیح خواهیم داد.

روش مصرف پودر سبوس گندم

پودر سبوس گندم را میتوان به صورت روزانه مصرف کرد به این صورت که شما می توانید برای هر نفر یک تا دو قاشق غذاخوری در داخل انواع غذاهایی چون انواع سوپ‌ها و آش، سالاد، ماست و انواع خورش‌ها، کتلت، کوکو سبزی و سیب‌زمینی،‌ انواع خوراک‌ها بریزید و سپس میل کنید و یا می توانید یک قاشق مرباخوری داخل یک لیوان شیر و یا انواع آبمیوه‌ ریخته و سپس استفاده نمایید.

از مهمترین فواید این محصول تاثیر آن بر رشد و پرپشت شدن مو است و طریقه مصرف آن به این صورت است که  یک قاشق سبوس گندم را با یک لیوان آب جوش دم کرده (حرارت غیر مستقیم) سپس آب آن را صاف کرده، دو سوم آن را میل کنید و یک سوم آب آن را به سر بمالید.

در نتیجه می توان گفت استفاده آن برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن واجب و ضروری است به همین علت تهیه سبوس به صورت عمده به شدت توصیه می شود.

مواد مغذی سبوس

با وجود ویتامین‌های گروه B میتوان گفت سبوس بسیار مغذی می باشد. وقتی سبوس غلات جدا می‌شود، ویتامین‌های B1 یا تیامین، B3 یا نیاسین و بیوتین در آن‌ها کم خواهد شد.

در واقع، منبع اصلی ویتامین‌های گروه B غلات ها می باشند اما نان های سفید و بدون سبوس از این لحاظ فقیر تلقی می‌شوند. همچنین، در غلات، انواع مواد معدنی مثل آهن، منیزیم، کلسیم و فسفر نیز وجود دارد اما وجود فیبر در سبوس غلات جذب این مواد معدنی به خصوص آهن و کلسیم را تأمین خواهد کرد.

بهترین سبوس در گندم و جو وجود دارد. سبوس گندم و جو تفاوت چندانی ندارند ولی بهتر است سبوس غلات مختلف را همراه با غلات مصرف کنید تا از تمام ویتامین ها و مواد معدنی آن بهرمند شوید.
همانطور که گفته شد دلیل اصلی مغذی بودن سبوس، وجود ویتامین های گروه B است اما زمانی که سبوس غلات از غلات جدا می‌شود، ویتامین های B1 یا تیامین، B3 یا نیاسین و بیوتین از آن ها کم می شود.

لازم به ذکر است که مصرف سبوس برای کسانی که اجابت مزاج خوبی ندارند، اضافه وزن دارند و به چربی، قند و فشارخون بالا مبتلا هستند توصیه می شود.

خواص سبوس گندم

  • باعث روشنی پوست شده و کک و مک را از بین خواهد برد
  • موجب پرپشتی و رشد سریع مو می شود
  • برای لاغری بسیار مفید می باشد
  • پیشگیری و درمان هموروئید
  • پیشگیری از انواع سرطان ها
  • کنترل قند خون برای افراد مبتلا به دیابت
  • کنترل کلسترول در خون
  • مفید برای دوران بارداری و شیردهی

با توجه به خواص و مزایا گفته شده در ارتباط با انواع سبوس غلات ها میتوان گفت بهتر است که مصرف سبوس را در برنامه غذایی خود قرار دهید و برای صرفه جویی در وقت و هزینه آن را به صورت خرید عمده سبوس از کیمیازرین تهیه فرمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26372
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید