امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

بهترین حفاظ های درب و پنجره


1401/07/27
کد خبر : 26230
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 22 نفر

حفاظ پنجره و مزایای استفاده از آن

حفاظ های پنجره شامل طرح و رنگ بندی های بسیار متنوعی می باشند که هر کدام از این انواع در موارد خاص خود مورد استفاده قرار می گیرند. در نتیجه این امر افراد می توانند با توجه به سلیقه و همچنین نیاز خود هرکدام از این حفاظ پنجره و درب را استفاده کنند، از جمله انواع حفاظ پنجره می توان به حفاظ پنجره دوجداره، حفاظ پنجره فرورژه، حفاظ درب آکاردئونی و... اشاره کرد.حفاظ های پنجره از ویژگی ها و کاربرد های متعددی برخوردار هستند که از جمله آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    محافظت از ساختمان در مقابل سارقین
•    محافظت از شیشه ها
•    کمک به زیبایی پنجره ها
•    موجود در انواع رنگبندی و طرح بندی
•    نصب سریع و آسان

درب آکاردئونی

از جمله محبوب ترین و پراستفاده ترین حفاظ های پنجره و درب شامل حفاظ درب آکاردئونی می باشد، دلیل محبوبیت این نوع حفاظ ها تنوع بالایی است که در این محافظ ها وجود دارد. درب های آکاردئونی به‌ صورت تاشو و ریلی جمع و باز می‌شود.
این درب معمولا بر روی درب ورودی خانه‌های مسکونی استفاده می‌شود. علاوه بر این، از درب‌ آکاردئونی به عنوان محافظ درب پارکینگ هم استفاده می‌شود. درهای ریموت دار پارکینگ معمولا سنگین هستند و جای زیادی اشغال می‌کنند.
 استفاده از درب‌های آکاردئونی ریموت دار به جای درب پارکینگ این مشکل را تا حد زیادی رفع می‌کند. برای اطمینان بیشتر بر روی درب‌های آکاردئونی قفل‌های توکار و روکار بکار می‌رود. قفل‌های مورد استفاده بر روی این درب‌ها باید دارای امنیت بسیار بالایی باشند. به طوری که هر کلیدی توانایی باز کردن آن را نداشته باشد.

ویژگی‌های یک درب آکاردئونی استاندارد

همانطور که گفته شد درب های آکاردئونی دارای ویژگی های متنوعی هستند که سبب سازگازی هرچه بیشتر این محافظ ها با شرایط مختلف شده است. داشتن ویژگی‌های زیر باعث می‌شود درب‌های آکاردئونی با ضریب امنیت بالا تولید شوند.، ز جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    تسمه فلزی مرغوب
    استفاده از آهن‌های دست اول
    اشغال فضای کم
    استفاده از قفل‌های مخفی
    اندازه تسمه در حدود ۵*۲۰
    ابعاد ۳۰*۵۰ برای مقاطع کناری
    ابعاد ۵۰*۵۰ برای مقطع ریلی بالای درب
    پرچ‌های محکم و مرغوب
    استفاده از رنگ کوره ای برای رنگ آمیزی
    داشتن دستگیره فلزی کونیک شده
    داشتن قفل محکم و ایمن
    روان بودن سمت ریلی
    به وجود نیامدن هیچ سر و صدای در هنگام باز و بسته کردن درب
    داشتن استحکام بالا
    داشتن کمربند ایمنی
    استفاده از جوش SMAW

اجزاء تشکیل دهنده درب آکاردئونی

درب های آکاردئونی از اجزای مختلاف و ویژه ای تشکیل شه اند که در نتیجه آن سلبب افزایش هرچه بیشتر ضریب امنیت در این حفاظ ها شده است . درب ‌های آکاردئونی از متریال ‌های متفاوت و در دو نوع داخلی و خارجی ساخته می‌شوند که به عنوان محافظ کاربرد دارند. این درب ها از اجزاء زیر تشکیل شده اند :
1.    چهارچوبی از جنس آهن به دلیل داشتن استحکام بالا
2.    پروفیل بکاررفتن در داخل چهارچوب به صورت افقی، عمودی و مورب
3.    ریل فلزی بکاررفته در بالا و پایین درب‌های آکاردئونی
4.    قفل‌های توکار و روکار استفاده شده بر روی درب ( قفل‌های توکار امنیت بالایی دارد)

حفاظ درب آکاردئونی

حفاظ درب آکاردئونی، یک نوع حفاظ درب است که برای حفاظت از خانه‌ها در جلوی درب ورودی آپارتمان‌ها نصب می‌شود. البته از این نوع درب‌ها در جلوی درب مغازه‌ها، کلینیک‌ها و سایر ساختمان‌های تجاری نیز می‌شود.
با توجه به ویژگی هایی که برای این نوع محافظ ها وجود دارد امنیت آن ها را دوچندان کرده که در نتیجه سبب محبوبیت روزافزون این حفاظ های درب در بین افراد و استفاده بیشتر از آن ها در مقایسه با سایر محافظ ها شده است.

قیمت حفاظ درب آکاردئونی

از جمله مواردی که تاثیر چشمگیری در انتخاب و خرید حفاظ های آکاردئونی در نزد خریداران دارد قیمت آن ها می باشد. همانطور که مشخص است وجود ویژگی های خاص و کاربردی این محافظ ها سبب گشته که مورد استقبال خریداران و در نتیجه بالا رفتن قیمت این سازه های آهنی شود.
البته در کنار توجه به قیمت، مشتریان برای خرید درب‌های ضد سرقت باید به کیفیت محصول دقت داشته باشند. زیرا ممکن است محصولات ارزان قیمت از متریال اولیه بی‌کیفیت تولید شده باشند. به طور کلی فاکتورهای موثر در قیمت حفاظ درب آکاردئونی عبارتند از:
    جنس درب‌ها
   متراژ درب‌های آکاردئونی
    تراکم شکل‌های این نوع درب‌ها
قیمت این در‌ب‌ها بر حسب متر مربع محاسبه می‌شود و مستقیما بستگی به ابزار و سازه‌های کار شده دارد. قیمت این سازه‌ها با توجه به داخلی و یا وارداتی بودن آن می‌تواند متفاوت باشد.
در نتیجه قیمت حفاظ درب‌ آکاردئونی با توجه به این پارامترها متفاوت است. به طور مثال قیمت درب‌های پی وی سی در حدود متری 230 تا 295 هزار تومان است.
همچنین درب‌های از جنس ام دی اف قیمتی در حدود متری 165 تا 250 هزار تومان دارد. محاسبه قیمت حفاظ درب آکاردئونی به این صورت است که طول و عرض درب اندازه گیری می‌شود و سپس در هم ضرب می‌شود. برای بدست آوردن قیمت کلی حفاظ درب آکاردئونی، باید حاصل را در قیمت هر مترمربع آن ضرب کرد.

نتیجه‌گیری

حفاظ درب آکاردئونی در حفظ حریم شخصی، بالا بردن درجه حفاظت و ایمن‌ سازی ساختمان بسیار موثر است که د نتیجه از محبوبیت بالایی در بین افراد برخوردار هستند. این حفاظ ها بر روی درب ورودی نصب می‌شود و مانند آکاردئون قابلیت جمع شدن دارد. یکی از عوامل تعیین کننده در خرید حفاظ های آکاردئونی قیمت آن ها است که با توجه به نوع و متریال‌ه ای مورد استفاده در حفاظ مشخص می‌شود.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26230
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید