امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

بهترین برندهای کامپوزیت دندان در سال 2022


1401/07/27
کد خبر : 28373
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 7 نفر
وقتی از دندان های خود ناراضی باشیم، به مرور زمان اعتماد به نفس ما کم می شود زیرا دیگر بهترین چهره خود را نمیتوانیم به نمایش بگذاریم. دندان های لکه دار، رنگ و رو رفته و شکسته علاوه بر اینکه شما را از داشتن لبخند زیبا محروم می کند بلکه باعث مسن نشان دادن شما نیز می شوند. اگر ظاهر دندان هایتان منجر به ناراحتی و آزار شما می شود، انجام کامپوزیت دندان میتواند راه حل موثری برای شما باشد.  اگر شما هم درباره اینکه کامپوزیت دندان چیست کنجکاو شده اید، پیشنهاد میکنیم تا آخر این مطلب همراه ما باشید. در ادامه ما بهترین برندهای کامپوزیت دندان را هم معرفی خواهیم کرد. 

کامپوزیت دندان، راز اصلاح طرح لبخند

کامپوزیت یک گزینه عالی برای کمک به احیای لبخند شماست. فرقی نمیکند که چگونه می خواهید ظاهر دندان خود را بهبود دهید، چه بین دندان های خود فاصله دارید و چه بخواهید شکل کلی دندان های خود تغییر دهید، در هر صورت کامپوزیت دندان یک راه عالی برای شماست. کامپوزیت از مواد پلاستیکی به نام رزین ساخته می شوند که توسط اشعه لیزر به سطح دندان ها میچسبند. این روکش معمولا روی دندان های جلویی نصب می شود تا ظاهری یکنواخت و جذاب ایجاد کند. 

کامپوزیت دندان چیست؟

مزایای کامپوزیت ونیر

ونیر کامپوزیت از رزین که نوعی ماده پلاستیکی است ساخته می شود یعنی مشابه همان موادی که دندانپزشک برای پر کردن دندان ها استفاده میکند. مهمترین مزایای کامپوزیت ونیر عبارتند از:

  • بهبود ظاهر دندان های شکسته
  • برطرف کردن شکاف بین دندان ها
  • بهبود رنگ دندان ها
  • اصلاح فرم دندان های کج و نامنظم
  • بی خطر بودن به دلیل عدم نیاز به برداشتن مینای دندان 
  • برگشت پذیر بودن نتیجه 

انواع کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت دندان را از نظر ضخامت و جنس میتوان به چهار دسته کلی تقسیم بندی کرد. برخی از این انواع کامپوزیت دندان امروزه منسوخ شده اند و دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرند و دسته های دیگر مورد قبول دندانپزشکان هستند. 

کامپوزیت ماکروفیل

اولین نسل کامپوزیت های دندان، ماکروفیل بودند که قدمتشان به بیش از 60 سال میرسد. برخلاف مقاومت بالایی که کامپوزیت های ماکروفیلی داشتند اما به دلیل سایز بزرگ آنها، امروزه تقریبا دیگر از آنها استفاده نمی شود زیرا ابعاد آنها بین 10 تا 60 میکرومتر است و حتی با چشم غیر مسلح نیز می توان آن را مشاهده کرد. طبیعی است که وجود کامپوزیت با ابعاد به این بزرگی روی دندان ها نه تنها زیبایی را تحت الشعاع قرار میدهد بلکه مشکلاتی در خوردن و چه بسا در گفتار نیز به وجود می آورد. 

کامپوزیت میکروفیل

در نسل بعدی کامپوزیت دندان، سعی کردند که مشکل اصلی ماکروفیلی ها که اندازه آنها بود را برطرف کنند، به همین خاطر کامپوزیت های میکروفیلی وارد بازار شدند. اندازه این مواد حدود 100 نانومتر بود و ظاهری بسیار شفاف و مجلل داشتند، اما بزرگترین ضعف آنها عدم مقاومت در مقابل فشار و ضربه های وارده بود به طوری که از کامپوزیت های میکروفیل نمیتوان در دندان های پشتی استفاده کرد، بنابراین این دسته هم خیلی سریع از بازار رقابت کامپوزیت دندان خارج شد.

کامپوزیت نانوهیبرید

دسته سوم کامپوزیت های دندان، ونیر های نانو هیبریدی بودند که اندازه آنها ترکیبی از ذرات 50 میکرومتری و 100 نانومتری بود. کامپوزیت نانوهیبریدی با بهره گیری از مزایای انواع قبلی کاربرد بالاتری داشت و به همین خاطر امروزه هم از این جنس برای نصب کامپوزیت ونیر استفاده می شود، اما این محصول معایب زیادی دارد از جمله اینکه قابلیت ترمیم و پولیش ندارد و به مرور زمان رنگ خود را از دست میدهد.

نانو کامپوزیت

پرکاربردترین نوع کامپوزیت دندان، نانو کامپوزیت ها هستند که اندازه آنها 20 نانومتر است. اندازه بسیار کوچک و نازک آن قابلیت پولیش و استحکام آن را افزایش میدهد. نانوکامپوزیت بهترین نوع این روش اصلاح طرح لبخند است زیرا هم زیبایی دندان را حفظ میکند و هم اینکه جنس محکمی دارد و در برابر ساییدگی کاملا مقاوم است.

انواع کامپوزیت ونیر

کامپوزیت دندان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

بسیاری از افراد تصویر میکنند که تنها خرید و استفاده از یک کامپوزیت دندان یک برند مشهور کافیست در حالی که بهترین کامپوزیت ونیر باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • مقاومت : اولین و مهم ترین فاکتوری که باید در انتخاب کامپوزیت دندان در نظر بگیرید، استحکام و دوام آن است. کامپوزیت یک لایه نازک است که روی دندان ها پوشانده می شود، بنابراین باید از استحکام بالایی برخوردار باشد و در مقابل ضربه ها و مواد غذایی سفت مقاومت کند.

  • انعطاف پذیری: ونیر کامپوزیت باید کاملا انعطاف پذیر و نرم باشد تا به راحتی بتوان  با آن کار کرد، به همین خاطر جنس موادی که دندانپزشک برای کامپوزیت دندان استفاده میکند، نباید خیلی آبکی و شل باشد و نه خیلی سفت و چسبنده باشد که به ابزارهای دندانپزشکی بچسبد.

  • قابلیت ترمیم: یکی دیگر از مواردی که باید هنگام نصب کامپوزیت دندان رعایت کنید، قابلیت ترمیم آن است. اگر در اثر ضربه یا موارد دیگر به کامپوزیت دندان شما آسیب وارد شود، باید بتوان این کامپوزیت ها را اصلاح کرد.

  • وجود طیف رنگی بالا: همان طور که پیشتر گفتیم، رنگ کامپوزیت را میتوان متناسب با رنگ سایر دندان های طبیعی یا حتی متفاوت از آن انتخاب کرد. هرچه کامپوزیت دندان تنوع رنگ بالاتری داشته باشد، دست شما برای انتخاب رنگ نیز بازتر است. 
  • دوام بالا: جنس کامپوزیت دندان مستقیما بر روی کیفیت و طول عمر آن تاثیرگذار است، طبیعی است که هرچه کامپوزیت ونیر از متریال بهتر و باکیفیت تر ساخته شود، مدت زمان بیشتری دوام خواهد داشت زیرا در برابر مشکلات مقاومت میکند. 

بهترین برندهای کامپوزیت دندان در جهان کدامند؟

  • برند BISCO

بیسکو یک برند آمریکایی است که در زمینه تولید کامپوزیت دندان فعالیت میکند. شرکت بیسکو آنقدر در زمینه کامپوزیت ونیر مشهور شده است که محصولات خود را به 60 کشور جهان صادر میکند. این برند با شعار "ما علم پشت لبخند هستیم" شروع به کار کرد و به خاطر کیفیت بالای محصولاتش، انعطاف پذیری بالا و زیبایی خیلی سریع در مسیر خود جلو رفت تا جایی که امروزه یکی از موفق ترین شرکت های کامپوزیت دندان در دنیا میباشد. 

  • برند Coltene

شرکت کلتن یکی دیگر از مارک های معروف و موفق کامپوزیت دندان است که منشاء سوئیسی دارد. برند کولتن کیفیت محصولاتش را سرلوحه سیاست خود قرار داده به طوری که بهترین متریال را برای تمامی مراحل کاشت و ترمیم کامپوزیت تامین میکند. هم اکنون کامپوزیت های دندان برند coltan به آمریکا، اروپا و آسیا صادر میشوند. 

برندهای کامپوزیت دندان

  • برند SARENCO

جایگاه سوم در بهترین برندهای کامپوزیت دندان به شرکت SARENCO میرسد. این برند سوئیسی کامپوزیت های میکرو هیبرید را با جنس متاکریلات تولید میکند که بیشترین سازگاری را با لثه و دندان ها دارد و منجر به هیچ آلرژی نمیشود. همچنین کامپوزیت دندان هایی که توسط برند SARENCO تولید میشوند خاصیت چسبندگی قوی دارند و خیلی سریع با نور لیزر سفت می شوند. 

  • برند DMP

یکی دیگر از مارک های مشهور کامپوزیت دندان، DMP است که با تامین بهترین مواد اولیه برای کامپوزیت برای خود سابقه درخشان و شهرت زیادی دست و پا کرده است. این برند محصولات خود را به بیش از 70 کشور در نقاط مختلف جهان صادر میکند که تمامی این محصولات گواهینامه های استاندارد بین المللی را دریافت کرده اند. 

انجام کامپوزیت دندان خود را به کلینیک ایرانمهر بسپارید

کامپوزیت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی بسیار ساده و موثر برای اصلاح فرم دندان ها و لبخند است اما اگر این کار توسط یک دندانپزشک ناشی و تازه کار انجام شود، ممکن است خیلی سریع کامپوزیت بشکند، رنگ عوض کند و یا آسیب های دیگری ببیند، بنابراین باید به یک کلینیک دندانپزشکی معتبر و باتجربه مراجعه کنید. 

کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر (https://iranmehrdental.com) از بهترین برندهای کامپوزیت دندان مانند بیسکو، کولتن، SARENCO و DMP برای نصب کامپوزیت ونیر استفاده میکند. همچنین دندانپزشکان کلینیک ایرانمهر با دقت و ظرافت بسیار زیاد مواد کامپوزیت ونیر را روی دندان ها می چسبانند به طوری که تا سال ها بتوانید بدون هیچ پشیمانی از آن استفاده کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28373
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید