امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

بهترین ادوات کشاورزی چه ویژگی هایی دارند؟


1401/07/27
کد خبر : 27234
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 14 نفر

از گذشته تا اکنون کشاورزان به دنبال ادوات کشاورزی با دوام و کاربردی بوده اند؛ در گذشته این ادوات حالت ساده و سنتی داشته و معمولا با دست ساخته می شد اما امروزه با پیشرفت علم کشاورزی و مدرنیزه شدن کاشت و برداشت محصولات، انواع ادوات کشاورزی مدرن نیز به بازار عرضه شده اند.
با توجه به رقابت گسترده ی شرکت های عرضه کننده ی ادوات کشاورزی، تشخیص محصولات با کیفیت می تواند دردسر ساز باشد. با توجه به این موضوع، لزوم خرید این ادوات از مراکز معتبر حس می شود.
در ادامه با معرفی کامل تر انواع ادوات کشاورزی به کاربرد ها و نحوه ی استفاده از پمپ آب و اره برقی به طور تخصصی اشاره خواهیم کرد.


 ادوات کشاورزی

ادوات کشاورزی مدرن چه ویژگی هایی دارند؟

ادوات کشاورزی از مهم ترین و اصلی ترین وسایل مورد نیاز در صنعت کشاورزی و باغداری می باشد که به منظور تسهیل انجام کارها و بهبود زراعت مورد استفاده قرار می گیرد. برخلاف گذشته که اغلب از وسایل دستی در مزارع و باغ ها استفاده می شد، در کشاورزی مکانیزه و مدرن حضور ماشین آلات و دستگاه های پیشرفته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است.
طراحی صورت گرفته برای انواع ادوات کشاورزی مدرن، کاملا جدید و به روز بوده و تلاش شده است تا حد امکان نقش اپراتور و نیروی انسانی در آنها کاسته شود. انواع موتور و پمپ های برقی، ماشین آلات بزرگ، تجهیزات سم پاشی و غیره از جمله گزینه هایی می باشند که می توان در این گروه قرار داد. به عنوان مثال، برخی از ادوات کشاورزی جدید شامل موارد زیر می باشند:

کلتیواتور

یکی از مهم ترین و اصلی ترین اقدامات در کشاورزی آماده سازی خاک و زمین بوده و اصطلاحا به آن شخم زنی گفته می شود. با توجه به نوع خاک و میزان نرم یا سفتی آن از تجهیزات مختلفی برای این منظور استفاده می شود که یکی از مهم ترین آنها، کلتیواتور می باشد. این دستگاه علاوه بر شخم زدن و نرم کردن خاک، بر حسب نیاز در سایر فعالیت ها از قبیل مخلوط کردن کود با خاک و سله شکنی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

روتیواتر

از دیگر ادوات کشاورزی مدرن می توان به روتیواتر اشاره نمود که در واقع جایگزین گاو آهن های قدیمی شده است. این ماشین آلات به دلیل استفاده از تیغه های دوار به خوبی سطح خاک را نرم نموده و ریشه های گیاهان باقی مانده در زمین را خرد و آنها را تبدیل به کود می کند. تیلر یا روتیواتر اغلب برای نرم کردن و شخم زدن ابتدایی مورد استفاده قرار گرفته و برای مخلوط کردن عمیق تر خاک کولتیواتر به کار گرفته می شود.

علف زن

به منظور از بین بردن علف های هرز در مزارع کشاورزی و باغ ها راهکارهای مختلفی ارائه شده است که از مهم ترین آنها می توان به جمع آوری آنها از ریشه اشاره نمود. با توجه به اینکه اغلب علف های هرز دارای ریشه رونده می باشند، به همین دلیل لازم است از ادوات کشاورزی و ماشین آلات قوی برای جمع آوری آنها استفاده شود. علف زن یکی از ادوات کشاورزی جدید و مدرن می باشد که دارای انواع مختلفی بوده و با نیروی برق کار می کند. البته لازم به ذکر است که این دستگاه ها در واقع زیرمجموعه ای از ادوات دستی نیز محسوب می شوند.


ادوات کشاورزی

پمپ آب چه نقشی در تولید محصولات کشاورزی دارد؟

در روزهای کم آبی، وجود پمپ آب الزامی است. این پمپ به خوبی می تواند کمبود آب را جبران کرده و با پمپاژ آب، فشار آب مورد نیاز برای تامین آب را انجام دهد.
با توجه به نیاز مبرم صنایع مختلف برای انتقال هرچه بیشتر و سریع‌تر آب به نقاط مورد نیاز، استفاده از وسیله‌ای که دارای قابلیت انعطاف پذیری بوده تا بتواند در موقعیت ‌های مختلف اقدام به انتقال و جابجایی آب کند، به شدت احساس می‌شد. با توجه به ویژگی‌های مختلف موتور آب، می‌توان از این وسیله به عنوان یکی از محبوب‌ترین ابزارآلات صنعتی نام‌برد.

انواع پمپ آب

پمپ آب به دو دسته پمپ های دینامیکی و پمپ های گریز از مرکز تقسیم بندی می شود. در ادامه به شرح انواع پمپ اب خواهیم پرداخت:

پمپ دینامیکی:

پمپ های دینامیکی انرژی جنبشی را به شکل دائمی و پشت سر هم به سیال منتقل کرده و در این نوع پمپ ها نحوه کار بدین شکل است که انرژی جنبشی به وجود آمده درون پمپ تبدیل به انرژی فشاری می شود و سیالات با فشار و سرعت بالایی از مجرای خروجی رد خواهد شد.

پمپ گریز از مرکز:

پمپ های گریز از مرکز یکی از رایج ترین پمپ های موجود در بازار هستند که بیش از 60 درصد پمپ ها را تشکیل می دهند. این پمپ ها بدین صورت کار می کند که انرژی جنبشی را به مایعات منتقل می نماید. در پمپ های گریز از مرکز برای به حرکت درآوردن مایعات و سرعت بخشیدن به آن ها از یک پروانه گردان استفاده می شود.

نحوه محاسبه قیمت پمپ آب

برای محاسبه قیمت پمپ آب فرمول خاصی وجود دارد ولی به طور کلی این شرکت ها هستند که تعیین کننده قیمت پمپ آب می باشند. بنابراین می توان گفت که محاسبه خاصی برای برآورد قیمت دقیق موتور آب وجود ندارد. از جمله عواملی که بر روی قیمت پمپ آب ها تاثیر می گذارد می توان به نوع پمپ، کیفیت آن، قدرت موتور آب، ساختار پمپ، کیفیت اجزای تشکیل دهنده و ... اشاره کرد.


ادوات کشاورزی

اره برقی چگونه سرعت بریدن درختان را افزایش می دهد؟

اره برقی یکی از ابزارهای فوق العاده عالی برای قطع کردن و بریدن تنه درختان می باشد. در گذشته برای بریدن درختان از اره های دستی استفاده میشد که به انرژی زیادی نیاز داشت. ولی اره های تولید شده امروزی با استفاده از نیروی برق کار کرده و نیاز به نیروی فیزیکی نیست. در نتیجه نحوه کار اَره برقی بسیار آسان و راحت می باشد. این اره که با نام اره زنجیری نیز شناخته می شود، یکی از ابزارهای مهم باغبانی، آتش نشانی، چوب بری و نجاری به شمار می رود.

اره برقی شارژی چیست؟

اره برقی شارژی نوعی دیگر از اره برقی است که بدون نیاز به سیم کار می کند. این اره ها مجهز به باتری هستند و تنها تا زمانی می توانند کار کنند که باتری آن ها شارژ داشته باشد. وجود باتری در این اره ها باعث افزایش وزن آن ها شده و معمولا برای بریدن درختان کوچک و هرس درختان مورد استفاده قرار می گیرد. اره های شارژی به نسبت سایر اره ها گران تر هستند و ولتاژ آن ها بر روی بدنه درج شده است.

قیمت اره برقی چگونه تعیین می شود؟

اره برقی های عرضه شده در بازار در برندهای مختلف موجود بوده و قیمت آن بر اساس نوع اره و کیفیت آن تعیین می شود. بنابراین نمی توان قیمت ثابتی را برای این محصول در نظر گرفت. به صورت کلی می توان گفت که اره برقی های بنزینی و اره برقی های شارژی یکی از گران ترین اره های موجود در بازار هستند.

انواع بذر و ادوات کشاورزی را از کجا بخریم؟

سایت کشاورزی ایران به نشانی اینترنتی WWW.KESHAVARZIIRAN.COM با هدف خدمت‌رسانی و تامین نیازهای صنعت کشاورزی ایران تاسیس شده است.
تعهد کیفیت محصولات کشاورزی ایران با عنایت به تجربه و شناخت فنی محصولات تولیدی و وارداتی و حساسیت‌های بالا در انتخاب آن شکل گرفته و تضمین قیمت نیز ماحصل حذف واسطه و عرضه مستقیم و دست اول محصولات است. علاوه بر امکان سفارش محصولات به صورت آنلاین در این سایت که مزیت ارسال فوری و رایگان را به همراه دارد، امکان خرید عمده ی انواع ادوات کشاورزی مدرن و انواع محصولات از جمله پمپ آب و اره برقی از طریق تماس با این مجموعه مهیا است.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی از کارشناسان سایت کشاورزی ایران می توانید با شماره های تماس خط ثابت: 02126305952 و شماره همراه: 09109812738 تماس حاصل فرمایید.




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27234
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید