امروز جمعه 26 مرداد 1403

Friday 16 August 2024

بهترین روش تهیه خورش قورمه‌سبزی با مرغ


1401/07/27
کد خبر : 13922
دسته بندی : غذای های ایرانی و سنتی
تعداد بازدید : 76 نفر

مواد لازم

    سبزی قورمه: ۸۰۰ گرم
    لوبیا قرمز: ۱۰۰ گرم
    پیاز: ۲ عدد متوسط
    سینه مرغ: ۲ عدد متوسط
    لیمو عمانی: ۲ عدد متوسط
    آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
    نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم
    روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا لوبیا‌هایی که از شب قبل خیساندیم را درون قابلمه می‌ریزیم تا در شعله متوسط بپزد و سپس به مرحله بعد می‌رویم (خیساندن لوبیا برای جلوگیری از نفخ شکم می‌باشد).

در این مرحله سبزی‌ها قورمه را به خوبی بشویید سپس ساطوری کنید و آن‌ها را درون تابه مناسب مقداری تفت دهید و بعد از چند دقیقه مقداری روغن بریزید و به خوبی سرخ کنید. توجه داشته باشید تا زیاد سرخ نشود تا خاصیت آن‌ها از بین برود.

در این مرحله سینه مرغ را قطعه قطعه کنید و کنار بگذارید و سپس پیاز‌ها را خرد کنید و درون یک قابلمه با مقداری روغن تفت دهید و بعد نمک و زردچوبه را اضافه کنید و در آخر مرغ ریز ریز شده را اضافه کنید تا با بقیه مواد سرخ شود

سبزی قورمه سرخ شده را به قابلمه‌ای که مرغ در آن سرخ شده اضافه میکنیم و به خوبی تفت می‌دهیم و سپس لوبیا‌هایی که در مرحله اول پخته بودیم را اضافه می‌کنیم و سپس به همراه آب مقداری نمک، فلفل و ادویه‌های گوناگون می‌ریزیم و هم می‌زنیم. (مقدار آب باید ۱ بند انگشت از خورشت بالاتر باشد).

روی لیمو عمانی‌ها چند سوراخ کوچک ایجاد کنید و هسته آن را خارج کنید و به همراه مقداری آبلیمو به خورشت اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید و در دمای شعله متوسط به مدت ۶۰ دقیقه بپزید و وقتی بعد از گذشت ۱ ساعت قورمه سبزی جا افتاد آن را با برنج نوش جان کنید.

۱۰ نکته مهم برای لعابدار شدن قورمه‌سبزی

برای اینکه بتوانید خورش قورمه سبزی را خوشمزه و لعابدار تهیه کنید باید نکات “غلیظ شدن قورمه سبزی” و جا افتادن آن را به خوبی بدانید.

می‌توانید از لوبیا چیتی به جای لوبیا قرمز استفاده کنید.

سبزی قورمه شامل گشنیز، جعفری، تره، شنبلیله و اسفناج می‌باشد.

منبع: ایرنا


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/13922
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید